Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tyypillistä suomalaista maksaviin asiakkaisiin suhtautumista ja perse edellä puuhun menemistä.
On sinänsä ihan kunnioitettava ja kannatettava tavoite yrittää muuttaa ruotsinlaivojen konseptia ja imagoa vähän ns. mannermaisemmaksi ja rauhoittaa matkustusta siten, että juominen tapahtuisi ensisijaisesti ravintoloissa ja hyteissä saisi olla rauhassa. Mutta käytetyt keinot ovatkin sitten tyypillistä "haista vittu hallintoalamainen"-mentaliteettia.
Hyvä tapahan olisi tietysti ollut pitää laivan ravintoloiden juomien hinnat kohtuullisella ja edullisella tasolla, panostaa ns. luksuspuoleen ja tapahtumiin sekä yrittää markkinoida laivaristeilyitä muunakin kuin merellisinä kalsarikännitapahtumina, joihin pääsee ale- tai ilmaislipulla hyttiin dokaamaan. Tämä olisi ajan myötä voinut johtaakin siihen, että laivalle tullaan viettämään aikaa muutenkin kuin hyttikännien muodossa.
Mutta ei. Tyypilliseen suomalaiseen asiakaspalvelu- ja markkinointitapaan ensin haukutaan maksavien asiakkaiden enemmistö johtajan toimesta ja avoimesti vittuillaan, että eipä tarvitse köyhien ja kipeiden laivalle tullakaan. Tylytyksen, halveksunnan ja vähättelyn jälkeen alkaakin jo asiakkaiden uhkailu ja pelottelu uudella käytännöllä, jossa jokainen matkustaja luvataan ratsata jo laivaan tultaessa.
Onneksi matkustajat eivät sentään ole hallintoalamaisia yhden ainoan valtionfirman armoilla (kuten ennen esim. autokatsastuksen suhteen), vaan valittavana on toinenkin iso laivayhtiö. Tallink Silja on viisaasti vaiennut asian suhteen ja todennut, ettei aio muuttaa myyntikäytäntöjään.
Jos laivaristeilylle vielä lähden, niin se on päivä Tukholmassa/Tallinnassa -risteily tai sitten reittimatka, joten viinanmyyntikielto ei sinänsä minua koskisi, eikä sitä tässä iässä enää muutenkaan kiinnosta mennä johonkin ahtaaseen hyttiin dokaamaan (tai ylipäätään dokata laivalla). Mutta sen verran hienosti Viking Line on tämän asian nyt mokannut, että taidan ihan periaatesyistä mennä jatkossa Siljan laivoilla.
On sinänsä ihan kunnioitettava ja kannatettava tavoite yrittää muuttaa ruotsinlaivojen konseptia ja imagoa vähän ns. mannermaisemmaksi ja rauhoittaa matkustusta siten, että juominen tapahtuisi ensisijaisesti ravintoloissa ja hyteissä saisi olla rauhassa. Mutta käytetyt keinot ovatkin sitten tyypillistä "haista vittu hallintoalamainen"-mentaliteettia.
Hyvä tapahan olisi tietysti ollut pitää laivan ravintoloiden juomien hinnat kohtuullisella ja edullisella tasolla, panostaa ns. luksuspuoleen ja tapahtumiin sekä yrittää markkinoida laivaristeilyitä muunakin kuin merellisinä kalsarikännitapahtumina, joihin pääsee ale- tai ilmaislipulla hyttiin dokaamaan. Tämä olisi ajan myötä voinut johtaakin siihen, että laivalle tullaan viettämään aikaa muutenkin kuin hyttikännien muodossa.
Mutta ei. Tyypilliseen suomalaiseen asiakaspalvelu- ja markkinointitapaan ensin haukutaan maksavien asiakkaiden enemmistö johtajan toimesta ja avoimesti vittuillaan, että eipä tarvitse köyhien ja kipeiden laivalle tullakaan. Tylytyksen, halveksunnan ja vähättelyn jälkeen alkaakin jo asiakkaiden uhkailu ja pelottelu uudella käytännöllä, jossa jokainen matkustaja luvataan ratsata jo laivaan tultaessa.
Onneksi matkustajat eivät sentään ole hallintoalamaisia yhden ainoan valtionfirman armoilla (kuten ennen esim. autokatsastuksen suhteen), vaan valittavana on toinenkin iso laivayhtiö. Tallink Silja on viisaasti vaiennut asian suhteen ja todennut, ettei aio muuttaa myyntikäytäntöjään.
Jos laivaristeilylle vielä lähden, niin se on päivä Tukholmassa/Tallinnassa -risteily tai sitten reittimatka, joten viinanmyyntikielto ei sinänsä minua koskisi, eikä sitä tässä iässä enää muutenkaan kiinnosta mennä johonkin ahtaaseen hyttiin dokaamaan (tai ylipäätään dokata laivalla). Mutta sen verran hienosti Viking Line on tämän asian nyt mokannut, että taidan ihan periaatesyistä mennä jatkossa Siljan laivoilla.