Ihmettelyketju

  • 6 378 745
  • 38 790

Rabbinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Mikkel Bødker, Justin Azevedo
Olen täysin samaa mieltä. Tämä ehkä kuuluisi tyhmien kysymysten ketjuun, mutta kuulin huhun, että hän kuoli prätkäonnettomuudessa.

Pitääkö paikkansa?

Valitettavasti pitää paikkansa, kuoli 15. heinäkuuta 1999 sivuvaunullisella museomoottoripyörällään onnettomuudessa. Paitsi että oli Suomen kaunoäänisin kultakurkku, oli myös kova prätkäjätkä. Mutta mikä on surullisinta tässä "onnettomuudessa" niin huhutaan että koko kansan Janos ei olisikaan ollut onnettomuudessa, vaan tapaus olisi ollut itsemurha.

Janos Valmunen in our memories forever! Rest in peace :(
 
Viimeksi muokattu:

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Yritetään uudestaan:

Harmi, että pitää paikkansa. Edelläkirjoittaneiden viestien jälkeen kaiholla muistellen.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Villin huhun mukaan Janos löytyi levähdyspaikalta pyöränsä päältä. Pyorä oli ajettu kovaa vauhtia kalliota vasten. En tiedä kuinka Janos kyydissä pysyi, jos tarina pitää paikkansa, mutta allaan lienee ollut hyvä moottoripyörä.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sosiaalisessa mediasssa leviää aika kovaa tahtia video, jossa varhaisteini (jonne) tönäisee mummon ojaan. Ihmettelen kyllä, että mitä on pojan päässä mahtanut liikkua.

Sen luokan video vaihteeksi ettei tuosta oikein voi edes sanoa mitään sen lisäksi, että on järkyttävää miten ihmiset eivät tunnu tajuavan, että se kamera pitää kääntää vaakatasoon kuvatessa.

Eräänlainen ajattelemattomuuden, itsesuojeluvaiston puutteen sekä äärimmäisen nolouden riemuvoitto monessakin suhteessa. Eiköhän jampat tule hetken kuulemaan tästä episodista.

1. Tehdään jotain tyhmää.
2. Laitetaan siitä video nettiin.
3. ???
4. Profit!
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen ihmisiä, joilla on yli 1000 kaveria facebookissa. Siis oikeesti c`moon ei semmoista ihmistä olekaan, kenellä noin paljon hyviä tuttuja olisi. Taino tuli nyt mielee yksi turkulainen nainen, jonka osa täälläkin palstalla saattaa tuntea.

Hänellä noita kavereita taitaa joku 2000 pian olla, eikä tahti taida hidastua. Syyn tälle suurelle määrälle jokainen voi itse päätellä, mutta sanotaanko nyt näin, että hän mitenkään kovin vaikeasti tavoiteltavissa kyllä ole. Tiedä vaikka osa tämänkin palstan henkilöistä olisi hänen kanssaan lähempää tuttavuutta tehnyt...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kiitokset nimimerkille HJL siitä että tutustutti minut Janos Valmuseen. Kaveri oli minulle täysin tuntematon suuruus tähän asti. Katselin ja kuuntelin tuon Bussipysäkillä-kappaleen suorastaan transsissa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kiitokset nimimerkille HJL siitä että tutustutti minut Janos Valmuseen. Kaveri oli minulle täysin tuntematon suuruus tähän asti. Katselin ja kuuntelin tuon Bussipysäkillä-kappaleen suorastaan transsissa.

Ole hyvä vaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Ihmettelen ihmisiä, joilla on yli 1000 kaveria facebookissa. Siis oikeesti c`moon ei semmoista ihmistä olekaan, kenellä noin paljon hyviä tuttuja olisi. Taino tuli nyt mielee yksi turkulainen nainen, jonka osa täälläkin palstalla saattaa tuntea.

Hänellä noita kavereita taitaa joku 2000 pian olla, eikä tahti taida hidastua. Syyn tälle suurelle määrälle jokainen voi itse päätellä, mutta sanotaanko nyt näin, että hän mitenkään kovin vaikeasti tavoiteltavissa kyllä ole. Tiedä vaikka osa tämänkin palstan henkilöistä olisi hänen kanssaan lähempää tuttavuutta tehnyt...

Mä taas en oikeen käsitä, minkä takia Facebookin kavereiden pitäisi olla pelkästään niitä lähimpiä tuttuja.

Ylivoimasesti helpoin kanava, mikäli haluaa järjestää saunaillan vanhojen inttikavereiden kesken, pitää luokkakokouksia tai muuta vastaavaa. Siitä vaan kutsua pukkaamaan jos tyyppi löytyy valmiiksi kavereista.
 
Kiitokset nimimerkille HJL siitä että tutustutti minut Janos Valmuseen. Kaveri oli minulle täysin tuntematon suuruus tähän asti. Katselin ja kuuntelin tuon Bussipysäkillä-kappaleen suorastaan transsissa.

Janos Valmunen -asiantuntijapiireissä on käyty vuosikausien ajan kovaa debattia siitä kumpi on Valmusen paras biisi, Bussipysäkillä vai rankempaa Janos-osastoa edustava Tähti. Ratkaisua ei ole toistaiseksi löytynyt.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Janos Valmunen -asiantuntijapiireissä on käyty vuosikausien ajan kovaa debattia siitä kumpi on Valmusen paras biisi, Bussipysäkillä vai rankempaa Janos-osastoa edustava Tähti. Ratkaisua ei ole toistaiseksi löytynyt.
Mun mielestä Tähtion biisinä kyl parempi, ja olen myös pitänyt Erakko-biisistä. Mutta onhan Bussipysäkillä uskomaton klassikko. Muistan miten se iski jo aikanaan pikkupoikana suoraan johonkin hermoon. Moneksi vuodeksi jäi pimentoon, mutta onneksi internet..

Ja jumalauta, tuon videon kautta löytyi Janos Valmusen haastattelu vuodelta 1998!!! Tälläisestä en ole tiennytkään, näköjään vasta hiljattain youtubeenkin ladattu. Aarre!
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Ja kuten muistelinkin, niin löytyihän JA-keskustelu aiheesta Janos Valmunen, ketjun avaajana kukas muukaan kuin.. Janos.

Janos Valmunen - Jatkoajan keskustelupalsta (ketjussa myös linkki legendaarisen karate-pekan tuotantoon)

Ihmettelen, että ketju on jäänyt noinkin lyhytikäiseksi. Myös murha.infosta löytyy ketjua.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mä taas en oikeen käsitä, minkä takia Facebookin kavereiden pitäisi olla pelkästään niitä lähimpiä tuttuja.

Ylivoimasesti helpoin kanava, mikäli haluaa järjestää saunaillan vanhojen inttikavereiden kesken, pitää luokkakokouksia tai muuta vastaavaa. Siitä vaan kutsua pukkaamaan jos tyyppi löytyy valmiiksi kavereista.

No kyllä tohon 1000 ihmiseen saa suht monta inttikaveria ja vanhaa luokkakaveria änkeä..
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olen pannut merkille että jotkut siirtävät aamutoimintojaan julkisissa kulkuneuvoissa suoritettaviksi. Meikkaavat, syövät aamupalaa, juovat kahvia (ne isot kannelliset termosmukit ovat visiin kovinkin trendikkäitä nyt), lukevat lehteä. Mitenköhän pitkälle tuossa vielä mennään? Milloin joku istuu bussissa viereeni harjaten hampaitaan, ajellen koneella partaansa tai pukien loppuja vaatteita päälleen?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Itse luen päivän Metron aina julkisissa istuessani. Ei siinä mitään outoa ole.
Aamutoimet olen yleensä hoitanut jo ennen julkisiin astumistani.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen pannut merkille että jotkut siirtävät aamutoimintojaan julkisissa kulkuneuvoissa suoritettaviksi. Meikkaavat, syövät aamupalaa, juovat kahvia (ne isot kannelliset termosmukit ovat visiin kovinkin trendikkäitä nyt), lukevat lehteä. Mitenköhän pitkälle tuossa vielä mennään? Milloin joku istuu bussissa viereeni harjaten hampaitaan, ajellen koneella partaansa tai pukien loppuja vaatteita päälleen?
Termarimukihan on kätevä. Jos minä keitän itselleni kahvit, sitä tulee aina kaksi mukillista. Eka menee aamiaisen kylkiäisenä, mutta toinen jää odottelemaan termospannuun. Voisin hyvin kuvitella ottavani santsikupin mukaani, kun töihin pitää kuitenkin kiiruhtaa arkisin. En siis kuitenkaan normaalina toimistoaamuna keitä kotona kahveja. Hampaiden pesun olen kerran todistanut liikenteessä. Toimenpiteen suoritti vastaan ajanut keski-ikäinen rouvashenkilö. WTF?
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen pannut merkille että jotkut siirtävät aamutoimintojaan julkisissa kulkuneuvoissa suoritettaviksi. Meikkaavat, syövät aamupalaa, juovat kahvia (ne isot kannelliset termosmukit ovat visiin kovinkin trendikkäitä nyt), lukevat lehteä. Mitenköhän pitkälle tuossa vielä mennään? Milloin joku istuu bussissa viereeni harjaten hampaitaan, ajellen koneella partaansa tai pukien loppuja vaatteita päälleen?
Nykyään, kun niin moni elää kiireyhteiskunnassa, tuollainen toiminta kuulostaa varsin järkevältä. Eikä aina tarvitse olla edes kiire. Säästäähän tuossa aikaa.

Nimittäin niin kauan kun tätä harrastaa julkisissa kulkuneuvoissa eikä sillä saada aikaan merkittävää haittaa kanssamatkustajalle, on asia ok.

Mutta annas olla jos näen henkilöauton ratissa (lähes aina nainen) aamulla hirveällä kiireellä töihin painavan sutturan joka meikkaa/haroo hiuksiaan/laittaa huulipunaa yms hömppää, samalla kun ajetaan autolla keskellä kaupunkia. Liikennesäännöt unohtuu ja keskittyminen herpaantuu mikä ilmenee esim. käännyttäessä risteyksessä kun ei nähdä eikä oikeastaan välitetä siitä naapurin pikkutyttö-Kaisasta joka sotkee suojatietä pitkin polkupyörällä kohti koulua kun se oma pärstä on paljon tärkeämpi saada kuntoon, kun sitä ei voinut tehdä kotona ennen töihin lähtöä (miksi?!).

Olisi mennyt jopa vitutusketjun puolelle.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
^ Itse luen päivän Metron aina julkisissa istuessani. Ei siinä mitään outoa ole.

Ei olekaan, niitähän jaetaan julkisissa luettavaksi. Itseasiassa Metron lukeminen muualla olisi oudompaa. Metron lukeminen ei ole ainakaan minulle aamutoimi vaan ajankulua. Päivän hesarin levitteleminen vieruskaverin syliin on sen sijaan oudompaa, ainakin ärsyttävämpää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nykyään, kun niin moni elää kiireyhteiskunnassa, tuollainen toiminta kuulostaa varsin järkevältä.

Mä en oikein ymmärrä tuota kiireyhteiskuntaa. Miksei voi herätä sen 15 minuuttia aikaisemmin, että ehtii meikata tai syödä aamupalansa? Ruokaa bussissa rouskuttavat ihmiset ärsyttävät, kahvinjuojat eivät sinänsä ärsytä - ainoastaan ihmetyttävät. Minulle kahvinjuonti liittyy rauhassa paikalla istuskeluun (kotona lehden/tv:n ääressä tai työpaikalla Jatkoajalla surffaamisen kanssa), ei todellakaan kadulla kävelemiseen tai työmatkaan.

Kiireen tuottaa oma asenne, ei mikään yhteiskunta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä en oikein ymmärrä tuota kiireyhteiskuntaa. Miksei voi herätä sen 15 minuuttia aikaisemmin, että ehtii meikata tai syödä aamupalansa? Ruokaa bussissa rouskuttavat ihmiset ärsyttävät, kahvinjuojat eivät sinänsä ärsytä - ainoastaan ihmetyttävät. Minulle kahvinjuonti liittyy rauhassa paikalla istuskeluun (kotona lehden/tv:n ääressä tai työpaikalla Jatkoajalla surffaamisen kanssa), ei todellakaan kadulla kävelemiseen tai työmatkaan.

Kiireen tuottaa oma asenne, ei mikään yhteiskunta.
Ei kyseessä ole kiire, jos puhutaan kahvinjuonnista. Aina, jos olen pakotettu käyttämään junaa työmatkoihin, nautin kahvit siellä junassa aamulla. Joko ostan sen pahvimukin Ärrältä, tai sitten junan tarjoiluista. Minusta se ei eroa mitenkään muusta julkisesta liikenteestä. Kahvi on hyvää. Ja omassa tapauksessani se olisi siis täysin mahdollista, että olisin jo syönyt kotona aamiaisen ja meikannut, vaikka mulla olisikin vielä se termosmuki metrossa mukana. Rouskuttelusta olen samaa mieltä. Yök. Purkan jauhamisesta en viitsi edes aloittaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei kyseessä ole kiire, jos puhutaan kahvinjuonnista. Aina, jos olen pakotettu käyttämään junaa työmatkoihin, nautin kahvit siellä junassa aamulla. Joko ostan sen pahvimukin Ärrältä, tai sitten junan tarjoiluista. Minusta se ei eroa mitenkään muusta julkisesta liikenteestä. Kahvi on hyvää. Ja omassa tapauksessani se olisi siis täysin mahdollista, että olisin jo syönyt kotona aamiaisen ja meikannut, vaikka mulla olisikin vielä se termosmuki metrossa mukana. Rouskuttelusta olen samaa mieltä. Yök. Purkan jauhamisesta en viitsi edes aloittaa.

Junassa - ainakin jos ei kyse ole lähijunasta - sen kahvin kanssa voi rentoutuakin. Kaukoliikenteen junissa on sen verran yksityisyyttäkin. Lähijunassa se on jo hankalampaa kun istutaan läjässä jalat vastapäätä istuvan sylissä. Ihmettelin lähinnä tyyppejä, jotka seisoskelevat kahvimuki kädessä bussipysäkeillä, nousevat ruuhkabussiin ja hörppivät niistä myös kaduilla kävellessään.

Rouskuttelusta voisi jatkaa sen verran, että havaintojeni mukaan yli 90 % busseissa/junissa rouskuttelevista ihmisistä on aikuisia naisia. Heillä on usein joku sipsipussi, suklaakarkkipussi tms. ja yleensä jossakin laukunpohjalla, ilmeisesti siinä tarkoituksessa että ottaisi vain yhden ja antaisi sen sitten olla siellä loppumatkan. Eivät kuitenkaan voi välttää kiusausta vaan käsi kulkee koko matkan ajan sinne laukunpohjalle hamuamaan herkkuja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rouskuttelusta voisi jatkaa sen verran, että havaintojeni mukaan yli 90 % busseissa/junissa rouskuttelevista ihmisistä on aikuisia naisia. Heillä on usein joku sipsipussi, suklaakarkkipussi tms. ja yleensä jossakin laukunpohjalla, ilmeisesti siinä tarkoituksessa että ottaisi vain yhden ja antaisi sen sitten olla siellä loppumatkan. Eivät kuitenkaan voi välttää kiusausta vaan käsi kulkee koko matkan ajan sinne laukunpohjalle hamuamaan herkkuja.
No pieni napsinta nyt menee vielä jotenkin ymmärrykseen, mutta mulla meni kyllä siinä kohtaa hermo, kun metrossa vastapäinen kimuli nappasi laukustaan tupperwaren ja haarukan, tupperwaren sisältö joku spaghettiannos. Kaukojunassa voi nyt jotenkin vielä käsittää, että nälkä saattaa yllättää. Mutta jos Kalasataman kohdalla (matkaa jäljellä max. vartti) ei pysty enää hillitsemään itseään, niin joku virhehän tuossa on tapahtunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös