Ihmettelyketju

  • 6 339 553
  • 38 741

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sinänsä toki hauskaa, että kaveri sai päivittäin talutella dalmatialaista huomioliivit päällä, ilman että kukaan naapurustosta viitsi tai uskalsi ilmoittaa poliisille.
Loppupelissähän tuollainen huomioliivit päällä muina miehinä jappaseva koirankusettaja häipyy massaan paljon helpommin kuin kaulukset pystyssä ja huppu silmillä luimisteleva tyyppi. Lähinaapurit, jotka jotain hoksaa, taitaa pitää viisaampana pysytellä asioista erillään. Noi hörhöt kyllä antavat poliisin tehdä työnsä, mutta ei hihku riemusta kun kansalaiset alkavat poliisin hommiin tai apuriksi.

Oi aikoja, oi tapoja. Toisessa ajassa kolminkertaista murhaajaa ja paatunutta väkivaltarikollista + muiden rötösten patologista tehtailijaa pidettäisiin turvallisuusuhkana vieläkin, mutta ei toki Suomessa.
Valjakkala on menneisyydestään huolimatta lähinnä pehmytpäinen reppana ja pikkurosvo. Vankilahierarkiassa lähinnä saippuan nostelija, jolle tekijämiehet aivan avoimesti nauravat. Vähissä ovat ainakin pahemmat väkivallan teot olleet vapaalla ollessaan tuota Åmselen tapausta lukuunottamatta. Paljon pahempia tyyppejä tallustelee vapaalla jalalla jatkuvasti. toki on ilman pienintäkään epäilystä täysin yhteiskuntakelvoton hörhö, eikä varmaan kovinkaan monelle jäisi kovin kaihoisa mieli vaikka joku tökkäisi sille rassin kylkeen.

Jos oikein muistelen, niin Valjakkala taisi ainakin poikansa kanssa piestä jonkun miehen. Eiköhän siinä alkoholilla ollut vahvasti osuutta. Ei taida poikakaan mikään äidin kullanmuru olla.
Sikäli kuin mahdollista, on poika vielä isäänsäkin tyhmempi tyyppi. Synnynnäinen kusettaja, joka yrittää ratsastaa isänsä maineella ja leikkiä jotain gangsteria. Kykenee lähinnä kusettamaan ihmisiä myymällä olematonta tavaraa netissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Valjakkala on menneisyydestään huolimatta lähinnä pehmytpäinen reppana ja pikkurosvo. Vankilahierarkiassa lähinnä saippuan nostelija, jolle tekijämiehet aivan avoimesti nauravat. Vähissä ovat ainakin pahemmat väkivallan teot olleet vapaalla ollessaan tuota Åmselen tapausta lukuunottamatta. Paljon pahempia tyyppejä tallustelee vapaalla jalalla jatkuvasti. toki on ilman pienintäkään epäilystä täysin yhteiskuntakelvoton hörhö, eikä varmaan kovinkaan monelle jäisi kovin kaihoisa mieli vaikka joku tökkäisi sille rassin kylkeen...

Tämä voi toki olla totta, mutta henkilökohtaisesti en ottaisi kyllä mitään riskiä.

Valjakkalaan liittyen vielä se ihmetyksen aihe, että jälleen kerran tästä pakoreissusta ei tule mitään sanktioita miehelle, vaan asumisjärjestelyt ja tuomion pituus ne samat. Ymmärrän, että noin se lain mukaan taitaa mennä, mutta miksi laki on tuollainen? Vähintäänkin moninkertainen karkuri pitäisi sijoittaa paikkaan, josta ei pääse taas uudelleen lähtemään.. Onkohan Valjakkalan seuraavat loma jo tiedossa..?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sikäli kuin mahdollista, on poika vielä isäänsäkin tyhmempi tyyppi. Synnynnäinen kusettaja, joka yrittää ratsastaa isänsä maineella ja leikkiä jotain gangsteria. Kykenee lähinnä kusettamaan ihmisiä myymällä olematonta tavaraa netissä.

