Ihmettelyketju

  • 6 397 921
  • 38 811

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt mä en oikein tajunnut tota Golden AWen viestiä. Ei mua se häiritse että joku ei tykkää, vaan se että käsittääkseni epäiltiin että mä vaan pelleilen. Ja sekin että joku vissiinkin epäili että mulla on toisiakin nikkejäkin tänne.

Ja jullen viestistä. Harva kait mitä tässäkin ketjussa ihmetellään vaikuttaa esimerkiksi siihen miten hyvin oppii matematiikkaa. Jos joku vaikka ihmettelee, että onpas ollut kylmä tai lämmin talvi, tai että tekipä venäjä äsken hienon maalin, niin saako sitä ääneen ihmetellä, kun sillä ei ole loppujenlopuksi merkitystä, kaikki maalit kun lasketaan. Ai niin joo, niitä elämäpisteitä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt mä en oikein tajunnut tota Golden AWen viestiä. Ei mua se häiritse että joku ei tykkää, vaan se että käsittääkseni epäiltiin että mä vaan pelleilen. Ja sekin että joku vissiinkin epäili että mulla on toisiakin nikkejäkin tänne.

No mutta mitä niille hampaille kuuluu? Kiinni jäit, älä kiemurtele, mokomakin nilkki! Ihmettelen nyt että tekareillako mutustelet näitä kirjoituksia?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Selvennetään nyt hiukan.

Nimimerkki Pete2004 on ollut pitkään palstan hauskimpia, parhaita ja taitavia kirjoittajia, sopivan erilainen, mutta nuo jutut on nyt luettu tuhat ja yksi kertaa. Ei niissä ole enää mitään terävää ja oivaltavaa = hauskaa.

Ja miksikö on selvää, että Pete2004 on roolihahmo, eikä aito kanssakirjoittaja?

Ensinnäkin on se, että jutut pyörivät tietyn teeman ympärillä.

Toiseksi kirjoituksissa on yhtenäinen tyyli, joka on "hyvin tahallaan huonosti" kirjoitettu -tyyli. Eli pintapuolisesti vaikuttaa tajunnanvirralta, mutta on oikeasti tarkkaan hiottua tekstiä.

Kolmanneksi Pete2004 ei palstalla koskaan oikeasti antaudu ajatustenvaihtoon kanssakirjoittajien kanssa. Hän saattaa lypsää lisää reaktioita tarttumalla toisen kirjoittajan vastauksiin, mutta varsinaista dialogia ei koskaan synny. (vrt. scholl)

Neljänneksi, jos Pete2004 olisi itsensä palstalla likoon laittava inhimillinen ihminen, niin yv-boksini pullistelisi, kun loukattu ihminen tivaisi "miksi sä noin ajattelet", "mitä sä tolla tarkotat", "mitä mä oon sulle tehny", "ei tolleen saa toista epäillä"... Vaan ei, tämä hoidetaan julkisesti palstalla, jotta kaikki sen näkevät.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta mitä niille hampaille kuuluu? Kiinni jäit, älä kiemurtele, mokomakin nilkki! Ihmettelen nyt että tekareillako mutustelet näitä kirjoituksia?
No samassa kunnossa mun hampaat on edelleenkin, tai tietenkin kun melkein vuosi on kulunut niin ne ovat vaan huonontuneet. Pari viikkoa sitten kävin taas hammaslääkärissä, jossa ne nyt repi kolme hammasta irti. Tosta kirjoitin myös tonne hammaslääkäriketjuun, joka löytyy tuolta. Toimiikohan toi linkki noin.

Ja miksikö on selvää, että Pete2004 on roolihahmo, eikä aito kanssakirjoittaja?

Ensinnäkin on se, että jutut pyörivät tietyn teeman ympärillä.
Noh. Mä kirjoitan niistä asioista jotka mua kiinnostaa tai jotka mietityttää tms. Kyllä mä mun mielestä olen montaakin eri asiaa esimerkiksi ihmetellyt tässä ihmettelyketjussa.

Toiseksi kirjoituksissa on yhtenäinen tyyli, joka on "hyvin tahallaan huonosti" kirjoitettu -tyyli. Eli pintapuolisesti vaikuttaa tajunnanvirralta, mutta on oikeasti tarkkaan hiottua tekstiä.
Mä myönnän sen, että joskus mä keksin vaikka keskellä yötäkin että mitä aion tulla tänne kirjoittamaan, ja että joskus aika pitkäänkin kirjoitan yhtä viestiä. Ja mä tiedän että mä olen huono kirjoittamaan, mutta tahallani mä en huonosti kirjoita. Mä olen aina ollut huono kirjoittamaan. Lauseen kirjoitettuani monesti kyllä tiedän sen olevan kieliopillisesti väärin, mutta en keksi miten sen voisi paremminkaan kirjoittaa. Yritän siis kokoajan parhaani. Ja jos jotain äidinkielen ainetta kirjoittaisin, jättäisin tietenkin ne "hemmetti sentään" -jutut pois, enkä aloittaisi kappaletta "Noh." -lauseella jne, mutta noi taitaa olla eri juttuja. Monesti sitä vaan on jotenkin luovempi olo kuin toisinaan, ja joskus taas lauseista ei meinaa millään saada fiksuja, varsinkin aamuisin on noin. Tietenkin välillä iskee joku ihmeellinen tunteen palo, ja alkoholikin on varmaan joskus syynä, mutta se on eri juttu se.

Kolmanneksi Pete2004 ei palstalla koskaan oikeasti antaudu ajatustenvaihtoon kanssakirjoittajien kanssa. Hän saattaa lypsää lisää reaktioita tarttumalla toisen kirjoittajan vastauksiin, mutta varsinaista dialogia ei koskaan synny. (vrt. scholl)
Mä en oikein välitä sellaisista "nettikavereista", joiden kanssa paljoakaan keskustelisin esimerkiksi tällaisella palstalla. Enkä mä oikein halua täällä chattaillakaan. Kirjoitan mielummin asiaan kuuluvaan ketjuun sen mitä haluan kertoa ja sillä siisti.

Neljänneksi, jos Pete2004 olisi itsensä palstalla likoon laittava inhimillinen ihminen, niin yv-boksini pullistelisi, kun loukattu ihminen tivaisi "miksi sä noin ajattelet", "mitä sä tolla tarkotat", "mitä mä oon sulle tehny", "ei tolleen saa toista epäillä"... Vaan ei, tämä hoidetaan julkisesti palstalla, jotta kaikki sen näkevät.
Mä vähän muistelisin että nyt tässä reilun neljän vuoden aikana olen vain kerran ollut se henkilö, joka yksityisviestejä kirjoitellessa on ensiksi lähettänyt viestin. Voi olla että on kaksikin tapausta, mutta en ainakaan muista. Ei mulla ole tapana varsinkaan tuollaisia "mitä mä oon sulle tehnyt" viestejä kirjoitella, eikä muutenkaan kommentoida muiden kirjoituksia yv.llä. Mun mielestä nämä jutut ei liity siihen ettenkö olisi oikea ihminen.
 

tutzba

Jäsen
Rupesi ihmetyttämään, tekeekö joku noin oikeasti jollain netin keskustelupalstoilla? Vaikuttaa vähän heikolta itsetunnolta. Hei mikset sää leiki mun kanssa enää..

Varsinkin kun kyseessä on aivan tuntematon ihminen, niin miksi sellaisen mielipiteellä pitäisi olla väliä? Annetaan Pete2004:n nyt olla rauhassa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Ja mä tiedän että mä olen huono kirjoittamaan, mutta tahallani mä en huonosti kirjoita.
No kun et ole huono kirjoittaja, etkä edes pysty peittämään taidokkuuttasi. Jatkoajassa on kirjallisesti lahjakkaampia kirjoittajia korkeintaan muutama.

Rupesi ihmetyttämään, tekeekö joku noin oikeasti jollain netin keskustelupalstoilla?
Tekee. On mulla yv-boksi.
 

M10

Jäsen
Pitänee tutustua tämän Pete2004:n tuotantoon, kun näyttää keränneen eri tahoilta paljon huomiota. Itse en ole tainnut lukea yhtään hänen kirjoitusta ainakaan kokonaan.

**

Ostin Apteekista mainoksen uhrina puoli litraa Listerineä (suuvesi hampaille ja hengityksen raikastukseen). Tämä on tällaista vihreää litkua.

Hieman ihmettelen, että tätä ei ohjeiden mukaan kuulu lantrata ollenkaan veteen, vaan raakana kurkkuun vaan. Aivan julmetun stydiä tavaraa. Tuntui, että ikenet ja kieli palaa, kun korkillisen suussa purskuttelin.

Hieman vähän vahingossa nielasinkin ja vatsa tuli kipeäksi. No, on ainakin suu nyt raikas, mutta ei enää tee yhtään mieli tuota Ecussonia, mitä Alkosta illaksi ostin. Suosittelenkin Listerineä niille, joille alkoholi on ongelma.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ostin Apteekista mainoksen uhrina puoli litraa Listerineä (suuvesi hampaille ja hengityksen raikastukseen). Tämä on tällaista vihreää litkua.

Hieman ihmettelen, että tätä ei ohjeiden mukaan kuulu lantrata ollenkaan veteen, vaan raakana kurkkuun vaan. Aivan julmetun stydiä tavaraa. Tuntui, että ikenet ja kieli palaa, kun korkillisen suussa purskuttelin.
Minä olen jo pidempää tuollaisia suuvesiä joita ei lantrata. Ensimmäisillä kerroilla tuntui jotenkin hassulta juoda niitä suoraan pullon suusta, mutta kun kerran olen ainoa joka tuota meillä käyttää niin miksi ihmeessä sitä alkaisi korkkien tai lasien kanssa sähläämään. Ja onhan se jotenkin säälittävällä tavalla hassun näköistä ja tuntuista juoda sitä suoraan pullosta.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuinka ajat muuttuvat. Ennen oli vain YLE. Sitten tuli MTV3 ja myöhemmin Nelonen. Nykyään ilman lisämaksuakin saa monta kanavaa, ja jos rahaa löytyy ja sitä haluaa käyttää, saa näkyviin melkein minkä tahansa kanavan. Lisäksi on vielä netti. Kuitenkaan tv:stä ei tule mitään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja miksikö on selvää, että Pete2004 on roolihahmo, eikä aito kanssakirjoittaja?
Ottamatta mitään kantaa Pete2004:n oletettuun roolihahmouteen kysyn, että mitä väliä sillä on? Nimimerkin takaa löytyy kuitenkin joku, ihan oikea ihminen. Hän kirjoittaa mitä kirjoittaa, ihan kuin meistä jokainen. Pitäisikö palkata salapoliisi vahtimaan, että nimimerkin takana luuraava ihminen tosiaan elää juuri niin kuin on kirjoittanut? Onko kaikilla muilla puhtaat jauhot pussissa? Eihän kukaan vain kirjoita muunneltua totuutta anonyyminä nettiin, eihän?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Ottamatta mitään kantaa Pete2004:n oletettuun roolihahmouteen kysyn, että mitä väliä sillä on?
Ei mitään, niin kauan kuin se on hauskaa, oivaltavaa tai muuten keskustelua edistävää.

Mutta nyt minua harmittaa, että Pete ei ole enää vanhassa vedossa. Ihan puhtaan itsekkäästi ehdotin hänelle nyt uutta roolia.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Minä olen jo pidempää tuollaisia suuvesiä joita ei lantrata. Ensimmäisillä kerroilla tuntui jotenkin hassulta juoda niitä suoraan pullon suusta, mutta kun kerran olen ainoa joka tuota meillä käyttää niin miksi ihmeessä sitä alkaisi korkkien tai lasien kanssa sähläämään. Ja onhan se jotenkin säälittävällä tavalla hassun näköistä ja tuntuista juoda sitä suoraan pullosta.

Itse olen myös vuoden kaksi käyttänyt suuvettä, mutta että juonut sitä, en toistaiseksi.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Ihmetyttää tuo naapurissa asuva mies. Ikinä koskaan en ole kuullut kenenkään karjuvan tuolla tavalla orgasmin kourissa.

Kah, sama juttu siellä. Ei ongelmaksikaan kutsuttava, koska itselläni alkoi naurattamaan niin perkeleesti, kun naapuri viimeksi elämöi yläkerrassa...

GNAA! GRHH! MRHRM! AAAaaaaaaah!

Näin siis meillä, kuinkas teillä?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Miten vitussa noiden änäristreamien käyttö voi olla ihmisille niin vitun vaikeeta. Saatanan tontut.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miten vitussa noiden änäristreamien käyttö voi olla ihmisille niin vitun vaikeeta. Saatanan tontut.
Miksi kiroilet näin yleistä asiaa?

Tietokoneen käyttö ei todellakaan ole kaikille yhtä selvä juttu, kuin ehkä sinulle.

Itse ihmettelen Meikun käyttäytymistä tietokoneasioissa.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Miksi kiroilet näin yleistä asiaa?

Tietokoneen käyttö ei todellakaan ole kaikille yhtä selvä juttu, kuin ehkä sinulle.

Itse ihmettelen Meikun käyttäytymistä tietokoneasioissa.

Monessa ketjussa lukee ohjeet niiden käyttöön. Kaikkien luulisi tietävän tai ainakin kokeilleen niitä jo viimeisen puolentoistavuoden aikana. 75 sivua lähes samoja kysymyksiäkin tuolla linkkiketjussa.

Todella pienellä vaivalla ja ketjuja tutkimalla saa streamit toimimaan ja sitten kun on vielä tuo myp2p-sivusto ja sen forum missä voi käytänössä seurata kokoajan streamien toimintaa niin ei luulisi olevan niin perkeleen vaikeeta.

Ei todellakaan tarvitse olla Einstein näiden kanssa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Monessa ketjussa lukee ohjeet niiden käyttöön. Kaikkien luulisi tietävän tai ainakin kokeilleen niitä jo viimeisen puolentoistavuoden aikana. 75 sivua lähes samoja kysymyksiäkin tuolla linkkiketjussa.

Todella pienellä vaivalla ja ketjuja tutkimalla saa streamit toimimaan ja sitten kun on vielä tuo myp2p-sivusto ja sen forum missä voi käytänössä seurata kokoajan streamien toimintaa niin ei luulisi olevan niin perkeleen vaikeeta.

Ei todellakaan tarvitse olla Einstein näiden kanssa.
Ihminen on luonnostaan vaan niin laiska, ettei jaksa tutkia itse ellei ole aivan pakko. On helpompi kysyä suoraan jotain asiaa kuin ruveta itse penkomaan jostain tietoa. Niin se vain on ja tulee olemaan.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Todella pienellä vaivalla ja ketjuja tutkimalla saa streamit toimimaan..

..Ei todellakaan tarvitse olla Einstein näiden kanssa.

Mä olen ihmetellyt, että miten noi saa toimimaan macissä. Ei kai kaikilla kiinnostuneilla voi olla pc?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mä olen ihmetellyt, että miten noi saa toimimaan macissä. Ei kai kaikilla kiinnostuneilla voi olla pc?

Tällöin ei kai voi kun todeta, että ostamalla Macin ottaa aina riskin siitä, etteivät kaikki sovellukset toimi. Tosin en ole kovinkaan tarkasti katsonut myp2p:n foorumeita macciongelmien varalta, ainahan voit ajaa jotain boot camppia?

Kun yksi tekijäryhmä näissäkin softissa on kiinalaiset, on ymmärrettävää, etteivät Macit ole mitenkään suuressa roolissa heidän tietokonekalustossaan ja siten softatkin sorvataan vain PC:lle.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällöin ei kai voi kun todeta, että ostamalla Macin ottaa aina riskin siitä, etteivät kaikki sovellukset toimi.
Tai siis ostamalla Macin ja asentamalla vain OS X:n. Sitä Windowsiahan saa Macissa myös ajettua ihan natiivisti (Bootcamp, kuten mainitsit) tai OS X:n alaisuudessa VMWare Fusion/Parallels.

Itse katselen streamit boottaamalla Windowsiin. Kuten täytyy tehdä aina kun haluaa pelatakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös