Ihmettelyketju

  • 6 452 245
  • 38 975
1Timer kirjoitti:
Paaministerin naisystava on taman paivan ISn mukaan 36 vuotias. Sita kuvaa kun katsoo, niin laittaisin luokkaa 7 ehka jopa 10 vuotta lisaa ikaan.
Niin, jonkunhan se on n.7 vuotta vanhemmaltakin näytettävä.
Nimim. edelleen lastenlipulla matkustava.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olkku kirjoitti:
Itse ihmettelen, että ihmiset eivät lupauksistaan huolimatta, hoida lähes vuoden vanhoja 72€ velkojaan. Lupauksia on ollut useita. Viimeksi lokakuun alussa. "hoidan velan 15 päivä, enkä halua kuulla sinusta, sen jälkeen". Ei ole näkynyt tilillä?????

Diagnoosi: krooninen perseaukisuus. Muuta en keksi. Suoraselkäiset ihmiset kyllä hoitavat velkansa - pyytämättäkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hesarin mukaan Tanskassa Mäkin duunarin palkka on 14,22e per tunti. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
pernaveikko kirjoitti:
Hesarin mukaan Tanskassa Mäkin duunarin palkka on 14,22e per tunti. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?

Ja mistä niille maksetaan vielä? Köpiksessä kesällä jonottaessa meni yli tunti pienessä jonossa.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olkku kirjoitti:
Itse ihmettelen, että ihmiset eivät lupauksistaan huolimatta, hoida lähes vuoden vanhoja 72€ velkojaan. Lupauksia on ollut useita. Viimeksi lokakuun alussa. "hoidan velan 15 päivä, enkä halua kuulla sinusta, sen jälkeen". Ei ole näkynyt tilillä?????

Joku viisas(en muista kuka) sanoi kerran että lainaa jollekkin 50€ ja jos et enää ikinä tätä henkilöä niin eikö se ole sen arvoista? Ei tieten liity mitenkään mihinkään mutta sanoinpahan vain...
 

Rocco

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Hesarin mukaan Tanskassa Mäkin duunarin palkka on 14,22e per tunti. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista?
Hyvät ravintola-alan työehtosopimukset.

Ei Suomenkaan Mäkkärissä mitkään polkupalkat ole. Ihan hyvin siellä tienaa, tosin ei sillä asuntovelkoja kovin sukkelaan lyhennetä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Rocco kirjoitti:
Ei Suomenkaan Mäkkärissä mitkään polkupalkat ole. Ihan hyvin siellä tienaa, tosin ei sillä asuntovelkoja kovin sukkelaan lyhennetä.

No omasta mielestäni palkka on paska jos jää alle kymmenen ecun tunnilta oli duuni sitten mikä tahansa ja mäkkärissa kait tuntipalkat liikkuvat jossain 7-9 euroa? Ehkä duunin kuvaan nähden sopiva palkka, mutta paska se on silti. Ei se sitä asiaa miksikään muuta. Itse olen tyytyväinen jos joku päivä pk-seudulla asuessani saan kuukausipalkkaa noin 3k ecua. Kaikki sen päälle menevä on plussaa sitten.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Le Banner kirjoitti:
Ja mistä niille maksetaan vielä? Köpiksessä kesällä jonottaessa meni yli tunti pienessä jonossa.
Ihmettelen miten joku jaksaa jonottaa yli tunnin mäkkäriin. Itse menisin jonnekin muualle jo vartin jälkeen.

Mä ihmettelen edelleen minne on hävinnyt suomalaisten käytöstavat. Ei edes osata tervehtiä takaisin... Kiitoksesta ja olehyvästä puhumattakaan.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Footless kirjoitti:
Mä ihmettelen edelleen minne on hävinnyt suomalaisten käytöstavat. Ei edes osata tervehtiä takaisin... Kiitoksesta ja olehyvästä puhumattakaan.

Sitä se yksilöllisyyteen tähtäävä yhteiskunta teettää. ME -> MINÄ.
 

Viljuri

Jäsen
lavos kirjoitti:
Sitä se yksilöllisyyteen tähtäävä yhteiskunta teettää. ME -> MINÄ.

[turha kommenti] Toisaalta yksilöllisyys ja jopa sen korostaminen suojaa kollektiivisten ajatusten, ideologioiden yms. pahimmilta ylilyönneiltä. Joukossa se tyhmyys tiivistyy. Joten tältä osin voimme olla iloissamme, hiljaa, aina kun joku jättää tervehtimättä takaisin... [/turha kommentti]
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
lavos kirjoitti:
Sitä se yksilöllisyyteen tähtäävä yhteiskunta teettää. ME -> MINÄ.
Niin kai, tai sitten se on jossain syvemmällä. Pariisissa oli jotenkin outoa kun joka paikkaan minne meni, kauppaan, baariin tai kahvilaan, niin aina henkilökunta tervehti. Niinhän täälläkin paljon, mutta siellä erona ihmiset tervehti takaisin. Baarissa kun olen töissä ja tervehdin ihmistä niin yleisin vastaus siihen on "Bisse!"
 

scholl

Jäsen
Yritäpä nyt sitten löytää ICA:sta leivinpaperia, kun ruotsalaiset ovat laittaneet sen niin omituiseen pakettiin, ettei sellaista a) hyllystä löydä, eikä b) tunnista leivinpaperiksi. Ihmettelen, että mikä vika niissä vähän tilaavievissä pitkulaisissa leivinpaperipakkauksissa on?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä ihmettä? Ovatko nämä CSI Miamin jaksot uusintoja, ja kun näköjään ovat niin mistä lähtien nämä ovat uusinnoiksi muuttuneet? Viime viikolla tuli uusi jakso, mutta nyt tulee jakso joka tuli telkkarista noin kuukausi sitten.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Rocco kirjoitti:
Hyvät ravintola-alan työehtosopimukset.

Ei Suomenkaan Mäkkärissä mitkään polkupalkat ole. Ihan hyvin siellä tienaa, tosin ei sillä asuntovelkoja kovin sukkelaan lyhennetä.

Pointtinahan on Suomessa ainakin työajat, ei palkka, ainoastaan päälliköt tekevät normaalia työvuoroa pl. ne harvat kuukausipalkkalaiset. VP:n palkka oli kouluaikana hyvä ja sillä tuli toimeen, kuukausiansiothan ne todelliset tulot määräävät. Ei tuntipalkka. Olipa taas bubismia.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Siis eikö ole enää olemassa matkapuhelimeen kätevää realiaikaista sm-liiga tulospalvelua? Esim. tekstiviestillä saisi realiaikaiset tulokset. Vai onko hyvää wap osoitetta, joka toimii nopeasti ja luotettavasti. Kyllähän nykyään melkein joka matkapuhelimella pääsee www-sivuille, mutta harvoin kukaan jaksaa ladata koko sivustoa matkapuhelimella. Vai pitääkö tämmöinen nyt itse toteuttaa. Luulisi käyttäjiä vielä löytyvän esim. 50 centin tilausmaksua vastaan.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
sopuli kirjoitti:
Itse Soneran asiakkaana käytän kyseisen puljun reaaliaikaista tulospalvelua.
Se onkin vissiin ihan kätevä palvelu, mutta itse en ole Soneran asiakas eikä varmaan moni muukaan.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmetyttää kovasti, että eikö tästä maasta löydy muita jalkapallon ja jääkiekon tuntijoita kuin eräs tuntemani Jussi, jolla oli futispörssin päättyessä 4 joukkuetta top-5:ssä ja liigapörssissäkin nyt kaksoisjohto?? Siis ihan oikeesti, mitä ne muut tekee? Vai mitä tämä Jussi tekee niin paljon paremmin?

Hassua kun sama nuorukainen kerää molemmista peleistä parhaat palkinnot.

Edit.
avatar kirjoitti:
Jos sillä on 40k lappua vetämässä?

Ei kuulemma ole.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Humpauttaja kirjoitti:
Ihmetyttää kovasti, että eikö tästä maasta löydy muita jalkapallon ja jääkiekon tuntijoita kuin eräs tuntemani Jussi, jolla oli futispörssin päättyessä 4 joukkuetta top-5:ssä ja liigapörssissäkin nyt kaksoisjohto??

Hassua kun sama nuorukainen kerää molemmista peleistä parhaat palkinnot.


Jos sillä on 40k lappua vetämässä? :P
 

Rocco

Jäsen
avatar kirjoitti:
No omasta mielestäni palkka on paska jos jää alle kymmenen ecun tunnilta oli duuni sitten mikä tahansa ja mäkkärissa kait tuntipalkat liikkuvat jossain 7-9 euroa? Ehkä duunin kuvaan nähden sopiva palkka, mutta paska se on silti. Ei se sitä asiaa miksikään muuta. Itse olen tyytyväinen jos joku päivä pk-seudulla asuessani saan kuukausipalkkaa noin 3k ecua. Kaikki sen päälle menevä on plussaa sitten.

Onhan se siis sinänsä paska, mutta en usko että kaupan kassalla tai missään kioskissa saa yhtään enempää.

"McDonald's Oy maksaa majoitus- ja ravitsemisalan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Ravintolatyöntekijän palkka on tällä hetkellä ravintolan sijainnista riippuen 8,50 tai 8,42 euroa tunnilta, ja harjoittelijan palkka on 80% edellämainitusta ammattilaisen palkasta. Harjoitteluajan pituus vaihtelee riippuen siitä, miten nopeasti työntekijä omaksuu asioita, maksimissaan harjoitteluaika kestää 320 työtuntia. Peruspalkan lisäksi maksetaan mahdolliset ilta-, yö- ja pyhälisät sekä lisä- ja ylityökorvaukset työehtosopimuksen mukaisesti. Ilta-, yö- ja pyhälisät mukaanlukien ravintolatyöntekijämme keskimääräinen palkka onkin noin 10,68 euroa tunnissa."

Kertoo McDonald´sin kotisivut. Peruspalkka on mitä on, mutta kun siellä on noita sunnuntai-, pyhä-, ja iltavuoroja niin kyllähän ne palkkaa nostaa. Vanhassa rahassa esim. toi 10,68 on 64 markkaa/tunti.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Rocco kirjoitti:
Kertoo McDonald´sin kotisivut. Peruspalkka on mitä on, mutta kun siellä on noita sunnuntai-, pyhä-, ja iltavuoroja niin kyllähän ne palkkaa nostaa. Vanhassa rahassa esim. toi 10,68 on 64 markkaa/tunti.

Juu no en itseasiassa kiireessä jaksanut ajatella asiaa kovin paljoa. Siis toki tarkoitin peruspalkkaa ja lisät sitten tulevat siihen päälle. Itselleni vain jotenkin on aina helpompaa ajatella asiaa lähtökohtaisesti perusliksasta ja sitten laskea lisät päälle. Ehkä koulutustaustallani on jotein merkitystä siihen :D Mutta joo. Lisineen ei tuntipalkka nyt ihan paskin ole. Tällä meinaan sitä, että tiedän kyllä paskempiakin liksoja siis lisineen kaikkineen. Onhan duuneja, joissa tuollaisia lisiä ei sinällään välttämättä edes ole. No se siitä. Tuolla keskipalkalla hampurilaisten paisto on kyllä ihan kohtuullista jos ei muuta koulutusta ole. Tietysti jos omaa jonkin ihan ammatillisen koulutuksen, oli ala sitten melkein mikä vaan, niin eihän kukaan enää silloin tuonne mene. Eli siis koulutuksen vaatimustasoon nähden ihan hyvä palkka :) Eli kaikki on niin suhteellista :D
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää ydinjätteen määrä. Tai siis se, etten tiedä paljonko sitä syntyy/vuosi. Ja se, että tehdäänkö jokaiselle jätelastille oma kolo.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
pelikielto kirjoitti:
Ihmetyttää ydinjätteen määrä. Tai siis se, etten tiedä paljonko sitä syntyy/vuosi. Ja se, että tehdäänkö jokaiselle jätelastille oma kolo.

Ihmettelin joskus, että miksi ydinjätettä ei rahdata raketilla ulkoavaruuteen, koska mahdollisuus sen päätymisestä takaisin planeetallemee olisi häviävän pieni. Mutta ehkä sen raketin laukaisu on liian suuri riski? Tai ehkä koko ajatus on vain typerä, mikä on paljon todennäköisempää :D

Itse kyllä ihmettellen luonnonsuojelijoiden suurt vastustusmentaliteettiä juuri yhdinjätettä kohtaan, kun maailma on kohta ihan kusessa kasvihuonekaasujen kanssa. Toki ydinjäte on suuri ekologinen riski, mutta jos nyt luonto menee ihan sekaisin kaikesta hiilidioksidista ja freoneista niin ydinjäte olisi ehkä pienempi paha? No en tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös