Ihmettelyketju

  • 6 327 700
  • 38 716

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joo niin tuossa Ylen lähetyksessä kerrottiin että kaikenlaiseen uskomushoitoon ja muuhun vaihtoehtoterapiaan on huomattavan iso luotto

Pieni veikkaus: uskomushoitoihin luottavia löytyy etenkin eteläisestä Saksasta. Onko tuossa takana sitä 1930-luvun saksan luonnonmukaisuutta, voipi olla, en tiedä. Siis tällainen jodlaava nahkapolvihousu vuorella ylistämässä hyvää fiilistä. En siis viittaa pelkästään kansallissosialismiin, vaan yleisemmin siihen tietynlaiseen saksalaiseen piirteeseen, jonka juuret löytyvät jostain en tiedä sitäkään mistä. No ainakin 200 vuotta sitten oli kaikenlaista. Viittaan myös Wagneriin ja Heideggeriin. Saksa on (osaksi) kummallinen maalaismesta keskellä Eurooppaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pieni veikkaus: uskomushoitoihin luottavia löytyy etenkin eteläisestä Saksasta. Onko tuossa takana sitä 1930-luvun saksan luonnonmukaisuutta, voipi olla, en tiedä. Siis tällainen jodlaava nahkapolvihousu vuorella ylistämässä hyvää fiilistä. En siis viittaa pelkästään kansallissosialismiin, vaan yleisemmin siihen tietynlaiseen saksalaiseen piirteeseen, jonka juuret löytyvät jostain en tiedä sitäkään mistä. No ainakin 200 vuotta sitten oli kaikenlaista. Viittaan myös Wagneriin ja Heideggeriin. Saksa on (osaksi) kummallinen maalaismesta keskellä Eurooppaa.
No itsekin olisin lähtenyt mutulla veikkaamaan eteläosien olevan enemmän vietävissä ja vieläpä niin pitkälle olisin ollut valmis menemään että veikkaisin katolisuuden olevan yhteydessä tähän. Toisaalta kun huomioidaan että Irlanti ja Italia ovat huomattavasti kulkutautikielteisempiä, on selitystä etsittävä varmaan jostain muualta, tai vähintään jostakin kokonaisuudesta jossa ehkä tämmöinen "henkisyys" on osa, mutta mukana myös historiallisia traumoja, aktiivisita vihamielisten tahojen suunnalta tapahtuvaa vaikuttamista, paikoin melkomoinenkin diaspora mistä kammettavissa esiim ristiriitoja ja suoranaista väestöryhmien välistä vihaa yms.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miksi kukaan ajaisi ladulla. Kai sen nyt tajuaa ettei se oli autoliikenteelle sopiva paikka.

Hiihtoladuilla liikkunut auto herätti huomiota Lahdessa lauantai-iltana. Kaupungin suorituspaikkakoordinaattori Jarkko Laine kertoo, että ajoneuvon havaittiin ajavan Sammalsuonkadun päästä ensilumenlatua pitkin hyppyrimäille.
– Valveutuneet kansalaiset ovat laittaneet asiasta sähköpostia. Ainahan autoilusta jäljet jää, eikä se ole missään nimessä hyväksyttävää, Laine sanoo.
Myöhäisestä ajankohdasta huolimatta maastossa oli lauantaina hiihtäjiä liikkeellä, joten autoilu aiheutti Laineen mukaan vaaratilanteen.



(Maksullinen mutta yllä olennainen pätkä artikkelista)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen monesti lukenut ihmisten valituksia siitä, että ajaisivat kyllä hybridi-autolla, mutta kun ovat niin kalliita. Siis tottakai uudet autot maksavat aina käytettyjä enemmän, mutta tossa kun hintoja vertaillut jonkin verran, niin eihän hybridit näytä olevan yhtään sen kalliimpia vrt ne perus-koneella olevat (täys bensa tai diesel).
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen monesti lukenut ihmisten valituksia siitä, että ajaisivat kyllä hybridi-autolla, mutta kun ovat niin kalliita. Siis tottakai uudet autot maksavat aina käytettyjä enemmän, mutta tossa kun hintoja vertaillut jonkin verran, niin eihän hybridit näytä olevan yhtään sen kalliimpia vrt ne perus-koneella olevat (täys bensa tai diesel).
Kun nyt tässä autoilu ja autot on otettu esille, niin...
Minua ihmetyttää, ettei Suomessa anneta edes mahdollisuutta hankkia polttokennotekniikalla kulkevia autoja, vaikka sellaisia on jo sarjatuotannossakin. Maassa ei ole ainuttakaan vetytankkauspistettä, vaikka esim. Hyundain maahantuoja on ilmoittanut, että alkaisi heti merkin vetyauton maahantuonnin, kun sen käyttö olisi mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Miten väki jaksaa ruikuttaa ja velloa pahassa olossaan sellaisissa asioissa joihin he eivät itse voi vaikuttaa? Se paska pitää niellä inisemättä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen monesti lukenut ihmisten valituksia siitä, että ajaisivat kyllä hybridi-autolla, mutta kun ovat niin kalliita. Siis tottakai uudet autot maksavat aina käytettyjä enemmän, mutta tossa kun hintoja vertaillut jonkin verran, niin eihän hybridit näytä olevan yhtään sen kalliimpia vrt ne perus-koneella olevat (täys bensa tai diesel).
Kuka ostaa uuden auton? Minä olen mielestäni ihan keskiluokkaisessa ammatissa ja vaimo myös, mutta ei puhettakaan että voitaisiin edes harkita uuden auton ostoa. Pari vuotta sitten auto vaihdettiin viimeksi, ja viisi vuotta vanhaan oli varaa. Ei ainakaan asuntolainaa maksavalla ole mitään mahdollisuutta ostaa uutta autoa. Ja sitten syyllistetään siitä kun ajetaan vanhoilla autoilla. Miksi autokantamme on niin vanhaa? No siksi, että liikkua pitää, mutta uuteen autoon ei ole rahaa kun ne on niin saatanan vitun kalliita!
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Nukuin kolmen tunnin päiväunet. En heti työviikon jälkeen jaksanut alkaa siivota ja laittaa ruokaa, väsytti ja kroppakin oli väsynyt, kun tein työmatkat tänään jalan tulipalopakkasessa. Ajattelin levätä hetken ja heräsin klo 20. Ihmettelen sitä, että tämä viikko oli raskas, mutten ymmärtänyt miten raskas.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie nukun lähes joka päivä päiväunet. Tunnista ehkä siihen kolmeen. Yöunet mulla on seitsemästä kymmeneen tuntia. Jotenkin vaan koko ajan väsyttää. No, 15-vuotiaasta kolmevitoseksi nukuin ehkä keskimäärin 4-5 tuntia vuorokaudessa. Eli parikymmentä tuhatta univelkatuntia kertyi, jos kahdeksaa tuntia pitää optimina. Nyt sitten maksan takaisin niin paljon kuin voin ja nukun aina kun on mahdollisuus. Olen siinä vielä aika lahjakas. Nukahdan minuutissa autoon jos en ole ratissa. Nukahdan pötkölleni, istualleni keittiön pöydän ääreen. Melkein seisaallenikin nukahdan. Saunan lauteille simahdan aina. Vessassa istuessanikin saatan alkaa kuorsaamaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuka ostaa uuden auton? Minä olen mielestäni ihan keskiluokkaisessa ammatissa ja vaimo myös, mutta ei puhettakaan että voitaisiin edes harkita uuden auton ostoa. Pari vuotta sitten auto vaihdettiin viimeksi, ja viisi vuotta vanhaan oli varaa. Ei ainakaan asuntolainaa maksavalla ole mitään mahdollisuutta ostaa uutta autoa. Ja sitten syyllistetään siitä kun ajetaan vanhoilla autoilla. Miksi autokantamme on niin vanhaa? No siksi, että liikkua pitää, mutta uuteen autoon ei ole rahaa kun ne on niin saatanan vitun kalliita!

Joo se onkin toinen juttu taas, että kannattaako uutta autoa edes miettiä. Eikä moni edes halua uutta. Mutta jos on päättänyt, että nyt hommaan ns. tehdasuuden vaikka pikavippi-tykityksellä, niin näyttäisi hybridit olevan samaa hintatasoa. Ja itseasiassa sen käyttökustannukset ovat pienemmät, kun vähemmän kulutusta ja tankkaamista. Vertailuna vaan siis.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Joo se onkin toinen juttu taas, että kannattaako uutta autoa edes miettiä. Eikä moni edes halua uutta. Mutta jos on päättänyt, että nyt hommaan ns. tehdasuuden vaikka pikavippi-tykityksellä, niin näyttäisi hybridit olevan samaa hintatasoa. Ja itseasiassa sen käyttökustannukset ovat pienemmät, kun vähemmän kulutusta ja tankkaamista. Vertailuna vaan siis.
Vähemmän kulutusta, jos ajomatkat ovat suht lyhyitä. Jos taas matkat pidempiä, niin kulutus normaalipolttomoottoria huomattavasti suurempi, kun kuskaat niitä raskaita akkuja pienellä moottorilla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vähemmän kulutusta, jos ajomatkat ovat suht lyhyitä. Jos taas matkat pidempiä, niin kulutus normaalipolttomoottoria huomattavasti suurempi, kun kuskaat niitä raskaita akkuja pienellä moottorilla.

Joo näinpä. Ja kun täysbensalla on merkitystä ajotavalla suhteella kulutukseen, niin hybridissä vasta onkin, kun se tietysti määrittää sen, kuinka paljon sillä sähköllä mennään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmi, että Euroviisut menivät aikoinaan miten menivät. Moni muistaa Paven vain tuosta, ja se leimasi miehen turhaan, ja antoi aivan väärän kuvan miehen urasta.
RIP ketju väärä tälle ihmettelylle, joten hyppäsin tänne...

Siis ihan oikeesti? Kojo tietty muistetaan Euroviisuista, mutta itse en tätä Paven juttua pidä vastaavana..

Muistan Paven alunperin Royalsista, sittemmin muistakin rock-yhteyksistään. Varmaan hemmetin moni tietää Pidä huolta -kappaleen, tai Lähtisitkö biisin. Mutta Yamma, Yamma, ei kai oikeasti kukaan....
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
RIP ketju väärä tälle ihmettelylle, joten hyppäsin tänne...

Siis ihan oikeesti? Kojo tietty muistetaan Euroviisuista, mutta itse en tätä Paven juttua pidä vastaavana..

Muistan Paven alunperin Royalsista, sittemmin muistakin rock-yhteyksistään. Varmaan hemmetin moni tietää Pidä huolta -kappaleen, tai Lähtisitkö biisin. Mutta Yamma, Yamma, ei kai oikeasti kukaan....
Aika moni on nolannut itsensä Euroviisuissa tai niiden karsinnoissa. Itse asiassa Paven aikalaisista useimmat. Että ei siinä mitään erikoista ole, sinällään. Ei se fiasko Paven onnistumisia himmennä. Hieno mies, joka silloin kasarilla meni kotvan virran mukana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
RIP ketju väärä tälle ihmettelylle, joten hyppäsin tänne...

Siis ihan oikeesti? Kojo tietty muistetaan Euroviisuista, mutta itse en tätä Paven juttua pidä vastaavana..

Muistan Paven alunperin Royalsista, sittemmin muistakin rock-yhteyksistään. Varmaan hemmetin moni tietää Pidä huolta -kappaleen, tai Lähtisitkö biisin. Mutta Yamma, Yamma, ei kai oikeasti kukaan....

Me olemmekin vanhempaa väkeä ja musiikkimiehiä ja sivistyneitä. En minä nyt tätä varmaksi sano, mutta tuollaisen kuvan sain itse joskus jonkun lehtiartikkelin perusteella. Nuorempi polvi muistaa Paven parhaiten juuri tuosta Yamma Yammasta. Muistelen myös Paven todenneen, että tuo kappale vaikeutti hänen uraansa suuresti, ja etenkin seuraavat vuodet Euroviisujen jälkeen olivat todella hiljaisia musiikkirintamalla.

No, oli miten vain, niin kyllä tuo yksi biisi sai liian suuren painoarvon siinä, miten suuri yleisö Paven uran näki.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanna Marin kirjoitti Twiitin, jossa vaatii jonkun venakon vapauttamista. Nyt sitten kohistaan. A) mitä väliä? B) ketä kiinnostaa?

Ihmettelen vaan näin junttina
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sanna Marin kirjoitti Twiitin, jossa vaatii jonkun venakon vapauttamista. Nyt sitten kohistaan. A) mitä väliä? B) ketä kiinnostaa?

Ihmettelen vaan näin junttina
Toveri Valodjalla varmaan ainakin puntti tutisee paniikista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten kauppakeskusten vartijat jaksaa päivästä toiseen heittää jengiä pihalle. Eikö se ole heitteillejättö jos hankeen joutuu ryyppäämään. No nyt kyllä tässä päivän neljännessä kuppilassa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
On kyllä huikeeta miten erilaiselta tuntuu -4 lämpötila, kun sen kokee talven ensipakkasina ja sitten tälleen yli 20 asteen pakkasen jälkeen.

Lähetäänkö rannalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös