Ihmettelyketju

  • 6 347 461
  • 38 754
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä kuljen enimmäkseen verkkareissa tai tuulihousuissa. Ihan vaan sen vuoksi, että ne ovat parasta vaatetta mitä minulla on. Eli mukavinta. Toki lisäksi yleensä kuljen niiden kanssa myös sen vuoksi, että niissä on seuran logo ja useimmiten olen menossa hallille samalla reissulla. En kuitenkaan ihmettele yhtään sitä, että jotkut haluavat kulkea mukavissa vaatteissa. Itsekin toki yöhön puen farkkua ja puvun takkia tai muuta siistimpää. Syömässä käyminen tuulihousuissa ei ole mikään ongelma kuitenkaan, onneksi ei vaimollekaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Satuin kiinnittämään huomiota, että tänään alkoi viikko numero 53(?). Olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole koskaan eläissäni kiinnittänyt asiaan tätä ennen huomiota, että aina silloin tällöin tulee tosiaan tulee vuosi jossa onkin 53 kokonaista viikkoa. Ilmeisesti selitys on seuraava:

Vuoden 2015 52:nnen ja vuoden 2016 ensimmäisen torstain välissä on yksi viikko. Viikko 1 on aina se viikko, jolloin on vuoden ensimmäinen torstai.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mua taas on joskus vituttanut mukava jokerifani. Olis nyt ees kusipää. Olen myös tavannut peruskoulun suorittaneen ilvesfanin. Kaikkea sitä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mua taas on joskus vituttanut mukava jokerifani. Olis nyt ees kusipää. Olen myös tavannut peruskoulun suorittaneen ilvesfanin. Kaikkea sitä.

Mut ootko ikin nähny läskii kultamitali kaulas?

Tapasin kerran TPS-fanin, joka asui Helsingissä. Eräänkin runkosarjan jälkeen hän hehkutti twitterissä: "Enlund - Lehterä - Lucenius, Enlund - Lehterä - Lucenius, TPS, TPS, TPS!". Seuraavalla kaudella oltiin HIFK:in miehiä ja Lindgren oli varma NHL-pelaaja. Sitten oltiin erittäin pettyneitä kun Pelicans hävisi finaalit, koska oli seksikästä kannattaa ns. paskempaa joukkuetta. Ollaan kujalla asioista, mutta tiedetään juuri sen verran että kuka voitti pistepörssin ja kuka mestaruuden. Onko nämä sitten faneja ollenkaan, vai lasketaanko samaan kastiin Tepsiläisten kanssa? Fanitetaan silloin kun menestystä tulee, muuten ripuloidaan A-P Selinin tuulilasille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten nuo junnukisat ja ringeten MM-kisat sovitetaan yhteen? Nopealla vilkaisulla näyttäisi siltä, että Nordiksella on pari peliä samaan aikaan. Kenttä ei ringetessä ole merkittävästi erilainen paitsi miten nuo siniviivatkaan enää toisaalta? Miten niitä nyt onkaan siirrelty.

Isompi ongelma on nähdäkseni mainokset. Ei kai IIHF voi siihen suostua, että jotain tyttöjen hassuttelupelejä pelataan niiden sponsorijäällä? Vai voisiko tuossa johonkin sopimukseen päästä parin pelin ajaksi. Vai tehdäänkö jäätä muka nykyään jollain tekniikalla niin nopeasti, että vaihtaminen onnistuisi?

Sitä en pidä hirveän todennäköisenä, että asiaa ei oltaisi vielä huomattu missään. Toisaalta, kyllähän sitä on vuosien varrella törmätty vaikka mihin puuhasteluihin.
 

Ralph

Jäsen
Miten nuo junnukisat ja ringeten MM-kisat sovitetaan yhteen? Nopealla vilkaisulla näyttäisi siltä, että Nordiksella on pari peliä samaan aikaan. Kenttä ei ringetessä ole merkittävästi erilainen paitsi miten nuo siniviivatkaan enää toisaalta? Miten niitä nyt onkaan siirrelty.
Huomenna kello 16:00 alkaa Nordiksella jääkiekon Ruotsi-Tanska ja kello 16:15 ringeten Ruotsi-Ruotsi U20. Voi tosiaan tulla ahdasta kentällä. Olisi kyllä näkemisen arvoinen nuo matsit.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ringettekisathan pelataan pääosin Nordiksen harjoitushallissa.

Nimenomaan pääosin ja ihmettelyni koskeekin sitä loppuosaa. Alkuvuodesta on pari peliä merkattu samalle päivälle parin tunnin tauolla.

Tai itse asiassa vain yksi, mutta siinä voisi olla yksi liikaa, koska junnukisat jatkuvat vielä sen jälkeen.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nimenomaan pääosin ja ihmettelyni koskeekin sitä loppuosaa. Alkuvuodesta on pari peliä merkattu samalle päivälle parin tunnin tauolla.

Tai itse asiassa vain yksi, mutta siinä voisi olla yksi liikaa, koska junnukisat jatkuvat vielä sen jälkeen.

Veikkaan että tuolloin 3.1. jäähän vedetään ringetteviivat jo ennen karsintapelin alkua. Putoamiskarsintapeli alkaa tuolloin klo. 12 ja ringettefinaali klo. 16.30, joten eiköhän nuo molemmat ehditä järjestää aikataulun mukaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän paljon katsojia ringettematseissa mahtaa käydä? Katsoin tuossa uudenvuodenpäivän lippujen hinnat, jos vaikka päättäisi repäistä nuorten kisojen välipäivänä ja kokeilla uuden lajin katsomista. A- ja C-katsomot maksavat vaatimattomat 25 euroa plus toimituskulut. Näkee sillä tietysti kolme matsia, mutta arvelin silti että hinta olisi ennemmin luokkaa aikuiset kympin, lapset vitosen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitenhän paljon katsojia ringettematseissa mahtaa käydä? Katsoin tuossa uudenvuodenpäivän lippujen hinnat, jos vaikka päättäisi repäistä nuorten kisojen välipäivänä ja kokeilla uuden lajin katsomista. A- ja C-katsomot maksavat vaatimattomat 25 euroa plus toimituskulut. Näkee sillä tietysti kolme matsia, mutta arvelin silti että hinta olisi ennemmin luokkaa aikuiset kympin, lapset vitosen.

En tiedä, mutta kai siellä jonkun verran on lapsiperheitä ja muutama kiinnostunut. Ajattelin itsekin mennä ja juurikin kymppi kuulostaisi sopivalta. Enpä ole menossa sitten, koska ei tuossa vain ole mitään järkeä.

Eikä siinä, että päivän tulokset tähän mennessä ovat 16-0, 31-0 ja 32-0. Pienenä tuli katsottua lajia paljonkin aina vappuisin, kun läheisessä hallissa oli joka vuosi kansainvälinen turnaus. Toisin sanoen yksi joukkue Kanadasta muutaman suomalaisen lisäksi.

Kyllä siinä oli kymmenenvuotias poika ihmeissään, kun näki 16-17 -vuotiaiden tyttöjen pelaavan. Silloin sitä ei vielä tajunnut kuinka saavuttamattomissa ja hankalia ne ovat, mutta se on eri ketjun asiaa se.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä siinä oli kymmenenvuotias poika ihmeissään, kun näki 16-17 -vuotiaiden tyttöjen pelaavan. Silloin sitä ei vielä tajunnut kuinka saavuttamattomissa ja hankalia ne ovat, mutta se on eri ketjun asiaa se.
Heh. Joo niinpä. Mä kanssa olin penskana paljon jäähallilla ja ringetteä tuli usein katseltua, ja taitoluistelijoita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliksää se jätkä joka veti röökiä jäähallin kulmalla vai olitko itse pelimiehiä?
Ihan muuten vaan norkoiltiin siellä. Talvella jäähallilla ja kesällä monesti urheilukentällä. Futista kyllä pelasin jengissä.

En ole koskaan polttanut. Itse asiassa mä oon aina ihmetellyt miksi jengi edes aloittaa polttamisen kun ei siitä ole mitään hyötyä. Rahaa vaan menee ja terveys, etkä siitä saa edes mitään kiksejä, paitsi että vieroitusoireet siirtyy. Ei meillä ainakaan ollut mitään sosiaalista painettakaan tuollaisiin juttuihin, tai en mä ainakaan ole ajatellut sellaisia juttuja.

Mistään nuuskajutuista mä en ymmärrä mitään. Intissä näin pari sellaista tyyppiä.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ihan muuten vaan norkoiltiin siellä. Talvella jäähallilla ja kesällä monesti urheilukentällä. Futista kyllä pelasin jengissä.

En ole koskaan polttanut. Itse asiassa mä oon aina ihmetellyt miksi jengi edes aloittaa polttamisen kun ei siitä ole mitään hyötyä. Rahaa vaan menee ja terveys, etkä siitä saa edes mitään kiksejä, paitsi että vieroitusoireet siirtyy. Ei meillä ainakaan ollut mitään sosiaalista painettakaan tuollaisiin juttuihin, tai en mä ainakaan ole ajatellut sellaisia juttuja.

Mistään nuuskajutuista mä en ymmärrä mitään. Intissä näin pari sellaista tyyppiä.

Olen muuten täysin samaa mieltä tosta röökäämisestä, vaikka tota joku voi nyt pitää kukkahattutäteilynä mutta oikeastaan ainoat savukkeeni olen polttanut kännissä. Siitä olen ainakin varma että koskaan en ole ostanut selvinpäin, koska se eivaan maistu muuten kuin kännissä. Nuuskaan kyllä olen sortunut joskus lätkäaikoina ja nyt myöhemminkin, mutta en sitäkään ole koskaan varsinaisesti käyttänyt (pidempää aikaa). Ja mitä tulee sosiaalisiin paineisiin niin en itsekään sitä tuntenut vaikka about 7/10 kaverista poltti ainakin jollain mittarilla ylä-asteen jälkeen. Mutta ei tosiaan koskaan kukaan tuputtanut. Lähinnä sitten itse joskus junnuna pummasin kännissä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tää Lemmy-juttu nyt muka on. Joka lehdessä isot jutut. Siis bändillä on yks pieni hitti ja sekin paska. Pari viikkoa sitten nähtiin siinä jossain dokumentissa miltä tää tyyppi edes näyttää.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mikä tää Lemmy-juttu nyt muka on. Joka lehdessä isot jutut. Siis bändillä on yks pieni hitti ja sekin paska. Pari viikkoa sitten nähtiin siinä jossain dokumentissa miltä tää tyyppi edes näyttää.
Nyt taisit sohaista ampiaispesää. En minäkään ikinä ole Motörheadin musasta pitänyt, mutta Lemmy oli kyllä iso rock-persoona.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eilen Stockmannin palvelupisteellä oli kanukkeja jonossa oikein urakalla. Jututin sitten heitä hyvien kiekkojuttujen toivossa mutta yhtä vaille jokainen oli ostamassa lippuja ringette-peleihin. Ensin naureskelin vielä, että hehehjoo hyvä läppä, mutta tosissaan olivat. Oli vielä sellaista oikein preerian miestä tuulen ja pakkasen runtelemine kasvoineen, lenkkarit ja farkut jalassa, collegepaita ja nahka- tai farkkutakki+lippis. Tai no, ehkä niillä oli syynsä mennä naisten/tyttöjen pelejä katsomaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ensin naureskelin vielä, että hehehjoo hyvä läppä, mutta tosissaan olivat.

Miksi ihmeessä eivät olisi olleet tosissaan? Kyseessä on melkoisen iso laji Kanadassa ja MM-finaali, niin ei hirveän ihmeellistä, että urheiluturisti menee paikalle. Suomenlinnaanko sitä pitäisi mennä tai Turkuun, kun sinne voisi tehdä helposti päiväreissun?

Kaiken lisäksi finaalista tulee myös aivan hurja vääntö eikä voittajaa todellakaan tiedetä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös