Ihmettelyketju

  • 6 376 248
  • 38 790

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ja tuosta tulikin mieleen, että itse olen sitten ihmetellyt juuri tuon Pavlikovskyn mainitseman kohderyhmän tapaa sisustaa asuntoansa asettamalla erilaisia englannin kielisiä sanoja seinille.

Tämä ilmentää noiden naisten monitahoisuutta henkisinä olioina, koska he pystyvät pohdiskelemaan asioita syvällisesti ja tiivistämään ajatuksensa yhteen tai kahteen sanaan mahdollisimman osuvalla tavalla. Ulkomaankielellä siksi, että ne ajatukset ovat universaaleja. Noiden syvällisten sisustuselementtien yhteydessä on syytä olla ainakin kaksi tuoksukynttilää, joita ei saa polttaa, koska jos niitä poltettaisiin, niin se tuoksu kärsisi ja ne kynttilät tulisivat rumiksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Henkilö A: "Kattelin eilen kenkiä netistä ja siis OU MAI GAAD miten ne oli upeita, siis mä haluun sinne viel VONS ÖGEEN"
Henkilö B: "RILIIII, siis mikä saitti se niinkun oli, oikeesti VANDERVULF"

Kauhealta tuo kuulostaa eittämättä. Olisi sitä paitsi persoonallisempaa, jos teinixit puhuisivat käyttäen saksankielisiä ilmaisuja.

Henkilö A: Siis niinku mutter tuli mun huoneeseen kesken mun handarbeitetin. Mä huusin, että MUTTER, RAUS!
Henkilö B: Mun vater sano, että mun tarttis oppii keskittymään, ja et se lähettää mut ulkomail kesäleiril. Mä sanoin, et mä vedän mielummin lagerii heimatissa ku lähen mihkään ausländerien konzentrationlageril.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä ilmentää noiden naisten monitahoisuutta henkisinä olioina, koska he pystyvät pohdiskelemaan asioita syvällisesti ja tiivistämään ajatuksensa yhteen tai kahteen sanaan mahdollisimman osuvalla tavalla. Ulkomaankielellä siksi, että ne ajatukset ovat universaaleja. Noiden syvällisten sisustuselementtien yhteydessä on syytä olla ainakin kaksi tuoksukynttilää, joita ei saa polttaa, koska jos niitä poltettaisiin, niin se tuoksu kärsisi ja ne kynttilät tulisivat rumiksi.

Mulla roikkuu seinällä pari pelipaitaa ja onhan kynttilöitäkin tarjolla (ei tuoksu). Onko hyväksyttyä seinätaidetta verrattuna teksteihin, joissa lentäviä lauseita lontoon murteella? Entä tässä yhteydessä talipötköt, joita en ole polttanut?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mulla roikkuu seinällä pari pelipaitaa ja onhan kynttilöitäkin tarjolla (ei tuoksu). Onko hyväksyttyä seinätaidetta verrattuna teksteihin, joissa lentäviä lauseita lontoon murteella? Entä tässä yhteydessä talipötköt, joita en ole polttanut?

Pelipaitahan ilmentää juuri sitä arvomaailmaa, jota ne seurat edustavat, joidenka paidat seinälläsi roikkuvat. Sinä siis jaat kyseiset arvot. Se on vain ja ainoastaan hienoa. Sitäpaitsi pelipaita on komea ja miehekäs kapine. Se on aina hyväksyttävä, tai oikeastaan kannatettava ja arvostettava seinätaide.

En halua tietää, mitä teet niillä talipötköillä, jos et kerran polta niitä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ihmettelen suuresti baareissa ja etenkin yökerhoissa käymisen mielekkyyttä. Hemmetin kallista juomaa, illan edetessä vitun rasittavaa jengiä räkä poskella ja seuraavana päivänä vähintäänkin kova väsymys sekä mahd. muut krapulan oireet. Kaikkein huvittavinta on vielä se käsitys, että tällä "viihteellä" toistuvasti oleminen merkitsee joidenkin mielestä "itsensä toteuttamista" ja "ELÄMÄÄ!". Onko oikeasti sen arvoista?

Ei saatana. Täältä päin ei enää tipu rahaa yhtään ravintoloissa myytävään alkoholiin. Menen paikalle juomaan enää vissyä ja ehkä ilmaista vettä ihan vittuilun vuoksi, jos on pakko.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ihmettelen suuresti baareissa ja etenkin yökerhoissa käymisen mielekkyyttä. Hemmetin kallista juomaa, illan edetessä vitun rasittavaa jengiä räkä poskella ja seuraavana päivänä vähintäänkin kova väsymys sekä mahd. muut krapulan oireet. Kaikkein huvittavinta on vielä se käsitys, että tällä "viihteellä" toistuvasti oleminen merkitsee joidenkin mielestä "itsensä toteuttamista" ja "ELÄMÄÄ!". Onko oikeasti sen arvoista?

Ei saatana. Täältä päin ei enää tipu rahaa yhtään ravintoloissa myytävään alkoholiin. Menen paikalle juomaan enää vissyä ja ehkä ilmaista vettä ihan vittuilun vuoksi, jos on pakko.

Yökerhoilu on kyllä pirun rajoittunut elämäntyyli. Kuuluu teini-ikään ja varhaisnuoruuteen ja satunnaisesti myöhempäänkin elämään, mutta vähissä on ainakin minulla muistot niistä illoista. Luultavasti itsekin olen statusta nostattamassa ollut aikoinaan ja kyllähän pursiseuroilta naisia helpommin löytää.

Hämyisä kaljakuppilassa istuttu ilta puolestaan on helvetin hyvä illanviettotapa. Lautapelejä, korttia, hyvää seuraa ja muutenkin olohuonemaista mukavuudenhakua. Eikä tarvitse kuunnella sitä uskomattomuuden rajojen yli menevää paskaa, mitä ämyreistä nykyään soi yökerhoissa.

Olen mielelläni varhaisaikuinen ja tylsä ihminen, jos vaihtoehtona on pohjat, automaatti, yökerho, automaatti, nakkikioski, taksi, olemattomat jatkot (sisältää ehkä puolihölmöä taistelua), taksi, krapula ja vitutus.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kaikkea sitä. Linkki IS:n uutiseen, jossa kerrotaan jonkun miesmallin tappaneen vanhahkon miesystävänsä, leikanneen kivekset irti korkkiruuvilla ja tämän jälkeen käyttänyt niitä rannekoruina parantaakseen aidsia.

Ihmettelen: mitä vittua?
Välttämättä en haluaisi loppuani kokevan juuri noin. Oliskohan talismaanit toimineet paremmin, jos ne olisi irroitettu ennen surmaamista.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Hämyisä kaljakuppilassa istuttu ilta puolestaan on helvetin hyvä illanviettotapa. Lautapelejä, korttia, hyvää seuraa ja muutenkin olohuonemaista mukavuudenhakua. Eikä tarvitse kuunnella sitä uskomattomuuden rajojen yli menevää paskaa, mitä ämyreistä nykyään soi yökerhoissa.

Tosi on, mutta täällä syrjäseuduilla tuollaiset "hämyisät kaljakuppilat" ovat aika harvassa. Se on joko esim. Sokoksen tms. pitämä ankea publiccorner tai sitten suosiolla se pöytä Teboilin baarissa, jonka yläpuolelta on loisteputki palanut. Kybällä elävälle bilekansalle on toki sitten useampikin entinen autokorjaamo tai muu kunnostettu "ison mualiman" malliseksi areenaksi, jossa kyhnytetään puolivillaisesti tanssien toisia ja haetaan rohkaisuksi (50-centin tai muun paskaräpin soidessa) valkovenäläinen tai kossubatteri. Illan päätteeksi sitten pienen tappelun kautta joku grillimättö ja oksennus kyydin tarjonneen amistoverin corollan jalkotilaan. "Vittu ko oli siistii, melkeen sain!"

Olen mielelläni varhaisaikuinen ja tylsä ihminen, jos vaihtoehtona on pohjat, automaatti, yökerho, automaatti, nakkikioski, taksi, olemattomat jatkot (sisältää ehkä puolihölmöä taistelua), taksi, krapula ja vitutus.

Tämän paremmin sitä tuskin voi sanoa. Aion olla tylsä setä tänäänkin, kun parempi puolisko lähtee viihteelle. Katotaan, että kenellä on hauskaa huomenna.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Noh, pienen pohdiskelun jälkeen syy selvisi ja nauruthan siitä sai. :)

Kävi muuten ihan samalla lailla. En enää ihmettele, että nämä kaksi sankaria mainitaan aika usein tuossa ketjussa, jossa kysytään helposti sekaisin meneviä nimimerkkejä.

Lukolle tärkeitä vuosia molemmat.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ihmettelen, miten vinttikoiralla voi olla ihmisen naama. (Linkki ohjaa IL:n "uutiseen".)
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmettelen, miten vinttikoiralla voi olla ihmisen naama. (Linkki ohjaa IL:n "uutiseen".)

Ei jumalauta, meinasi laatta lentää kun tuo hyppäsi ruudulle! Mihin helvettiin tämä maailma on menossa, jos tuo teollisesti rakennettu, epämuodostunut friikki on "hot"? En tosin tiedä millä kaikilla perusteilla voittaja valitaan noissa freakshow'issa, mutta jos tuo voittaa ylivoimaisesti, niin ei helvetti... Ihmettelen että miltäköhän ihminen näyttää 100v. päästä, sen verran alienin näköistä porukkaa täällä jo tänä päivänä tallustelee.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ihmettelen Booking.comiin jätettyjä kommentteja:

Miinuksia:

- "Aamiainen olisi saanut kuulua hintaan". Ja huone halvin mitä löytää.

- "Todella meluisan kadun varrella". Hotelli kaupungin ydinkeskustassa.

- "Vanha ja kulunut". Ja hinta sieltä kaikkein halvimmasta päästä. Luulisi että asiakas tietää mitä saa jos varaa yhden-kahden tähden huoneen.

Plussaa:

- "Loistava sijainti". Hotelli ydinkeskustassa, lienee sanomattakin selvää. Päinvastoin taas jotkut valittavat syrjäisestä sijainnista. Haloo: itsehän ovat sen paikan valinneet.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Pätemisen tarve. Tätä asiaa olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa.

Tänään työkokeilupaikassani eräs työtoveri alkoi pätemään suttupaperille tekemistäni merkinnöistä. Kyseessä oli varmasti kaikille tuttu tukkimiehen kirjanpito. Tämä 3-5 vuotta minua nuorempi henkilö alkoi sitten kyselemään, että tiedänkö tuota, kun olin pienen määrän merkintöjä tehnyt paperille pelkkiä viivoja käyttäen.

Ei ole eka kerta, kun ko. henkilö pätee jollain asialla. Siksi ihmettelenkin, miten ihmeessä joillakin on aivan järjetön pätemisen tarve.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pätemisen tarve. Tätä asiaa olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa.

Tänään työkokeilupaikassani eräs työtoveri alkoi pätemään suttupaperille tekemistäni merkinnöistä. Kyseessä oli varmasti kaikille tuttu tukkimiehen kirjanpito. Tämä 3-5 vuotta minua nuorempi henkilö alkoi sitten kyselemään, että tiedänkö tuota, kun olin pienen määrän merkintöjä tehnyt paperille pelkkiä viivoja käyttäen.

Ei ole eka kerta, kun ko. henkilö pätee jollain asialla. Siksi ihmettelenkin, miten ihmeessä joillakin on aivan järjetön pätemisen tarve.

Eräänkin kerran olen tehnyt sen virheen, että olen päästänyt ulkopuolisen tarkastelemaan keskeneräistä hanketta. En tee enää. On aivan sama, onko kyseessä jonkinlainen kirjoitus, juliste, mainos, novelli, viisu tai vaikka lumityöt tai koiran tassujen pesu. Kohta nimittäin tulee neuvoa: pesepä se toinenkin takatassu, kolaapa tuosta tuo pois, miksi kirjoitit noin, voiko noin tehdä, onks noi värit noin oikeesti. Totta kai ne keskeneräiset asiat tulee muutettua eli vietyä loppuun, neuvonantaja vain laskee tämän omaksi ansiokseen, koska muutenhan muutosta ei olisi tehty. Tällainen nostaa verenpainetta ja aiheuttaa ahtaita tunteita.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ihmettelen Booking.comiin jätettyjä kommentteja:

Kuka niitä oikeasti lukee. Ja kuka niiden perusteella tekee vielä valintansa.


Pätemisen tarve.

Olen huomannut, että näitä besserwissereitä ei edes arvosteta. Tiedän muutaman aika pahan ja jos asioille täytyy jotain tehdä, niin nämä eivät ole siellä kärkipäässä, kun valitaan toteuttajia.
Säälittäväksi asian tekee se, ettei nämä yleensä tunnu saavan uutta duunia, vaan ovat jumiutuneet. Tai sitten ääripää, jossa vaihtavat työnantajaa koko ajan.
Mutta monesti se maailma muuttu värilliseksi, kun ikää tulee.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Olen jo pitkään ihmetellyt, miksi niin monen miehen äänensävy muuttuu todella töykeäksi, kun ovat oman äitinsä kanssa puhelimessa. Sellaista teinimäistä "ihan sama" -mutinaa kuuluu ihan aikamiestenkin suusta, vaikka sillä äidillä olisi jo toinen jalka haudassa. Onhan se nyt hiukan kummallista jos puhelinmyyjillekin puhutaan ystävällisemmin kuin omalle äidilleen. Voi toki olla, että tuttavapiirissäni vain sattuu olemaan poikkeuksellisen paljon tunneköyhiä, ikuisia murrosikäisiä, tiedä sitten.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kuka niitä oikeasti lukee. Ja kuka niiden perusteella tekee vielä valintansa.

Mä luen, ajankuluksi. Kuulemma noihin kirjoittelevat myös hotellien pitäjät ja kehuvat omaa paikkaansa sekä kilpailijat jotka tietysti haukkuvat.
Mulle hotelli on vain paikka missä käydä nukkumassa ja kaikki tähänastiset ovat siinä ajaneet asiansa. Teen valintani sijainnin ja hinnan perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ihmettelen absolutismia kohtaan ilmeneviä, joskus syviäkin, ennakkoluuloja. En nyt puhu itsestäni, mutta tuttavapiirissä on sellainen henkilö, joka pisti korkin ainakin toistaiseksi kokonaan kiinni ja vaikuttaa siltä, että sen vuoksi monet kammoavat häntä kuin jotain taudinkantajaa. Siis lähinnä siten, että esimerkiksi iltaa istuttaessa minulta saatetaan kysyä, että "eihän se raitistuja vain ole tulossa tänne?" ja jne. Siis mitä viddua, onko se kännissä oleminen jotenkin ihmisen persoonaa tärkeämpi asia? Ainakin itse olen viihteellä niinä harvoina kertoina yleensä seuran vuoksi ja alko tulee vasta sen jälkeen. Koetaanko selvin päin oleva henkilö jotenkin uhkana humalaiselle tasapäisyydelle? Sääliksi käy tyyppiä, jos sosiaalinen elämä alkaa murentua hemmetin vahvan selkärangan vuoksi.

Ja mainittakoon vielä, että juomisen lopettaminen ei johtunut alkoholismista, Jeesusksesta tai mistään muustakaan oudosta. Ihan vain jätkän oma päätös fiilispohjalta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös