Ihmettelyketju

  • 6 401 670
  • 38 824

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kaiser Soze kirjoitti:
Tai sitten ei. Kylmenevä anoppi ja kuumeneva morsmaikku kuulostaa varsin mukavilta "vaikeuksilta."
Lyhytnäköistä ajattelua. Anopin saavuttaessa absoluuttisen nollapisteen samalla kun tyttärensä atomien ytimet alkavat fuusioprosessin, sanoisin että kusessa ollaan. Tai sinä olet.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Mikä vitun Nokian hieno yleiskone? Pomo oli perjantaina nakannut pöydälle Nokian ainakin XYZ-1000 luurin (e61). Tää konehan on, kuin taskulaskin 80-luvulta. Ei sovi vanttuuseen, paskat näppäimet. Kuka jumalauta tällaista tarvitsee? Kannettavat tietokoneet on keksitty.
Sitten vielä kehaistaan, että siinä on tv:kin. Nykyään pirttiin kuin pirttiin kannetaan vähintään 47-70 tuumaisia plasmoja, niin ala sitten kyttäämään jotain puhelimen ruutua. Ei kiitos.

ps. känny kolahti laatikkoon ja käyn hakemassa Samsungin.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Lorvi on lähettänyt jatkoaikaan 17 viestiä viimeisen vuorokauden aikana.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
#28 kirjoitti:
Lorvi on lähettänyt jatkoaikaan 17 viestiä viimeisen vuorokauden aikana.
Eihän tämä nyt mikään ihmeellinen lukema ole. Esim. cobolilla täyttyy varmasti tänäänkin, jos taisto jokeri-osiossa jatkuu lähellekään yhtä kiivaana. Muistaakseni scholl joskus kirosi, kun oli lähtenyt vähän käsistä ja monta kymmentä postausta jatkikseen päivän aikana.

Mikä mahtaa muuten olla jatkoajan ennätys yhden vuorokauden aikana ilman pelikieltoa? Jossain FF:llähän tuo 17 viestiä on monen keskiarvo vuorokaudessa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ihmettelen Fortumin päätöstä kumota hinnankorotukset.
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Kovasti ihmetyttää ns jääkiekkoilijat harraste/veteraani sarjoissa ja muutenkin höntsy peleissä.
Miten ihminen voi jättää ne aivot sen kypärän ulkopuolelle aina astuessaan laatikkoon kyseisissä sarjoissa. Kyseessä yleensä nämä jotka ovat oppineet pelaamaan tv:tä katsomalla tai pleikkaria pelaamalla. JA mahtuu joukkoon tottakai jokunen vanha pelimieskin jolla ei pää kestä häviötä. Ja en tarkoita nyt nuoria vaan ihan aikuisia miehiä jotka luulevat voivansa tehdä mitä tahansa kaukalossa, verukkeella "täähän on jääkiekkoa".

Monet yrittävät päästä näistä rauhaan juuri siirtymällä höntsyihin/seniori sarjoihin, mutta kyllä niitä vain aina jostain sikiää.

Välillä näkee tosi törkeitä vahingoittamis yrityksiä ja monesti vain vahingoittajan huonous tai valtava tuuri pelastaa jonkun työssä käyvän perheen isän pitkältä sairaslomalta.

Pitäisi saada näille oma sarja missä voisivat hakata mailalla toisiaan ja antaa meille jotka nauttivat kiekon peluusta, rauhan.

Itsekin nuorempana provosoiduin tapauksista ja annoin takaisin, mutta kyllä ne nykyään vain säälittää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
temmi kirjoitti:
Kovasti ihmetyttää ns jääkiekkoilijat harraste/veteraani sarjoissa ja muutenkin höntsy peleissä.
Miten ihminen voi jättää ne aivot sen kypärän ulkopuolelle aina astuessaan laatikkoon kyseisissä sarjoissa. Kyseessä yleensä nämä jotka ovat oppineet pelaamaan tv:tä katsomalla tai pleikkaria pelaamalla. JA mahtuu joukkoon tottakai jokunen vanha pelimieskin jolla ei pää kestä häviötä. Ja en tarkoita nyt nuoria vaan ihan aikuisia miehiä jotka luulevat voivansa tehdä mitä tahansa kaukalossa, verukkeella "täähän on jääkiekkoa".

Kuulun itse tavallaan niihin joilla urheillessa (silloin kun vielä urheilin) ei ole kuin yksi vaihtoehto ja se on pelata täysillä voitosta olipa taso mikä tahansa - toisinaan jopa keinoja kaihtamatta. Tosin itse en koskaan ollut se joka tietentahtoen aloitti ne vahingoittamisyritykset mutta jos vastustaja niihin turvautui niin takaisin pistin jokaisessa vaihdossa.

Sitä ei mahda itselleen mitään, adrenaliinin virratessa suoniin millään muulla kuin voitolla ei ole väliä, ja kun luonteeseeni on aina kuulunut pelata mitä tahansa railakkaasti niin rapatessa tosiaankin roiskuu, ja roiskui vieläkin enemmin jos vastustaja syyllistyi vahingoittamisyrityksiin.

Ainahan voi siirtyä kaukalopallon puolelle jollei kestä pientä fyysistäpeliä tai hiillostusta...

vlad.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
vlad kirjoitti:
Kuulun itse tavallaan niihin joilla urheillessa (silloin kun vielä urheilin) ei ole kuin yksi vaihtoehto ja se on pelata täysillä voitosta olipa taso mikä tahansa - toisinaan jopa keinoja kaihtamatta. Tosin itse en koskaan ollut se joka tietentahtoen aloitti ne vahingoittamisyritykset mutta jos vastustaja niihin turvautui niin takaisin pistin jokaisessa vaihdossa.

Sitä ei mahda itselleen mitään, adrenaliinin virratessa suoniin millään muulla kuin voitolla ei ole väliä, ja kun luonteeseeni on aina kuulunut pelata mitä tahansa railakkaasti niin rapatessa tosiaankin roiskuu, ja roiskui vieläkin enemmin jos vastustaja syyllistyi vahingoittamisyrityksiin.

Ainahan voi siirtyä kaukalopallon puolelle jollei kestä pientä fyysistäpeliä tai hiillostusta...

vlad.

Niin eri asia on pelata tosissaan ja pelata niin että suunnilleen ainoa tarkoitus on vahingoittaa vastustajia.

Alasarjoissa fudiksessa on hyviä esimerkkejä mm. tuomarin kimppuun käymisestä, siitä että vastustajia hajoitettu siihen tahtiin että yhdeltä joukkueelta murtunut monelta pelaajalta paikat ja nämä vahingoittajat saaneet jopa vuoden pelikieltoja. Jos tällä asenteella pelaa alasarjoissa(tai oikeastaan missään) niin minun mielestäni pitäisi jäädä kotiin.
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
vlad kirjoitti:
Ainahan voi siirtyä kaukalopallon puolelle jollei kestä pientä fyysistäpeliä tai hiillostusta...

vlad.

Eihän siinä fyysisessä pelissä mitään vikaa ole, itsekin viihdyn siinä mukavasti.
Mutta mutta, kun se mailalla hakkaaminen ei ole mitenkään rinnastettavissa fyysisyyteen ja kyseisissä peleissä ei monikaan osaa odottaa saati edes ottaa vastaan taklauksia mitä välillä tulee ihan vain kiekottomiinkin, kun "tää on kiekkoa".
Iholle meno ja kiilaushan kuuluvat jopa seniori sarjoihin muttei siellä kukaan odota saavansa pommia. Siksi siellä moni pelaa. Suurin osa osaisi otaa taklaukset vastaan jos ne kuuluisivat kyseisiin peleihin, itsekin.
Kun tällainen "voitosta pelaava"(en sinua rinnasta) tekee jotain tyhmää ja joku lähtee kostamaan on vahinko jossain kostonkierteen vaiheessa varma. Ja yleensä nämä "voitosta pelaavat" eivät kestä hetkeäkään samanlaista pelityyliä niitä vastaan, vaan alkaa kauhea itku ja valitus. Ja sitten alkaa olemaankin sen illan kiekko nautinto täynnä.

Niin ja kyllä siellä pilleri puolellakin näitä riittää, ei ehkä yhtä paljon mutta kuitenkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
eagle kirjoitti:
Niin eri asia on pelata tosissaan ja pelata niin että suunnilleen ainoa tarkoitus on vahingoittaa vastustajia.

Alasarjoissa fudiksessa on hyviä esimerkkejä mm. tuomarin kimppuun käymisestä, siitä että vastustajia hajoitettu siihen tahtiin että yhdeltä joukkueelta murtunut monelta pelaajalta paikat ja nämä vahingoittajat saaneet jopa vuoden pelikieltoja. Jos tällä asenteella pelaa alasarjoissa(tai oikeastaan missään) niin minun mielestäni pitäisi jäädä kotiin.

Kotiin jääminen olisi varmasti fiksuin ratkaisu tällaisille hepuille - ehkäpä oli minullekin (tosin paikat hajosivat itseltäni).

Kyllähän tapauksista joissa tuomarin kimppuun käyään ottelun tiimellyksessä (potkupallo kyseessä) saa lukea aina silloin tällöin lehdistä, kovin usein tämä kimppuun hyökännyt on ainakin täällä pk-seudulla ollut maahanmuuttaja taustaltaan. Ilmeisesti kulttuurieroja tms. kyseessä.

Toisaalta tuohon "missään pelaamiseen" olen jäävi sanomaan mitään kun minä en valmentajana (jos sellainen olisin) katsoisi pahasti jos vastustajan parhaimmat pelaajat poimittaisi pelistä pois laillisuuden rajoilla olevilla taklauksilla tai sitten noudoilla. Alasarjoissa niitä ei ehkäpä kannata pahemmin harrastaa, tai sitten sielläkin on vastattava ehdottomasti teoistaan, mutta ammattilaisurheilun kohdalla katselisin vain sivuun jos Jagr jyrättäisi korkealla kynärpäällä sairaslomalle.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
temmi kirjoitti:
Ja yleensä nämä "voitosta pelaavat" eivät kestä hetkeäkään samanlaista pelityyliä niitä vastaan, vaan alkaa kauhea itku ja valitus. Ja sitten alkaa olemaankin sen illan kiekko nautinto täynnä.

Tämä on kyllä tyyli jota itsekin ihmettelen suuresti, ollaan valmiit pelaamaan kovaa ja pelataan jopa äärirajoilla mutta annas kun kohdalle sattuu samanlainen pelaaja ja joudut taklatuksi niin alkaa kauhea itku ja vaikerrus. Tällaisia pelaajia oli vaan todella mukava härnätä taklaamalla heitä aina kun se on mahdollista, ja antaa muutenkin välillä vähän keppiä pohkeille.

Oma periaatteeni oli aina se, että se mitä minä teen on myös kestettävä toisten tekemänä minua kohtaan. Jos joku taklasi minua taklausteni tähden niin taklataan korkeintaan takaisin eikä tehdä siitä sen suurempaa numeroa.

vlad.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen, että kuinka paljon vaahdotaan piratismista ja sitten esimerkiksi PMMP julkaisee levyn millä on 10 kappaletta. Toki on parempi panostaa laatuun kuin määrään mutta 10. Levy kuitenkin maksaa sen 20€ joten luulisi nyt perkele, että olisi enemmän kappaleita kuin tuo 10. Vituttaa suorastaan tuommoinen minilevy joka myydään kokonaisen hinnalla. Pidän kovasti PMMPn musiikista, mutta aika paljon on silti jos 2€ kappaleelta joutuu maksamaan. Olisivat vaikka tyrkänneet jonkun DVD:n keikoista samaan tai keksineet jotain muuta kivaa.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
J.Petke kirjoitti:
Ihmettelen, että kuinka paljon vaahdotaan piratismista ja sitten esimerkiksi PMMP julkaisee levyn millä on 10 kappaletta. Toki on parempi panostaa laatuun kuin määrään mutta 10. Levy kuitenkin maksaa sen 20€ joten luulisi nyt perkele, että olisi enemmän kappaleita kuin tuo 10. Vituttaa suorastaan tuommoinen minilevy myydään kokonaisen hinnalla. Pidän kovasti PMMPn musiikista, mutta aika paljon on silti jos 2€ kappaleelta joutuu maksamaan. Olisivat vaikka tyrkänneet jonkun DVD:n keikoista samaan tai keksineet jotain muuta kivaa.

Ei tuo nyt loppujen lopuksi ole kuin yksi vähemmin kuin keskivertolevyillä joita telineestäni poimin tarkasteluun, huonoin tulos oli 11 kappaletta ja tällaisia levyjä oli suurin osa - paras taasen 15 kappaletta (jos kokoelmia ei lasketa lukuun). Springsteenin levyllä oli muuten tuo 15 kappaletta, muut olivat sitten 11-12 (esim. Nightwish, Dimmu Borgir, Rammstein, Metallica).

Toki, jos totta puhutaan niin kyllähän tuo (noin) kymmenen kappaletta tuntuu aika vähältä, etenkin jos kappaleet ovat vain muutaman minuutin mittaisia "rykäyksiä".

vlad.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
vlad kirjoitti:
Toki, jos totta puhutaan niin kyllähän tuo (noin) kymmenen kappaletta tuntuu aika vähältä, etenkin jos kappaleet ovat vain muutaman minuutin mittaisia "rykäyksiä".

vlad.
Enpä minä ainakaan lähtisi silti levyä arvostelemaan biisien määrän perusteella. Tuo PMMP:n uusin levy ainakin on saanut kehuja sen verran, että en usko että se olisi hirveästi parantunut 2-5:llä täytebiisillä. Monesti levyjä ja biisejä venytetään ihan turhaan turhilla biiseillä, levyn kokonaisuus on se mikä ratkaisee.

Mulla on hyllyssä tupla jolla on neljä biisiä, helvetin hyvä levy.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Footless kirjoitti:
Enpä minä ainakaan lähtisi silti levyä arvostelemaan biisien määrän perusteella. Tuo PMMP:n uusin levy ainakin on saanut kehuja sen verran, että en usko että se olisi hirveästi parantunut 2-5:llä täytebiisillä. Monesti levyjä ja biisejä venytetään ihan turhaan turhilla biiseillä, levyn kokonaisuus on se mikä ratkaisee.

Mulla on hyllyssä tupla jolla on neljä biisiä, helvetin hyvä levy.

Totta tämäkin, en nyt niin hirvittävästi asiaa tältä kantilta ajatellut kun yleensä levyostosten suhteen käytän harkintaa ja ostan vain niitä levyjä joita haluan, toisaalta sitten minulle ei ole suurta väliä jos sielä yksi tai kaksi täytebiisiä on kunhan vain ne haluamani biisit löytyvät levyltä. Sikäli siis levy kokonaisuutena ei ole minulle niin tärkeä kuin monille koska tärkeintä minulle ovat ne yksittäiset kappaleet - toki toivon, että ostamillani levyillä on mahdollisimman monta erinomaista tai hyvää kappaletta.

vlad.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
vlad kirjoitti:
Tämä on kyllä tyyli jota itsekin ihmettelen suuresti, ollaan valmiit pelaamaan kovaa ja pelataan jopa äärirajoilla mutta annas kun kohdalle sattuu samanlainen pelaaja ja joudut taklatuksi niin alkaa kauhea itku ja vaikerrus. Tällaisia pelaajia oli vaan todella mukava härnätä taklaamalla heitä aina kun se on mahdollista, ja antaa muutenkin välillä vähän keppiä pohkeille.

Oma periaatteeni oli aina se, että se mitä minä teen on myös kestettävä toisten tekemänä minua kohtaan. Jos joku taklasi minua taklausteni tähden niin taklataan korkeintaan takaisin eikä tehdä siitä sen suurempaa numeroa.

vlad.

Itse ole myös "kolistelija" siinä mielessä, että mitä kovempia otteita naapuri esitti, sitä kovemmin myös itse otettiin.En koskaan ole sietänyt, enkä siedä "itkemistä". Jos reilusti otetaan mies miestä vastaan ei kenellekään pitäisi jäädä naputtamista, vaikka pikkuisen ottaisikin kipeää. Mm. tästä syystä italialainen jalkapallo ja etenkin Fransescana Tutti on anti-idolini.
edit: hups?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitenköhän tästä selviää. Vaimo tulee kotiin vasta iltapäivällä, mutta tämä asunto on aikamoisessa kunnossa. Noin sinänsä ei mitään sen vakavampaa, mutta toisaalta tämä on vain miehinen mielipide.

Kaverit lähtivät kotiin, mutta se on aivan oikein, ei kukaan tule bileisiin jäädäkseen siivoamaan.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
pernaveikko kirjoitti:
Mitenköhän tästä selviää. Vaimo tulee kotiin vasta iltapäivällä, mutta tämä asunto on aikamoisessa kunnossa. Noin sinänsä ei mitään sen vakavampaa, mutta toisaalta tämä on vain miehinen mielipide.

Kaverit lähtivät kotiin, mutta se on aivan oikein, ei kukaan tule bileisiin jäädäkseen siivoamaan.
Bonnie situation... Ja Vincent ja Jules luistivat. Nyt ei hyvältä näytä. Sinä tietty haluaisit kuulla: "You ain't got no problem pernaveikko. I'm on the motherfucka. Go back in there and chill them niggas out and wait for the Wolf who should be coming directly." Saas nähä.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Asutaan tälläisessä pienkerrostalossa ja vielä yläkerroksessa.

Noh alakerrassa asuu sellanen nuoripari ja nainen heistä on varsin hemaiseva pakkaus kaikinpuolin. Nam.

Mutta nyt yöllä meni hermot, juuri sain katsottua neloselta terminatorin ja olin vaipumassa hyvään uneen mutta hirvee ähkintä alkoi kuulumaan, ei siinä mitään seksihän on luonnollista mutta kuullosti siltä kuin kymmenen jätkää olisi naikkosen sisään yrittänyt tulla. AAH AAH ei se meee kuulu monta kertaa ja tätä kesti kauan. Myönnän, että kerran jopa oli pakko varmistaa ettei siellä mitään väkivaltaista toimintaa suorititettu ja jopa laitoin korvan lattiaan.

Mutta joku äänieristys olisi paikallaan.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En varmaan koskaan lakkaa yllättymästä siitä, millaisia ihmisiä pääkaupungiseudulta tulee.
Keskustelu kämppiksen kanssa:
Kämppis: "Nii mistä se onkaa kotosin?"
Minä: "Jostain Pohjanmaalta..."
Kämppis: "Sori, mä en nyt oikein hahmota. Missä se Pohjanmaa taas onkaa?"

Ja kyse oli tosiaan Pohjanmaasta, ei esimerkiksi mistään pikkukunnasta Pohjanmaalla.
Enkä halua yleistää, haluan edelleen uskoa ja luottaa siihen, että pääkaupunkiseudulla kasvaa fiksujakin ihmisiä... Mutta mitäköhän siellä opetetaan koulussa... Maantieto: Lähijunien pysähdyspaikat matkalla Helsingin keskustaan??
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Pataprinsessa kirjoitti:
En varmaan koskaan lakkaa yllättymästä siitä, millaisia ihmisiä pääkaupungiseudulta tulee.
Keskustelu kämppiksen kanssa:
Kämppis: "Nii mistä se onkaa kotosin?"
Minä: "Jostain Pohjanmaalta..."
Kämppis: "Sori, mä en nyt oikein hahmota. Missä se Pohjanmaa taas onkaa?"

Ja kyse oli tosiaan Pohjanmaasta, ei esimerkiksi mistään pikkukunnasta Pohjanmaalla.
Enkä halua yleistää, haluan edelleen uskoa ja luottaa siihen, että pääkaupunkiseudulla kasvaa fiksujakin ihmisiä... Mutta mitäköhän siellä opetetaan koulussa... Maantieto: Lähijunien pysähdyspaikat matkalla Helsingin keskustaan??

Tähän samaan kastiin menee tämän iltaisessa Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa kisaillut nainen. Kysymys oli: mikä seuraavista ei ole kaupunki tai kunta Suomessa?

A: Kemijärvi
B: Kemi
C: Keminmaa
D: Kemijoki

Naisella ei ollut mitään hajua, omien sanojensa mukaan vielä. Saattaisin jotenkin ymmärtää (tuskin), jos olisi Kemin ja Kemijärven edes tajunnut jotenkin sulkea pois, mutta ei.

Silti, on se perkele kumma ettei joku tiedä, että Kemijoki on joki.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jack in the Box kirjoitti:
Silti, on se perkele kumma ettei joku tiedä, että Kemijoki on joki.

Mitenkäs tuo siihen liittyy? Vaikka tietäisi sen olevan joki, se ei poissulje vaihtoehtoa että sen nimistä kuntaa ei ole. Esim. Siikajoki on joki, mutta se on myös kunnan nimi.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jack in the Box kirjoitti:
Tähän samaan kastiin menee tämän iltaisessa Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa kisaillut nainen. Kysymys oli: mikä seuraavista ei ole kaupunki tai kunta Suomessa?

A: Kemijärvi
B: Kemi
C: Keminmaa
D: Kemijoki

Naisella ei ollut mitään hajua, omien sanojensa mukaan vielä. Saattaisin jotenkin ymmärtää (tuskin), jos olisi Kemin ja Kemijärven edes tajunnut jotenkin sulkea pois, mutta ei.

Silti, on se perkele kumma ettei joku tiedä, että Kemijoki on joki.

En minäkään ollut 100% varma tuosta mutta mitä sitten? Miksi minun pitäisi tietää mikä on kaupunki/kunta jossain hevovitunperseessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös