Ihmettelyketju

  • 6 378 819
  • 38 790
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Ihmetyttää, että huomasin euroalueen suuren puhalluskuvion sielunmaiseman tämän ketjun postauksessani jo vuosi sitten:
MTV3:n uutisissa todettiin, että eurooppalaisten pankkien stressitestit valmistuvat ensi viikolla ja silloin on oletettavissa, että "moni pankki joutuu turvautumaan EU-maiden tukeen". Mitähän vittua?

Viikon päästä oikea paikka asialle on "Mille naurat juuri nyt?" -ketju, kun tuore valtiovarainministeri pääsee perustelemaan ministeriönsä virkamiesten valmistelemia Kreikalle sekä pankeille (ja seuraavaksi ties mille) osoitettuja tukipaketteja ja -päätöksiä samalla, kun oma valtionvelka vain kasvaa ja kasvaa (linkki ohjaa Suomen valtion velkatilannetta osoittavaan diagrammikuvioon ja mittarilukemaan).
Niskalenkki markkinoista on kuitenkin jo onneksi otettu ja kurssi kohti Euroopan yhdysvaltoja sekä työtä, leipää ja rauhaa on "katastrofin" keskellä vakaa. Kunhan saadaan ensin yhteistuumin pankit pelastettua.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olkoon sitten vaikka väärin ihmetelty, mutta ihmettelen miten joku kirjoittaa vitutusketjuun seksin takia. Tai sen mukaliikauutisoinnin vuoksi.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olkoon sitten vaikka väärin ihmetelty, mutta ihmettelen miten joku kirjoittaa vitutusketjuun seksin takia. Tai sen mukaliikauutisoinnin vuoksi.

Veikkaan, että kun olet tarpeeksi kauan ollut ilman, niin alkaa se varmaan sinuakin vituttamaan.
 

Nick Neim

Jäsen
No kyllä tohon 1000 ihmiseen saa suht monta inttikaveria ja vanhaa luokkakaveria änkeä..

Mä taas en oikeen käsitä, minkä takia Facebookin kavereiden pitäisi olla pelkästään niitä lähimpiä tuttuja.

Ylivoimasesti helpoin kanava, mikäli haluaa järjestää saunaillan vanhojen inttikavereiden kesken, pitää luokkakokouksia tai muuta vastaavaa. Siitä vaan kutsua pukkaamaan jos tyyppi löytyy valmiiksi kavereista.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä en oikein ymmärrä tuota kiireyhteiskuntaa. Miksei voi herätä sen 15 minuuttia aikaisemmin, että ehtii meikata tai syödä aamupalansa? Ruokaa bussissa rouskuttavat ihmiset ärsyttävät, kahvinjuojat eivät sinänsä ärsytä - ainoastaan ihmetyttävät.
On ihmisiä - kuten minä - joille ei ruoka maistu heti heräämisen jälkeen. Yleensä nälkä alkaa vasta aikaisintaan tunnin kuluttua ylösnousemuksesta. Normaalisti olen itse silloin jo työpaikalla, mutta voin kuvitella, että moni muu on juuri sillä hetkellä matkalla, kun luonnollinen nälkä iskee. Minäkin saatan syödä aamiaisen liikkuessa, jos olen esim. menossa jonnekin kauemmas.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on aikamoinen ihme nähty, nimittäin taksikuski joka tajusi tehneensä virheen liikenteessä ja pyysi vielä anteeksi. Olin menossa jalkaisin valottomassa risteyksessä suojatielle ja samassa risteyksessä oli myös taksi joka keskittyi ilmeisesti niin autoliikenteen seuraamiseen kääntyessään että ei pysähtynyt suojatien eteen vaan livahti aivan nenän edestä. Huomasi sitten tilanteen, avasi ikkunan ja huikkasi anteeksipyynnön.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on aikamoinen ihme nähty, nimittäin taksikuski joka tajusi tehneensä virheen liikenteessä ja pyysi vielä anteeksi. Olin menossa jalkaisin valottomassa risteyksessä suojatielle ja samassa risteyksessä oli myös taksi joka keskittyi ilmeisesti niin autoliikenteen seuraamiseen kääntyessään että ei pysähtynyt suojatien eteen vaan livahti aivan nenän edestä. Huomasi sitten tilanteen, avasi ikkunan ja huikkasi anteeksipyynnön.

Hah itsellä ei käynyt noin vaan, kun suojatiellä huidoin, että tajuaisi pysähtyä päästämään meikäläisen yli niin kuski näytti keskisormea. No soitin tarkastajalle, jotta opettaa kaverille jotain sääntöjä.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Ihmettelen ihmisiä, joilla on aina joku vahva mielipide tai "tieto" asiasta kuin asiasta. Itse ainakaan en tiedä kaikkea kaikesta, ja kykenen myöntämään olleeni väärässä. Osa ihmisistä kuitenkin tuntuu tietävän valmiiksi kaiken, eivätkä suostu mielipidettään muuttamaan millään.

Eihän tuommoisella asenteella ihminen kehity lainkaan. Itse ainakin kyselen mielelläni lisää tietoa aiheista, jotka ovat tuntemattomia ja otan sen nimenomaan kehittymisen kannalta. Tästä johdetaan seuraava ihmettelyn aihe, eli ihmiset jotka kyseenalaistavat kaiken argumentilla "ei tästä ole mitään hyötyä minulle". Itse hyvin harvoin käytän kyseistä argumenttia, koska otan esimerkiksi tapahtumat ja vapaaehtoisuudet mahdollisuutena kehittyä ihmisenä.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ihmettelen ihmisiä, joilla on aina joku vahva mielipide tai "tieto" asiasta kuin asiasta. Itse ainakaan en tiedä kaikkea kaikesta, ja kykenen myöntämään olleeni väärässä. Osa ihmisistä kuitenkin tuntuu tietävän valmiiksi kaiken, eivätkä suostu mielipidettään muuttamaan millään.

Eihän tuommoisella asenteella ihminen kehity lainkaan. Itse ainakin kyselen mielelläni lisää tietoa aiheista, jotka ovat tuntemattomia ja otan sen nimenomaan kehittymisen kannalta.

Pari kaveriani tekevät tätä tarkoituksella, ihan tosielämän trolleina, eli vaikka "vihun" parin kommentin jälkeen tietävät olevansa väärässä, niin jatkavat väittelyä siihen asti, että luovutus tulee tai ainakin vihu myöntää myös toisen mielipiteen olevan mahdollinen. Eli jokaiseen kommenttiin tulee vastakaneetti. Fiksuja jätkiä molemmat, kunhan kiusoittelevat. Parivaljakko tunnetaan myös nimellä "kantahämeen paskimmat häviäjät". Pointtina siis se, että vastustajan pitää pystyä perustelemaan kantansa mahdollisimman hyvin. Se opettaa myös sitä vastapelaajaa. Nimenomaan face-to-face. Lopuksi voi tunnustaa, että oikeassa olit kun tarkemmin ajattelee. Ei toimi kaveripiirissä. Enää..

Intterwebissä se on idioottimaista, täällä nuokin herrasmiehet ovat ihan normaaleita keskustelijoita, ilman mitään ylimielisyyttä tai tahallista väittelynhakua ilman tarkoitusta. Varmasti siitä jotkut saa kiksinsä täälläkin.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Intterwebissä se on idioottimaista, täällä nuokin herrasmiehet ovat ihan normaaleita keskustelijoita, ilman mitään ylimielisyyttä tai tahallista väittelynhakua ilman tarkoitusta.

Siis onko nyt joku helvetin Opposite Day? Tosielämässä trolleja mutta netissä kivoja!?

Varmasti siitä jotkut saa kiksinsä täälläkin.

No jokunen miljoona yrittäjää päivittäin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en oikein ymmärrä tuota kiireyhteiskuntaa. Miksei voi herätä sen 15 minuuttia aikaisemmin, että ehtii meikata tai syödä aamupalansa? Ruokaa bussissa rouskuttavat ihmiset ärsyttävät, kahvinjuojat eivät sinänsä ärsytä - ainoastaan ihmetyttävät. Minulle kahvinjuonti liittyy rauhassa paikalla istuskeluun (kotona lehden/tv:n ääressä tai työpaikalla Jatkoajalla surffaamisen kanssa), ei todellakaan kadulla kävelemiseen tai työmatkaan.

Kiireen tuottaa oma asenne, ei mikään yhteiskunta.

Höh, sen takia tietenkin, että sen 15 minuuttia voi käyttää nukkumiseen, johon aamu on oikeasti tarkoitettu. En voisi kuvitellakaan tekeväni aamiaista tai keittäväni kahvia aamulla. Vartti heräämisestäni nökötän spårapysäkillä. Ja kahvi ostetaan Robertsilta ja juodaan töissä samalla kun luetaan päivän lehtiä. Mutta jokainen tavallaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Cheek. Kuka se on ja miten ihmeessä suomenkielisellä rapilla voi tienata niin paljon että voi ostella Bentleytä yms.

Itse kun olen ymmärtänyt että muusikoilla menee "huonosti" piratismin takia, mutta sitten jotkut ihan nevahöörditkin menestyvät noin hyvin niin joku nyt tässä yhtälössä mättää.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Cheek. Kuka se on ja miten ihmeessä suomenkielisellä rapilla voi tienata niin paljon että voi ostella Bentleytä yms.

Itse kun olen ymmärtänyt että muusikoilla menee "huonosti" piratismin takia, mutta sitten jotkut ihan nevahöörditkin menestyvät noin hyvin niin joku nyt tässä yhtälössä mättää.
Lähinnä tässä yhtälössä mättää se, että mielestäsi Cheek on joku ihan nevahöördi. Yksi Suomen suurituloisimmista muusikoista kuitenkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Lähinnä tässä yhtälössä mättää se, että mielestäsi Cheek on joku ihan nevahöördi. Yksi Suomen suurituloisimmista muusikoista kuitenkin.

No se se kysymys onkin, muuten kaveri on mulle ihan tuntematon ja lähinnä tullut esille juuri musiikkiin liittymättömistä uutisoinneista.
Ilmeisesti sitten suomiräppiäkin kuuntelee muutama ihminen kun sillä voi tienata, aina oppii jotain uutta, lähinnä mielikuva suomiräpistä on ollut Palefacen proleruikutus ja pikkugee yms.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähinnä tässä yhtälössä mättää se, että mielestäsi Cheek on joku ihan nevahöördi. Yksi Suomen suurituloisimmista muusikoista kuitenkin.

Poski? Ja todellakin tuntemattomuuden esikartanoiden vahtimestari. Kuka hän on? Muusikko? Vai onko hän näitä "puhun, kun en osaa laulaa" -poikatyttöjä?
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Ihmetyttää ettei kukaan ole vielä valittanut modeketjussa, kuinka "Elton omaa vuosien ajan hyväksi koetun persoonallisen tavan kirjoittaa, jota hämeenlinnalais moderaattorit eivät vaaan ymmärrä. Taas menetettiin yksi väärin ymmärretty nero :( "
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Poski? Ja todellakin tuntemattomuuden esikartanoiden vahtimestari. Kuka hän on? Muusikko? Vai onko hän näitä "puhun, kun en osaa laulaa" -poikatyttöjä?
Kysyt onko hän muusikko, kun olen lainaamassasi viestissä juuri todennut hänen olevan yksi Suomen suurituloisimmista muusikoista. Ihmettelen vaan että meneeköhän sulla hissi ihan ylös asti?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysyt onko hän muusikko, kun olen lainaamassasi viestissä juuri todennut hänen olevan yksi Suomen suurituloisimmista muusikoista. Ihmettelen vaan että meneeköhän sulla hissi ihan ylös asti?

En kysynyt, vaan kysymysmuotoisesti kyseenalaistin kyseisen Posken muusikkouden. Anteeksi, kun et ymmärtänyt. Ja mitä hissiin tulee, niin omakotitalomme on kolmekerroksinen, ilman hissiä, eli rappuja joutuu kulkemaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
En kysynyt, vaan kysymysmuotoisesti kyseenalaistin kyseisen Posken muusikkouden. Anteeksi, kun et ymmärtänyt. Ja mitä hissiin tulee, niin omakotitalomme on kolmekerroksinen, ilman hissiä, eli rappuja joutuu kulkemaan.
Älä nyt raukka selittele. Kysyit kuka hän on. Sitten kysyit onko mahdollisesti muusikko.

Jos kyseenalaistit, niin millä perusteella kun et edes tiedä kuka Cheek on?

P.S. Saat anteeksi, ehkä ensi kerralla osaat ilmaista itseäsi selvemmin...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ihmettelen miten Justin Bieberin konsertti Jaffalaan myytiin loppuun hetkessä. Käsittääkseni kyseinen heppu ei ole paljon listoilla täällä heilunut. Pari sataa meni tytön lippuun, huoh.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihmettelen miten Justin Bieberin konsertti Jaffalaan myytiin loppuun hetkessä. Käsittääkseni kyseinen heppu ei ole paljon listoilla täällä heilunut. Pari sataa meni tytön lippuun, huoh.

Samaa ihmetellään täälläkin suunnalla. Liputkaan eivät olleet ihan halvimmasta päästä. Olisin luullut että Bieberinkin fanikunta kun on suht nuorta väkeä niin hinnatkin olisivat olleet halvemmat, mutta pisnes is pisnes ja nopeasti ne loppuikin vaikka _halvin_ lippu oli n. 75 €.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös