Ihmettelyketju

  • 6 398 241
  • 38 811

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oma apu, varmin apu.

Mitä teet, jos autosi avaimet, kännykkä ja lompakko jäävät autoon?
Menen läheiseen kauppaan, oli se nyt maalikauppa tai mikä kauppa tahansa ja soitan poliisille. Jos poliisi ei suostu tulemaan paikalle alan askarteluhommiin.

Minulle on kahdesti käynyt vastaava tapaus kun tälle rouvalle ja molemmilla kerroilla poliisi tuli välittömästi apuun.
Eka kerralla lukitsin autoon, avaimien lisäksi puolivuotiaan, turvakaukalossa nukkuvan lapseni mennessäni jouluruokaostoksille. Hetken aikaa päivystin mahdollisia ohi ajavia poliisiautoja ja kun sellaisia ei näkynyt soitin Tammelantorin K-kaupasta poliisille. Poliisi tuli välittömästi paikalle ja avasi auton oven. Aistin hänen katseestaan lievän moitteen mutta ei paljoa.
Tokakerralla lukitsin vain itseni auton ulkopuolelle ja silloinkin apu löytyi poliisista. Tuolloinkin oli joulu tulossa ja kiitin poliisia lahjoittamalla hänelle kauniin olkikoristeen.
Otin kyllä opikseni noista tapauksista, ja nyt minulla on ihan omat vehkeet joilla pääsen tarvittaessa lukittuun autooni. Vaikka, todennäköisesti nuo vehkeet on silloin autossani sisällä joten rakentelen vaan uudet.
Auton lasia en todellakaan ala ensimmäisenä särkemään.

Terveisin koo
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitä teet, jos autosi avaimet, kännykkä ja lompakko jäävät autoon?

Menen kirjastoon ja siellä nettikoneelle ja kysyn asiaa Jatkoajan Sekalaisten kysymysten -ketjusta.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen onko nyt menossa joku luovutettuun karjalaan liittyvä teemavuosi/kuukausi. Radiossa on kaksi viikkoa kuulunut lähes jatkuvalla syötöllä karjalan evakoihin, menetettyihin kotitiloihin ja mummojen muisteluretkiin liittyviä ohjelmia. Ei sillä että aihe ei olisi kiinnostava, en vain jaksaisi kovin montaa kertaa kuunnella synnyintorpan kivijalan tai kotipirtin leivinuunin tukiraudan löytymisen aiheuttamaa riemua tai riipaisevaa kertomusta Laatokan liplatuksen tuottamasta minäkuvan eheytymisestä.

Kaiken varalta ihmettelen myös omaa yleissivistyksen puutettani.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Muutaman aiemman kirjoittajan tavoin ihmettelen nykyistä uusavuttomuutta ja jatkuvaa vinkumista ja vastuun siirtämistä. Vartti-lehden sivuillakin suunnatonta kitinää yörauhasta. Joo ymmärrän, että meteli vituttaa jos yrittää nukkua, mutta pakkoko silloinkaan on heti poliisille soittaa? Niillä on varmaan parempaakin tekemistä, etenkin perjantai- ja lauantai-iltoina.

Itse olen sangen menestyksekkäästi soveltanut seuraavia menetelmiä, poliisille soittamisen sijaan:

1) Ovikellon soitto ja ystävälliseen sävyyn: "Morjensta. Mä ymmärrän, että teillä on hauska ilta menossa, mutta mä yrittäisin nukkua tossa naapurissa. Joten saisko meteliä hiljaisemmalle?" Tulos: "Joo anteeksi, ei me tajuttu, lähdetään ihan kohta baariin tästä." ja vartissa porukka tosiaan lähti baariin.

2) Asuessani Sörkassa (ei vankilassa, vaan kaupunginosassa) karjuin jonkun kerran ikkunasta vastapäisen talon rytmiryhmälle, että "nyt perkele turvat tukkoon, tai mä soitan poliisit". Hiljenivät nekin. Enkä edes saanut ketään mora kädessä ovelleni, vaikka tuo porukka olikin jonkin sortin low life -jengiä, retaleita ja päihdeongelmaisia.

Ja mä sentään olen pienikokoinen nainen, enkä mikään jäätävän pelottava jääkaappi-pakastin -yhdistelmä MC-liivit päällä ja konekivääri kainalossa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samaa mieltä Az... TQoFE:n kanssa kyllä. Ihmetyttää, miten pelkureita osa on sikäli, että kytät kutsutaan paikalle samantien. Käsittääkseni sääntöihin kuuluu, että käy itse ensin huomauttamassa ja olikohan se, että jos kolmannellakaan huomautuskerralla ei se hiljaisuus ala, niin sitten voi soittaa ne poliisit paikalle.

Eli se on velvollisuus itse ensin mennä huomauttaa asiasta. Kaikki ei tuota tee, vaan perisuomalaiseen tapaan nynnyillään ja vieritetään homma muiden niskoille.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Samaa mieltä Az... TQoFE:n kanssa kyllä. Ihmetyttää, miten pelkureita osa on sikäli, että kytät kutsutaan paikalle samantien...

Kyllä, ymmärrän ihmettelyn aiheen, mutta kolikolla on aina kääntöpuoli. Tässä tapauksessa esimerkkinä voisi toimia se raiskausyritys pitsien yössä. Nainen, 8:lla kuulla raskaana kävelee himaansa ja joutuu raiskauksen yrityksen kohteeksi. Joku heebo näkee tämän ja menee auttamaan naista, joka ei sitten saanutkaan melaa mekkoon tämän apuun tulleen miehen takia. Apuun mennyt mies sai tästä hyvästä syytteen, josta tosin syyttäjä luopui VAIN JA AINOASTAAN JULKISEN PAINEEN TAKIA.
Tämä mentaliteetti on ollut monella täällä jo pitkään, pidä huoli omista asioistasi ja jos tarvitsee puuttua, niin soita kytät. Kun kerran oman kaupan puolustaminen on lain mukaan rangaistava teko, niin ei paljoa kannata tehdä mitään itse, vaan on helpompaa soittaa ne kytät.
Ja itse en tuota allekirjoita, vaan toin esille sitä kolikon toista puolta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä, ymmärrän ihmettelyn aiheen, mutta kolikolla on aina kääntöpuoli.
Niin, no itse puhuin vaan siitä jos naapurit meluaa ja häiriköi. Tällöin käsittääkseni tehtävä olisi itse ensin mennä huomauttamaan. Toki voi olla mahdollista, että siellä on täysiä sekopäitä jotka takoo turpiin, mutta silti yleisen naapurietiketin mukaan kai pitäisi itse (ensin) yrittää neuvotella hiljaisuudesta.

Joissain toisenlaisissa tilanteissa poliisien kutsuminen paikalle samantien on tietysti paikallaan ja järkevääkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmetyttää moottoripyöräilijät, jotka eivät osaa sitä vilkkua katkaista pois päältä risteyksen jälkeen. Sitten ajetaan kilometrejä vilkku päällä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ihmettelen miksi ihmeessä moderaattorit rupeaisivat rakentamaan rautateitä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Superlink_(railway_network)

No totta kai, se on luonnollinen jatkumo nyt avatulle junaliput-ketjulle(mikä sinänsä ihan kiva).

E. Kysyisin muuten, että oliko tuo Moderaattoreiden lähettämä linkki tarpeeksi hyvin perusteltu? Olisihan he voineet vaikka huijata ja sitten sieltä yhtäkkiä linkin aukeamisen jälkeen pumpsahtaakin esille joku irakilainen, joka panee aasiaan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhtä asiaa en kyllä ymmärrä sitten lainkaan. En, vaikka miltä kannalta sitä katsoisi.

Miksi huuto.netin käyttäjät esittävät kohteista kysymyksiä, joissa he selkeästi vihjaavat tuotteen ostamista, mutta tämä kysymys jääkin sitten heidän ainoaksi yhteydenotoksi?

Innokkaimmat nimimerkit ovat varmaan jo tässä vaiheessa kirjoittamassa allekirjoittanutta mollaavaa vastausta, että joskus asia vaan saattaa unohtua, tai kysymyksen esittänyt käyttäjä ei pystykään ostamaan tuotetta mutta ei halua mainita sitä tmsymsjne. Mutta meikäläiselle kun on sattunut nyt muutaman kuukauden sisään viisi kertaa em. tavalla. Viimeistään silloin viidennellä kerralla meinasi jo vähän vituttaa.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Nostan oikean käden pystyyn, nostan vasemman käden ylös. Teen samat jutut jaloille. Toimii.
Yritän samalla periaatteella nostaa kikkeliä pystyyn. Ei nouse, kädellä pitää nostaa taivasta kohti. On tämä elämä niin ihmeellistä, eikö?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihmettelen miten loistavan tunnelman kaksikko Suominen-Mertaranta onnistuu luomaan jopa 20 kilometrin kävelyyn. Kyllä näitä heppuja jää joskus ikävä kun poistuvat hommista. Etenkin Suominen on kyllä käsittämättömän loistava! Lisäksi vielä kommentaattori toimii mukana hyvin.
 

tiikeri

Jäsen
Ihmettelen miten loistavan tunnelman kaksikko Suominen-Mertaranta onnistuu luomaan jopa 20 kilometrin kävelyyn. Kyllä näitä heppuja jää joskus ikävä kun poistuvat hommista. Etenkin Suominen on kyllä käsittämättömän loistava! Lisäksi vielä kommentaattori toimii mukana hyvin.

Tapsa-Mertsi-Mika Lehtimäki on kyllä huikea trio selostamaan yleisurheilua. Etenkin Lehtimäen asiantuntemus on jäätävää luokkaa lajista kuin lajista. Itseä ei jotkut yksittäiset virheet selostusksessa häiritse, jos kokonaishomma toimii näinkin hyvin kuin näillä herroilla se toimii. Kaikki lähetykset on taas tarkoitus tiirailla, tuskin jaksaisi jos siellä olisi joku Kimmo Porttila & Mika Saukkonen hölisemässä puutaheinää.

Vielä lisäyksenä täytyy ihmetellä, miten olen onnistunut ottamaan tauluun vedonlyönnissä jo toista viikkoa putkeen. Ihan sama mitä lapulle pistää, niin kaikki menee päin vittua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös