Ihmettelyketju

  • 6 398 241
  • 38 811

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tässä muuten ohimennen VR:n sivujen tiedot lipun maksamisesta junassa, jos ne jotakuta muutakin sattuvat kiinnostamaan:

Kaukoliikenteen junissa voit ostaa junalippuja ilman paikkatietoja. Junassa ostetun lipun palvelumaksu on 3,00 euroa ja Pendolino-junissa 6,00 euroa, kun aseman lipunmyynti on avoinna junan lähtiessä.

Lähiliikenteen junissa lipunmyynti on keskitetty lipunmyyntivaunuun, joten junaan noustessa on syytä varmistaa lipunmyyntivaunun sijainti. Konduktöörit myyvät junissa vain kertalippuja.

Juna pysähtyy asemalla siten, että lipunmyyntivaunu sijaitsee keltaisen Lähijunien lipunmyyntivaunun pysähtymispaikka -opaskyltin kohdalla. Junien lipunmyyntiosastot on merkitty sinipohjaisilla lipunmyyntitunnuksilla.

Huom! Junassa ei voi maksaa Visa Electron -kortilla.
 

julle-jr

Jäsen
Kuka jaksaa käydä jollain automaatilla nostamassa rahaa?
No esimerkiksi minä. Olen jaksanut elämässäni tehdä monta henkisesti ja fyysisesti haastavampaakin suoritusta.

Liikkuvassa junassa ei läheskään aina meinaa löytyä kuuluvuutta edes kännykkään, joten Visa Electroninkaan vaatimaa tilin saldon tarkitusta ei ehkä ole niin helppoa toteuttaa. Minusta on kummallista, jos joku lähtee ilman käteistä pelkän Visa Electronin kanssa junaan. Vähän sama kuin yrittäisi lähteä ilman passia lennolle, yhtä itsestäänselvä puute.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hyvä, että vähän keskustelua irtoaa!

Lisätään tähän vielä toinen ihmettelyni aihe. Miksi se huono asiakaspalvelu pääasiassa kohdistuu aina samohin henkilöihin? Onko edes mahdollista, että asiakkaan omassa käyttäytymisessä, luuloissa, asenteessa, ennakko-odotuksissa jne. voisi olla pienintäkään vikaa? Mä liikun yleensä aika rennolla asenteella, enkä edes muista, koska viimeksi olisin saanut huonoa asiakaspalvelua. Ammattitaidotonta olen saanut useastikin, mutta en huonoa!

Paras kyltti, minkä olen ikinä nähnyt, oli muistaakseni jossain pubissa.

"Jos palvelu ei vastaa odotuksianne, muuttakaa odotuksianne!"

Tämä tosin taisi olla suoraan lainattu jostain australialaisen kuppilan seinältä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eivät todellakaan pidä käteistä mukanaan. Kuka jaksaa käydä jollain automaatilla nostamassa rahaa? En edes muista, koska itselläni olisi viimeeks ollut käteistä. VR on ilmeisesti ainut paikka Suomessa, jossa tarvitaan käteistä. Koomistahan se on, että jossain jätskikioskilla tai Hesa cupia varten pystytetyllä väliaikaisella makkarakiskalla pystyy maksamaan kortilla, mutta VR ei Visa Electroneja kelpuuta.

Liikkuvaan junaan ei pystytä luomaan TURVALLISTA nettiyhteyttä ja Electronilla maksaminen vaatii aina tämän yhteyden, tästä syystä Electron ei junassa käy.

Itselle tulee tuosta jutusta mieleen julkisuuden haku, oma moka mutta pääsipä lehteen.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Jos minä lähden jonnekin toiselle puolelle Suomea, niin kyllä minulla on käteistä aina varmuuden vuoksi mukana. Electron kun ei normaalitilanteissakaan aivan 100% varma ole. Yhteyden ottaminen muualle varsinkin paikoissa, jossa on enemmän porukkaa ja enemmän yhteyksiä (festarit yms.) on välillä harvinaisen tuskaista. Saatika sitten liikkuvassa junassa, jonne ei voi varmaa yhteyttä tehdä, vaikka haluttaisiin.

Seuraavaksi joku varmaan alkaa ihmettelemään, miksei lentokoneessa voi ostaa Electronilla mitään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselle tulee tuosta jutusta mieleen julkisuuden haku, oma moka mutta pääsipä lehteen.

En oikein tiedä onko tuossa varsinaisesti julkisuuden hakeminen itselle mutta tätähän se nykypäivänä on että omasta typeryydestä pyritään aina saamaan joku muu vastuuseen ja kaikenmaailman Seiskat, Hymyt ja iltapäivälehdet tarjoavat näille ihmisille oivan kanavan siihen. Tällä julkisuudella pyritään saamaan siis periaatteessa syytön osapuoli vastuuseen omasta mokailusta, ja saamaan mahdollisesti itselle taloudellista hyötyä tuosta.

Olisihan tuossa tietysti konnarikin voinut toimia eri tavalla kun kyseessä kuitenkin oli alaikäinen kaveri, kai tuon laskun olisi voinut kirjoittaa ilmankin tuon kortin numeroa? Mutta joka tapauksessa pääsyyllinen koko tuohon juttuun on tämä kaveri, tai hänen vanhempansa, jotka eivät ottaneet selvää käykö Electron maksuvälineenä junassa (tuo olisi varsin helpostikin ollut selvitettävissä) eivätkä osanneet varata kaverille rahaa mukaan. Sen verran monessa paikassa vielä tänäkin päivänä törmää noihin "Meillä ei käy Visa Electron" -kyltteihin että minä kyllä aina pitäisin ainakin vähän rahaa mukana ihan kaiken varalta jos omistaisin ko. kortin.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Tässä tilanteessa ehdottomasti konnarille peukkua. Ihan oikein jättää tuo huomiohuora sinne keskelle metsää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minusta tuo etukäteen ostamatta jättäminen ei käy enää nykyään perusteeksi. Jos on käytössä verkkopankkitunnukset ja netti niin VR:n sivuilta voi ostaa suoraan lipun ja tulostaa sen itselleen (edellyttäen tietenkin, että on tulostin). Ihmiset elävät nykyään hirveän paljon luulon varassa, selitys on monasti se "minä luulin" - miksei oteta asioista selvää, koska näin netin aikakaudella se on kuitenkin suhteellisen helppoa.

Netti tai VR:n sivut voivat olla toisinaan nurin. Aina se ei ole mahdollista. Mutta joo... se ei ole olennaista tässä tapauksessa.

Minä ymmärrän hyvin sen, että lipun voi ostaa ennakkoon. Samaten ymmärrän sen, että se on hyvinkin helppoa. Ymmärrän myös sen, miksi Visa Elektron ei käy junissa.

Mutta sitä en ymmärrä, että tässäkin tapauksessa konduktööri antaa jonkun höpöhöpö-syyn sille, ettei voi kirjoittaa laskua. Veikkaan, että suurin syy tässä on konduktöörin laiskuus. Laskun kirjoittaminen vaatii enemmän, kuin matkustajan poistaminen junasta.

Tässäkään tapauksessa ei minusta ollut kyse siitä, että kyseinen poika olisi tahtonut mennä pummilla junassa. Hän sattui vain syystä tai toisesta olemaan tietämätön siitä, että Visa Elektron ei kelvannut. Laskulla maksaminen olisi ollut ihan hyvä keino tähän. Silloin kaikki olisivat voittaneet. VR olisi saanut vähän ekstraa kalliimmasta lipusta. Poika olisi päässyt perille haluamaansa kohteeseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö se ole niin myös että alle 18 vuotiaat eivät saa ostaa mitään laskulle?
Näinhän se muuten taitaa olla, eikä ole perintäkelpoinenkaan ole alle 18 vuotias. Toisaalta esim mopon vakuutukset tulee laskulla, mutta maksettava vakuutuskausi taitaa olla aina tulevaisuudessa, eli ei osteta velaksi. Kännykkäliittymän saamisesta alle 18-vuotiaalle joku muu tietää varmaan paremmin, siinähän ostetaan palvelua velaksi.

Tämä ei kuitenkaan ollut se konduktöörin tarjoama selitys ulosheittoon, eikä varmaan mitenkään jättänyt konduktööriä vaille muita vaihtoehtoja.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Tai hän ei välttämättä ole tietoinen kännykkälipusta. Kaikkia vaihtoehtoja on.
Kännykkälippu ei ilmeisesti ollut tässä tapauksessa edes mahdollinen. Sen voi tilata vain vaihdottomalle matkalle ja nopean aikatauluhaun perusteella Joensuusta Seinäjoelle pääsee minimissään yhdellä vaihdolla.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Iltalehden versio asiasta:

"- Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun hätäkeskus vastaanotti tapahtumaan liittyvän hätäpuhelun 14.7.2010 klo 16.29. Puhelussa ilmoittaja kertoi, että käärme oli ilmeisesti pistänyt hänen lastaan.
- Päivystäjä kehotti ilmoittajaa lähtemään päivystykseen.
- Ilmoittaja kysyi, voisiko ambulanssi tulla käymään kohteessa, koska hänen oli vaikea lähteä päivystykseen ja olisiko lapselle syytä antaa jotain lääkettä.
- Päivystäjä kielsi antamasta lääkettä, ja toisti ohjeen päivystykseen lähtemisestä. Ilmoittaja kiitti ja puhelu päättyi.
"

Tiedä sitten, kuinka tarkka versio tuo on, mutta enpä tuosta mitään hengenhädän kuvaa saisi.

- lapsen ikää ei ilmoitettu
- käärmeen purema oli vain soittajan epäily
- käärme on voinut olla vaikka myrkytön rantakäärme
Tarvitseeko olla välitön hengenhätä, että ambulanssi laitetaan matkaan?

Muutama kommentti ranskalaisiin viivoihisi:

- Mihin perustuu tieto siitä, ettei lapsen ikää ilmoitettu?

Joka tapauksessa päivystäjällä oli tieto siitä, että kyseessä oli lapsi, jolla oli käärmeen purema ylävartalossa. Tällainen purema vaatii ehdotonta lääkärin hoitoa aikuisellakin saati sitten lapsella. Tarpeen olisi tietenkin tarkkailukin, joka on erityisen helppoa neljän jälkeisessä ruuhkaliikenteessä ajellessa pari huutavaa tenavaa kyydissä.

- Oli epäily tai varma tieto, olettamuksena kannattaisi ehkä pitää sitä, että tapaturma on sattunut.

- Kainuu ei ole rantakäärmeen levinneisyysaluetta. Hätäkeskuspäivystäjän tulisi tällainen mielestäni tietää, koska kyyn purema on kuitenkin varsin vakava asia varsinkin lapsille. Tietämällä Suomessa elävien harvalukuisten lajien levinneisyysalueet säästytään arvuuttelulta.

Näiden tietojen perusteella hätäkeskuspäivystäjä (-harjoittelija) kehotti lähtemään päivystykseen. Onhan tilanne voinut olla vaikka sellainen, että omalla autolla/taksilla päivystykseen hurauttaminen olisi ollut huomattavasti nopeampaa kuin ambulanssin saapuminen. Näiden tietojen perusteella en hirvittävästi olisi hätäkeskuspäivystäjää tuomitsemassa. Eikä tuossa missään vaiheessa suoranaisesti kieltäydytty lähettämästä ambulanssia: ennemminkin vain kehotettiin lähtemään mahdollisimman nopeasti päivystykseen ja kiellettiin antamasta mitään lääkkeitä. Olisiko ambulanssi kuitenkin pitänyt lähettää paikalle, jos käärme olisikin ollut rantakäärme?
Kumpi on nopeampaa ja turvallisempaa, laittaa paikalle ambulanssi vai laittaa äiti neljän ruuhkaan parin lapsen kanssa seikkailemaan. Veikkaisin, että kuljettajana toimineen äidin tarkkavaisuus ja ajokyky ei ole ollut tuossa tilanteessa parhaimmillaan. Tilanne olisi ollut aivan toinen, jos molemmat vanhemmat olisivat olleet paikalla. Toinen olisi voinut ajaa ja toinen tarkkailla ja tyynnytellä käärmeen puremaa lasta. Äitihän nimeenomaan ilmoitti, että hänen on hankalaa lähteä yksin kahden lapsen kanssa.

Kaiken lisäksi kyseessä oli perhepäivähoitaja, joilla on omat varsin tiukat säännökset hoitolasten kuljettamisesta.


Mainitaan vielä, että kyseessä oli siis harjoittelija. Mä olen sitä mieltä, että alalla kuin alalla harjoittelijan tehdessä mokan, vastuu on tasan tarkkaan kouluttajalla. Voisiko päivystäjän tekemä suurin virhe olla se, että hän ei kysellyt riittävän tarkkoja tietoja ilmoittajalta?

Mainitaan myös, että kyseessä oli työsuhteessa oleva loppuvaiheen opiskelija, joka tekee hommia kesätöinään. Vastuu on myös työntekijällä itsellään. Tilanne olisi toinen, jos kyseessä olisi kouluaikana tapahtuva ohjattu työssäoppimisjakso.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt ihmettelen, kun äsken hyppäsin autooni ja räpläsin radiotani, niin venäläinen radiokanava rupesi kuulumaan. En ole ikinä törmännyt venäläiseen kanavaan saati kuullut joltain, että se kuuluisi täällä päin. Ja en ole itärajalta vaan Satakunnan periferiasta, jossa ei kuulu hyvin kuin paikallisradio. Aika erikoista...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lisätään tähän vielä toinen ihmettelyni aihe. Miksi se huono asiakaspalvelu pääasiassa kohdistuu aina samohin henkilöihin?
Tätä voisi laajentaa koskemaan kaikkea ihmisten välistä kanssakäymistä. Tunnen useammankin henkilön, jotka ovat alituiseen riidoissa ja napit vastakkain lähes kaikkien tapaamiensa ihmisten kanssa. Aina ja poikkeuksetta syy on niiden muiden toiminnassa, ei koskaan näissä henkilöissä.

Ihmettelen siis, kuinka jotkut jaksavat olla jatkuvalla sotajalalla koko maailmaa vastaan. Ei mulla riittäisi energia eikä mielenkiinto.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tätä voisi laajentaa koskemaan kaikkea ihmisten välistä kanssakäymistä. Tunnen useammankin henkilön, jotka ovat alituiseen riidoissa ja napit vastakkain lähes kaikkien tapaamiensa ihmisten kanssa. Aina ja poikkeuksetta syy on niiden muiden toiminnassa, ei koskaan näissä henkilöissä.

Ihmettelen siis, kuinka jotkut jaksavat olla jatkuvalla sotajalalla koko maailmaa vastaan. Ei mulla riittäisi energia eikä mielenkiinto.

Totta. Osa vain ei ole oppinut että systeemi=valtiovalta=koko maailma tms. on sellainen koneisto joka ei yhtä jyvää kumartele, eikä juuri hidastele vaan hauhaa menemään. Toiset luovivat välistä, toiset luovuttavat ja osa tosiaan taistelee vastaan, mutta yleensä jää koneiston hampaisiin jauhettavaksi ennemmin tai myöhemmin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätä voisi laajentaa koskemaan kaikkea ihmisten välistä kanssakäymistä. Tunnen useammankin henkilön, jotka ovat alituiseen riidoissa ja napit vastakkain lähes kaikkien tapaamiensa ihmisten kanssa. Aina ja poikkeuksetta syy on niiden muiden toiminnassa, ei koskaan näissä henkilöissä.

Tunnen tällaisen ihmisen läheisestikin, nimittäin isäni on juuri tällainen ihminen joka ei osaa elää jos ei koko ajan ole jotain kärhämää jonkun kanssa. Joka suuntaan on sillat poltettu ja oman siskonsakin kanssa on välit ollut yli 20 vuotta täysin poikki. Monta kertaa olen tätä ihmetellyt ja ukolle itselleenkin sanonut asiasta mutta ei se vaan näköjään osaa elää ilman katkeruutta ja riitelyä. Vaikka asiat olisi miten hyvin niin aina pitää jotenkin saada se kivi kenkään. Ja koskaanhan tietenkään syy ei ole itsessä vaan pelkästään muiden toiminnassa. Isällä tämä on onneksi kuitenkin pysynyt henkilökohtaisella tasolla siten että ei ole lähtenyt mihinkään käräjöintilinjalle eikä viranomaisteitse hoitamaan näitä asioita.

Koska sittenhän on näitä ammattivalittajia jotka ovat koko ajan käräjöimässä kaikkien kanssa kaikista mahdollisista asioista. Ikävä kyllä olen tällaisenkin ihmisen kanssa joutunut olemaan ihan liian paljon tekemisissä viime vuosien aikana. Nämä on kanssa sitä ihmisrotua että oikein kaivamalla pitää aina kaivaa riitaa ja kärhämää, ja olla periaatteesta kaikkea vastaan että pääsee katkerana käräjöimään taas. Minä olen havainnut että nämä ihmiset eivät varsinaisesti väsy tähän käräjöintiin ja kärhämöintiin, eikä heiltä lopu energia siihen homman koska se katkeruus on näille ihmisille polttoaine. Ei nämä ihmiset osaa elää mitenkään muuten.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Osa vain ei ole oppinut että systeemi=valtiovalta=koko maailma tms. on sellainen koneisto joka ei yhtä jyvää kumartele, eikä juuri hidastele vaan hauhaa menemään.
Tunnen eräänkin tapauksen, joka on aina napit vastakkain systeemin kanssa. Juttujen perusteella voisi päätellä, että Suomessa valtiovallalla, kunnilla ja pankeilla on yhteinen aivan valtava piilo-organisaatio, jonka ainoana tehtävänä on vaikeuttaa hänen elämäänsä. Hänen omat kikkailunsa ovat sen sijaan vaan hyvässä veijarihengessä tehtyjä järjestelmän harmaiden aukkokohtien suomien mahdollisuuksien hyväksikäyttöä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosta VR.stä tuli mieleeni eräs tapaus viime joululta, kun matkustin junalla kohti pohjoista. Siinä samassa vaunussa lähellä mua istui kolme pikkupoikaa, jotka yrittivät jäädä pois junasta jollakin pienellä asemalla vähän ennen Oulua, mutta eivät saaneet sitä junan ovea auki. Tämän jälkeen nämä pojat menivät toiselle ovelle, joka ei myöskään auennut. Kolmannelle ovelle nämä pojat eivät kerenneet kun juna lähti liikkeelle, joten pojat tulivat takaisin istumaan. Muut matkustajat näyttivät vähän säälivän näitä poikia, olivatkohan mummolaan menossa jouluksi tai jotain, kun taisi vielä olla jouluaattoa edeltävä päivä. Kun konduktööri sitten vähän myöhemmin käveli ohi ja jotkut muut matkustajat kertoivat sille mitä näille pojille kävi, ei se konduktööri välittänyt yhtään. Taisi sanoa vaan, että "minä en vastaa lapsista" ja jatkoi matkaansa. Kertoi kyllä myöskin sen, että ne kaksi ovea oli kovien pakkasten takia jumissa eivätkä toimineet, ja matkustajien vastuulla on tarkistaa etukäteen, että toimiiko ovi. Nämä pojat jäivät sitten seuraavalla asemalla pois, joka taisi vielä olla kylmäasema. Mulle jäi silloin vähän ikävä maku tosta tapauksesta. Näitä vastaavia tapauksia varmaan sattuu useinkin, mutta itse matkustan harvemmin junalla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä pääsin kerran VR:n junalla Jyväskylästä Joensuuhun ilmaiseksi, vieläpä ihan konnarin luvalla. Matkaa oli ja on kuitenkin semmoiset 250 km ja kyllä minulla rahaa olisi ollut maksaa, että ei sillä.

Tuota en ihmettele, sitä ihmettelen, että miten minä edes olin siellä Jyväskylässä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmettelen joiden "miesten" käyttävän näin kesähelteelläkin sellaista trendikästä kaulahuivia, mikä on silleen hassusti kietastu kaulan ympärille.

Minkä helvetin takia?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ihmettelen joiden "miesten" käyttävän näin kesähelteelläkin sellaista trendikästä kaulahuivia, mikä on silleen hassusti kietastu kaulan ympärille.

Minkä helvetin takia?


Bon voyage. Juuri tämä samainen kysymys hiipi tänään mieleeni. Minusta tuo on aika gay tai ainakin metro. Vähän niinku söis nuudeleita.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Muija lukinnut vahingossa 1,5 vuotiaan muksun autoon, ei saanut apua mistään ja päätti vain katsella ikkunan läpi lapsen vointia? Onko akalla ollut uuden karheakatumaasturi jonka ikkunaa ei viitsi pistää paskaksi? Näillä keleillä auto muuttuu saunaksi hetkessä, puhumattakaan parista tunnista. Itse löisin lasin melko pian paskaksi, jos ei mistään saisi apua oven avaamiseen.

Linkki uutiseen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Muija lukinnut vahingossa 1,5 vuotiaan muksun autoon, ei saanut apua mistään ja päätti vain katsella ikkunan läpi lapsen vointia? Onko akalla ollut uuden karheakatumaasturi jonka ikkunaa ei viitsi pistää paskaksi? Näillä keleillä auto muuttuu saunaksi hetkessä, puhumattakaan parista tunnista. Itse löisin lasin melko pian paskaksi, jos ei mistään saisi apua oven avaamiseen.

Linkki uutiseen.
Ei se nyt ihan noin ollut...

Kyseinen "Muija" oli kuitenkin tehnyt enemmän kuin vain katsellut ikkunan läpi, kuten ymmärsin ensin viestisi perusteella...
- maalikaupasta ulos, pienokainen ja avaimet autoon sisälle -> auton ovet menevät lukkoon
- apua maalikaupasta -> ohjaavat viereiselle poliisiasemalle
- apua poliisiasemalta -> "poliisi ei voi syödä lukkoseppien leipää" WTF?
- soitto lukkosepälle -> ei osaa avata auton ovia
- apua lukkosepältä -> tiirikoimaan kodin ulko-ovi auki pojan isoveljet mukanaan, jää itse auton viereen
- kotoa vara-avaimet -> poika ulos autosta

USA:ssa olisin uskonut, että joku saattaisi vain katsella lasin läpi vaikka koko päivän.

Ihmettelen, että kuinka pienessä boxissa jotkut jenkit voivat elää ainakin tämän videon perusteella, joka kertoo jenkkien absoluuttisesta tyhmyydestä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ei se nyt ihan noin ollut...

Kyseinen "Muija" oli kuitenkin tehnyt enemmän kuin vain katsellut ikkunan läpi, kuten ymmärsin ensin viestisi perusteella...

Ehkö hiukan jyrkästi reagoin tuohon, mutta erityisesti tämä kohta ihmetytti:

Puolentoista tunnin kuluttua poika heräsi.

- Heti kun Sebastian näki minut, hän alkoi itkeä. Seurasin hänen vointiaan koko ajan. Hänen päänsä oli hiestä aivan märkä, eikä hätä ja itku laantuneet.


Puolitoista tuntia autossa näillä keleillä ja muksu huutaa pää märkänä autossa, ehkä siinä vaiheessa voisi jo oikeasti harkita sitä lasin läpi menemistä. Aikaa kului kuitenkin kaikkinensa yli kaksi tuntia, mikä on tuon ikäiselle lapselle näin kuumalla ilmalla tolkuttoman pitkä aika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös