Ihmettelyketju

  • 6 400 920
  • 38 824

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jack in the Box kirjoitti:
Silti, on se perkele kumma ettei joku tiedä, että Kemijoki on joki.
Tämän pistämättömän logiikan mukaan Kemijärvi on sitten järvi ja Keminmaa on maa? Ei ihme ettei osannut jos samalla logiikalla ajatteli kuin sinä.
 

ath0s

Jäsen
Suosikkijoukkue
FCB,Ottawa Senators,HIFK
Gags kirjoitti:
Tämän pistämättömän logiikan mukaan Kemijärvi on sitten järvi ja Keminmaa on maa? Ei ihme ettei osannut jos samalla logiikalla ajatteli kuin sinä.


joku osaa naemmä saivartelun vähemmän jalon taidon...
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Footless kirjoitti:
Edit: Ihan vielä lisänä, Kymijoki ei ole Suomen pisin joki, vaan Muonionjoki-Tornionjoki, ainakin Wikipedian mukaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_joista

Ihmettely loppuun, ihmettelen miten jaksan tähän aikaan yöstä kiinnostua Suomen joista näin paljon.

Joet kiinnostavat paljon. Mutta tuosta linkistä ei paljoa tarvitse lukea että silmiin tulee teksti: "Kemijoki (ruots. Kemi älv, pohjoissaameksi Giemajohka) on 550 kilometrin pituisena Suomen pisin joki." Ja tietenkin tarkkana lukijana totean vielä että olet muuten oikeassa, Kymijoki ei todellakaan ole Suomen pisin joki 206 km:n pituudellaan...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
KingNothing kirjoitti:
Joet kiinnostavat paljon. Mutta tuosta linkistä ei paljoa tarvitse lukea että silmiin tulee teksti: "Kemijoki (ruots. Kemi älv, pohjoissaameksi Giemajohka) on 550 kilometrin pituisena Suomen pisin joki." Ja tietenkin tarkkana lukijana totean vielä että olet muuten oikeassa, Kymijoki ei todellakaan ole Suomen pisin joki 206 km:n pituudellaan...
Typo oli näköjään livahtanut sekaan. Joo, kattelin ittekin tuota Wikipediaa tarkemmin, ja kyllä sitä Kemijokea väitetään kuitenkin Suomen pisimmäksi joeksi myöhemmin. Mutta tosiaan samalla sivulla kahta eri tietoa asiasta. Liekö sitten eri laskutavan mukaan toinen pidempi tai jotain sellaista.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Taas tuli aihetta ihmettelyyn. Nyt on Suomalaisen öljy-yhtiön Neste oilin taaperrus vaakalaudalla. Olen vahingossa unohtanut näpytellä Neste oilin tilille 91€. Summa olisi pitänyt näpytellä 27.11. Tänään tuli 28.11 lähetetty maksukehoitus, kaikkien uhkauksien kera. Neste on 10 min sitten saanut heille kuuluvan 91€, mutta ihmettelen heidän nopeuttaan asioiden hoidossa. Toivottavasti kenenkään Fortumin johtajiston palkat eivät nyt ole myöhässä, kun olin näin huolimaton.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
lavos kirjoitti:
Eikö tää sade lopu koskaan?

Tai jos satais niin edes lunta. Kivahan se on, että vettä piisaa pohjavesissä, mutta rajansa kaikella. Vituttaa olla aamuin illoin pesemässä koiran tassuja ja muutenkin kun on pitkäkarvainen koira.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Joulukuun 5. päivä, +7, vettä sataa enemmän kuin laki sallii. Sateista joulua teillekin!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helsingissä alkaa huomenna uinnin lyhyen radan EM-kilpailut. Rupesin tässä ihan tosissani miettimään, että mitä tämä lyhyt rata sitten pitää sisällään?

Viisikymmentä metriä, semmoisessa uskossa ainakin olen. Mutta mikä olisi sitten pitkä rata, ei kai missään satametrisessä altaassa väännetä? Vai olisiko sittenkin, että kisojen aikaan uidaan 25m altaassa? Ei sekään jotenkin kuulosta järkevältä.

Tämä pohdinta ihan siksi, koska minulla on liput perjantaille. Niin, olen myös menossa, mutta loppujen lopuksi minne ja mitä katsomaan?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Helsingissä alkaa huomenna uinnin lyhyen radan EM-kilpailut. Rupesin tässä ihan tosissani miettimään, että mitä tämä lyhyt rata sitten pitää sisällään?

Käsittääkseni tuo on nimenomaan 25 metrin allas.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
pernaveikko kirjoitti:
Helsingissä alkaa huomenna uinnin lyhyen radan EM-kilpailut. Rupesin tässä ihan tosissani miettimään, että mitä tämä lyhyt rata sitten pitää sisällään?
Kyllähän se vettä pitää sisällään(ihan pakko oli). Ja on tosiaan 25 metriä pitkä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Jooqeri kirjoitti:
Joulukuun 5. päivä, +7, vettä sataa enemmän kuin laki sallii. Sateista joulua teillekin!

Joo, oli aika mielenkiintoinen se vast´ikään mitattu lämpöennätys joulukuulle, karvan yli 10 plusastetta. Johtuu sitten mistä johtuu, mutta oudolta tuntuu.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Individual kirjoitti:
Joo, oli aika mielenkiintoinen se vast´ikään mitattu lämpöennätys joulukuulle, karvan yli 10 plusastetta. Johtuu sitten mistä johtuu, mutta oudolta tuntuu.

Tulin eilen Frankfurtista. Lämpöä edellisenä iltana 15 astetta. Kuljin illalla pikkutakki päällä joulumarkkinoilla. Ilma oli kuin Suomessa elokuussa, pimeää ja lämmintä.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muuttoa pukkaa ja täytyy kyllä ihmetellä kuinka paljon kahden hengen taloudessa voi kaappeihin ja laatikoihin vuosien varrella kertyä kaikkea ylimääräistä ja turhaa tavaraa/vaatteita. Eilen meni UFF:lle tai roskikseen palttiarallaa kymmenen jätesäkillistä. Ja homma jatkuu...
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Minua suuresti kummastuttaa että kuinka se 87-vuotias veteraani viitsi aiheuttaa panssarivaunukuskille mielenhäiriötä siirtyessään sotilaallisen ripeään tahtiin sen panssariajoneuvon alle.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mounir kirjoitti:
Minua suuresti kummastuttaa että kuinka se 87-vuotias veteraani viitsi aiheuttaa panssarivaunukuskille mielenhäiriötä siirtyessään sotilaallisen ripeään tahtiin sen panssariajoneuvon alle.

Eikös panssarivaunukuskin sodanaikainen tehtävä ole ajaa tankkinsa vihollisen päälle ihan tahallaan? Toisaalta, aika harvalla on tietoa siitä millaisia mielialaoja tällaisten tankkikolonnien ihannointi saa aikaan 87-vuotiaassa veteraanissa, joka on saattanut nähdä omien kavereidensa tai jopa jopa sukulaisensa sotkeutuneen telaketjujen alle. Ehkä öisille painajaisille haettiin loppu siitä mistä ne ovat noin 60-vuotta sitten alkaneetkin.

Paljon pitää tapahtua, ennen kuin minä lähden tuomitsemaan yhdenkään veteraanin tapaa päättää päivänsä. Sallittakoon edes se heille, jos ei nuoremmat sukupolvet ole paljon mitään muuta heille suoneet.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Itsemurha on aina sellainen asia mitä ihmettelen, olkoot vain veteraani tai ei niin silti ihmetyttää.

Taustoja en tiedä tapahtumasta mutta ihmetyttää kummasti.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Lorvi kirjoitti:
Itsemurha on aina sellainen asia mitä ihmettelen, olkoot vain veteraani tai ei niin silti ihmetyttää.

Minä ymmärrän tuon ikäisen ihmisen itsemurhan. Oli kyseessä veteraani tai ei. Nuoren ihmisen itsemurhaa en halua ymmärtää vaikka toki sen perusteen tajuankin jos on mielenterveys vain niin kovilla.

Itse en agnostisena ihmisenä kyllä ikinä itseäni tappaisi. Ainakin tällä hetkellä olen melkoisen lähellä ateistista katsontakantaa ja kun tiedän, että sen jälkeen ei ole enää mitään, niin itsemurha ei olisi itselleni mikään vaihtoehto.
 

Redbull

Jäsen
Muutama viikko sitten luin jostain, kuinka tämä Blondin-kosto leffojen muija, oliko Reese Witherspoon(?) oli dumpattu poikaystävän, oliko jopa aviomies(?), toimesta.

Syynä tähän oli toinen nainen. Ihmettelenkin, kuinka tuon tasoinen TOPTOP-star muija, joka on vielä helvetin rikas, voidaan näin vain jättää? Miesystävä oli jotain tyyliin K-FED, eli puolisoaan harmaampi, mutta oliko Reesen menestys liikaa tälle kateelliselle miehelle? Lisäksi tämä UUSI nainen oli kuulemma _vain_ astetta-alempisilikoni-implanttitavisnobodyköyhä, tai joku vastaava onnenonkija.

Säälimislinjalle en lähde.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli tänään ihmeteltyä kaupassa kissojen joulukalenteria. Ihan kun ne kissat jotain joulusta tajuaisivat.
Samalla myös ihmetyttää mihinkä vedetään raja joulukrääsän kanssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Redbull kirjoitti:
Syynä tähän oli toinen nainen. Ihmettelenkin, kuinka tuon tasoinen TOPTOP-star muija, joka on vielä helvetin rikas, voidaan näin vain jättää? Miesystävä oli jotain tyyliin K-FED, eli puolisoaan harmaampi, mutta oliko Reesen menestys liikaa tälle kateelliselle miehelle? Lisäksi tämä UUSI nainen oli kuulemma _vain_ astetta-alempisilikoni-implanttitavisnobodyköyhä, tai joku vastaava onnenonkija.
Ai ai, Reese on yksi suosikeistani näyttelijänä, söpö ja sympaattinen pikkurouva. Muistaakseni parilla oli kaksi lasta ja mies* oli jostain teinikauhuleffoista tuttu kikkarapää, nimeä en saa nyt päähäni. Tiedä sitten, onko kyseessä ollut ammattikateus vai pelkkä himo, mutta harmi jokatapauksessa. Toivottavasti Reese kestää.

Edit: *Ryan Philippe oli kyseessä
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ohmi kirjoitti:
Paljon pitää tapahtua, ennen kuin minä lähden tuomitsemaan yhdenkään veteraanin tapaa päättää päivänsä. Sallittakoon edes se heille, jos ei nuoremmat sukupolvet ole paljon mitään muuta heille suoneet.
?

Tappakoon itsensä jokainen jos siltä tuntuu, mutta miksi siitä pitäisi muiden kärsiä? En minä tiedä, kuinka rankasti tuo tapaus vaunun miehistöön vaikutti, mutta ei kai se kovin kivakaan juttu ole, luulisin. Lisäksi paraatia oli katsomassa paljon perheitä lapsineen, tämän varmaan kamikazemmekin huomasi. Ajattelematon teko, ei saa ainakaan minun sympatioitani yhtään. Veteraaneja muuten kyllä kunnioitan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
avatar kirjoitti:
Itse en agnostisena ihmisenä kyllä ikinä itseäni tappaisi. Ainakin tällä hetkellä olen melkoisen lähellä ateistista katsontakantaa ja kun tiedän, että sen jälkeen ei ole enää mitään, niin itsemurha ei olisi itselleni mikään vaihtoehto.
Ihmettelen, mikä on logiikka tämän takana? Eikö itsari olisi nimenomaan ateistille helppo ratkaisu, jos joku päivänsä haluaisi päättää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös