Tää voi olla aika pieni asia, mutta ihmetellään nyt kuitenkin.
Eli tapani mukaan maksoin Prismassa Electronilla ostokseni. Ojensin kortit (olen ylpeä asiakasomistaja) kassaneidille ja se rupesi niitä höyläileen. Sillä aikaa minä nappasin tiskillä olleen kynän ja rupesin odottamaan allekirjoitettavaa kuittia. Kuittejahan tulostuu kaksi, joista toinen jää kauppaan (mitähän ne tekee niillä?) ja toinen mulle (mitähän mä teen niillä?). Tästä päästäänkin ihmettelyn aiheeseen. Ensimmäisen tulostetun kuitin kassa nappaa itselleen ja vasta toisen antaa mulle allekirjoitettavaksi. Siis miksi näin päin? Jos minä saisin jo ensimmäisen kuitin allekirjoitettavakseni, niin koko maksuprosessi lyhenisi n. sekunnilla, koska voisin aloittaa suttaukseni, vaikka toista kuittia vasta tulostettaisiin. Ei ehkä tunnu isolta erolta, mutta kun nyt eletään tämmöisessä mahdollisimman optimoidussa maailmassa, niin ihmettelen kuitenkin. Onko tämmöiselle kuittijärjestelylle joku selvä syy vai olenko löytänyt nykymaailman viimeisen epäkohdan, jonka optimoimalla ihmiskunta saavuttaa sujuvuuden nirvanan?