Ihmettelyketju

  • 6 344 981
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ketjun otsikko ja viimeinen postaaja - hauskoja yhdistelmiä. Siis tuollahan mitä käsittämättömämpiä yhdistelmiä pidetään hauskana. Varmaan joku "Vitutusketju - Jeesus", aiheuttaisi jollekkin naurunpurskahduksen; mikähän sitä Jesseä nyt noin harmittaa, ehehehehe. Voi ny kädellä ohtaan sanommää...
Ei sillä, on siä se joku 1/100 ihan hauskojakin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten politiikka voi mennä joillakin tunteisiin. Eikö se kuitenkin ole vain politiikkaa. Ei niiden päätöksiä ole pakko totella. Se on joku suositus vaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ketjun otsikko ja viimeinen postaaja - hauskoja yhdistelmiä. Siis tuollahan mitä käsittämättömämpiä yhdistelmiä pidetään hauskana. Varmaan joku "Vitutusketju - Jeesus", aiheuttaisi jollekkin naurunpurskahduksen; mikähän sitä Jesseä nyt noin harmittaa, ehehehehe. Voi ny kädellä ohtaan sanommää...
Ei sillä, on siä se joku 1/100 ihan hauskojakin.

Mitä se veli nyt höpäjää? Hyviä juttuja siellä on ja koko idea on hyvä. Olen tätä mieltä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tekninen tuki on naisvaltainen ala. Jokaikinen viime vuonna laittamani tukipyyntö eri palveluiden nettisivujen kautta on tuottanut vastauksen, jonka on allekirjoittanut naispuolinen nimi. Koita siinä sitten olla kiukkuinen. Se vastaajahan voi olla hyvännäköinen misu.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tekninen tuki on naisvaltainen ala. Jokaikinen viime vuonna laittamani tukipyyntö eri palveluiden nettisivujen kautta on tuottanut vastauksen, jonka on allekirjoittanut naispuolinen nimi. Koita siinä sitten olla kiukkuinen. Se vastaajahan voi olla hyvännäköinen misu.

Se todennäköisesti kuitenkin pelkää enemmän sinua, kuin sinä häntä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
TV5, Kutonen, TLC.. samaa sarjaa kaikki. Yksi piisaisi.

Turha tulla sanomaan Maikkarin ja Sanoman kanavapaketeista, joojoo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En oikein tiennyt, mihin tästä kirjoittaisin.

Nimimerkki lähestyi minua yksityisviestitse. Juteltiin.

Sitten hän ykskaks tiesi minun oikean etunimeni. Kutsui minua nimelläni. En todellakaan ollut kertonut sitä hänelle. Jostain hän sen tiesi.

Mistä hän sen tiesi?

Kerronko samantien kengännumeroni ja anopin tyttönimen?

Vittu minua vituttaa nyt.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En oikein tiennyt, mihin tästä kirjoittaisin.

Nimimerkki lähestyi minua yksityisviestitse. Juteltiin.

Sitten hän ykskaks tiesi minun oikean etunimeni. Kutsui minua nimelläni. En todellakaan ollut kertonut sitä hänelle. Jostain hän sen tiesi.

Mistä hän sen tiesi?

Kerronko samantien kengännumeroni ja anopin tyttönimen?

Vittu minua vituttaa nyt.
Oletko kenties joskus palstavuosiesi aikana paljastanut nimesi palstalla? Tai sitten, olet kuitenkin kertonut palstalla aika paljon yksityiskohtia elämästäsi (oletan monien kertomiesi asioiden pitävän paikkansa). Ei tarvinne edes hirveän suurta salapoliisia, että niiden avulla pystyy selvittämään henkilöllisyytesi, jos sen selvittämiseksi on vahva tahto.

En tiedä, kunhan spekuloin.

Ai niin, kerro kengännumero ja anopin tyttönimi, jos siltä tuntuu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oletko kenties joskus palstavuosiesi aikana paljastanut nimesi palstalla? Tai sitten, olet kuitenkin kertonut palstalla aika paljon yksityiskohtia elämästäsi (oletan monien kertomiesi asioiden pitävän paikkansa). Ei tarvinne edes hirveän suurta salapoliisia, että niiden avulla pystyy selvittämään henkilöllisyytesi, jos sen selvittämiseksi on vahva tahto.

En tiedä, kunhan spekuloin.

Ai niin, kerro kengännumero ja anopin tyttönimi, jos siltä tuntuu.
En kyllä ole. Olen ollut siitä aika tiukka. Ja Pohjois-Karjalahan on täynnään alkoholisoituneita keski-ikäisiä ukkoja. Ei sieltä helppoa ole minua bongata. En ole missään someissa, sitäkään kautta minua ei löydä.

42, Sivula.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nurmijärvelle on ilmestynyt kanssa tällainen mysteerinen metallitolppa.
On kyllä yksinkertainen ja halpa maakuntamatkailua edistävä markkinointikikka. Ei varmaan paljoa maksa tommonen tolppa, saat uutisen mediaan ja sitten sitä tullaan ihmettelemään.

Niin luulisi, mutta pelkästään tolpan betonijalka maksoi 25 000 euroa. Kertoi törröttävien matkailua edistävien tolppien edelläkävijä Ritaluoma.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En kyllä ole. Olen ollut siitä aika tiukka. Ja Pohjois-Karjalahan on täynnään alkoholisoituneita keski-ikäisiä ukkoja. Ei sieltä helppoa ole minua bongata. En ole missään someissa, sitäkään kautta minua ei löydä.

42, Sivula.
Viimeistä virkettäsi en ymmärrä, mutta ei se mitään.

Uskon, ettet ole nimeäsi paljastanut. Alkoholisoitunut keski-ikäinen mies Pohjois-Karjalasta on kyllä sellainen vinkki, jonka perusteella ei tosiaan ketään löydä.

Mutta, niitä paljastuksia omasta elämästäsi olet tehnyt paljon. Käytin aamulla hetken palstan hakua ja suht helppoa niiden perusteella olisi löytää henkilö tai henkilöitä, jotka pystyvät sinut tunnistamaan. Tai tokihan palstalla voi olla nimimerkki, joka jopa itse tunnistaa sinut noiden juttujen perusteella. Olettaen siis, että ne kertomasi seikat ovat totta. Jos ne taas eivät ole totta, niin sitten olet varsin taitavasti palstapersoonaasi vuosien ajan luonut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viimeistä virkettäsi en ymmärrä, mutta ei se mitään.

Uskon, ettet ole nimeäsi paljastanut. Alkoholisoitunut keski-ikäinen mies Pohjois-Karjalasta on kyllä sellainen vinkki, jonka perusteella ei tosiaan ketään löydä.

Mutta, niitä paljastuksia omasta elämästäsi olet tehnyt paljon. Käytin aamulla hetken palstan hakua ja suht helppoa niiden perusteella olisi löytää henkilö tai henkilöitä, jotka pystyvät sinut tunnistamaan. Tai tokihan palstalla voi olla nimimerkki, joka jopa itse tunnistaa sinut noiden juttujen perusteella. Olettaen siis, että ne kertomasi seikat ovat totta. Jos ne taas eivät ole totta, niin sitten olet varsin taitavasti palstapersoonaasi vuosien ajan luonut.
Ehkä joku tunnistaisikin. Ei se minua sinänsä haittaa. Kyse kuitenkin on siitä, että en hae julkisuutta itselleni. En kasvoilleni, nimelleni tai läheisilleni. Pysyn vitun kaukana kaikista somehommista, joissa näkyy nimi ja naama. Jatkoajassa on hyvää se, että pystyy keskustelemaan olematta se Seppo tai Jorma tai Sulevi. Asia merkitsee, ei se minkä näköinen pertti sen sanoo. Sitten kun käy ilmi, että jostain on vuodettu, niin vituttaahan se. Sama olisi jo laittaa nakukuvansa tänne, että kattokaa nyt, nyt näkyy kaikki.

Kaikki on totta, tai siis ainakin niin totta kuin millaisena minä elämäni muistan. Voi siis olla pelkkää paskapuhettakin. Ihmisen muisti kun ei tutkitusti ole kovinkaan luotettava eikä objektiivinen tallennusväline. Eli jos minä muistelen lyöneeni Pasia turpaan Puistogrillin jonossa 1988, niin Pasi saattaa muistaa että se oli Asemagrilli ja 1990. Ja talvi eikä kesä. Ja minä sain turpaan, en antanut. Eli ota nyt selvä näistä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eli jos minä muistelen lyöneeni Pasia turpaan Puistogrillin jonossa 1988, niin Pasi saattaa muistaa että se oli Asemagrilli ja 1990. Ja talvi eikä kesä. Ja minä sain turpaan, en antanut. Eli ota nyt selvä näistä.
Mutta Pasi oli Pasi ja kuitenkin jossain käsirysyssä kanssasi jonkun grillin lähellä joskus nuoruudessa? Tai siis esimerkinomaisesti noin. Se ei itsessään riitä kovin helpolla tunnistamiseen, mutta kun noita erilaisia, ehkä välillä vähän virheellisiä muistikuvia on paljon, niin kyllä niistä joku salapoliisi aikaan saa sen, että palstanimimerkin Evil takana oleva oikea henkilökin löytyy, jos kovasti tahtoa on.

Tämä siis omana pohdintana sille, että tuolta voi löytyä yksi syy nimesi tietämiseen. Toivottavasti kuitenkaan kukaan ei ole moista työtä lähtenyt tekemään, sillä aika hulluahan tuo taas olisi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta Pasi oli Pasi ja kuitenkin jossain käsirysyssä kanssasi jonkun grillin lähellä joskus nuoruudessa? Tai siis esimerkinomaisesti noin. Se ei itsessään riitä kovin helpolla tunnistamiseen, mutta kun noita erilaisia, ehkä välillä vähän virheellisiä muistikuvia on paljon, niin kyllä niistä joku salapoliisi aikaan saa sen, että palstanimimerkin Evil takana oleva oikea henkilökin löytyy, jos kovasti tahtoa on.

Tämä siis omana pohdintana sille, että tuolta voi löytyä yksi syy nimesi tietämiseen. Toivottavasti kuitenkaan kukaan ei ole moista työtä lähtenyt tekemään, sillä aika hulluahan tuo taas olisi.

Saattoi kyllä olla Markokin. Tai Mika. Tai ehkä kukaan ei lyönyt ketään missään koskaan ever banega.

No sitä minäkin, että kuka moisen vaivan näkisi. Ja miksi. Ei minua pysty edes kiristämään, ei mulla ole rahaa. Velkaa vain.

Yksi ihminen minut oikeasti kerran tunnisti. Mutta se oli saman kylän poika. Tunsi minut ihan siviilissäkin. Kysäisi kerran ihan muussa yhteydessä, että ootko se muuten sie se Evil. Myönsin.

Ja kyllä minä nyt jo tiedän että mikä tai oikeammin kuka on syynä nimeni tietämiseen. Näitä juoruämmiä näköjään riittää kaikkialle. Ei pitäisi koskaan luottaa kehenkään. Vaan eipä se mitään, en aio ryhtyä kostotoimiin. Karma kyllä hoitaa mulkut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sitten hän ykskaks tiesi minun oikean etunimeni. Kutsui minua nimelläni. En todellakaan ollut kertonut sitä hänelle. Jostain hän sen tiesi.

On myös tullut vastaan nimiä. Oman nimeni vissiin aika moni tietää, kun eräs hölösuu tuli asiasta epähuomiossaan maininneeksikin, että hän tietää minusta tarpeeksi.

Yhden palstatyypin muuten löysin Facebookista, kun ajattelin vähän stalkata antamiensa tietojen perusteella. Ei ollut edes kovin vaikeaa. Yleensä ihmisen henkilöllisyys ei nyt ole merkittävä asia, mutta jos ihminen ei tahdo sitä paljastaa niin kunnioitettakoon sitä. Mutta aika mulkku täytyy ihmisen olla, jos puhuttelee yhtäkkiä nimellä, sanonpahan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On myös tullut vastaan nimiä. Oman nimeni vissiin aika moni tietää, kun eräs hölösuu tuli asiasta epähuomiossaan maininneeksikin, että hän tietää minusta tarpeeksi.

Yhden palstatyypin muuten löysin Facebookista, kun ajattelin vähän stalkata antamiensa tietojen perusteella. Ei ollut edes kovin vaikeaa. Yleensä ihmisen henkilöllisyys ei nyt ole merkittävä asia, mutta jos ihminen ei tahdo sitä paljastaa niin kunnioitettakoon sitä. Mutta aika mulkku täytyy ihmisen olla, jos puhuttelee yhtäkkiä nimellä, sanonpahan.
Minäkin olin joskus siellä fakebookissa, vuosia sitten, ja sitä(kin) kautta tiedän aika paljon tämän palstan kirjoittajien nimiä ja henkilöllisyyksiä. Vaan ne pysyy minun takanani. En mistään hinnasta lähde kenenkään anonymiteettiä purkamaan. Enkä edes sanoisi kenellekään suoraan, että tiedän sinun olevan se Eero tai Markku. Jos ei ensin itse esittele itseään. Vitun paha tyylirikko tuollainen, että puhuttelee nimellä jota ei edes pitäisi tietää. Eihän se laitonta ole eikä välttämättä sääntöjen vastaista, mutta onhan se vähän hölmöä. Kertoo ihmisestä/-sistä jotain.

Lisäys: Toki moni tämän palstan nimimerkeistä tietää kuka olen. Monia olen kohdannut kasvotustenkin. Se on kuitenkin ollut molemminpuolinen yhteisymmärrys ja sitä kautta oma valintani. Olen päättänyt esiintyä nimelläni ja naamallani. Se, että joku muu päättää kertoa kolmannelle osapuolelle nimeni, ei ole enää minun käsissäni. Silloin se on väärin. Jos tieto, joka on henkilöllä B, yhtäkkiä siirtyykin henkilölle C, ja hän kertoo sen minulle eli henkilölle A ihan ensimmäisen käden tietona, niin onhan tässä nyt jotain mätää. En nyt suoraan osoita sormella ketään enkä mainitse nimiä tai nimimerkkejä, mutta kyllä mulla on aika vahva käsitys siitä että kuka se lörppäsuu on joka vuotaa.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En nyt suoraan osoita sormella ketään enkä mainitse nimiä tai nimimerkkejä, mutta kyllä mulla on aika vahva käsitys siitä että kuka se lörppäsuu on joka vuotaa.

Täytyy kyllä vielä toistamiseen ihmetellä, mitä vittua täällä toisinaan tapahtuu. Eli korona ja palstaääliöys eivät sitten jääneetkään vuoteen 2020.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joo, kyllä mutkin on täältä "stalkattu" ja privana kyselty oonko se ja se. Tiedän toki minkä viestin perusteella (ja jos viitsii nähdä vaivaa niin kyllä mut löytää), ko perusteella ihan helppo juttu. Ihmettelen että joku viitsii nähdä sen vaivan.

Kertoi kyllä sitten myös oman nimensä, joten kait tasapeli ilman voittolaukauksia tahi jatkoaikaa, mikäli me molemmat puhuimme totta. Se siitä.

Ja palstalta muutamat mun nimen tietää, itse sen niille ilmaisseena ja tavanneena. Mutta kuten @Evil sanoi, se on sitten oma valinta.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, tämä kuulostaa ääliömäiseltä kerskailulta, mutta onhan tässä vuosien varrella varmaan ~40-50 palstalaisen henkilöllisyys tullut tietoon. Ja varmaan lähes yhtä monella on myös oma nimeni myös tiedossa, eli periaatteessa täydestä anonymiteetistä on tullut luovuttua, osittain tietoisella riskillä. Osa noista on tullut tietoon ihan päättelyiden avulla (jollain tavalla tuttuja siviilissä), osa esimerkiksi palstavetojen kautta.

Tosin sen verran pitää olla käytöstapoja, ettei tuollaisia tietoja levittele, vaikka ne tietoonsa olisikin saanut. Lähtökohtaisesti kuitenkin tämä on anonyymipalsta, ja sellaisena se pysyköön, jollei joku omalla päätöksellään halua tehdä toisin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En oikein tiennyt, mihin tästä kirjoittaisin.

Nimimerkki lähestyi minua yksityisviestitse. Juteltiin.

Sitten hän ykskaks tiesi minun oikean etunimeni. Kutsui minua nimelläni. En todellakaan ollut kertonut sitä hänelle. Jostain hän sen tiesi.

Mistä hän sen tiesi?

Kerronko samantien kengännumeroni ja anopin tyttönimen?

Vittu minua vituttaa nyt.

Been there, on arvet ja t-paita.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä kun katselen avaraluonnon valkohirviohjelman jälkeen aamukahvin taustaviihteeksi koronaspesiaalia meidän kaikkien rakastaman taudin 1-vuotispäivien kunniaksi niin alkoi pohdituttamaan että tajuavatkohan nuo salaliittohörhöt ja muu kovin vietävissä oleva väki että ovat itse niitä selkeimpiä lampaita, vaikka ehkä luulevatkin olevansa vuohia. Eli "ajatellaan omilla aivoilla" ts. luetaan homokaasu.org tason totuudentorvisivustoilta jonkun mahdollisesti vietävissä olevan silmissä karismaattisen shamaanin hörhöilyjä ja lähdetään täysillä mukaan kun esim. epidemiologian proffat ovat niin samperin tylsää kuunneltavaa eivätkä herätä tunteita ja huumaa. Ihme sinänsä niin Saksassa näyttäisi tämä ongelma olevan Euroopassa yllättävänkin suuri, toinen ihmetyksen aihe että sekä UK:ssa että Irlannissa on rokotemyönteisyys (vai pitäisikö sanoa kulkutautivastaisuus) hyvin korkeaa, lähes samoilla tasoilla Suomen kanssa. UK kuitenkin erittäin mieluisa kohde todistetusti vihamielisten ulkovaltojen hämmennykselle ja Irlanti puolestaan henkisesti semmoinen länsi-Euroopan Romania että hirveitä ei uskaltaisi odottaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ihme sinänsä niin Saksassa näyttäisi tämä ongelma olevan Euroopassa yllättävänkin suuri,
Saksassa usko homeopatiaan on varsin korkeaa, joten sen tietäen ei ole niin yllättävää, että rokotteitakin pelätään helpommin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Saksassa usko homeopatiaan on varsin korkeaa, joten sen tietäen ei ole niin yllättävää, että rokotteitakin pelätään helpommin.
Joo niin tuossa Ylen lähetyksessä kerrottiin että kaikenlaiseen uskomushoitoon ja muuhun vaihtoehtoterapiaan on huomattavan iso luotto ja sitten seassa väkeä ketkä vastustavat kategorisesti kaikkia koronarajoitus/hoitotoimia (mikä kuulostaa ihan saatanan ihmeelliseltä, ehkä ne sitten ovat sitä porukkaa keiden mielestä mitään tautia ei oikeasti olekaan), ketkä ovat ilmeisesti järjestelleet ahkerasti mielenosoituksia koko rajoitustoimien ajan ja vastustavat nyt myös rokotuksia. Joka tapauksessa haitallisella tasolla harhaanjohdettua porukkaa ja seuraavat lampaan lailla internetmessiaansa johdatusta teuraalle, luullen olevansa jotain individualistiälykköjä siinä sivussa. So sad, sanoisi eräs pian vankilasta vaikuttava influensseri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös