Ihmettelyketju

  • 6 349 443
  • 38 754
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen kaupassa ihailin kaljahyllyn tarjontaa ja aikani kuluksi narautin aika haisevan pierun ilmoille. Eikös miltei välittömästi tullut joku neitihenkilö känny korvalla siihen ihan lähituntumaan, perkele. Pakko änkeä toisen kaasuapajille juuri parahiksi, vaikka taatusti tiesi, että halusin ihan itekseni naatiskella.

No sitten aamusella nassikan kun latasin päiväkotiin ja olin poijes sieltä pihalta lähdössä, niin eikös vastaan tullut jälleen nainen, kolmen kersan kera. Porttia availin ja naistyyppi siinä selostamaan jälkikasvelulleen, että "päästetään setä ensin portista ja mennään sitten vasta sisään". Sulkenutkin olisin, kuten tapana on, mutta täti päättikin jutella lisää sanoen "minä voin sulkea, mene vaan töihin, mukavaa työpäivää". Millähän lihaksilla sekin mamma oletti, että työtä tekevä kansalainen se siinä tallustaa? Ennakkoluuloja ei tähän maahan kaivata yhtään enempää, perkele. Niin teki mieli mennä Alkon kautta kotio lorvimaan, kun akka saatana kuvitteli työpäivän olevan edessä. No töihin menin kuitenkin.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Eräänkin kerran olen tehnyt sen virheen, että olen päästänyt ulkopuolisen tarkastelemaan keskeneräistä hanketta. En tee enää. On aivan sama, onko kyseessä jonkinlainen kirjoitus, juliste, mainos, novelli, viisu tai vaikka lumityöt tai koiran tassujen pesu. Kohta nimittäin tulee neuvoa: pesepä se toinenkin takatassu, kolaapa tuosta tuo pois, miksi kirjoitit noin, voiko noin tehdä, onks noi värit noin oikeesti. Totta kai ne keskeneräiset asiat tulee muutettua eli vietyä loppuun, neuvonantaja vain laskee tämän omaksi ansiokseen, koska muutenhan muutosta ei olisi tehty. Tällainen nostaa verenpainetta ja aiheuttaa ahtaita tunteita.

Onko tämä samaa ihmisryhmää, joka sanoo "Toiseen suuntaan!" kiertäessäsi 1,5 litran limupullon korkkia hitaasti vastapäivään löytääksesi kierteen alun? Samat ihmiset ovat varmaan niitä, jotka vääntävät sen korkin väärille kierteille, jolloin hapot karkaavat ja korkki irtoaa kun pahaa aavistamaton nostaa sen pullon korkista kiinni pitäen pois jääkaapista.

Kuka niitä oikeasti lukee. Ja kuka niiden perusteella tekee vielä valintansa.

Booking on mielestäni sangen kätevä sivusto vertaillessani entuudestaan tuntemattoman kaupungin hotellien hinta-laatu suhdetta. Lähinnä katselen kyllä niitä kokonaispisteitä suhteessa hintaan, mutta monesti on noista kommenteista tullut selkeää lisätietoa ja monesti hupia kuten edellä mainittiin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tämä samaa ihmisryhmää, joka sanoo "Toiseen suuntaan!" kiertäessäsi 1,5 litran limupullon korkkia hitaasti vastapäivään löytääksesi kierteen alun? Samat ihmiset ovat varmaan niitä, jotka vääntävät sen korkin väärille kierteille, jolloin hapot karkaavat ja korkki irtoaa kun pahaa aavistamaton nostaa sen pullon korkista kiinni pitäen pois jääkaapista.

Mitä ihmettä? Miten joku onnistuu kiertämään limsapullonkorkin väärille kierteille? Minä (olen pala tätä näytelmää ja) olen kiertänyt varmaan kymmeniä tuhansia kertoja korkin kiinni, eikä ikinä ole meinannutkaan mennä väärille jengoille. Nyt oikein yritin, enkä edes saanut menemään väärin, jotenkin ihan vinoon sain sen jäämään, mutta ei kai kukaan nyt voi kuvitella että se kiinni olisi?
ELi varmasti on raivostuttavan ihmisryhmän edustaja tuo.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kuka niitä oikeasti lukee. Ja kuka niiden perusteella tekee vielä valintansa.

Minä luen, ja pidän noita kommentteja yhtenä tekijänä valintaa tehdessä. Noista kun suodattaa pois sekä ne hotellien omistajien paraatikehut että niiden kilpailijoiden ylilyödyt haukkumiset, niin saa ihan ok käsityksen siitä, mitä tasoa siihen hintaan on odotettavissa. Kertaakaan ei ole pieleen mennyt.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mitä ihmettä? Miten joku onnistuu kiertämään limsapullonkorkin väärille kierteille? Minä (olen pala tätä näytelmää ja) olen kiertänyt varmaan kymmeniä tuhansia kertoja korkin kiinni, eikä ikinä ole meinannutkaan mennä väärille jengoille. Nyt oikein yritin, enkä edes saanut menemään väärin, jotenkin ihan vinoon sain sen jäämään, mutta ei kai kukaan nyt voi kuvitella että se kiinni olisi?
ELi varmasti on raivostuttavan ihmisryhmän edustaja tuo.

Piti oikein kokeilla vissypullolla ja eihän tuota kyllä saa väärille kierteille vaikka yrittäisi. Kuitenkin selvästi muistan yhden kaverin vuosien takaa joka sai sen korkin sillätavalla vinoon, "muka kiinni". Liekö sulkemismekanismia muokattu tämän ihmisryhmän varalle.

Alkuperäinen esimerkkini käy toki mihin tahansa kierteillä suljettavaan. Toiseen suuntaan!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Piti oikein kokeilla vissypullolla ja eihän tuota kyllä saa väärille kierteille vaikka yrittäisi. Kuitenkin selvästi muistan yhden kaverin vuosien takaa joka sai sen korkin sillätavalla vinoon, "muka kiinni". Liekö sulkemismekanismia muokattu tämän ihmisryhmän varalle.

Alkuperäinen esimerkkini käy toki mihin tahansa kierteillä suljettavaan. Toiseen suuntaan!

Sama. En ole kai koskaan muistaakseni vetänyt väärille kierteille.
Voi toki olla että korkkia on muokattu, mutta kannattaa muistaa ns insinööriviisaus: Asian voi tehdä idioottivarmaksi, muttei "helvetinidiootti"varmaksi.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
En ole mikään runoilijasielu itsekkään, mutta ihmettelen miten 30 vuotias voi kirjoittaa seuraavalla tavalla:

Ensin Jaakko meni kotiin sitten se meni keittämään teetä ja sitten se teki voileivän ja laittoi siihen voita ja leikkelettä ja juustoa ja kurkkua ja jäävuorisalaattia ja sitten se söi sen ja sitten se meni katsomaan telkkaria ja sitten se meni nukkumaan ja sitten se heräsi ja sitten se meni töihin ja sitten töissä se teki töitä ja sitten se meni kotiin ja sitten se teki samalla tavalla kuin eilen.
 

J.Petke

Jäsen
Kyllähän aina lahjoittaa saa, mutta taitaa mennä yliopiston lääkäriopiskelijoiden leikkeihin nuo.

Kuulemma myös Tyler Durden on osoittanut kiinnostuksensa kuoleman tiimoilta.

Ihmettelen noin yleisesti, että miksi mitään luovutuslupaa edes tarvitaan. Mielestäni kaikkien kuolleiden elimet pitäisi olla ns. vapaata riistaa niitä tarvitseville. Miten helvetissä kukaan on niin itsekäs ettei luovuta elimiään tarvitseville sitten kun itsestä aika jättää. Hieman tulee mieleen tällainen suomalainen "minä olen maksanut niistä"-tyylinen ajattelu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllähän aina lahjoittaa saa, mutta taitaa mennä yliopiston lääkäriopiskelijoiden leikkeihin nuo.

Pääsee Juti vielä kuoltuaankin opiskelijatyttösten lääkärileikkeihin - toivottavasti rigor mortis kestää riittävän kauan.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Mä vaan ihmettelen, että mitä minä ihmettelen. Tai, no ihmettelen yhä tuon WTC-ketjun menoa. Mahtava meno, tiukka etukeno, herkällä tatsilla, rumpusatsilla - jeejee.
Ikiliikkujako?!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä vaan ihmettelen, että mitä minä ihmettelen. Tai, no ihmettelen yhä tuon WTC-ketjun menoa. Mahtava meno, tiukka etukeno, herkällä tatsilla, rumpusatsilla - jeejee.
Ikiliikkujako?!
Toinen on tuo vartija-ketju.

En sen enempää ryhdy nauramaan tai ihmettelemään kun ei ole kiinnostanut ketjua varsinaisesti lukea, mutta välillä on pitänyt tehdä tilannetarkastus ja siellä se Red Bull -isä tuntuu sitkeästi puheenaiheena pinnalla olevan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

bart

Jäsen
Täytyypäs avata oma sanainen arkkunikin, kun pöytälaatikkoa siivotessa pomppasi eteen post-it lappu, mihin olin vuonna 2003 kirjoittanut salasanani. Näköjään silloin jäänyt kirjoittelut kirjoittamatta.

Ketjuun liittyen ihmettelen suuresti, että miksi uimahallissa suihkun vääntäminen kylmimpään asentoon antaa joillekin niin paljon kiksejä, että siihen törmää lähes joka kerta uimahallissa käydessä. Tietenkin asiaan kuuluu, että hämäyksen vuoksi hana käännetään takaisin siihen keskiasentoon, jotta joku onneton saisi kylmän aloituksen suihkulle.
 
Ketjuun liittyen ihmettelen suuresti, että miksi uimahallissa suihkun vääntäminen kylmimpään asentoon antaa joillekin niin paljon kiksejä, että siihen törmää lähes joka kerta uimahallissa käydessä. Tietenkin asiaan kuuluu, että hämäyksen vuoksi hana käännetään takaisin siihen keskiasentoon, jotta joku onneton saisi kylmän aloituksen suihkulle.

Harrastan juuri tätä. Uinnin jälkeen saunaan ja sitten kylmää vettä niskaan. Sitten taas takaisin kuumalle jne. Ilmeisesti jonkinlaista palautumistakin tehostavaa vaikutuksta. Virkistää mukavasti, ja kai juuri tämän takia jotkut käy avannossa. Mielestäni vain omaa tyhmyyttä, jos ei ensin kokeile, tuleeko suihkusta lämmintä vai kylmää vettä. Vettäkin juodessa pistetään sormi hetkeksi hanan alle tsekatakseen, ettei tule lämmintä vettä.
 

bart

Jäsen
Harrastan juuri tätä. Uinnin jälkeen saunaan ja sitten kylmää vettä niskaan. Sitten taas takaisin kuumalle jne. Ilmeisesti jonkinlaista palautumistakin tehostavaa vaikutuksta. Virkistää mukavasti, ja kai juuri tämän takia jotkut käy avannossa. Mielestäni vain omaa tyhmyyttä, jos ei ensin kokeile, tuleeko suihkusta lämmintä vai kylmää vettä. Vettäkin juodessa pistetään sormi hetkeksi hanan alle tsekatakseen, ettei tule lämmintä vettä.

Totta turiset. Tuleehan tuota itsekin harrastettua vaan ei ihan noin kylmällä vedellä. Kerran vuosia sitten menin tuohon miinaan, mutta sen jälkeen olen toki osannut varoa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Pikkujoulut?

Siis mikä helvetin järki niissä on? Mitä niissä juhlitaan? Pitäisi muka lähteä dokaamaan firman tai esimerkiksi ainejärjestön urpojen kanssa vain siksi, että ollaan samassa paikassa opiskelemassa tai duunissa. Käytännössä siis kuuntelemaan koko ilta paskaa läppää, jurrista rehvastelua ja sössöttämistä. Toki siinä itsekin varmaan sössöttäisi hyvin pian, kun ei selvänä kestäisi paikalla olla. Ei kiitos.

Kaikkein huvittavinta on se, että yllättäen iltapäivälehdet repivät joka vuosi jotain otsikoita ja gallupeita lähes romantisoivaan sävyyn näistä tapahtumista: "Oletko pettänyt puolisoasi pikkujouluissa?", "Kerro noloimmat pikkujoulukokemuksesi!", "Pikkujouluissa tarjolla kiimaista seksiä!" jne jne. En sitten tiedä, että nussitaanko jossakin kopiokoneiden päällä, oksennuksen/jallun maku suussa ja suoraan sukkahousujen läpi, mutta helvetin nololta se lähinnä kuulostaa. Ilmeisesti suomalaiseen "joulukokemukseen" kuuluu loka/marraskuussa hommattu morkkis.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kyllähän se voisi olla omiaan johonkin valistustehtävään. Varoittavana esimerkkinä.
Jutin maksa puhumaan alakoululaisille nilkkatulehduksen vaaroista?
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Toinen on tuo vartija-ketju.

En sen enempää ryhdy nauramaan tai ihmettelemään kun ei ole kiinnostanut ketjua varsinaisesti lukea, mutta välillä on pitänyt tehdä tilannetarkastus ja siellä se Red Bull -isä tuntuu sitkeästi puheenaiheena pinnalla olevan.

Eikös tuo Red Bull -isä ole nimenomaan se jutun juuri? Joten kaikki muu keskustelu on off topic.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mä vaan ihmettelen, että mitä minä ihmettelen. Tai, no ihmettelen yhä tuon WTC-ketjun menoa. Mahtava meno, tiukka etukeno, herkällä tatsilla, rumpusatsilla - jeejee.
Ikiliikkujako?!
Psychodad on kirjoittanut 2466 (juuri nyt, vuorokauden sisällä 2500 mennee puhki) viestiä WTC-ketjuun, joka tarkoittaa että 20% hänen tuotannostaan tällä palstalla on mennyt samaan ketjuun.

Taitaa olla lyömätön ennätys Jatkoajan keskustelupalstalla, sekä viestien määrä yhteen ketjuun, että osuus kaikista kirjoitetuista viesteistä.

Ihmettelen miten joku jaksaa olla noin jääräpäinen. Toisaalta, onhan niitä uskovaisia jääräpäitä tullut vastaan muuallakin elämässä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Psychodad on kirjoittanut 2466 (juuri nyt, vuorokauden sisällä 2500 mennee puhki) viestiä WTC-ketjuun, joka tarkoittaa että 20% hänen tuotannostaan tällä palstalla on mennyt samaan ketjuun.

Taitaa olla lyömätön ennätys Jatkoajan keskustelupalstalla, sekä viestien määrä yhteen ketjuun, että osuus kaikista kirjoitetuista viesteistä.

Ei ole ennätys, ei edes lähellä sitä. Kalsarikänniketjussa on lähes 55,5% (2756/4966) Mielikuvitushahmon viesteistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös