Onko todella joillakin ihmisillä niin tylsä elämä, että jääkiekko-ottelu on päivän ja jopa viikon kohokohta? Minulle jääkiekko on hyvää viihdettä ja meillä on Urho Total, jolta välillä katselen pelejä. Yleensä erän tai kaksi, välillä jopa ihan kokonaisen pelin. Hallilla käyn katsomassa hyvää lätkää, mutta herranen aika sentään, ei se nyt päivän kohokohta ole. Tunnustan väriä hallilla ja kannustan, jos samassa kaupungissa satun olemaan, mutta lähtökohtaisesti minulle päivän kohokohta on se, kun työpäivän päätteeksi pääsee kotiin päivällispöytään ja näkemään kuinka nainen on aidosti ylpeä minusta ja iloinen kun olen kotona. Jos siinä sattuu olemaan peli menossa, niin asetun ruoan päälle sohvalle vähäksi aikaa ja katson peliä. Sitten menen ehkä levittämään tuoreen pyykin tai viemään roskat. Tai vaihtoehtoisesti pistän pyörimään leffan, jota emännän kanssa katsotaan.
Pidän itseäni todellakin lätkäfanina, mutta ei se kyllä elämä minulle ole. Tästä hyvä esimerkki, kun hukkasin ääneni viime keväänä viimeisessä finaalissa Lahdessa. Tuli hemmetin hieno fiilis, kun JYP nappasi mestaruuden. Olin aidosti ylpeä. Illalla vähän juhlittiin ja sitten vähän nukuttiin. Sitten oli seuraava päivä ja kävin taas maitokaupassa. Viikon päästä seurasin vielä onnellisempana In Flamesin keikkaa Lutakossa. Kyllä, tämä keikka antoi minulle hienomman fiiliksen kuin JYPin mestaruus.
Antaako tämä Jatkoaika väärän kuvan, vai onko maailma todellakin näin kiero?