Noloa et joku katsoo täysikäsenä jotain elokuvia, joissa on ikäraja jotain 12v. Kyllä sillon kuuluu kattoa ekstriimistä väkivaltaa ja suolenpätkiä! Perkele!
Ei se alaikärajasta ole kiinni vaan enemmänkin yläikärajasta, siis missä iässä käytännössä ihmisen aivot menevät sen tietyn kehitysvaiheen ohi. Mä kävin tuolla Star Wars -ketjussa ja siellä puhutaan jostain "voimasta". Onko se joku selittämätön juttu, vähän kuin joku henki. Harry Pottereissakin ne lentelee luudalla ja muuta järjetöntä, ja lasten piirretyissä on vaikka minkälaista hahmoa. Aikuiset ymmärtää ettei sellaista ole olemassakaan ja siten eivät enää saa niistä kiksejä. Aivan pienempien lasten nuket tai leluautot eivät tarvitse olla ihan niin todentuntuisia. Aluksi pehmonalleksi riittää joku mörrimöykky, mutta viiden vuoden päästä pitää jo olla oikea nukke jne. Kyllä mäkin voisin leikkiä nukeilla, mutta sen pumpattavan barbaran olisi hyvä olla ihmiseltä näyttävä eikä mikään muumipeikko. Mun aivot on jo mennyt sen kehitysvaiheen ohi. Pikkuautonkin pitäisi olla aika todentuntuinen että sen hienoja muotoja ihailisin. Ei riitä mikään yksivuotiaiden hiekkalaatikkoleikkeihin tarkoitettu muovinen neliö, mihin on vaan mätkäisty renkaat.
Niin tai siis ei aikuiset Star Warsin katsojat tietenkään usko että niin oikeasti voisi olla, mutta jotenkin hassusti ne vaan kykenee heittäytymään sen leffan ajaksi lapsen tasolle. Varmasti kiistattahan ne leffat on lapsellisia. Tai no itse asiassa mä en ole varma just noista leffoista kun en ole nähnyt, mutta siis yleensä ne kaikki scifi-/fantasiajutut.
Ei toinen vaihtoehto ole mikään suolenpätkät lentelee -juttu vaan normaalit leffat, sellaiset idealtaan ja juoneltaan aikuisille suunnatut. Sieltä sitten löytyy vaikka mitä genreä. Eihän noikaan nyt lapsille ole tehty vaan ne on aikuisille (teineille) tarkoitettuja lastenelokuvia. Varmasti tosi hyvää viihdettä.
Mulla menee viikon päästä kaks leffalippua vanhaksi ja pitäiskö se just toi käydä katsomassa, heh.