Sattumalta pari päivää sitten tämä järjen jättiläinen tuli Valjakkalaa googlatessa vastaan. Feissarimokista löytyi. Ilmeisesti siis hän. Ja murhainfossakin taitaa kirjoitella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis eihän kukaan ole kolmeenkymmeneen vuoteen puhunut sanallakaan Star Warsista ja nyt yhtäkkiä joka toinen tuntuu tietävän kaiken niistä leffoista. Mikä tää juttu oikein on? No olihan silloin 15v sitten niitä joitain leffoja, mutta kukaan tuttu ei niitä katsellut enkä mä edes ajatellut että ne niihin vanhoihin silleen liittyisi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niin ja eikö Star Wars oo lastenelokuva tai -nuorten? Samaan tapaan kuin ne Potterit. Silti aikuisetkin niistä vaahtoo. Mulla on ainakin muita intressejä kuin lastenelokuvat mutta vissiin muutamat (siis todella monet) on jämähtänyt siihen kymmenvuotiaan ikään. Onnee vaan heille. Sitä he tarvitsevat.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Varmaan parempi kaikille, että kun sen kahdeksantoista ikävuoden saavuttaa, niin ainoastaa Antichrist ja vastaavat elokuvat on sallittuja katsoa. Siinä sentään runkataan penis irti isketään veitsiä kylkeen ja mitä kaikkea kivaa, silvotaan ihmistä jne.

Noloa et joku katsoo täysikäsenä jotain elokuvia, joissa on ikäraja jotain 12v. Kyllä sillon kuuluu kattoa ekstriimistä väkivaltaa ja suolenpätkiä! Perkele!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis eihän kukaan ole kolmeenkymmeneen vuoteen puhunut sanallakaan Star Warsista ja nyt yhtäkkiä joka toinen tuntuu tietävän kaiken niistä leffoista. Mikä tää juttu oikein on? No olihan silloin 15v sitten niitä joitain leffoja, mutta kukaan tuttu ei niitä katsellut enkä mä edes ajatellut että ne niihin vanhoihin silleen liittyisi.

Samaa tässä on ihmetelty niin pää pyörällä, että ei ole jaksanut edes ihmetellä. Chromeen on tehty lisäosa millä spoilereita sisältävät sivustot blokataan. Miksi joku ei tee mielummin Salkkareille sellaista.

Sitten oli joku uutinen missä joku oli ottanut aseen esille ja alkanut raivota spoilereista. Ei sen nyt aivan noin vakavaa pitäisi olla vaikka spoilerit kuinka itseänikin vituttaa. Siis Salkkareissa, tuota elokuvaa en tule näkemään.

Muistan hämärästi jonkun noin viidentoista vuoden takaa, kai se ihan kohtuullinen oli.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noloa et joku katsoo täysikäsenä jotain elokuvia, joissa on ikäraja jotain 12v. Kyllä sillon kuuluu kattoa ekstriimistä väkivaltaa ja suolenpätkiä! Perkele!
Ei se alaikärajasta ole kiinni vaan enemmänkin yläikärajasta, siis missä iässä käytännössä ihmisen aivot menevät sen tietyn kehitysvaiheen ohi. Mä kävin tuolla Star Wars -ketjussa ja siellä puhutaan jostain "voimasta". Onko se joku selittämätön juttu, vähän kuin joku henki. Harry Pottereissakin ne lentelee luudalla ja muuta järjetöntä, ja lasten piirretyissä on vaikka minkälaista hahmoa. Aikuiset ymmärtää ettei sellaista ole olemassakaan ja siten eivät enää saa niistä kiksejä. Aivan pienempien lasten nuket tai leluautot eivät tarvitse olla ihan niin todentuntuisia. Aluksi pehmonalleksi riittää joku mörrimöykky, mutta viiden vuoden päästä pitää jo olla oikea nukke jne. Kyllä mäkin voisin leikkiä nukeilla, mutta sen pumpattavan barbaran olisi hyvä olla ihmiseltä näyttävä eikä mikään muumipeikko. Mun aivot on jo mennyt sen kehitysvaiheen ohi. Pikkuautonkin pitäisi olla aika todentuntuinen että sen hienoja muotoja ihailisin. Ei riitä mikään yksivuotiaiden hiekkalaatikkoleikkeihin tarkoitettu muovinen neliö, mihin on vaan mätkäisty renkaat.

Niin tai siis ei aikuiset Star Warsin katsojat tietenkään usko että niin oikeasti voisi olla, mutta jotenkin hassusti ne vaan kykenee heittäytymään sen leffan ajaksi lapsen tasolle. Varmasti kiistattahan ne leffat on lapsellisia. Tai no itse asiassa mä en ole varma just noista leffoista kun en ole nähnyt, mutta siis yleensä ne kaikki scifi-/fantasiajutut.

Ei toinen vaihtoehto ole mikään suolenpätkät lentelee -juttu vaan normaalit leffat, sellaiset idealtaan ja juoneltaan aikuisille suunnatut. Sieltä sitten löytyy vaikka mitä genreä. Eihän noikaan nyt lapsille ole tehty vaan ne on aikuisille (teineille) tarkoitettuja lastenelokuvia. Varmasti tosi hyvää viihdettä.

Mulla menee viikon päästä kaks leffalippua vanhaksi ja pitäiskö se just toi käydä katsomassa, heh.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@pettter no joo, vedin vähän mutkia suoriksi. En minäkään ole mikää Potter- tai Star Wars-leffojen fani, mutta kyllähän tuotakin joskus mielellään katselee. Sitä aivot narikkaan osastoa ettei tarvi hirveesti kelata, että mikä syvällinen sanoma tässä nyt on tai miten se heijastaa jotain poliittista ilmapiiriä 70-luvulla. Tai oliko siinä leffassa paljon tissejä, tosin paskaki elokuva voi olla edes vähemmän paska jos se sisältää hyvät kannut.

Mä vaan välillä ihmettelen joidenkin ihmisten pakonomasta tarvetta (en viittaa nyt suhun tai Turha Kaukaloon) sille, että leffan pitäisi eksistoida jossain suuremmassa multiversumissa ollakseen hyvä. Miksei muka voi kattella jotain leffaa joskus sillä asenteella, että ei tarvii hirveesti funtsia? Leffa voi olla pirun viihdyttävä vaikka se olisi ihan paska, koska se voi olla niin tahattoman paska, että sinänsä jo on viihdyttävä. Täytyykö kaikesta aina löytyä joku suurempi tarkoitus ja sanoma?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@pettterMä vaan välillä ihmettelen joidenkin ihmisten pakonomasta tarvetta (en viittaa nyt suhun tai Turha Kaukaloon) sille, että leffan pitäisi eksistoida jossain suuremmassa multiversumissa ollakseen hyvä. Miksei muka voi kattella jotain leffaa joskus sillä asenteella, että ei tarvii hirveesti funtsia? Leffa voi olla pirun viihdyttävä vaikka se olisi ihan paska, koska se voi olla niin tahattoman paska, että sinänsä jo on viihdyttävä. Täytyykö kaikesta aina löytyä joku suurempi tarkoitus ja sanoma?
Joo totta. En mä mitään erityistä sanomaa tarvitse ja tykkään katsoa myös aivot narikkaan -leffoja, mutta noissa joissakin se touhu menee mun makuun liian överiksi. Joskus se saattaa paljastua vasta leffan loppuvaiheessa, mikä on tylsä juttu. Siihen asti hyvä leffa on pilalla. Ehkä mä sitten oon vähän putkiaivo tai jotain, kuten ex-muijat kaikki valittelee. Mun aivot ei vaan ihan kaikkea epäloogisuutta suostu käsittelemään ja joitakin lapsellisia juttuja mä en halua edes miettiä. Fantasialeffoissa on yleensä noita molempia juttuja. Avaruusleffat on kyllä monesti hyviä ja avaruusoliotkin mä ymmärrän, mutta en sitten tiedä onko toi Tähtien sota on vedetty överiksi. Ehkä ei. Liiallisella tunteilullakin on vedetty monet leffat pilalle, varsinkin jos se on miehelle käsikirjoitettu.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Vadelmavenepakolainen on kiistatta paskin elokuva, jonka olen koskaan nähnyt. Ja kyseinen pätkä on juurikin sellainen oikeaan maailmaan ja sen arkeen sijoittuva, aikuisille tarkoitettu elokuva. Suurin ero jonkun Star Warsin ja Vadelmavenepakolaisen kohdalla on se, että Star Warsin maailma on kiehtova, monimutkainen ja jännittävä. En ole mikään suuri fani, mutta ymmärrän toisaalta ihan hyvin minkä takia aikuisetkin ihmiset innostuvat Pottereista, Skywalkereista ja Reppuleista. Star Wars esimerkiksi on periaatteessa sotahistoriaa, joka sisältää enemmän tietoa ja mielenkiintoisempia tapahtumia kuin "oikean" elämän sodat. Lyhyesti tiivistettynä: aikuisten elokuvat ovat tylsiä ja paskoja, lastenleffat mielenkiintoisia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miksi mä haluaisin nähdä elokuvan jostain tuulareista, jotka ei tee mitään mielenkiintoista, vaan avautuvat alkkisvanhemmista ja liikkuvat aleksimäkelän ohjaamina? Tylsää. Näille ihmisille varmaan myös ne romanttiset muotokuvamaalaukset ja tarkat maisemakuvat ovat ainoaa oikeaa kuvataidetta. Ja Janne Kataja on hauska.

"Aikuisten leffat" kuulostaa terminä jo pirun väsyneeltä. Mielikuvituksetonta, vähän kuin Jortikan yv-kuviot vuosi sitten Kanadassa. Toki, isot pojat on kertonut, että on sitä ihan katsomisen arvoisiakin aikuisten leffoja, mutta niistä ei käsittääkseni ollut puhe? Näin päättelisin tuosta logiikan vaateesta.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Eikös leffojen tarkoituksena ole muutenkin tarjota katsojille jotakin erikoista ja sellaista, jota he eivät muuten pääse elämässä todistamaan? Ketään ei voisi vähempää kiinnostaa tavallisesta miehestä tai naisesta tehty elokuva. Pitää olla hyvä juoni, miljöö ja henkilöhahmot. Jostain historiallisesta henkilöstä kertova leffa on sitten asia erikseen, mutta kyllä mä sanoisin että pettterkin katsoisi mieluummin kertomusta universumin voimakkaimman henkilön muuttumisesta pahaksi kuin jotain "Vesan elämä ja teot" -elokuvaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksihän jengi valittelee että jouluna ei ole lunta? Mä en tajua. Ei musta ainakaan ole kiva talsia missään loskassa, mitä se lumi kaupungeissa yleensä on. Lahkeetkin on aina ihan märkinä ja se vituttaa suuresti. Ja vaikka jossain maalla olisikin kunnon talvikeli niin silloin joutuisi kolailemaan ja lapioimaan lumia tai talsit umpihangessa. Eikä pakkanen ole koskaan kiva asia. Ei jengi voi oikeasti tykätä että paleltaa. Mun mielestä tämä +5 ja kuiva maa on kaikkein paras keli tähän aikaan vuodesta kun palmun alla +25 tuskin näillä main toteutuu. Kaupungeissa on katuvalotkin niin ne "mutkun valo heijastuu lumesta ja on valoisampaa" -jututkaan ei oikein meitä koske. No jotkut uskovaiset mummelit nyt voi kaivata joulutunnelmaa blaa blaa, mutta tuskin muut. Ai niin lapset. Olin unohtaa.

Joo kyllä se vaan on niin paljon kivempaa lähteä ulos lenkkareissa ja kesätakissa. Tekee mieli oikein hyppiä riemusta kun ei ole lunta riesana.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en tykkää scifistä enkä toisaalta myöskään näistä realismielokuvista. Mulla on niin. Enkä myöskään tykkää lastenkirjallisuudesta, enkä nuortenkirjallisuudesta. Mulla on näin. Laajemmin on kuitenkin huomattava, että tiettyä infantilisaatiota on liikkeellä. Siksi hieman kritisoin Potteria. Tää ykskin jätkä sano mulle, että siltä meni maku Britney Spearsiin joskus v. 2004 suunnilleen kun se ei enää... siis ollut ihan lapsi. Vähän huolestuttava näkemys mun mielestä. Sitten yks eukko kerto lukevansa vaan lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Onnee. Ja pöksyt märkinä käydään kattoos jotain nuorlaulajaa, mikä se juippi on Turusta, kyllä te tiedätte. Ketä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ihmettelen miten minusta aina näin joulun aikoihin tulee tällainen ihme herkkähipiäinen. Tekisi vain mieli jakaa rahaa, rakkautta ja lahjoja kaikille.

Ehkä olin jossain entisessä elämässä joulupukki.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä ihmettelen Iltapulun "politiikan toimittaja" Tommi Parkkosta. Siis näin näkyvästi puolueellista toimittajaa ei valtamedioista kyllä toista löydy. Parkkonen on koko syksyn aikana kirjoittanut useita liki alatyylisiä juttuja Suomen hallituksesta. Juttuja, joihin voisi kuvitella törmäävänsä täällä palstalla tai vaikka mv-lehdessä, mutta ei ison mediatalon netin etusivulla.

Ihmemettelen myös lehden toimintaa, eikö tällaisia vuodatuksia pitäisi sijoittaa vaikka tuonne blogien joukkoon.

Toi tyyppihän oli joku viikko sitten (tai kuukausi?) Ylen A-studiossa "keskustelemassa" Suomen politiikasta ja sen tilasta. Täysi dorka koko mies. Jep, olen eri mieltä hänen kanssaan lähes kaikesta, mutta se ei ole se juttu, vaan se miten mies mielipiteensä esittää. Ja samalla esittää tosissaan jotain puolueetonta toimijaa? Vaikka on itse ehkä kaikkein puolueellisen kaikista isojen medioiden toimittajista. Jotenkin on tullut sellainen kuva, että hän haluaisi olla iso nimi Suomen toimittajapiirissä ja hakemalla hakee "nimeä", mutta ei siinä oikein onistu sitten niin millään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sattumalta pari päivää sitten tämä järjen jättiläinen tuli Valjakkalaa googlatessa vastaan. Feissarimokista löytyi. Ilmeisesti siis hän. Ja murhainfossakin taitaa kirjoitella.
Täh? Ei kai Pete Pennanen ole Valjakkalan jälkipolvea? Kaveri on ehkä netin tyhmimpiä ihmisiä. Joskus vuonna nakki ja kivi Ylilaudalla kiusasivat poikaa ja pojua vietiin kuin sitä kuuluisaa litran mittaa. Keskiverto imppaaja on varmasti nero verrattuna Pennaseen.

Koitin nopeasti googletella asiaa ja ilmeisesti ainakin samoissa kuvissa poseeraavat Valjakkala ja Pennanen. Tosin alamaailmassa piirit ovat todella pienet, eli kyllä voivat helpostikin pyöriä samoissa porukoissa olematta sukua toisillen. Mutta jos jollakin on parempaa lähdettä asialle niin saa ilmoittaa minulle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En mäkään ole varma tuosta isä-poika-suhteesta, mutta käytöksen perusteella Pete Pennanen on polkupyörävarkaan poika. Opin nimityksen "polkupyörävaras" googlattuani. Aika jäätävä. Ja Ruotsissa pelätään!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jotkut jaksavat joulusafkaa vaan päivän tai kaks, ja sit ollaan jo pizzaa tilaamassa tms. Joulu on vaan kerran vuodessa... kyllähän näitä nyt useammankin päivän vetelee (kalaruokia nyt varsinkin) helposti :)
 
Viimeksi muokattu:

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Jotkut jaksavat joulusafkaa vaan päivän tai kaks, ja sit ollaan jo pizzaa tilaamassa tms. Joulu on vaan kerran vuodessa... kyllähän näitä nyt useammankin päivän vetelee (kalaruokia nyt varsinkin) helposti :)
Minulle riittää yksi kerta. 9 vuotta olen omillani asunut ja en ole kertaakaan ostanut mitään jouluruokaa. No kalaruoat ovat hyviä ja kinkku on ok mutta laatikot ja rosollit ovat saatanasta. Kerta porukoilla aattona riittää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minulle riittää yksi kerta. 9 vuotta olen omillani asunut ja en ole kertaakaan ostanut mitään jouluruokaa. No kalaruoat ovat hyviä ja kinkku on ok mutta laatikot ja rosollit ovat saatanasta. Kerta porukoilla aattona riittää.

Ymmärrän. Joo noi rosollit ja laatikot kannattaakin jättää väliin. En tykkää...

Mut tosiaan kalat, katkarapusalaatit, kinkku (ei liian kuiva), kalkkuna ja mm. limput on kyllä niin hyviä, että jaksaa useammankin päivän. Toki raja tulee noissakin vastaan jossain vaiheessa jo suolankin takia :)

Rentoa joulun jatkoa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös