Ihmettelyketju

  • 6 452 354
  • 38 975

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ihmettelen lafkoja, jotka laittaa sellasia tarroja tuotteisiinsa, jotka ei lahde helposti irti, vaan ne pitaa ensin repia monessa osassa irti ja sittenkin liimat ja osa paperia on viela tuotteessa kiinni. 1Timer kiittaa!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
1Timer kirjoitti:
Ihmettelen lafkoja, jotka laittaa sellasia tarroja tuotteisiinsa, jotka ei lahde helposti irti, vaan ne pitaa ensin repia monessa osassa irti ja sittenkin liimat ja osa paperia on viela tuotteessa kiinni. 1Timer kiittaa!

Nuo teipit ja niissä olevan liiman saa parhaiten ostamalla niiden poistoon tarkoitettua ainetta. Sitä myyytiin jossain vaiheessa biltemassa ja joissain elektroniikkatukuissa. Toinen tapa on poistaa nuo tarrat/liimat voin avulla. Laita nokare voita teipin päälle ja hiero sitä jonkin aikaa siihen. Teippi lähtee suht koht kivuttomasti. Liiman saa samalla tavalla pois tuotteesta.

- tinke.80
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo, on mulla sellasta ainetta omassa mailapajassani ja sita olen aina silloin kayttanyt kun se on mahdollista. Aina se ei kuitenkaan ole...

Ihmettelen vaan, etta onko se paremman laatuinen teippi kalliimpaa ostaa/kayttaa naille firmoille?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
1Timer kirjoitti:
Ihmettelen vaan, etta onko se paremman laatuinen teippi kalliimpaa ostaa/kayttaa naille firmoille?

Eräässä firmassa tilattiin järkyttävät määrät monta kertaa tavallista teippiä kalliimpaa firman logolla varustettua teippiä. Yllättäen tuota teippiä oli todella vaikea saada pois tuotteista, jopa tuon puhdistussprayn avulla se oli työn ja tuskan takana saada se teippi pois. Firman huolto-osastolle tuli tavaksi ettei tuota teippiä käytetä kuin näön vuoksi. Eli laitettiin tavallisen maalarinteipin päälle pari hassua pätkää tuota firman logolla varustettua teippiä. Ei se kalliimpaa ole mutta noista asioista päättävillä ihmisillä ei yleensä ole mitään hajua siitä miten asiat pitäisi hoitaa.

- tinke.80
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
kiwipilot kirjoitti:
Juuri näin. Ihmettelen suuresti jos viherajattelu laitetaan lapsen hyvinvoinnin edelle. Ei nimittäin taida olla mikään mukavin vauvan takapuolelle tuo kestovaippa.

Samoilla linjoilla ollaan. Nihkeä kylmä riepu persettä vasten tuskin kukaan tuntee oloaan mukavaksi, vauvasta puhumattakaan. Vauvathan ovat mitä mukavuudenhaluisimpia egosentrisessä maailmassaan, ei varmasti jää vanhemmille epäselväksi milloin jokin asia ottaa pikkuista päähän. Kestovaipoilla siunatut yksilöt yleensä kitisevätkin epämukavaa oloaan ja kun muutenkin noilla pikkuihmisillä sitä kitinää riittää, niin tässä jos missä on helppo tehdä napero onnelliseksi. Niistä ihottumista puhumattakaan.

Voin kuvitella mitä oma äitini tai mummoni tuumaisi, jos alkaisin hehkuttaa kestovaippojen nimeen. Kahjahtaneena voisivat pitää, koska itse olisivat aikoinaan ottaneet kuivat kertakäyttövaipat ilolla vastaan.

Vihernäkökannasta sen verran, että kuluttahan tuo kestovaippojen pesukin energiaa ja kuormittaa luontoa, by the way.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vähemmän kestovaippojen pesu kuluttaa luontoa kuin ne valtavat kertakäyttövaipparöykkiöt, joita kaatopaikoille kärrätään. Ne maatuvatkin tosi hitaasti.

Ja nyt en sitten ottanut kantaa, kumpi on lapselle miellyttävämpi. Asia ei kiinnosta vähääkään, kun ei ole vaippaikäisiä. Kukin käyttäkööt lapsellaan, mitä parhaaksi katsoo.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Omat isommat sisarukseni elivät vielä 70-luvun puolella kestovaippa-aikaa ja siis hyvin monet muutkin ja ihan ihmisiä niistäkin on kait tullut.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
avatar kirjoitti:
Omat isommat sisarukseni elivät vielä 70-luvun puolella kestovaippa-aikaa ja siis hyvin monet muutkin ja ihan ihmisiä niistäkin on kait tullut.
Jopa minulla on käytetty kestovaippoja ja suht koht normaali kait minustakin tuli.. Se sitten käyttäisinkö omilla vauvoilla kestovaippoja onkin jo aivan eri tarina, eli todennäköisesti en.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Niin, ehkä juuri kestovaipat ovatkin syy siihen, miksi minusta tuli tällainen kuin tuli, eli kantani vahvistuu entisestään. Jyrkkä kyllä jätevuorille ja tyytyväisille lapsille.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sera kirjoitti:
Niin, ehkä juuri kestovaipat ovatkin syy siihen, miksi minusta tuli tällainen kuin tuli, eli kantani vahvistuu entisestään. Jyrkkä kyllä jätevuorille ja tyytyväisille lapsille.

Mistä muuten tiedät, että lapset pysyvät tyytyväisinä vain kertakäyttövaipoilla jos et ole omillasi kestovaippoja kokeillutkaan? Olisiko vanhempien omalla mukavuudenhalulla mitään osuutta kantaasi?

Onneksi ne ovat lapsesi ja heidän lapsensa, jotka niihin jätevuoriin aikanaan hukkuvat. Itse olen heittänyt jo veivini siihen mennessä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Alamummo kirjoitti:
Mistä muuten tiedät, että lapset pysyvät tyytyväisinä vain kertakäyttövaipoilla jos et ole omillasi kestovaippoja kokeillutkaan? Olisiko vanhempien omalla mukavuudenhalulla mitään osuutta kantaasi?

Onneksi ne ovat lapsesi ja heidän lapsensa, jotka niihin jätevuoriin aikanaan hukkuvat. Itse olen heittänyt jo veivini siihen mennessä.

Sen vain kun vielä kaikki ymmärtäisivät, että talo lämpiää iloisesti noilla vaippavuorilla. Tuleepahan se kersakin kerrankin hyötykäyttöön...

Että silleen...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sera kirjoitti:
Voin kuvitella mitä oma äitini tai mummoni tuumaisi, jos alkaisin hehkuttaa kestovaippojen nimeen. Kahjahtaneena voisivat pitää, koska itse olisivat aikoinaan ottaneet kuivat kertakäyttövaipat ilolla vastaan.

Meidän perheessä homma on hoidettu niin, että lapselle on vaihdettu (kesto)vaippa aina silloin tällöin. Näin ei tarvitse märissä vaipoissa aikaansa viettää. Kestovaippoihin voi lisäksi laittaa ihoa vasten sellaisen ekologista matskua olevan kuituliinan, joka on ihoa vasten kuiva.

Paras etu kestovaipoista lienee kai kuitenkin se, että niitä käytettäessä lapsi oppii tuntuvasti aikaisemmin kuivaksi ja koko show loppuu varsin lyhyeen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Snakster kirjoitti:
Paras etu kestovaipoista lienee kai kuitenkin se, että niitä käytettäessä lapsi oppii tuntuvasti aikaisemmin kuivaksi ja koko show loppuu varsin lyhyeen.

Naapurin rouva kehui aikoinaan omaa menetelmäänsä eli pesi aina lasten takapuolet kylmällä vedellä jos potalle ei ehditty. Molemmat lapsensa kuulemma oppivat kuiviksi vuoden ikäisinä.

Kertakäyttävaipoissa tulin itse aikoinaan nopeasti siihen johtopäätökseen, että halpaa ei kannata ostaa. Pampers ja Libero kestävät helposti kolmet kuset ilman itkua, halpiskamat eivät yksiäkään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
finnjewel kirjoitti:
Pampers ja Libero kestävät helposti kolmet kuset ilman itkua, halpiskamat eivät yksiäkään.
Lidlin vaipat voittivat jonkun testin taannoin ja tästä intoutuneena kokeilimme niitä kesällä tytöllemme. Viimeisten kolmen-neljän kuukauden aikana emme ole ostaneet kuin yhdet Pampersit pakon sanelemassa tilanteessa, Lidlin vaipat ovat nimittäin hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisia. Kertaakaan ei ole tullut yli tai ali tavarat ja hinta on alle kahdeksan euroa säkki, kun Pampersista saa maksaa sen 14 euroa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ihmettelen että Wayne Rooney ei saanut tililleen syöttöä vaikka syötti upeasti Solskjärin maalin. Toki Ole-Gunnar ensin kompuroi ja laukoi vasta sitten pallon maaliin mutta ei sen pitäisi mitenkään mitätöidä Rooneyn syöttöä, varsinkaan kun tälläkin kaudella on pelaajat saaneet syöttöpisteitä siitä kun heidät on kaadettu rankkarin arvoisesti ja joku toinen on tehnyt maalin rankkarista.
 

scholl

Jäsen
Iltasanomat kertoo tänään, että Beckham sairastaa pakkoneuroosia. Jutussa on kuitenkin yksi ihmeellinen yksityiskohta: "Matkoilla kaiken täytyy olla rivissä ja järjestyksessä, hohtavan puhdasta. David jopa viikkaa muovipussinsa."

Siis wtf. Eikös jokainen ihminen viikkaa muovipussit. En ymmärrä tuota pointtia nyt ollenkaan. Ei se liity mihinkään neuroottisuuteen, jos viikkaa vaatteet tai muovikassit kaappiin. Ihan sairasta kirjoittelua taas vaihteeksi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
scholl kirjoitti:
Siis wtf. Eikös jokainen ihminen viikkaa muovipussit. En ymmärrä tuota pointtia nyt ollenkaan.
Itse en tunne yhtäkään, nyt "tiedän" Davidin niin tekevän. Edes äitini ei viikkaa muovipusseja. Kerroppa scholl mikä idea siinä on?

Mulla olis muuten tuossa yksi keittiön kaappi täynnä (viikkaamattomia) muovipusseja joita voisin luovuttaa parempaan kotiin. Roskispusseiksi niitä ei riittävästi mene ja kauppaan en kehtaa vanhaa ottaa mukaan köyhyys-efektin välttämiseksi.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
girlzilla kirjoitti:
Olenko ainoa jonka mielestä on jokseenkin huvittavaa kun 40+ naiset tömistävät jalkojaan ja huutavat "uuuuhhaaaa uuuhhhaaa uuh uuh uuuhhaaa!" ja taputtavat toisilleen, kiljuvat "VAPAUTA ITSESI! VAPAUTA! SIELU EI OLE VANKI! SIELU EI OLE VANKI!"?

Odota vaan kun olet 40+.
Silloin meno on kovaa, uuuuhaaa uuhaahhh uuh aah.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
tuuski kirjoitti:
Mulla olis muuten tuossa yksi keittiön kaappi täynnä (viikkaamattomia) muovipusseja joita voisin luovuttaa parempaan kotiin. Roskispusseiksi niitä ei riittävästi mene ja kauppaan en kehtaa vanhaa ottaa mukaan köyhyys-efektin välttämiseksi.

Kudo niistä itsellesi muovimatto vaikka eteiseen.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tuuski kirjoitti:
Itse en tunne yhtäkään, nyt "tiedän" Davidin niin tekevän. Edes äitini ei viikkaa muovipusseja.
Omituista, hyvin omituista :S
Itse viikkaan muovipussit ja lähes kaikki tuntemani ihmiset ( joiden muovipussi-käyttäytymisestä voin mitään sanoa ) viikkaavat myös ne. Siitä sitten, miksi Scholl niin tekee, en osaa sanoa. Itselläni se on juuri se tilansäästö-kysymys. Ja pysyvätpähän siistimmin muutenkin.
 
tuuski kirjoitti:
Mulla olis muuten tuossa yksi keittiön kaappi täynnä (viikkaamattomia) muovipusseja joita voisin luovuttaa parempaan kotiin. Roskispusseiksi niitä ei riittävästi mene ja kauppaan en kehtaa vanhaa ottaa mukaan köyhyys-efektin välttämiseksi.
Sama juttu. Taidan viedä ne töihin missä muovit paalataan siisteiksi kuutioiksi ja lopulta päätyvät Kiinaan. Ihmettelen vaan mitä ne kiinalaiset sillä käytetyllä muovilla tekee.
Ihmettelen myös olenko sairas tai jotain. Innostuin siivoamaan. Imuroin ja pesin lattiat koko kämpästä. Etenkin keittiöstä, jonka lattia alkoi näyttää jo kivalta. Kun toinen kissa kaivaa ruokansa kupista ja syö sen lattialta. No oli tuohon siivoukseen muukin syy. Piti ulkoa nostaa tuolit ja pieni pöytä keittiöön talveksi. Sopii just tuollainen pieni setti pieneen keittiöön. No ainakin keittiö näyttää nyt kivalta. Vielä kun saa uudet verhot, tai siis äitin vanhat. Ja hellan ja työtason siistittyä...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
tuuski kirjoitti:
Itse en tunne yhtäkään, nyt "tiedän" Davidin niin tekevän. Edes äitini ei viikkaa muovipusseja. Kerroppa scholl mikä idea siinä on?

Mulla olis muuten tuossa yksi keittiön kaappi täynnä (viikkaamattomia) muovipusseja joita voisin luovuttaa parempaan kotiin. Roskispusseiksi niitä ei riittävästi mene ja kauppaan en kehtaa vanhaa ottaa mukaan köyhyys-efektin välttämiseksi.

Itse viikkasin myös. Jos muovikassit tunkee kaappiin niin ne vievät julmetusti tilaa. Viikkamalla samaan tilaan menee ainakin 4 kertaa enemmän kasseja. Toisaalta en enää edes käytä muovikasseja vaan kaupassa on aina mukana kangaskassi, johon tavarat tungen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös