Ihmettelyketju

  • 6 398 241
  • 38 811
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mulle on aivan sama mitä kukin kirjoittaa. Eikä ole tapana puuttua asioihin, vaikka olisinkin erimieltä. Jokaisella olkoonsa oma mieleipiteensä. "topit ja flopit" kuulostaa joltain mies vs mies jutulta. Olenko väärässä?
Voipi olla myös jotain hyväntahtoiseksi vedätykseksikin kutsuttua, mitä tuossa tuli tehtyä palstalla tuoreeksi tunnustautuneelle...

Tervetuloa palstalle siis minunkin puolesta.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
No myyntihommiin liittyvillä aloilla tuokin on varmasti plussaa. Enkä koita kyseistä työtä siis millään tapaa arvostella. Itsekkin olen polvillani kontannut paskaisessa loskavellissä ja käsillä sokkona etsiä lenkkiä sieltä jostain. Kyllähän nuo kummasti karaisee ja tuovat opiskelumotivaatiota.

Työtä se on rattopoikana olo homo-orgioissakin.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Voipi olla myös jotain hyväntahtoiseksi vedätykseksikin kutsuttua, mitä tuossa tuli tehtyä palstalla tuoreeksi tunnustautuneelle...

Tervetuloa palstalle siis minunkin puolesta.

Menin siis siihen kuuluun miinaan. Kiitos Kiitos. Jo mie arvelin, että ei kai nyt tästä asiasta kannata ruveta, sen enempää vääntämään.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Menin siis siihen kuuluun miinaan. Kiitos Kiitos. Jo mie arvelin, että ei kai nyt tästä asiasta kannata ruveta, sen enempää vääntämään.
Tuo nyt oli tuollainen ystävällinen ja helppo tervetuliaistarjous. Tuolla seassa on sitten hauskempiakin trollauksia tiedossa.

Mitäpä tässä enää ihmettelemistä, mitä nyt puhelimen hiljaisuutta. Hain Tuksun henkivartijaksi, mutta ei soittoa kuulu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ja asiaan: Ihmettelen hammaslääkärin jonoja. Soitin syyskuun alussa ja pääsin jonoon eikä mitään ole kuulunut. Pitäisi käydä tarkistuttamassa hampaat varmaan yksityisillä hammaslääkäriasemilla eikä mennä rahvaan seuraan ollenkaan.
Voi olla että sinulla on väärä taktiikka tai sitten kunnassasi on todella huono hammashoitotilanne.

Soitin juuri aamupäivällä kuntani hammasajanvaraukseen. Siellä on erikseen vastaajavalikossa 1 = särkyajanvaraus ja 2 = ajanvaraus. Tuon ykkösen kautta jos menee ja valittaa että saatananperkele kun vihloo, ei kestä millään, särkylääkkeillä sinnittelen mutta pää jumalauta sekoaa kohta, niin ainakin minulle tarjottiin hätäaikaa parin päivän päähän. No kun olen perhana työmatkalla niin en voinut tarjottua aikaa ottaa, joten huolin sitten "tuskissani" myöhemmän ajan. Kolmisen viikkoa pitää odotella, mutta kyllä tuon kestää. Oikeastikin hammastani jomottaa muttei sentään noin teatraalisesti. Särkylääkettä pitää välillä käyttää.

Sen verran pitää vielä leuhottaa, että minulla taitaa olla aika hyvät hampaat. Toki harjaan hampaat vähintään kerran päivässä enkä tupakoi, mutta hammaslääkärillä en ole käynyt viimeisten 20 vuoden aikana kuin kahdesti. Hammaslääkäri totesi 1996 että yksi pieni reiänalku on, se voitaisiin paikata. No en mennyt. Seuraavan kerran 2004 toinen hammaslääkäri totesi saman. En silloinkaan mennyt paikattavaksi. No nyt on eka kerta Kääpiön elämässä kun hammas on särkynyt. Poskihampaan perkele on pentuna porattu melkein ontoksi, ja kovaa ruisleipää järsiessä hammas sitten otti ja hajosi. Viime suvena. Syssymmällä lähti toinen pala, mutta koska tuo ei haitannut niin enpä viitsinyt moisen takia kiusata hammaslääkäriä. Viilasin vaan terävintä kulmaa snadisti ettei hammas hinkkaisi kieltä verille. Hyvin on purukalusto toiminut tähän saakka, mutta nyt taitaa olla aika mennä hammastohtorille kolmannen kerran aikuisiällä.
 
Ja asiaan: Ihmettelen hammaslääkärin jonoja. Soitin syyskuun alussa ja pääsin jonoon eikä mitään ole kuulunut. Pitäisi käydä tarkistuttamassa hampaat varmaan yksityisillä hammaslääkäriasemilla eikä mennä rahvaan seuraan ollenkaan.
Olen antanut itseni ymmärtää että olet yliopisto-opiskelija. Tällöin kannattaisi hakeutua YTHS:n palveluihin. Luultavasti olen kuitenkin ymmärtänyt väärin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Miten tässä maassa voi olla niin paljon työttömiä? Niinkun tosiaan aikaisemmin kirjoitin, olen hakenut pariin puhelinmyyntifirmaan töihin, kun ei oikein muutakaan löydy kyseiseltä paikkakunnalta. Tänään minulle soitettiin ja siellä joku kaveri otti oikein asiakseen katsella sopivia haastatteluaikoja että pääsisin täältä 400km päästä sinne sujuvasti haastatteluun. Eikä ala siis millään tavalla vastaa koulutustani, enkä ole mitään siihen viittaavaa koskaan tehnyt, mutta silti he kiinnostuivat minusta, vaikka asun toistaiseksi eri paikkakunnallakin. Luulisi että olisi ollut halukkaita lähempänäkin, jos kerran työttömyys on joku ongelma.

Ihmettelen että eivätkö ihmiset osaa kirjoittaa houkuttelevia hakemuksia, vai ovatko he niin nirsoja että pitäisi olla vähintään johtajan paikka, että saadaan perse ylös penkistä?
 

Tuamas

Jäsen
Ihmettelen että eivätkö ihmiset osaa kirjoittaa houkuttelevia hakemuksia, vai ovatko he niin nirsoja että pitäisi olla vähintään johtajan paikka, että saadaan perse ylös penkistä?

Puhelinmyynti on niitä aloja joista löytyy aina, taloustilanteesta huolimatta, vapaita paikkoja.

Syinä nyt lähinnä työn vittumaisuus, työnantajien vittumaisuus, palkkauksen epävarmuus sekä alan huono maine.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Puhelinmyynti on niitä aloja joista löytyy aina, taloustilanteesta huolimatta, vapaita paikkoja.

Syinä nyt lähinnä työn vittumaisuus, työnantajien vittumaisuus, palkkauksen epävarmuus sekä alan huono maine.

Myös siivoojan paikkoja löytyy paljon, sinne vaan!

Joo työ saattaa olla vittumaista, mutta minua ainakin vähän kutkuttaa päästä soittelemaan monille ihmisille ja kuunnella vihaisia, ehkä jopa hauskoja kommentteja puhelinmyyjistä. Työnantajasta en tiedä, mutta se paikka mihin minua pyydettiin haastatteluun, oli sellainen, missä takuupalkka on aina vähän päälle 10€/h, mikä on todellakin ihan siedettävä palkka.
Huono maine tuolla alalla eittämättä on ja kyllä minuakin hävettää myöntää että olen puhelinmyyjäksi menossa, ellei tässä lähiaikoina tärppää muualta. Eikä tuo todellakaan mitään unelmatyötä minullekaan ole, mieluummin tekisin jotain fyysistä työtä, mutta se on vaan pakko ottaa se mitä annetaan, jos haluaa saada jotain aikaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Työnantajasta en tiedä, mutta se paikka mihin minua pyydettiin haastatteluun, oli sellainen, missä takuupalkka on aina vähän päälle 10€/h, mikä on todellakin ihan siedettävä palkka.

Tuo on puhelinmyynnistä hyvä palkka, ja vaikka itse en ollut aikoinani kuin yhdessä firmassa töissä, jäi sellainen kuva, että suurimmassa osassa firmoista oli käytössä vain provisiopalkka. Tuossa mestassa, jossa itse viihdyin muutaman kuukauden verran, jäi monilla palkkataso alle työttömyyskorvauksen määrän. Itse muistaakseni tienasin jotain 800€/kk, ja olin kuitenkin yksi toimiston parhaista myyjistä. Itse vietin noissa hommissa tasan niin kauan, kun oman alan töitä löytyi (eli sen muutaman kuukauden). Voin kertoa, että on henkisesti sitten hiukan painostavaa hommaa, mutta joillekkin harvoille se sopii.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo työ saattaa olla vittumaista, mutta minua ainakin vähän kutkuttaa päästä soittelemaan monille ihmisille ja kuunnella vihaisia, ehkä jopa hauskoja kommentteja puhelinmyyjistä.

Kukin tyylillään, kyllähän jotkut tykkää Mambastakin, vaikka ajatus mahdottomalta kuulostaakin. Kaikkea hyvää siihen oletettavasti lyhyeen työrupeamaan puhelinmyyjänä. En meinaan millään usko, että kovin kauaa kutkuttaa. Puhelinmyyjät ovat luullakseni aika lailla halveksutuin ammattiryhmä, joka maasta löytyy. Kun työ on soitella ihmisille, jotka sinua halveksuvat ja suorittaa asia, josta he sinua avoimesti halveksuvat... huh huh. En tahdo lyödä miestä heti maahan, mutta kauanko luulet, että ne kommentit kuulostavat hauskoilta? Veikkaan että hauskuus karisee, kun ymmärrät elantosi olevan tuosta touhusta kiinni.

Joka tapauksessa onnea valitsemallasi tiellä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jatketaan hetki laivamatkailun ja Viking Linen ihmeellisessä maailmassa. Toimitusjohtaja Mikael Backman toteaa Iltalehden uutisessa "Greissin" olevan väärä laiva, jos on vähän rahaa. Rauhoittava uudistus tuo, ettei viinaa myydä illalla, mutta kommentit eivät koskaan ole olleet Backmanin vahvoja puolia.
Eiköhän tuolla kommentilla saada muutama sata mielensä pahoittanutta taas meuhkaamaan.
 
Jatketaan hetki laivamatkailun ja Viking Linen ihmeellisessä maailmassa. Toimitusjohtaja Mikael Backman toteaa Iltalehden uutisessa "Greissin" olevan väärä laiva, jos on vähän rahaa. Rauhoittava uudistus tuo, ettei viinaa myydä illalla, mutta kommentit eivät koskaan ole olleet Backmanin vahvoja puolia.
Eiköhän tuolla kommentilla saada muutama sata mielensä pahoittanutta taas meuhkaamaan.

Mä en ymmärrä "kohua". Ei ole muilta pois jos jossakin laivassa on kovemmat hinnat eikä pulloja myydä hytteihin.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
MTV3: Viking Gracen viinanmyyntiä rajoitetaan loppu hyttibileille - Talous - Turun Sanomat

Uutisessa kerrotaan, että Viking Gracella myydään Tax-Free kaupasta alkoholia vain paluumatkalla, koska hyttibileille halutaan saada loppu. Hienosti yrittävät siis naamioida hyttibileiden piikkiin sen, että haluavat saada enemmän rahaa baarimyynnillä. Halutaan, että ihmiset juovat koko illan pelkästään baarissa eikä osta niitä lonkeroita hyttiin. Nyt kun laivabaarienkin hinnat on jo ihan ravintolatasolla onkin huomattu, että baarien myynti tippuu.

Kyllä suomalaiset silti keinot keksii. Otetaan sitten se viinapullo jo kotoa mukaan ettei tarvitse ostaa laivalta kuin pelkät lantringit.

- Omia viinoja on ihan turha yrittää tuoda laivaan, se on hukkaan heitettyä viinaa, koska ne otetaan pois.

Tähänkö se sitten menee? Ihmettelen, että aletaanko siellä ruuhkassa oikeasti penkomaan ihmisten laukkuja ja miten siihen voi riittää aika? Vai onko tämä nyt jotain pelottelua ainoastaan? Joku joka aikoo käydä lähiaikoina kyseisellä laivalla, niin voi kertoa, että miten tuo homma menee.

Linkki vie siis iltalehteen.

Edit. pikkusen hidas.
 

J.Petke

Jäsen
Jatketaan hetki laivamatkailun ja Viking Linen ihmeellisessä maailmassa. Toimitusjohtaja Mikael Backman toteaa Iltalehden uutisessa "Greissin" olevan väärä laiva, jos on vähän rahaa. Rauhoittava uudistus tuo, ettei viinaa myydä illalla, mutta kommentit eivät koskaan ole olleet Backmanin vahvoja puolia.
Eiköhän tuolla kommentilla saada muutama sata mielensä pahoittanutta taas meuhkaamaan.

Tämä jannuhan on kuin Kummelin pääministerisketsistä. Nyt aletaan tutkia siis kaikki laukutkin todella tiukkaan. Tällä ilmeisesti sitten halutaan karkottaa myös ne suomalaiset, jotka muuten tulisivat risteilylle. Kyllähän tässä nyt Viking Line sahaa omaa jalkaansa ja Tallink Silja hieroo käsiään yhteen. Onkohan Viking Line aivan varma, että he voittavat tässä rahaa. Voisi myös kuvitella, että alkuhuuman jälkeen laivasta muodostuu eläkeläispurkki ja viinanmyynti ravintoloissa putoaa pohjiin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mä en ymmärrä "kohua". Ei ole muilta pois jos jossakin laivassa on kovemmat hinnat eikä pulloja myydä hytteihin.

Ei ole sen enempää multa kuin sultakaan pois. Lähinnä kiinnitin huomiota kommenttiin. Viking Line on sitä paitsi profiloitunut kansan varustamoksi, mutta Backmanin tulon jälkeen siitä on koko ajan yritetty pois ja yritetty alkaa tarjota "luksusta".



Tähänkö se sitten menee? Ihmettelen, että aletaanko siellä ruuhkassa oikeasti penkomaan ihmisten laukkuja ja miten siihen voi riittää aika? Vai onko tämä nyt jotain pelottelua ainoastaan? Joku joka aikoo käydä lähiaikoina kyseisellä laivalla, niin voi kertoa, että miten tuo homma menee.

Saapumisaika Turkuun on 19.50 ja lähtöaika 20.55. Tässä ajassa pitäisi lastata 2800 matkustajaa ja siihen päälle vielä tutkia laukut, jotta viinaa ei saada salakuljetettua laivaan. Onnea yritykselle.
 

J.Petke

Jäsen

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kyl mää kovin ihmettele... Backman aikoo siis palkata lisähenkilöstöä satamaan, jotta saadaan tarkastettua jokainen laivaan tullut. Tehdäänkö myös ruumiintarkastus, koska kyllähän nyt housuihin saa helposti piilotettua viinapullon. Jos jokaista ei tarkisteta toimitaan "sattumanvaraisesti" niinkuin ennenkin, mutta uskon etenkin nuorisoa tarkistettavan enemmän kuin eläkeläisiä.

Kyllä tuokin kielto pystytään helposti kiertämään ostamalla yhden reittimatkan Turusta Ahvenanmaalle ja tällöin kyseinen henkilö saakin sitten ostaa alkoholia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Saapumisaika Turkuun on 19.50 ja lähtöaika 20.55. Tässä ajassa pitäisi lastata 2800 matkustajaa ja siihen päälle vielä tutkia laukut, jotta viinaa ei saada salakuljetettua laivaan. Onnea yritykselle.

Ja käsittääkseni tässä on vielä sellainen juttu, että laivan pitää olla tyhjä kun sen kaasusäiliöitä täytetään. Eli ihmiset joudutaan ottamaan sisään vielä lyhemmässä ajassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja käsittääkseni tässä on vielä sellainen juttu, että laivan pitää olla tyhjä kun sen kaasusäiliöitä täytetään. Eli ihmiset joudutaan ottamaan sisään vielä lyhemmässä ajassa.

Voi olla, mutta kaasua tankataan kai lähinnä Tukholmassa. Sitten kun kaasulla aletaan ajella. Tuskin kuitenkaan Tukholmassakaan paattia tyhjennetään Turkuun jatkavista risteilymatkustajista?
Viking Grace siirtyy kaasulle vasta helmikuussa - tältä näyttää uudella risteilijällä | Maakunta | Uutiset | Ilkka
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja käsittääkseni tässä on vielä sellainen juttu, että laivan pitää olla tyhjä kun sen kaasusäiliöitä täytetään.

Pääkallonpaikalta kuultuna asia on juuri noin. Muutenkin aika ristiriitaisissa tunnelmissa tuntuu botskin henkilökunta ottaneen tämän uudistuksen vastaan. Keinoja tämän säännön kiertämiseen ja rikkomiseen on olemassa ihan liikaa, että säännön noudattamista voitaisiin tehokkaasti valvoa. Eikä se tässä taida olla pointtikaan, kunhan saadaan uutinen ihmisten tietoisuuteen, kuvittelevat raukat lähtevänsä jollekin premium-risteilylle... ihmettelen. Laiva on uusi ja hieno, mutta siinäpä ne uudistukset ovatkin. Tai varmaan kaikkiin hintoihin on isketty premium-lisää.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Hieno viihdettä tuo Facebookin Viking Grace -seinä. Mahtaa toimitusjohtajaa vituttaa :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös