Ihmettelyketju

  • 6 351 979
  • 38 754

444

Jäsen
Tuolla nuo on takan pohjalla vielä. Enhän minä tässä kauaa ole asunut ja oisinko kaksi kertaa polttanut noita jätepahveja. Loppusijoitusta en siis ole vielä miettinyt. Pitäisikö kaivaa takapihalle kuoppa, kaataa tuhkat sinne ja valaa betonia päälle?
Jos on koivupuuta poltettu, niin tee siitä tuhkasta lipeää. Ja lipeästä sitten saippuaa. Sen voit kivasti käydä myymässä torilla. Laitat sekaan aromiksi jotain sukkamehua, etikkaa ja homehtuneen mandariinin. Provikaa ei tarvitse maksaa, tämä vinkki oli ilmainen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä olen nyt kolmella tavalla kertonut OP:lle et mä oon mä. Otan siis uutta padia käyttöön - mulla on käyttäjätunnus, salasana, löysin myös vaaditun numerolipukan laatikoista. Sitten ne lähetti tekstarin että odota nyt vielä neljä tuntia.

Puhelimella ei näköjään voi avata appia et mä oon avaamassa padilla appia ja saan sen myös tehdä, tai kirjautumalla koneella et mä oon mä... Turvallisuus ennen kaikkea toki, mut mikä tuo neljä tuntia nyt sit vielä on?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lassilan lämpökeskuksella on sotilaita, mitä v-un ihmettä? En ole aiemmin koskaan siellä sotilaita nähnyt. Vähintään viisi solttua partioi pihalla rynkkyineen ja autoja oli kolme.

Voiko tuossa olla kyse jostain harjoituksesta? Vai varaudutaanko tässä nyt mahdollisesti siihen, että eräs nimeltä mainitsematon naapurimaa voisi kohdistaa hyökkäyksensä Suomen infraan...
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Lassilan lämpökeskuksella on sotilaita, mitä v-un ihmettä? En ole aiemmin koskaan siellä sotilaita nähnyt. Vähintään viisi solttua partioi pihalla rynkkyineen ja autoja oli kolme.

Voiko tuossa olla kyse jostain harjoituksesta? Vai varaudutaanko tässä nyt mahdollisesti siihen, että eräs nimeltä mainitsematon naapurimaa voisi kohdistaa hyökkäyksensä Suomen infraan...
Harjoitus mitä suurimmalla todennäköisyydellä, noita infra kohteita santiksen porukat on aiemminkin käyneet "suojaamassa".
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lassilan lämpökeskuksella on sotilaita, mitä v-un ihmettä? En ole aiemmin koskaan siellä sotilaita nähnyt. Vähintään viisi solttua partioi pihalla rynkkyineen ja autoja oli kolme.

Voiko tuossa olla kyse jostain harjoituksesta? Vai varaudutaanko tässä nyt mahdollisesti siihen, että eräs nimeltä mainitsematon naapurimaa voisi kohdistaa hyökkäyksensä Suomen infraan...
Joo: Melutiedote Helsinki, Espoo, Vantaa, Tuusula, Kirkkonummi, Lohja, Salo, Raasepori ja Hanko, 25.11.2022-02.12.2022 - Puolustusvoimat
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä on taas hyvä esimerkki siitä, miten Helsingissä kaivattaisiin paikallislehteä, siis ihan ultrapaikallista. Hesari ei näitä kerro ja Helsingin Uutisetkaan ei yleensä jaksa. Olen toki monien kaupunginosien someryhmissä, mutta eivät ne ole uutisryhmiä, siellä etsitään kadonneita kissoja ja kerrotaan siitä, mikä paikallisesti vituttaa.

Jos tuosta olisin tiennyt, niin en olisi niin ihmetellyt sitä, kun jalkakäytävällä tulee vastaan sotilas rynkky kädessä. Vaikka eihän se sotilaiden läsnäolo paha juttu ole, on ainakin turvallista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä on taas hyvä esimerkki siitä, miten Helsingissä kaivattaisiin paikallislehteä, siis ihan ultrapaikallista. Hesari ei näitä kerro ja Helsingin Uutisetkaan ei yleensä jaksa. Olen toki monien kaupunginosien someryhmissä, mutta eivät ne ole uutisryhmiä, siellä etsitään kadonneita kissoja ja kerrotaan siitä, mikä paikallisesti vituttaa.

Jos tuosta olisin tiennyt, niin en olisi niin ihmetellyt sitä, kun jalkakäytävällä tulee vastaan sotilas rynkky kädessä. Vaikka eihän se sotilaiden läsnäolo paha juttu ole, on ainakin turvallista.
Ihmetellä myös sopii Puolustusvoimien osaamista. Herne-saari? Missä sellainen on? Kesäkessu vielä sometiimissä?
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Eilen hämmennystä ja ihmetystä aiheutti noin puoli kasin aikaan soiva puhelin. Soittava numero oli 0299-alkuinen ja ajattelin että onpa vittumaisia puhelinmyyjiä kun tähän aikaa soittavat ja jätin vastaamatta. Hetken päästä pohdin numeroa tarkemmin ja tajusin että alku viittaisi puolustusvoimien numeroihin (ennenki soiteltu) ja mietin heti että onko joku kertauskutsu mennyt ohi.

No soitan tähän kyseiseen numeroon, ei vastaa. Kohta kuitenkin numero soittaa taas ja vastaan keskustelu meni kutakuinkin näin:

Minä: Bianconeri
Puolustusvoimat (ehkä): No niin, missä te menette?
Minä: Kuopiossa, kuka haluaa tietää?
Puolustusvoimat (ehkä): Jaa no selvä, tuut tuut.

Joko puolustusvoimien harjoituksessa joku on typottany numeronsa, tai sitten olin todella ammattimaisen rosvoporukan kohteena ja kuhan tänään kotiudun Jyväskylään huomaan että kämppä on tyhjätty.

Pohdin myös jälkeen päin että miks helvetissä mä vaan sanon puhelimeen missä oon vaikka ei ole mitään hajua kuka soittaa? Syytetään vaikka paria punaviinilasia tästä arviointikyvyn pettämisestä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Käydessäni vessassa puhelini soi vähän aikaa ja katsoin vessassa käyntini jälkeen, että mikä numero oli soittanut. Aika eksoottinen maasta oli soitettu: Sri Lanka. Mistäköhän on sri lankalainen saanut puhelinnumeroni?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Käydessäni vessassa puhelini soi vähän aikaa ja katsoin vessassa käyntini jälkeen, että mikä numero oli soittanut. Aika eksoottinen maasta oli soitettu: Sri Lanka. Mistäköhän on sri lankalainen saanut puhelinnumeroni?
Minullekin soitettiin hiljattain sieltä. En kerinnyt vastaamaan puhelimeen.
 

Glove

Jäsen
Käydessäni vessassa puhelini soi vähän aikaa ja katsoin vessassa käyntini jälkeen, että mikä numero oli soittanut. Aika eksoottinen maasta oli soitettu: Sri Lanka. Mistäköhän on sri lankalainen saanut puhelinnumeroni?
Ne on vaan alkanut soittamaan +358xx0000000 numerosta ensin ja sitten +358xx0000001 jne ja jossain vaiheessa on sinun vuorosi. Ja varmaan minunkin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka lieneekin selvää, ettei lain aukoton valvominen ole mahdollista, varsin omituista mikäli indonesialaiset ovat todella lain takana. Huomioiden lisäksi maan suosion länsimaalaistenkin turistikohteena, en ihmettelisi yhden jos toisenkin jättävän maan nyt välistä ja suuntaavan Thaimaahan tai Filippiineille.
 

Glove

Jäsen
Ruokaohjeessa lukee, että sekoita puukauhalla. Ei kai se ruoka tunnista sitä, sekoitetaanko sitä puu-, muovi- vai metallikauhalla? Vai onko tässä nyt joku juttu mitä en hoksaa?
 

axe

Jäsen
Ruokaohjeessa lukee, että sekoita puukauhalla. Ei kai se ruoka tunnista sitä, sekoitetaanko sitä puu-, muovi- vai metallikauhalla? Vai onko tässä nyt joku juttu mitä en hoksaa?
Puukauha on ympäristöystävällinen hiilinielu, tietty! Tämän maailman parantuminen lähtee pienistä ja mitättömältä vaikuttavista asioista!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ruokaohjeessa lukee, että sekoita puukauhalla. Ei kai se ruoka tunnista sitä, sekoitetaanko sitä puu-, muovi- vai metallikauhalla? Vai onko tässä nyt joku juttu mitä en hoksaa?
Huomaa. Puukauha esimerkiksi jostain perkeleen syystä estää riisipuuron ylikeittymisen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Mitäköhän täällä kämpässä on aamuyöllä tapahtunut?
Nenä on ottanut osumaa, mutta silmälasit ovat ehjät, eli olen törmännyt johonkin lasien riisumisen jälkeen.
Viimeinen muistikuva on sporttibaarista hieman Argentiina-Hollanti-matsin jälkeen.
Sittemmin olen näemmä käynyt KFC:ssä hakemassa ruokaa mukaan ja kävellyt kämpille.
Perille saavuttuani olen syönyt pikaruoat ja lähettänyt tyhjän viestin Petteri Nikkilä-ketjuun.
Aamulla heräsin sohvalta television kaukosäädin selkään tarttuneena.
En juo enää ikinä, paitsi muutaman tunnin kuluttua, kun Bourbon New Orleans-baarissa alkaa happy hour.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitäköhän täällä kämpässä on aamuyöllä tapahtunut?
Nenä on ottanut osumaa, mutta silmälasit ovat ehjät, eli olen törmännyt johonkin lasien riisumisen jälkeen.
Viimeinen muistikuva on sporttibaarista hieman Argentiina-Hollanti-matsin jälkeen.
Sittemmin olen näemmä käynyt KFC:ssä hakemassa ruokaa mukaan ja kävellyt kämpille.
Perille saavuttuani olen syönyt pikaruoat ja lähettänyt tyhjän viestin Petteri Nikkilä-ketjuun.
Aamulla heräsin sohvalta television kaukosäädin selkään tarttuneena.
En juo enää ikinä, paitsi muutaman tunnin kuluttua, kun Bourbon New Orleans-baarissa alkaa happy hour.
No nyt on kunnon kauhea kankkunen meininki. Löytyykö auton takakontista viälä alaston, kiukkunen aasialainen ja paskahuusista tiikeri?
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Mitäköhän täällä kämpässä on aamuyöllä tapahtunut?
Nenä on ottanut osumaa, mutta silmälasit ovat ehjät, eli olen törmännyt johonkin lasien riisumisen jälkeen.
Viimeinen muistikuva on sporttibaarista hieman Argentiina-Hollanti-matsin jälkeen.
Sittemmin olen näemmä käynyt KFC:ssä hakemassa ruokaa mukaan ja kävellyt kämpille.
Perille saavuttuani olen syönyt pikaruoat ja lähettänyt tyhjän viestin Petteri Nikkilä-ketjuun.
Aamulla heräsin sohvalta television kaukosäädin selkään tarttuneena.
En juo enää ikinä, paitsi muutaman tunnin kuluttua, kun Bourbon New Orleans-baarissa alkaa happy hour.
No nyt on kunnon kauhea kankkunen meininki. Löytyykö auton takakontista viälä alaston, kiukkunen aasialainen ja paskahuusista tiikeri?
Tämän päivän kannattaa varoa Mike Tysonia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikähän naapuria vaivaa. Kyseessä on joku ehkä about nelikymppinen mies henkilö. Tässä nyt liki vuoden asunut ja melkein joka päivä hänen kuulee pihalla huutavan täysiä jotain sekavia nopeatempoisia saarnaamisia, noitumisia ja kiroiluja. Myös täyshullua naurua kuulee useita kertoja viikossa. Samalla kaveri sitten ainakin usein kiertää taloa vauhdikkaasti kävellen. Usein tätä kuulee viimeisenä illalla joskus 11 maissa ja aamulla ensimmäisenä ennen kahdeksaa.

Tänään sitten kaveri on reilun puol tuntia kiertänyt taloa ja hokenut huutamalla kurkku suorana, On paska kyllä! On paska kyllä! On paska kyllä! On paska kyllä vittu!.......... ja homma tuntuu vain jatkuvan. Välillä tulee jotain pieniä muutoksia huudahduksiin.

Alkoholia kaverilla menee jatkuvasti, sillä melkein aina on joku tölkki kädessä. Olen miettinyt, että joko hän on rajusti jossain päihteissä tai sitten kaverilla viiraa isosti jonkun psykoosin tai vastaavan merkeissä. Pari kertaa kaveri on kyllä keskustellut ihan fiksusti ja yleensä vastaa tervehdyksiin normaalisti.

Ehkä viikko sitten kaveri nyki ympäri taloa menemään sen verran erikoinen ilme kasvoilla jotain huuto hokien, että asia kyllä ihmetytti entistä enemmän. Somessa on tullut nyt pari kertaa vastaan jonkun tourettea sairastavan työtön päivityksiä, niin jäin miettimään sellaistakin vaihtoehtoa, että saattaa kaverilla olla tourettekin. Niin pitkäkestoista, jatkuvaa ja lähes muuttumatonta hänen touhu on ollut, että enpä tiedä ilmenisikö päihteet tai skitsofrenia tällä tavalla.

Pitäisiköhän sitä kysyä kaverilta suoraan, onko sulla kaikki okei kun raivoat tuolla tavalla? Ja että tarviitko apua? Pitäis varmaan. Kysynkö? Tuskin. Pitäiskö soittaa johonkin ja ilmoittaa kaverin mahdollisesta hädästä?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Pitäisiköhän sitä kysyä kaverilta suoraan, onko sulla kaikki okei kun raivoat tuolla tavalla? Ja että tarviitko apua? Pitäis varmaan. Kysynkö? Tuskin. Pitäiskö soittaa johonkin ja ilmoittaa kaverin mahdollisesta hädästä?
Tietysti voi/olisi hyvä selvittää, onko ao. kaverilla jokin hätä, johon ei itse kykene hakemaan apua. On hyvä kuitenkin tiedostaa, että tuollainen tilanne on kuin hankalan puun kaataminen umpihangessa: kannattaa polkea hankeen pakoreitit valmiiksi, jos tulee kiire....
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän naapuria vaivaa. Kyseessä on joku ehkä about nelikymppinen mies henkilö. Tässä nyt liki vuoden asunut ja melkein joka päivä hänen kuulee pihalla huutavan täysiä jotain sekavia nopeatempoisia saarnaamisia, noitumisia ja kiroiluja. Myös täyshullua naurua kuulee useita kertoja viikossa. Samalla kaveri sitten ainakin usein kiertää taloa vauhdikkaasti kävellen. Usein tätä kuulee viimeisenä illalla joskus 11 maissa ja aamulla ensimmäisenä ennen kahdeksaa.

Sillä on varmaan koiria, lapsia tai ulkoilevia kissoja. Nim. kirjoituksesi kuullostaa siltä mitä meidän naapurit voisivat kertoa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ilmasto ei muuttunutkaan.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulla on epäilykseni, että oman langattoman verkkoni ja internetpalveluntarjoajani päivän kunnolla saattaa olla vaikutuksensa. Kenties silläkin, mikä on pelipalvelimen fyysinen etäisyys Suomesta. Joku verkkopelaamiseen vihkiytynyt osannee sanoa, onko näissä hypoteeseissa mitään järkiperää.

Ette ikinä arvaa, mistä verkkopelistä tässä on kysymys. CoD? Fortnight? Joku muu?

Eikun shakki! Pitää varmaan ostaa nopeempi netti jos oikeasti haluaa pelata pikashakkia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös