Ihmettelyketju

  • 6 452 245
  • 38 975

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kimi Räikkönen ei olekaan yli-ihminen, kenen ei tarvitse suorittaa päivittäisiä toimenpiteitä.
Hieno näyte suomalaisten iltapäivälehtien tasosta, kun jommassakummassa komeili pääotsikkona jotain tähän tyyliin "Kimi järkytti miljoonia tv-katsojia: OLIN P*SKALLA"!
Tuosta saa jokainen, joka ei tapahtumasta mitään tiedä, järkyttää itsensä:
http://opalaisen.1g.fi/kuvat/turhaa/kimi_olinpaskalla_interlagos06.avi
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tänään mennessäni töihin ja hissirappuun n. klo 07.00, katselin että siinäpäs siivooja vetää sikeitä ja haisee viinalle. Samalla kädet vuotivat verta, oli johonkin kaatunut. Sanoi vaan: "Älä soita mihinkään! Älä soita mihinkään!" Tokasin siihen: "Jos meet heti kotiin nukkumaan." ja sanoi lähtevänsä.

Mutta mikä ajaa ihmisen tuohon tilaan?
 

Tep

Jäsen
Gepardi kirjoitti:
Hieno näyte suomalaisten iltapäivälehtien tasosta, kun jommassakummassa komeili pääotsikkona jotain tähän tyyliin "Kimi järkytti miljoonia tv-katsojia: OLIN P*SKALLA"!

Naulan kantaan. Lisäksi lehdessä kerrottiin kuinka "Kimi nolasi Suomen suorassa tv-lähetyksessä". Ai siksikö että ulkomaanelävät saivat tietää että me finskit käydään paskalla? Vai oliko se nyt niin ruma sana, hyihyi Kimi.

Mielestäni jos joku nolasi jonkun, niin se oli Ilta-Sanomien toimittaja ja nolauksen kohteena oli hän itse.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tep kirjoitti:
Naulan kantaan. Lisäksi lehdessä kerrottiin kuinka "Kimi nolasi Suomen suorassa tv-lähetyksessä". Ai siksikö että ulkomaanelävät saivat tietää että me finskit käydään paskalla? Vai oliko se nyt niin ruma sana, hyihyi Kimi.

Mielestäni jos joku nolasi jonkun, niin se oli Ilta-Sanomien toimittaja ja nolauksen kohteena oli hän itse.

Varmaan Kimin olisi pitänyt ensin pahoitella syvästi, ettei ollut paikalla ja sanoa olleensa ihastelemassa miestenhuoneen designia, mainiten samalla suomalaisten nuorten suunnittelijoiden menestyksestä maailmalla, kuin myös, että kuinka paljon Brasilia hänelle ja kaikille suomalaisille merkitsee.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja eikös Iltalehden loistava journalistiosasto tänäänkin jatka samalla linjalla ja pyytänyt Erkki Toivasen kommentit asiaan. Miksi vitussa?!? Mitä tekemistä Erkki Toivasella on siinä jos Kimi sanoo käyneensä paskalla? Ja sitten vielä etsitään suurempia merkityksiä Kimin paskalla ololle, osoittiko se sillä mielipiteensä Schumacherista. Prkl, sillä paskatti!!!

Tätä kaikkea ihmettelen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
KingNothing kirjoitti:
Ja eikös Iltalehden loistava journalistiosasto tänäänkin jatka samalla linjalla ja pyytänyt Erkki Toivasen kommentit asiaan. Miksi vitussa?!? Mitä tekemistä Erkki Toivasella on siinä jos Kimi sanoo käyneensä paskalla? Ja sitten vielä etsitään suurempia merkityksiä Kimin paskalla ololle, osoittiko se sillä mielipiteensä Schumacherista. Prkl, sillä paskatti!!!

Tätä kaikkea ihmettelen.

Joo, samoin. Ilmeisestikin Koto-Suomessakin oltaisiin haluttu nähdä, kun satojen miljoonien katsojien edessä yleensä niin ilmeetön ja viileä jäämies olisi kerrankin irvistellyt naama punaisena, kunnes vierellä olevat arvovaltaiset henkilöt olisivat alkaneet ihmetellä ja sitten nyrpistää / pidellä nokkaansa, kun Rää´llä olisi sattunut vahinko.

"Yleisradion eläkkeellä oleva Lontoon-kirjeenvaihtaja Erkki Toivanen pitää Räikkösen kakkakommenttia "aivan käsittämättömänä".

- Tuollaista ei mennä sanomaan. Se on hyvin typerää ja tyhmää. Jos hän halusi ilmaista suuttumuksensa Schumacherista, olisi sen voinut tehdä hienotunteisemminkin, Toivanen toteaa." -Iltalehti 24.10.2006

Joo, okei. Olisihan Räikkönen voinut sanoa olleensa "at the bathroom" tai säveltää jotain palaverista mekaanikkojensa kanssa, mutta luulisi, että tuohon ikään Erkki Toivanenkin on tietoinen siitä, että joskus ihmisen on ihan pakko ns. "tyhjentyä..." Samaa itkemistähän kuultiin Janne Ahosen sanottua suoraan, miltä tuntuu, kun on juuri saanut tietää, että hän, yksi kaikkien aikojen mäkihyppääjiä ei koskaan tule voittamaan henk.koht olympiakultaa. "Vituttaa!" Apua, maineemme menee.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Kyllä pitää olla kova viinanhimo...

Eipä tuo nyt ole sen kummempaa kuin jos Suomessa sairastuisi satamäärin koululaisia porkkanaraasteessa olevan bakteerin takia.

Yhtä lailla kotibileissä tarjotussa boolissa voisi olla huonoa tavaraa. On totta, että Suomessa ei juurikaan hämäräviinoja enää vedetä, mutta ei noilla sairastumisilla ole viinanhimon kanssa sen enempää tekemistä.

Suomeen tuodut pirtut olivat hyvää tavaraa, mutta toisinkin olisi voinut käydä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä tuo on uskomattoman viisas ainakin jääkiekon ja jalkapallon suhteen tuo Jussi Sahi.

Herralla on tällä hetkellä Liigapörssissä kaksoisjohto ja Iltasanomien Futispörssissä viiden joukossa sijoitukset 1,3 ja 5!

Vaatii varmasti tuuriakin, mutta kyllä vaatii jo älykkyyttäkin...

Pistää vaan ihmetyttään, että miten jollain voi olla noin monta kenttää viiden kärjessä?
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Olipas lähellä, etten ottanut lähempää kontaktia jalankulkijan kanssa.
Miksi helvetissä ihmiset eivät voi käyttää heijastimia, varsinkin tämmöisellä säällä.
Oli kyllä niin lähellä, etten ajanut päälle. Säikäytti kyllä.
Olis saatana mopon katteet tykänny.
 

scholl

Jäsen
JuVii kirjoitti:
Olipas lähellä, etten ottanut lähempää kontaktia jalankulkijan kanssa.
Miksi helvetissä ihmiset eivät voi käyttää heijastimia, varsinkin tämmöisellä säällä.

Monena iltana meinannut käydä samoin. Auton on huomattavasti vaikeampi nähdä sateisena tai sumuisena iltana jalankulkijaa keskustaliikenteessä kuin päinvastoin. Ja siitä huolimatta niitä hyppää usein yht'äkkiä eteen ihan Helsingin keskustassakin. Mustat vaatteet, myssy päässä eikä todellakaan heijastimia. Uskovat, että ei heille kuitenkaan mitään satu.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
scholl kirjoitti:
Monena iltana meinannut käydä samoin. Auton on huomattavasti vaikeampi nähdä sateisena tai sumuisena iltana jalankulkijaa keskustaliikenteessä kuin päinvastoin. Ja siitä huolimatta niitä hyppää usein yht'äkkiä eteen ihan Helsingin keskustassakin. Mustat vaatteet, myssy päässä eikä todellakaan heijastimia. Uskovat, että ei heille kuitenkaan mitään satu.

Rauma nyt on Helsinkiä huomattavasti pienempi kaupunki, mutta osataan täälläkin. Ihmettelen suuresti sen valopään toimivuutta joka tänään kommentoi paikallisen sanomalehden tekstaripalstalla valottomien pyöräilijöiden puolesta. Joku oli nimittäin aiemmin ihmetellyt valottomien polkijoiden määrää, niin tämä "penaalin terävin kynä" kertoi usean fillaristin osaavan ajaa vähän pimeämmässäkin. Tuli kyllä heti mieleen kysäistä josko valottoman pyöräilijän teilaamisesta autolla selviäisi rangaistuksetta...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Leba95 kirjoitti:
tämä "penaalin terävin kynä" kertoi usean fillaristin osaavan ajaa vähän pimeämmässäkin.

Joo, voi kun nama tallaiset ihmiset tajuisivat, etta niita kolareita ja onnettomuuksia sattuu silloinkin kun he itse ovat valppaita ja "hyvia" siina mita tekevat. Siella on niin paljon puupaita liikenteessa...
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Meatloafin uuden levyn nimi on näköjään "Bat Out of Hell III". En erityisemmin ole murekkeen uraa seurannut, mutta aikoinaan omistin Bat Out of Hell- lp:n.
Meatloaf vie vanhalla hittilevyllä ratsastamisen näköjään aivan uudelle tasolle.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
EDDIE C kirjoitti:
Meatloafin uuden levyn nimi on näköjään "Bat Out of Hell III". En erityisemmin ole murekkeen uraa seurannut, mutta aikoinaan omistin Bat Out of Hell- lp:n.
Meatloaf vie vanhalla hittilevyllä ratsastamisen näköjään aivan uudelle tasolle.

Joo, niin teki jo Zeppelin aikoinaan. Ensin tuli I, sitten II ja sittenkin vielä III. Saatanan keikarit.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
JuVii kirjoitti:
Olipas lähellä, etten ottanut lähempää kontaktia jalankulkijan kanssa.
Miksi helvetissä ihmiset eivät voi käyttää heijastimia, varsinkin tämmöisellä säällä.
Oli kyllä niin lähellä, etten ajanut päälle. Säikäytti kyllä.
Olis saatana mopon katteet tykänny.

Ihan vaan kysymyksenä teille, jotka kyselette heijastimen käytön perään. Käytättekö itse heijastinta?
Heijastinhan pitää nykyään olla lain mukaan hämärällä käytössä jokaisella jalankulkijalla jopa Mannerheimintiellä tai jopa matkalla citymarketin parkkipaikalta citymarkettiin.

Heijastimia on monenlaisia. On heijastavasta materiaalista tehtyjä pehmoleluja ja sitten on oikeita heijastimia.

Itse käytän heijastimia. Olen melkein heijastinfriikki. Siihen on olemassa aika kaupallisetkin syyt turvallisuuden lisäksi.

Kunnon heijastin esim. lenkkeilijällä todellakin näkyy joten se on loppujen lopuksi helvetin halpa henkivakuutus.
 

ludvig

Jäsen
?

Miten uskomattoman moni ihminen niin palstalla, kuin "oikeassa" elämässä ei onnistu hahmottamaan kokonaisuuksia asioissa? Luulisi, että aikuisella ihmisellä laajemman kuvan huomioiminen ei paljoa vaatisi, mutta nähtävästi jopa minimitason saavuttaminen on ylitsepääsemätöntä. Kokonaisuuksien hahmottaminen ei mielestäni mitenkään korreloi koulutuksen kanssa, vaan se tuntuu olevan vain luonteenpiirre, jota joillain on ja joillakin vitun ressukoilla ei ole. Näiden reppanoiden takia joudun käyttämään 1/4 elämästäni asioiden rautalangasta vääntämiseen.

Eli kaikki tämän lukevat katsokaa peiliin ja miettikää, osaanko minä hahmottaa kokonaisuuksia edes jollain tasolla ja voisinko kenties kehittää sitä.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Vuokralainen kirjoitti:
Ihan vaan kysymyksenä teille, jotka kyselette heijastimen käytön perään. Käytättekö itse heijastinta?
Heijastinhan pitää nykyään olla lain mukaan hämärällä käytössä jokaisella jalankulkijalla jopa Mannerheimintiellä tai jopa matkalla citymarketin parkkipaikalta citymarkettiin.

Heijastimia on monenlaisia. On heijastavasta materiaalista tehtyjä pehmoleluja ja sitten on oikeita heijastimia.

Itse käytän heijastimia. Olen melkein heijastinfriikki. Siihen on olemassa aika kaupallisetkin syyt turvallisuuden lisäksi.

Kunnon heijastin esim. lenkkeilijällä todellakin näkyy joten se on loppujen lopuksi helvetin halpa henkivakuutus.

Nykyäänhän ainakin tuulipuvuissa ja sun muissa takki systeemeissä tuppaa olemaan aina pakollisesti jotkin heijastinviivat. Se on ihan hyvä asia kun monet ihmiset eivät todellakaan heijastinta käytä, itse laitan aina koiralle sellaisen vilkkuvan valon ja itselleni ihan normi heijastimen kun menen iltaisin ulos vaikka takeissa olisikin jo "valmiiksi" niitä heijastin hommia.

Mutta kyllä immeiset ihan hyvin ovat sisäistäneet tätä asiaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mustelma kirjoitti:
Eli kaikki tämän lukevat katsokaa peiliin ja miettikää, osaanko minä hahmottaa kokonaisuuksia edes jollain tasolla ja voisinko kenties kehittää sitä.

Esitetään vastakysymys:

Osaatko sinä vai luuletko vain osaavasi?

vlad.
 

scholl

Jäsen
Vuokralainen kirjoitti:
Ihan vaan kysymyksenä teille, jotka kyselette heijastimen käytön perään. Käytättekö itse heijastinta?

Kunnon heijastin esim. lenkkeilijällä todellakin näkyy joten se on loppujen lopuksi helvetin halpa henkivakuutus.

Itse en tiedä käytänkö aina. Johtunee siitä, että käytän aika paljon parkkitaloja, joten en välttämättä tuolla ulkona niin paljon liiku. Muuten sitten olen hyvin tarkka sen suhteen, että tuleeko autoja vai ei, jos jonkun suojatien joudun ylittämään.

Sen sijaan lenkkeillessäni minulla on sellainen neonkeltainen Jenkeistä ostettu RalphLauren Sport heijasteliivi. Siinä on molemmilla puolilla pitkät pystysuorat heijasteet. Se on tosi kätevä, koska malliltaan sopivan tiukka niin sopii hyvin tuollaisiin lajeihin kuten juoksuun, jossa tapahtuu vauhdikkaampaakin liikettä ja niihin taskuihin saa avaimet, rahaa, nenäliinoja jne.

Koiraa ei ole, mutta silloin, kun oli niin pantaan oli kiinnitetty joku heijaste.
 

ludvig

Jäsen
vlad kirjoitti:
Osaatko sinä vai luuletko vain osaavasi?

Koen olevani jäävi vastaamaan vastakysymykseesi. Tosin sen voin sanoa, että esimerkiksi aikaisemmista työpaikoista kysyttäessä tätä, tulisi vastaus olemaan, että hallitsen asian. Tärkeintä kuitenkin on, että tämän ja monen muun asian kohdalla - olkoon se sitten heikkous tai vahvuus - yritän jatkuvasti kehitää itseäni. Toivottavasti sain edes osittain tyydytettyä sinun "ihmettelysi".

Kokonaisuuskäsitteen otin esille sen vuoksi, että voisin saada kenties jonkun palstalaisen pohtimaan asiaa ja miettimään kysymystä hänen kohdallaan. En sen vuoksi, että haluaisin todistaa tahi näyttää omaa erinomaisuuttani.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mustelma kirjoitti:
Toivottavasti sain edes osittain tyydytettyä sinun "ihmettelysi".

Kiitokset pikaisesta vastauksestasi.

Sanottakoon omastakin puolesta se, että jokaiselle tekee varmaan ihan hyvää pohtia kysymystäsi ja pohdintaasi.

Omalla kohdallani olen työelämässä törmännyt niin työntekijöihin kuin myös esimiehiin jotka eivät kykene hahmottamaan kokonaisuuksia vaan joita on oltava neuvomassa kaikella tapaa oman toimen ohella. Tästä huolimatta katson, että minullakin on parannettavaa tämän asian suhteen - kukaan ei voi olla täydellinen mutta jokainen voi pyrkiä aina vähän parempaan, vai onko vaatimus sittenkin liian kova?

vlad.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Vuokralainen kirjoitti:
Ihan vaan kysymyksenä teille, jotka kyselette heijastimen käytön perään. Käytättekö itse heijastinta?
Heijastinhan pitää nykyään olla lain mukaan hämärällä käytössä jokaisella jalankulkijalla jopa Mannerheimintiellä tai jopa matkalla citymarketin parkkipaikalta citymarkettiin.
Käytän. Ja tähän vastasin rehellisesti. Käteviä ne hihan/lahkeen ympäri menevät heijastavat nauhat. Tietysti jos joskus sattuu lenkkeilemään niin sitä varten löytyy ihan kunnon liivi. Sen verran monta kertaa on ollut itsellä lähellä, etten ole ajanut päin tai olen ollut kyydissä kun on mennyt läheltä joten se pistää kyllä miettimään, kuinka halpa henkivakuutus heijastin todella onkaan.

Niin, laki sanoo, että hämärällä pitää olla heijastin. Jos sattuisi kolari, missä esim. auto ajaisi aivan normaalisti (rajoitusten mukaan, selvin päin) "pimeää" jalankulkijaa päin ja tämä loukkaantuisi. Kai tämä on täysin 100% jalankulkijan syy ja hänelle tulisi maksettavaksi kaikki auton kolhut, jne.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Paaministerin naisystava on taman paivan ISn mukaan 36 vuotias. Sita kuvaa kun katsoo, niin laittaisin luokkaa 7 ehka jopa 10 vuotta lisaa ikaan.

Toisaalta, eiko se puhemiehenkin vaimo ole ialtaan jossain kolmenkympin hujakoilla ja nayttaa kuin 56 vuotiaalta Iines-tadiltani.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Itse ihmettelen, että ihmiset eivät lupauksistaan huolimatta, hoida lähes vuoden vanhoja 72€ velkojaan. Lupauksia on ollut useita. Viimeksi lokakuun alussa. "hoidan velan 15 päivä, enkä halua kuulla sinusta, sen jälkeen". Ei ole näkynyt tilillä?????
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös