Ihmettelyketju

  • 6 373 214
  • 38 790

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
avatar kirjoitti:
No nyt siellä ainakin lukee jo 140.
Tuo ylläoleva oli copy-paste, kuten linkin muodosta (2007/04/12/M-real+irtisanoo+1+400+Tampereella/20078864/103?rss=4) voi päätellä. Varmuuden vuoksi vielä screencapture tuohon alle.

No, mukava että se oli painovirhepaholainen.
 

Liitteet

  • mreal.gif
    mreal.gif
    13,9 KB · kertaa luettu: 533

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tää voi olla aika pieni asia, mutta ihmetellään nyt kuitenkin.

Eli tapani mukaan maksoin Prismassa Electronilla ostokseni. Ojensin kortit (olen ylpeä asiakasomistaja) kassaneidille ja se rupesi niitä höyläileen. Sillä aikaa minä nappasin tiskillä olleen kynän ja rupesin odottamaan allekirjoitettavaa kuittia. Kuittejahan tulostuu kaksi, joista toinen jää kauppaan (mitähän ne tekee niillä?) ja toinen mulle (mitähän mä teen niillä?). Tästä päästäänkin ihmettelyn aiheeseen. Ensimmäisen tulostetun kuitin kassa nappaa itselleen ja vasta toisen antaa mulle allekirjoitettavaksi. Siis miksi näin päin? Jos minä saisin jo ensimmäisen kuitin allekirjoitettavakseni, niin koko maksuprosessi lyhenisi n. sekunnilla, koska voisin aloittaa suttaukseni, vaikka toista kuittia vasta tulostettaisiin. Ei ehkä tunnu isolta erolta, mutta kun nyt eletään tämmöisessä mahdollisimman optimoidussa maailmassa, niin ihmettelen kuitenkin. Onko tämmöiselle kuittijärjestelylle joku selvä syy vai olenko löytänyt nykymaailman viimeisen epäkohdan, jonka optimoimalla ihmiskunta saavuttaa sujuvuuden nirvanan?
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Shardik kirjoitti:
... Ensimmäisen tulostetun kuitin kassa nappaa itselleen ja vasta toisen antaa mulle allekirjoitettavaksi. Siis miksi näin päin? Jos minä saisin jo ensimmäisen kuitin allekirjoitettavakseni, niin koko maksuprosessi lyhenisi n. sekunnilla, koska voisin aloittaa suttaukseni, vaikka toista kuittia vasta tulostettaisiin. ...
Yhdessä paikassa olen nähnyt tämän systeemin toimivan "optimoidusti". Nimittäin Yliopiston Apteekissa siinä Manskun ja Nordenskiöldinkadun risteyksessä. Sen lisäksi, että allekirjoitettava kuitti tulostui ensin, niin tulostussuunta oli niin päin, ettei kassan tarvinnut kääntää kuittia. Toisinsanoen kassa sai todella nopeasti siirrettyä kuitin siihen asiakkaan allekirjoitettavaksi.
Tämän nähtyäni olen usein miettinyt ruokakaupoissa, miksei niissä ole samanlaista järjestelmää (tai siis ainakaan niissä ruokakaupoissa ei ole missä yleensä käyn).
 
Itse olen törmännyt nyt pari kertaa noihin sirukortin lukioihin. Ainakin jyskissä ja hong kongissa sellaiset on vasta tullut. Siis ei tarvitse nimmareita väsäillä, vaan näppäilee tunnusluvun siihen laitteeseen mihin kortti laitetaan. Toisaalta ihan hyvä systeemi. Mutta toisaalta en niin mielelläni sitä koodia siinä kassajonossa näpyttelisi, jos joku sattuu jotenkin sen vaikka näkemään.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pikkukatti kirjoitti:
Itse olen törmännyt nyt pari kertaa noihin sirukortin lukioihin. Ainakin jyskissä ja hong kongissa sellaiset on vasta tullut. Siis ei tarvitse nimmareita väsäillä, vaan näppäilee tunnusluvun siihen laitteeseen mihin kortti laitetaan. Toisaalta ihan hyvä systeemi. Mutta toisaalta en niin mielelläni sitä koodia siinä kassajonossa näpyttelisi, jos joku sattuu jotenkin sen vaikka näkemään.
Tämähän on yleistynyt monissakin paikoissa, kuten huoltoasemilla. Tämä on erittäin kätevä siinä mielessä ettei tarvitse niiden lappujen ja kuittien kanssa väännellä edes takasi.
Huonot puolet tosiaan on tuossa kun kassajonossakin tahtoo että seuraava on jo heti selän takana koodia kirjoittaessa. Mutta silti tämän on mielestäni paljon kätevämpi mitä kuittien allekirjoittaminen.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Antero Mertaranta ennusti Jääkiekkolehdessä ennen kauden alkua mitalistit täsmälleen oikein.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Joka vuosi hämmästyttää, kummastuttaa, että kevätauringon lämmittäessä ikkunan välissä heräilee kärpäset. Nyt heräsi myös ikkunan välissä upea nokkosperhonen.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kärppien mestaruusjuhlat. Eihän tuolla edes juhlittu enää katsomosso ja jäällä tosissaan. Liian monta mestaruutta liian lyhyen ajan sisään.
 

Rocco

Jäsen
Länäri kirjoitti:
Kärppien mestaruusjuhlat. Eihän tuolla edes juhlittu enää katsomosso ja jäällä tosissaan. Liian monta mestaruutta liian lyhyen ajan sisään.
Itse en ihmettele yhtään. Liigasta on viety väri, mielenkiinto ja "passion" pois. Ja nyt en puhu siitä hedelmästä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Rocco kirjoitti:
Itse en ihmettele yhtään. Liigasta on viety väri, mielenkiinto ja "passion" pois. Ja nyt en puhu siitä hedelmästä.

No kyllä se aika paljon riippuu siitä kuka sen mestaruuden voittaa. Kärppien kohdalla viime vuosina "nähty on" moneen kertaan ja näin ollen juhlinta virkamiesmäistä. Toisin olisi esimerkiksi Ilveksen, Ässien tai Lukon mestaruusjuhlissa.

Ilves voitti Turussa (eli vieraissa) 1985, niin edes perinteistä mestaruuskuvaa ei voitu ottaa, koska juhliva Tamperelaisyleisö oli täyttänyt jään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mane kirjoitti:
Ilves voitti Turussa (eli vieraissa) 1985, niin edes perinteistä mestaruuskuvaa ei voitu ottaa, koska juhliva Tamperelaisyleisö oli täyttänyt jään.
Kun Ilves voitti viimeksi mestaruuden, Turku oli pääkaupunki eikä kameroita ollut vielä olemassa.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Leon kirjoitti:
Kun Ilves voitti viimeksi mestaruuden, Turku oli pääkaupunki eikä kameroita ollut vielä olemassa.

Kun HPK voitti ainoan mestaruutensa, oli SM-Liigassa käynnissä eräänlainen välivuosi kun parhaat keräsivät voimiaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eilen tv:ssä:

22.30 Viva La Bam
23.00 Jackass
23.30 Dirty Sanchez
23.25 Törkytorstai: Duudsonien Lumipäälliköt

Siis kaikissa oli ihan sama idea. Henkisesti 6-vuotiaat äijät tekee jotain tyhmää jossa jotakuta sattuu ja joku tulee nolatuksi. Siis aivan uskomattoman roskaa, miten ihmiset jaksaa katsoo näitä?!
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ihmettelen median, etenkin iltapäivälehtien, äijäinnostusta. Puhutaan äijäenergiasta ja äijäkulttuurista jne.

IS:n mukaan joku Kotiteollisuus-yhtyeen Hynynen on äijä, samoin Jone Nikula. Minusta kumpikaan ei ole äijää nähnytkään. Hynynen vaikuttaa haastattelujen perusteella leppoisalta nuorelta mieheltä, joka ilman partaa ja lettiä näyttäisi lähinnä ylipainoiselta versiolta Pertti Salovaarasta. Kaveri rämpyttää työkseen kitaraa ja örisee levyllä.

Jone Nikula taas yrittää kovasti olla joku kovanaama, mutta todellisuudessa varakkaan perheen vesa on vain rujon ulkonäkönsä aggressiiviseen verbaliikkaan piilottava hiipestiipeli.

Kukaan viihdeteollisuudesta leipänsä ansaitseva ei voi olla mikään äijä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä ne todelliset äijät hitsaavat saumaa Masa Yardsilla tai pyörittävät betonimyllyä raksalla ennemmin kuin keikistelevät tanssihousuissa, arvostelevat teinien laulua tai poseeraavat valokuvissa föönatuissa hiuksissa uhkaavaa ilmettä tavoitellen.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Bast kirjoitti:
Ihmettelen median, etenkin iltapäivälehtien, äijäinnostusta. Puhutaan äijäenergiasta ja äijäkulttuurista jne.

---

Kukaan viihdeteollisuudesta leipänsä ansaitseva ei voi olla mikään äijä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä ne todelliset äijät hitsaavat saumaa Masa Yardsilla tai pyörittävät betonimyllyä raksalla ennemmin kuin keikistelevät tanssihousuissa, arvostelevat teinien laulua tai poseeraavat valokuvissa föönatuissa hiuksissa uhkaavaa ilmettä tavoitellen.

Enpä voisi enempää samaa mieltä olla. Todelliset äijät ovat juuri noita mitä kuvasit. Monesti hymyssä suin tulee katsottua työmatkalla jotain rakennustyömaita, joista äijäenergia meinaa pursuta yli. Nortti hampaissa huudellaan Veskulle, ettei kakkosnelonen voi saatana riittää millään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Bast kirjoitti:
Kyllä ne todelliset äijät hitsaavat saumaa Masa Yardsilla tai pyörittävät betonimyllyä raksalla ennemmin kuin keikistelevät tanssihousuissa, arvostelevat teinien laulua tai poseeraavat valokuvissa föönatuissa hiuksissa uhkaavaa ilmettä tavoitellen.
Ainakin mun mielestä kyseisen ohjelman mainoksissa on nimenomaan hehkutettu näitä lihanleikkaajia sun muita duunareita äijiksi.

Meinaat myös, että viihdeteollisuudessa rahaatekevien ei tarvitse tehdä juuri mitään? Ei muuta kuin bändi pystyyn ja maailmanmaineeseen!
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Murmeli kirjoitti:
Ainakin mun mielestä kyseisen ohjelman mainoksissa on nimenomaan hehkutettu näitä lihanleikkaajia sun muita duunareita äijiksi.

Meinaat myös, että viihdeteollisuudessa rahaatekevien ei tarvitse tehdä juuri mitään? Ei muuta kuin bändi pystyyn ja maailmanmaineeseen!

Kylläpä olet nyt totaalisesti kassalla sen suhteen mistä kirjoitin.
En tiedä mihin ohjelmaan sinä viittaat, kun itse en viitannut mihinkään ohjelmaan, enkä missään kohdassa sanonut, ettei viihdeteollisuudessa olevien tarvitse tehdä juuri mitään. En myöskään tavoittele maailmanmainetta, eikä maailmamaineella ole mitään tekemistä äijämäisyydekään kanssa. Väärä lääkitys vai väärä annostelu?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Bast kirjoitti:
Ihmettelen median, etenkin iltapäivälehtien, äijäinnostusta. Puhutaan äijäenergiasta ja äijäkulttuurista jne.
~nips~

~naps~
Kukaan viihdeteollisuudesta leipänsä ansaitseva ei voi olla mikään äijä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä ne todelliset äijät hitsaavat saumaa Masa Yardsilla tai pyörittävät betonimyllyä raksalla ennemmin kuin keikistelevät tanssihousuissa, arvostelevat teinien laulua tai poseeraavat valokuvissa föönatuissa hiuksissa uhkaavaa ilmettä tavoitellen.
Kyllä. Bast kiteyttää asian omassa viestissään juuri niin kuin itsekin ajattelen. Ei mitään lisättävää.

Ja koska ei ollut mitään lisättävää, niin oli pakko pätkiä tuota Bastin viestiä, ei viitsi onelinerilla tuollaiseen vastata..
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bast kirjoitti:
Ihmettelen median, etenkin iltapäivälehtien, äijäinnostusta. Puhutaan äijäenergiasta ja äijäkulttuurista jne.

Osittain samaa mieltä. Tämä on kuitenkin mielestäni huomattavasti parempi suuntaus kuin 2000-luvun alku, jolloin median tarjoama kuva miehestä oli se, että ainoat kunnon miehet ovat homoja. Nykyään tämä median harjoittama homojen palvominen alkaa pikku hiljaa olla onneksi taakse jäänyttä elämää.

Ihmetyttää tieto siitä, että lääkkeet, monivitamiinivalmisteet, luontaistuotteet ja idut aiheuttavat enemmän maksan siirtoon johtavia vaurioita kuin alkoholi. Myös se tuli jonkinlaisena yllätyksenä, että alkoholistin maksa paranee lähes kaikissa tapauksissa, jos vain pistää korkin kiinni ja myös pitää sen kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Bast kirjoitti:
Ihmettelen median, etenkin iltapäivälehtien, äijäinnostusta. Puhutaan äijäenergiasta ja äijäkulttuurista jne.

---

Jone Nikula taas yrittää kovasti olla joku kovanaama, mutta todellisuudessa varakkaan perheen vesa on vain rujon ulkonäkönsä aggressiiviseen verbaliikkaan piilottava hiipestiipeli.

Aina on muodissa jokin energia-genre. 90-luvun lopussa se oli "nuoret vihaiset naiset", joiden äänitorvena haahuili Alanis Morrisette. 2000-luvun alussa homoenergia jylläsi, kuten Ohmi ylempänä huomautti. Nyt on äijäenergia muodikasta. Vuosi tätä niin MILF-energia alkaa jyllätä.

EDIT: Niin piti vielä sanoa että Jone Nikula on reservin luutnantti, että ei kai hän ihan hippiäinen ole. Vai?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Huhhuh, onpas Saksasta soittelu kallista. Reissun aikana jokunen minuutti tuli höpöteltyä kun ajattelin, ettei toisesta EU-maasta varmaankaan hirveästi maksa rimputtaa Suomeen. Ja paskat - toista euroa minuutti. Hups.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Uleåborgir kirjoitti:
EDIT: Niin piti vielä sanoa että Jone Nikula on reservin luutnantti, että ei kai hän ihan hippiäinen ole. Vai?

No ehkä ei, mutta jotenkin ärsyttää se ylenpalttiselta itsetehostukselta vaikuttava kovanaamailu. Televisiossa kiroilu ja teinityttöjen itkettäminen tai edes heavy-kirjan kirjoittaminen ei vielä tee kenestäkään äijää. Reservin luutnanttiudella saa nyt sentään karistettua sen hiipestiipelin määreen harteiltaan vaikka kyllä armeijassakin monelaista menijää riittää.
 
Suosikkijoukkue
TPS
2001 lopetin kahven juomisen kun ei maistunut. Viime kuukauden sisällä olen juonut pari kuppia, muuten en. Teetä sen sijaan juonut melko paljonkin.

Tänään keitin teetä ja totesin "Hyi saatana" ja kaadoin viemäriin. Nyt iski aivan tajuton kahvenhimo ja piti hakea kaupasta poroja. Keitintä ei ole niin pannulla piti väsätä.

Hassuja himoja sitä tuleekin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös