Ihmettelyketju

  • 6 354 726
  • 38 764

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Suomi on ihmeellinen maa joissain pienissä asioissa...

Radiossa haastateltiin jonkun pienen olutpanimon omistajaa, joka sanoi että heillä on useampikin uutuus olut, joiden vahvuus % suurinpiirtein 4-oluen luokkaa (ja tuo % määrä oli sidoksissa makuun, joten siksi). Niitä ei kuitenkaan voi myydä missään, jos Alko ei ota valikoimiin, koska kaupoissa ei saa myydä yli 4,7% alkoholituotteita. Alkon hyllyyn taas on vaikea päästä, sillä tunkua on kovin eripuolilta.

Ei siis mikään maailman isoin juttu, mutta kyllähän tuollainen vähän ihmetystä herättää. Ja ymmärrä hyvin tämän panimon omistajan vitutuksen.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä on tapahtunut Laura Birnille? Ollut mielestäni aina hyvännäköinen nainen, mutta eilisessä Jussi-gaalassa tämä typykkä oli aika karmaisevan näköinen.

Makuasioita toki. Veikkaisin kuitenkin että olet ollut kännissä kun olet sen aikaisemmin nähnyt tai sitten sulla on uudet silmälasit.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä on tapahtunut Laura Birnille? Ollut mielestäni aina hyvännäköinen nainen, mutta eilisessä Jussi-gaalassa tämä typykkä oli aika karmaisevan näköinen.
Johtui silmämeikittömyydestä. Laura näytti kieltämättä hieman Toni Kähkösen hypoteettiselta siskolta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mitä on tapahtunut Laura Birnille? Ollut mielestäni aina hyvännäköinen nainen, mutta eilisessä Jussi-gaalassa tämä typykkä oli aika karmaisevan näköinen.

Makuasioita toki. Veikkaisin kuitenkin että olet ollut kännissä kun olet sen aikaisemmin nähnyt tai sitten sulla on uudet silmälasit.

On Bruno ollut kännissä eli ei, niin onhan Laura muuttunut vetävästä blondista kummalliseksi albiinoksi.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua jurppii ihmiset, jotka eivät pysty pitämään sovituista kellonajoista kiinni. Olet sopinut tapaavasti jonkun henkilön jossain paikassa tänään klo 17:00 ja tämä toinen henkilö ei kykene saapumaan paikalle ajoissa, vaan tulee sinne vaikka 10min myöhässä. Miksi helvetissä sitä aikaa ei voi alkujaankaan sopia sitten klo 17:10:ksi? Yritän itse joskus jopa sairaanloisen tarkasti pitää kiinni siitä, että saavun sovittuihin tapaamisiin viimeistään silloin kun on sovittu. Yleensä olen paikalla jo 5-10 min etuajassa. Jos olen myöhästymässä, niin silloin ilmoitan sille toiselle osapuolelle myöhästyväni, jottei hänen tarvitse esimerkiksi värjötellä pakkasessa, vaan voi mennä johonkin lämmittelemään.

Jokin aika sitten vaimo oli kutsunut kavereitaan kylään meille ja tätä vierailua varten oli nähty vaivaa etukäteen. Tarkoituksenamme oli tarjota päivällinen vaimon kavereille ja olimme sopineet ajan, jolloin vieraiden oli syytä olla paikalla. Yksi pariskunta saapui tilaisuuteen semmoiset 1½ tuntia myöhässä ja tämä oli kuulemma tämän pariskunnan kauniimmalle osapuolelle normaalia olla aina jonkin verran myöhässä. Minua korpesi tämä myöhästyminen aika tavalla, koska olin itse ottanut vastuun sapuskan valmistumisesta sovittuun aikaan mennessä. Muut vieraat olivat jo paikalla ja kun aikaa oli kulunut semmoiset viisi minuuttia yli sovitun ajan ja puuttuvia vieraita ei näkynyt eikä kuulunut, ilmoitin ruokailun alkavan. Kävimme siis koko porukka syömään, ettei hyvät ruuat mene hukkaan. No hukkaan niitä sitten kuitenkin meni, koska mattimyöhäsille ei ruoka enää maistunut heidän saapuessaan paikalle. Vaimoni huomautti kaveriaan hänen myöhästelystään jossain vaiheessa tapahtuneen jälkeen ja eipä ole ko. pariskunnasta kuulunut mitään enää sen jälkeen. Harmi sinänsä, koska tämä kaverin mies on ihan mukava tyyppi sinänsä. Taisin kyllä itsekin ilmaista myöhästyjille jotain heidän kellokuristaan kun he saapuivat paikalle. On se kumma juttu jos ei pysty ottamaan vastaan aiheellista palautetta toiminnastaan.

Miksi ihmeessä ei voida kunnioittaa toista ihmistä sen vertaa, että pyrkii pitämään sopimastaan aikataulusta kiinni? Onko keskuudessamme tällaista kirjoittajaa, joka myöhästelee jatkuvasti? Haluaisin kuulla miksi ei pysty pitämään aikataulusta kiinni? Haluaisin yrittää ymmärtää tällaisen henkilön ajatuksen kulkua.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miksi ihmeessä ei voida kunnioittaa toista ihmistä sen vertaa, että pyrkii pitämään sopimastaan aikataulusta kiinni?

Tämähän on täysin luonnekysymys, itse kuulun samaan kastiin kuin sinä. Arvostan frendejä niin paljon että en anna heidän odottaa jos jotain on sovittu.

Omasta kaveripiiristä helposti erottaa tyypit jotka ei ollut ikinä ajoissa, tietty ylimielisyys ja huomionhakuisuus ehkäpä syinä. Muistan yhden frendin reilun kymmenen vuoden takaa, aina kun meni sovittuun aikaan hakemaan tätä autolla, niin jäbä kurkkasi suunnilleen "munasilleen" ikkunasta ja sitten meni se vähintään 20min ennen kuin oli ulkona?! Sitten yks ex-friidu teki samoin. Alkoi laittautumaan vasta kun olin jo alhaalla venaamassa.

_
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ihme kiittelyä

Itselleni on tullut tällä elämän harmaalla polulla vastaan muutamia naisia jotka kiittävät seksin jälkeen. Siis sanovat "kiitos". Itse jään hiukan hämilleni ja sanon jotain - öööö ole...hyvä? Mitä ne kiittelee? Sitäkö, että nyt se on vihdoin ohi? Minä en moisia suusta ole päästänyt, mutta en ole kyllä sellaistakaan tyyppiä joka huutelis " HAAVA AUKI HUORA TAI TUUN KYLJESTÄ" ja muutenkin ylimääräinen puhuminen on turhaa. Kait sitä vois koittaa jotain *Karimin äänellä etusormia suudellen* "HAAHHAHAHA KIITTI MUJA".
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Minua jurppii ihmiset, jotka eivät pysty pitämään sovituista kellonajoista kiinni.

Tämähän on täysin luonnekysymys, itse kuulun samaan kastiin kuin sinä.

Kolmas ajoissaolija ilmoittautuu. Avopuolisoni taas tuntuu olevan vastakkaista sorttia. Hänen tarvitsee aina tietää aika, jolloin lähdetään, mutta jotenkin kryptisesti minun pitäisi tietää se, milloin hänen pitää alkaa valmistautua lähtöön, ja ilmoittaa hänelle se aika. Eli jos ollaan esimerkiksi lähdössä kavereiden kanssa illanviettoon ja paikalla pitäisi olla klo 19:00, niin hänelle pitää sanoa joskus 18:00 aikaan, että nyt pitäisi alkaa lähteä. Tuolloin hän on sitten klo 18:45 valmis ja ehdimme juuri ja juuri ajoissa paikalle. Tämä siis silloinkin, kun ollaan puhuttu, että paikalla pitää olla klo 19:00.

Sitten on kavereita, jotka ovat usein myöhässä. Kerran oltiin sovittu menevämme katsomaan Kuninkaan puhe -elokuvaa alkuillan näytökseen Iso-Hannuun. Näytös alkoi muistaakseni klo 17:00. Sovittiin, että ollaan 16:40 paikalla. Minä olin. Sain lipun viimeisten joukossa, teatteri oli aivan täynnä. Kaverit tulivat viittä vaille 17:00 paikalle. Ei myyty lippuja. He menivät kotiin katsomaan elokuvaa blu-raylta ja minä sain sitten katsoa Kuninkaan puheen "yksikseni", jonkun random-jampan vieressä siis. Joskus se ajoissa oleminen kannattaisi...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itselleni on tullut tällä elämän harmaalla polulla vastaan muutamia naisia jotka kiittävät seksin jälkeen. ...

"Yleensä ne on kiitelly, jotka ei oo pyörtyny..."

Kai se on osoitus vähintäänkin tyydyttävästä sessiosta, josta sivistyneeksi itsensä lukeva naisenpuoli on oppinut kiittämään - liekö kärsinyt joskus jopa puutteestakin?
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elisalta tuli viesti maksettavasta laskusta. Noh aamulla vilkaisin oma.elisa.fissa laskua, en kuitenkaan suoraan maksanut sitä. Nyt päivällä kirjauduin uudelleen ja lasku köllötti siellä kuten pitikin. Klikkasin kuitenkin auki tiedotteen matkapuhelinlaskutuksen uudistumisesta ja tämän jälkeen lasku katosi .. jonnekin.. Ja samalla katosivat kaikki muutkin jo aiemmin maksetut laskut ja seuraava ilmoitus tulee laskut välilehdellä:
Liittymällesi ei ole vielä muodostunut laskuja. Jatkossa liittymän laskut ovat katsottavissa palvelussa.

Noh eiköhän tuo korjaannu, mutta mää niin olisin halunnut luopua rahoistani nyt.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kait sitä vois koittaa jotain *Karimin äänellä etusormia suudellen* "HAAHHAHAHA KIITTI MUJA".

Heh, kokeilepas tätä seuraavalla kerralla ja tule sitten kertomaan mikä oli reaktio. Mä en varmaan pystyisi pokalla edes tuommoista sanomaan. Pidän tilannetta jo nyt niin koomisena. Toisaalta ei varmaan kannattaisikaan, kun nykyään on ko. tilanteet harvinaisia. Sehän voi vaikuttaa jatkossa näiden tilanteiden esiintymistiheyteen negatiivisesti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kait sitä vois koittaa jotain *Karimin äänellä etusormia suudellen* "HAAHHAHAHA KIITTI MUJA".
Joo ilotytöille on tullut joskus höpöteltyä jotakin. Tai sitten orgasmin tullessa huudettua naapureillekin ilmoitus sen tytön toimista, heh heh. Siitähän siinä maksaa, että siis voi tehdä mitä haluaa eikä tarvitse sitä akkaa siinä samalla tyydytellä. No joo. Onhan sitä joskus tullut oltua vähän ilkeäkin, mutta lain nimissä mennään. Tai no eihän niistä kaikista pykälistä voi aina tietää miten ne menee, mutta siis kuitenkin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kolmas ajoissaolija ilmoittautuu. Avopuolisoni taas tuntuu olevan vastakkaista sorttia.

Ja neljäs. Vaimoni onkin sitten toista maata. Pitkään on ollut taktiikkana se, että jos meidän pitää lähteä jonnekin neljältä, niin sanon, että pitää lähteä puoli neljältä. Silloin ollaan yleensä ainakin melkein ajoissa perillä.

On muuten rasittavaa, ja tuohon ei totu edes ajan kanssa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja neljäs.

Täällä viittaa viides. Ihmettelen todella sitä kroonisesti myöhästelevää sakkia. Ei mitään kunnioitusta. Exä oli ehkä pahin kaikista, EI IKINÄ ajoissa missään. Eikä suostunut vähääkään muuttamaan tapojaan. Noh, se akka on potkittu pihalle aikoja sitten, ei tosin ollut toi myöhästely syynä. Tai oli se vähän.

Ihmettelen myös, miten helppoa loppujen lopuksi oli polvistua naisen eteen ja kosia tätä. Ennakoin sen olevan paljon vaikeampaa. Taisi olla helppoa siksi, että on mulle oikea nainen. Viimeinkin, Ihqdaa. Eilen paukautin kysymyksen ja tänään käytiin valitsemassa kihlasormukset. Ja tämä nainen ei myöhästele.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ihmettelen todella sitä kroonisesti myöhästelevää sakkia. Ei mitään kunnioitusta.
Olen satunnaisesti krooninen myöhästelijä, eikä sillä minun osaltani ole mitään tekemistä kunnioituksen puutteen kanssa. Pyrin tietysti aina saapumaan paikalle sovittuna aikana, mutta jollain helvetin keinolla sitä vaan aina saa aikaiseksi myöhästyä hivenen. Kaikkeni teen, etten olisi myöhässä ja onhan tässä tietenkin vuosirenkaita vyötärölle kertynyt jo sen verran, että älyän alkaa valmistautumaan jo reilusti aikaisemmin.

Tietysti myöhässä tultua ollaan kovasti pahoillaan myöhästymisestä, mutta selittelemään en ala.

En taas ymmärrä niitä ihmisperseitä lainkaan, jotka ovat jo reilusti ennen sovittua aikaa paikalla ja kun itse saavun sekunnilleen oikealla ajalla niin jo vain on kroonisella etuaikaan saapuvalla naama norsunvitulla. Mikä helvetti siinä on, ettei kelpaa sovitut aikataulut vaan pitäisi juuri hänen ilokseen olla etuajassa? Sopisivat perkeleet ne ajat sitten aikaisemmaksi tai opettelesivat olemaan ajoissa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ja neljäs.
- - -

Ja yksi lisää. Mm. aina kun menen uuteen, vieraaseen paikkaan palaveriin tms katson hyvissä ajoin tarkan osoitteen ja autolle läheltä parkkipaikan. Siinä sitten kuuntelen radiota tai selailen ip-lehtiä aikani kuluksi kunnes viisi vaille marssin sisään.

Toinen ihmetyksen aihe on se, kun välillä tuntuu että toisen ihmisen aika on arvokkaampaa kuin toisen / toisten. Jotkut katsovat, että he voivat ottaa puhelun kännykkäänsä kesken palaverin ja lähteä vaeltelemaan ympäri neukkaria välillä puhuen puhelimeen ja välillä huikkaamaan meille muille kyrsä otsassa odottaville, että sori otan vaan äkkiä tän tähän väliin. Siinä sitten kymmenen ihmistä á 100€/h odottaa, että the big boss saa puhelunsa loppuun. "Ai niin, missä me oltiinkaan..."

Naisista on turha puhua. Loputon suo.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Heitetääs tähän vastapainoks meikäläisen isäukko, joka taas on aina poikkeuksetta etuajassa. Jos sovitaan että se/he tulevat meille neljältä, niin aivan takuulla viimestään 15:30 soi ovikello. Kuppi meni nurin kerran totaalisesti kun, en nyt muista ks. kellonaikaa mutta käytetään tuota neljää, oltiin siis sovittu että äjjä tulee poikkeen neljältä. Oltiin kauppareisulla sillosen vaimon kanssa kun puhelin soi jotain vähän puolen jälkeen. Ukko sielä mouhoo kiukkusena että missä sitä ollaan kun on täälä rimputellut ovikelloo eikä kukaan tunnu olevan kotona. Jumalauta että unohtu raamatun 5. käsky siinä paikassa toviksi!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Faijallani oli tapana myöhästyä melkein kaikista tapahtumista, paitsi töistä. Töihin hän menee orjallisesti joka päivä puoli kahdeksaksi, vaikka työt alkavat hänen toimistollaan siinä kahdeksan-puoli yhdeksän hujakoilla.

Muutaman kerran faija lähti kuskaamaan minua partioleireille tunteja muita myöhemmin, koska hän ei voinut lähteä töistä aiemmin, koska "ne antavat hänelle potkut". Mitään potkuja hän ei koskaan saanut, sillä ymmärtääkseni hän on ollut samassa duunissa pitkälti yli 25 vuotta. Mutta joo, leireille tulin usein vasta siinä vaiheessa, kun muut olivat jo ilta-askareita tekemässä. Äidille hän ei voinut antaa Saabinsa avaimia, koska hän ei luottanut tähän. Leireille lähtevät bussit puolestaan eivät koukanneet kotimme kautta, ei vaikka kuinka pyydettiin.

Erään kerran faija oli taas jäänyt "ylitöihin" ja palaili kotiin iltaseitsemän aikoihin. Leirini oli alkanut viisi tuntia aiemmin, mutta faija katsoi okeudekseen syödä kunnolla, levätä pari tuntia ja katsella sen päälle vielä iltauutiset. Auto käynnistettiin noin puoli yksitoista, jonka jälkeen ajettiin runsaan parin tunnin ajan leiripaikalle. Leirin valvojat olivat lievästi vittuuntuneita, mutta faijalla oli selitys valmiina. Muistaakseni taisin lähteä samaiselta leiriltä vihoviimeisenä, koska faijan piti tehdä töitä.
Miksen sitten kääntynyt muiden sukulaisten puoleen? Yksinkertaisesti siitä syystä, että kukaan sukulaisistani ei halunnut olla missään tekemisissä faijani kanssa eikä näin ollen halunnut auttaa minua. Kavereiden vanhemmat olivat puolestaan omia skidejään kuskaamassa joko leirille tai muualle eivätkä hekään olleet tavoitettavissa. Tuo tapahtuma oli siis 1980-luvun lopulla eli aikana ennen kännyköitä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kaverillani joka asuu viereisessä kerrostalossa on tapana sanoa naamakirjan chatissä tai mesessä että "hän lähtee nyt tulemaan..." kun hän on tulossa minun luona käymään. Tästä kestää yleensä 15 - 45 minuuttia että hän on oveni takana. Matka kestää hänen oveltaan minun ovelle n. 2min ja aluksi oli vaikea totuttautua että jollain voi kestää tuon pituinen matka + kotoa lähtö noinkin kauan. Joillakin tuo aika on venyvä käsite.

-Tinke
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä se liian aikaisin saapuminen myös jossain määrin ärsyttää, tosin ei lähellekään niin paljon kuin myöhästely. Mun faija on ihan samanlainen kuin mitä täällä on tarinoitu. Reilut 30 vuotta samassa työpaikassa ja joka aamu se on vähintään puoli tuntia ennen työajan alkamista paikalla. Juo siellä kahvia kaikessa rauhassa jne. Ja on myös aina liian ajoissa, jos sovitaan vaikka, että mennään syömään/kahville/bisselle.

Kyllä tuo duuniin liian aikaisin meno varmaan on ihan mukava juttu, kun siihen on ehtinyt tottumaan. Mulla vaan on sama ongelma, kuin monella muullakin. Herätyskellon pärinään herääminen on myrkkyä, eikä todellakaan kiinnosta yhtään nousta ennen kuin on ihan pakko.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen myös, miten helppoa loppujen lopuksi oli polvistua naisen eteen ja kosia tätä. Ennakoin sen olevan paljon vaikeampaa. Taisi olla helppoa siksi, että on mulle oikea nainen. Viimeinkin, Ihqdaa. Eilen paukautin kysymyksen ja tänään käytiin valitsemassa kihlasormukset. Ja tämä nainen ei myöhästele

Onnittelut. Tuokin on yksi etappi elämässä ja tämä kyseinen päivämäärä kannattaa jatkossa muistaa monestakin eri syystä. Multa kysytään aina silloin tällöin kotona, että tiedätkös mikä päivä tänään on? Yleensä mulla ei ole hajuakaan ja vastaus liittyy yleensä johonkin ekoihin treffeihin tms. tapahtuman vuosipäivään. Kihlajaispäivän ja hääpäivänkin onneksi muistan kuitenkin.

Myöhästelystä vielä. Meikäläisen vaimo tehnee varmaankin poikkeuksen tässä keskustelussa esiin tulleisiin naisiin. Hän ei juurikaan myöhästele. Muistaakseni suhteemme alkuaikoina tätä taipumusta vielä hieman oli, mutta nyt tavat ovat toiset. Tästä voisin varmasti ottaa hieman kunniaa itsellenikin. Olen yrittänyt kellokuria hänelle vuosien saatossa opettaa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Katselin eilen Jutta Gustafsbergin ohjelmaa, jossa joku ylipainoinen yrittää pudottaa painoa puolen vuoden aikana. Sellainen lyhyt ja lihava nuori nainen oli "potilaana" ja sille asetettiin tavoitteeksi tiputtaa 40 kiloa puolen vuoden aikana. Naureskelin muijalle, että ei toi saa puoliakaan tavoitteesta. Yllätys oli aika suuri, kun tyyppi sitten laihduttikin 40 kiloa puolen vuoden aikana. Se on melkoinen kilomäärä puoleen vuoteen, vaikka elopainoa olisikin todella runsaasti pohjilla. Täytyy nostaa hattua kyseiselle mimmille.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo eilen taas kävin parissakin kaupassa kun pitkät kalsarit pitäisi ostaa, mutta en löytänyt sopivia. Siis minkä ihmeen takia se niiden kuosi on kuin suoraan jostain 60-luvulta? Jotkut ikivanhat papparaiset varmaan tykkäävät siitä rumasta kuvioista sillä ankealla vaaleansinisellä taustalla ja samalla saatana fiilistelevät pula-aikoja, mutta voi vittu sentään. En mä muutenkaan pukeudu mihinkään jussipaitaan enkä käytä niitä hemmetin reinotossuja tai mitään saamarin neljäntuulenhattua.

Tai sitten niissä aikuisille miehille tarkoitetuissa pitkissä kalsareissa on jotain Viivi & Wagner -hahmoja. Valitse siitä sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös