Ihmettelyketju

  • 6 446 704
  • 38 925

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tällainen tuli firman s-postiin tänään:

Hi,

My name is Elena, I have 32 years and I write you from Russian province
Saakeli, justhan se kirjoitti mulle pari päivää sitten ja nyt on jo täällä heti pettämässä. Ei noihin venäläisiin voi luottaa yhtään.

Se ei ole avautunut että miksi toi piti tänne postata vaikkei nyt edes mentäisi siihen että onko spämmi-maililla kirjesalaisuutta vai ei.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se ei ole avautunut että miksi toi piti tänne postata vaikkei nyt edes mentäisi siihen että onko spämmi-maililla kirjesalaisuutta vai ei.
Mites kirjesalaisuus liittyy saadun kirjeen julkistamiseen? Vai meinaatko että Red Devil oli lukenut jonkun toisen työsähköpostia? Vai olenko nokkela?
Tosiaan pitäisi kamiina pistää postiin, ihan vaan että selviäisi miten sitä rahnaa koitetaan saada.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millähän koukulla tuo sitten väännetään rahan siirtämiseksi, kun tuskin oikeasti tuollaista uunia haluavat?

Olihan se koukku tuossa jo varsin selvästi mukana. Hyvin erilainen ja älykäs pummiviesti. "En mä millään noin kauas jaksa läteä. Eikä mul uuniikaa oo" ja sitten sama karvanaama tuskissaan päätyy spostitse kyselemään tilinumeroa säköpostin kautta, jotta hakekoon itse.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
No onhan tolla romuraudallakin arvonsa, jos noita alkaa kertymään paljon. Todennäköisesti seuraavissa maileissa tämä kovia kokenut YH voisi tilinumeronsakin ilmoittaa toisena avustusvaihtoehtona. Jos ois ekaan mailiin sen laittanut, niin tota voisi joku arvella jopa huijaukseksi(!).
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mites kirjesalaisuus liittyy saadun kirjeen julkistamiseen?
"Kirjesalaisuus tarkoittaa sitä, että kirjeen tekijänoikeus on sen lähettäjällä, ei saajalla, eikä toisen lähettämää kirjettä saa julkaista ilman lähettäjän lupaa"

ja mitä Red Devilin ihmettelyihin tulee, niin kai minä saan ihmettelyketjussa ihmetellä sitä jos minun mielestäni ihmiset postaavat ihmettelyketjuun kaikkea ilmiselvää paskaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Kirjesalaisuus tarkoittaa sitä, että kirjeen tekijänoikeus on sen lähettäjällä, ei saajalla, eikä toisen lähettämää kirjettä saa julkaista ilman lähettäjän lupaa"

"Kirjesalaisuus ei siis estä lähettäjää tai vastaanottajaa julkaisemasta kirjettä. Tekijänoikeudesta taas seuraa, että jos kirje muodostaa teoksen, vastaanottaja saa julkaista kirjeen vain kirjoittajan luvalla, mutta tämä ei estä asiasisällön julkistamista." http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/5.5.html ja moni muu lähde.

Jos pidät sitä elenan kirjettä teoksena, niin olen oikeassa ketjussa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kirjeen saa tosiaan julkaista, ellei lähettäjä sitä kiellä. Tästä hyvänä esimerkkinä useiden firmojen käyttämän automaattiset disclaimerit sähköpostien alareunassa. Toinen julkaisun estävä tekijä on teoskynnys, joka varmaankin ylittyy aniharvassa tuotoksessa.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
ja mitä Red Devilin ihmettelyihin tulee, niin kai minä saan ihmettelyketjussa ihmetellä sitä jos minun mielestäni ihmiset postaavat ihmettelyketjuun kaikkea ilmiselvää paskaa.

Sori, olisi pitänyt kysyä lupa ensin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Väsyttääkö hifkiläisiä koskaan tuo, kun pitää jatkuvasti useassa ketjussa vuorokauden aikana olla todistelemassa, että Hesa ja stadi ovat eri asioita kuten myös se, että Jokerit on hesalainen joukkue, kun taas HIFK stadilainen?

Samaa paskaa eri paketissa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Väsyttääkö hifkiläisiä koskaan tuo, kun pitää jatkuvasti useassa ketjussa vuorokauden aikana olla todistelemassa, että Hesa ja stadi ovat eri asioita kuten myös se, että Jokerit on hesalainen joukkue, kun taas HIFK stadilainen?

Samaa paskaa eri paketissa.

Kertoo ehkä enemmän huonosta itsetunnosta, jos pitää kokoajan todistella itselle ja muille mistä kukin on.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kertoo ehkä enemmän huonosta itsetunnosta, jos pitää kokoajan todistella itselle ja muille mistä kukin on.

Näin ajattelinkin.

Näin ulkopuolisen silmin Jokerit on vähintään yhtä paljon Helsingin joukkue kuin HIFK. Toiset vain puhuu suomea ja toiset jotain suomen ja ruotsin sekoitusta.

Ei väsytä.

Hyvä. Ei saakaan väsyttää, koska viikonloppu on vasta alkutekijöissään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertoo ehkä enemmän huonosta itsetunnosta, jos pitää kokoajan todistella itselle ja muille mistä kukin on.
Näin ajattelinkin.
Awwww... On se vaan lutusta nähdä Jokeri- ja Tepsi-fanin symppaavan toisiaan.
Grainger kirjoitti:
Näin ulkopuolisen silmin Jokerit on vähintään yhtä paljon Helsingin joukkue kuin HIFK. Toiset vain puhuu suomea ja toiset jotain suomen ja ruotsin sekoitusta.
Ihanasti kiteytetty. Jäi vaan epäselväksi, että kummat puhuu kumpaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Väsyttääkö hifkiläisiä koskaan tuo, kun pitää jatkuvasti useassa ketjussa vuorokauden aikana olla todistelemassa, että Hesa ja stadi ovat eri asioita kuten myös se, että Jokerit on hesalainen joukkue, kun taas HIFK stadilainen?
Heh, minua ei ainakaan koska en ole koskaan todistellut. En ole ikinä ollut hesalainen, stadilainen enkä edes pääkaupunkiseudun asukas. Ei siellä "piäkirkolla" viihdy. En oikeastaan pidä koko kaupungista; aina tulee jotenkin huojentunut olo kun Helsinki jää taakse.

Vaan toivottavasti joukkuetta saa kannattaa, vaikkei juurikaan perusta sen kotikaupungista.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Kuka saatana syö Bounty-patukoita?

Onko kysymyksesi retorinen vai haluatko oikeasti listan kookoksen ystävistä?
Jälkimmäisessä tapauksessa ilmoittaudun sellaiseksi.

Samalla ihmettelen, miten jonkun mielestä jokin makeinen "maistuu pahalta".
Pilaantunut ruoka maistuu pahalta, paska maistuu pahalta (a priori) - makeiset maistuvat makealta - ihminen pitää jo rakenteellisesti makeasti -siispä makeinen ei voi maistua pahalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös