4
444
No voi vittu. Perun puheeni.Jani Sievinen on Vihdistä.
No voi vittu. Perun puheeni.Jani Sievinen on Vihdistä.
Jos Anssi Kelan näkönen risuhippi sanos mulle päivää, niin uskosin että on joko aamu, ilta tai yö.Ainakin jos Anssi Kelaa on uskominen. Ja kuka nyt ei vihtiläisiä uskoisi.
Jos Anssi Kelan näköinen risuhippi sanoisi mulle päivää, niin kelaisin (huom sanaleikki), että miten vitussa mä kallioon (kaupunginosa Helsingissä) olen päätynyt.Jos Anssi Kelan näkönen risuhippi sanos mulle päivää, niin uskosin että on joko aamu, ilta tai yö.
Tollaisia viime vuosituhannelle jämähtäneitä omakotitaloja on Etuovi täynnä. Ei niillä ole paljoa arvoa. Tuon kun remppaa tälle vuosituhannelle ja huomioi seuraavan 10-20 vuoden aikana tulevat rempat, niin samaa hintaluokkaa on rakennuttaa oma talo ja saa juuri sellaisen kuin haluaa.Eikö kukaan nyt osta tuota pois kuljeksimasta?
Keke Rosbergin nuoruusvuosien kodin hinta romahti 200 000 euroa - Formula 1 - Ilta-Sanomat (is.fi)
Myydään Omakotitalo, 4 huonetta - Iisalmi, Keskusta, Kuutolankatu 1 - Etuovi.com 7963606
Nykyinen hinta 159 000 euroa on naurettavan halpa. Neliöhinta jotain 828 euroa. Itse maksoin länsihelsinkiläisestä yksiöstä enemmän, ja neliöhinta jäi hieman alle viiden tonnin.
Lisäksi rakennus on törkeän hieno ja myös hienolla paikalla. Tosin vesikiertoisessa lattialämmityksessä on oma jännänsä. Putket on kuitenkin tehty, liekö sitten nuokin.
Jonain päivänä vielä karistan kaupungin pölyt jaloistani ja ostan jonkun tuollaisen hienon vanhan talon böndeltä. Hintaerot tuskin ovat ainakaan pienenemään päin.
Mikä mussa on kun mä en millään jaksa kuunnella ton Metallican uuden sinfonialevyn kaikkia kappaleita? Liekö kuumetta.
Metallica tuntuu nykyään jotenkin niin kliiniseltä. Joku siitä puuttuu.Tunne ehkä? En tiedä.
En tiedä, katsoitko ilmoitusta, mutta oli siellä esimerkiksi ihan moderni keittiö. Kyllä tuollaisten talojen omistajilla on yleensä rahaa päivittää sitä taloa tarpeellisilta osin, vanhaa kuitenkin säilyttäen. Ja isoissa vanhoissa taloissa ei ole yleensä tilaongelmiakaan, toisin kuin pienissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa. Sekin voi tulla yllätyksenä, että jotkut ihan oikeasti arvostavat tiettyjen menneiden vuosikymmenien arkkitehtuuria ja haluavat juuri sellaisen talon.Tollaisia viime vuosituhannelle jämähtäneitä omakotitaloja on Etuovi täynnä. Ei niillä ole paljoa arvoa. Tuon kun remppaa tälle vuosituhannelle ja huomioi seuraavan 10-20 vuoden aikana tulevat rempat, niin samaa hintaluokkaa on rakennuttaa oma talo ja saa juuri sellaisen kuin haluaa.
Katsoin kyllä asunnon ja keittiön kuvat. Keittiö voi olla uudehko, mutta tyylillisesti se ei ole moderni. Enkä minä kieltänyt etteikö joku voisi arvostaa vanhaa arkkitehtuuria. Kerroin vain totuuden siitä, että vanhat omakotitalot eivät mene Suomessa kaupaksi varsinkin jos ne näyttävät kuuluvan viime vuosituhannelle. Jos menisivät niin et ihmettelisi täällä ”naurettavan halpaa” hintaa.En tiedä, katsoitko ilmoitusta, mutta oli siellä esimerkiksi ihan moderni keittiö. Kyllä tuollaisten talojen omistajilla on yleensä rahaa päivittää sitä taloa tarpeellisilta osin, vanhaa kuitenkin säilyttäen. Ja isoissa vanhoissa taloissa ei ole yleensä tilaongelmiakaan, toisin kuin pienissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa. Sekin voi tulla yllätyksenä, että jotkut ihan oikeasti arvostavat tiettyjen menneiden vuosikymmenien arkkitehtuuria ja haluavat juuri sellaisen talon.
Se on totta, että vanhoja omakotitaloja on Etuovi täynnä. Mutta nimenomaan vanhoja tavallisia omakotitaloja. Siinä ratkaisevat sijainti ja kunto. Eihän kukaan osta paskakuntoista normiomakotitaloa jostain muuttotappioseudulta, ellei ihan ilmaiseksi saa.
Tuosta Rosbergin talosta ei kuitenkaan kannata puhua samassa yhteydessä, sillä se on jo arvotalo. Sijaitsee vain sellaisella seudulla, ettei maksukykyisiä ostajia ole liiaksi. Jos samanlainen talo olisi Helsingissä tai Espoossa, niin hinta voisi olla helposti 10-kertainen.
Juu, en itsekään minnekään Iisalmeen menisi tuollaisen talon takia, mutta kyllä vähän vastaavia saa jo paljon lähempää Helsinkiäkin.
Voi olla näin, mutta ainakaan minun silmääni siellä ei mikään tökkää pahasti. Tämä on arvostuskysymys. Minulle kelpaavat toimivat ja suht uudenaikaiset laitteet, vaikkeivat ne tyylillisesti niin moderneja olisikaan. Sinä ilmeisesti osaat katsoa asiaa tarkemmin. Jännää ettet tarttunut kylppäreihin, vaikka ne olivat mielestäni jostain kasarilta tai ysäriltä. Ne olisin ennemmin vetänyt uusiksi.Katsoin kyllä asunnon ja keittiön kuvat. Keittiö voi olla uudehko, mutta tyylillisesti se ei ole moderni.
Hintaa laskettiin sen 200 000 euroa, koska Iisalmi. Sinänsä arvokas talo on räikeästi alihintainen nimenomaan sijainnin takia. Sijainti ja tontti ovat nykyään todella tärkeitä hintaa määrittäviä tekijöitä, toisin kuin ennen. Nykyinen hinnoittelupolitiikka on vahvasti sidoksissa siihen, mitkä ovat kasvukeskuksia. Itse en tätä ole toivonut, mutta näin se vain on. Toisaalta ei tässä kaikki ole pahaa: Kymenlaaksossa hinnat ovat aika maltillisia, joten ehkä voin jonain päivänä asua siellä päin juuri niin kuin haluan.Enkä minä kieltänyt etteikö joku voisi arvostaa vanhaa arkkitehtuuria. Kerroin vain totuuden siitä, että vanhat omakotitalot eivät mene Suomessa kaupaksi varsinkin jos ne näyttävät kuuluvan viime vuosituhannelle. Jos menisivät niin et ihmettelisi täällä ”naurettavan halpaa” hintaa.
Jos talo olisi Helsingissä tai Espoossa, niin hinta olisi korkea tontin arvosta johtuen. Joku ostaisi miljoonalla ja remppaisi 100 000 - 200 000 eurolla siitä modernin ja hienon.
Pöndellä ei laiteta tuollaisia summia remppaan, koska uuden saa rakennettua sitten jo sillä hinnalla mitä talo ja remppa maksaa.
Kyllä. Mutta keskittyminen korostuu maalaiskaupungeissakin samalla tavalla. Joku tontti maalaiskaupungin keskustassa voi olla hyvinkin arvokas. Siitä voi vaikka joku S-ryhmä maksaa ihan kivat rahat, jos pääsee rakentamaan siihen uutta liiketoimintaa.Hyvä sijainti maalaiskaupungissa on eri asia kuin hyvä sijainti Helsingissä.
Ei mittää, kiva että täällä on muitakin asuntomarkkinoita seuraavia ihmisiä, vaikka arvostuksemme ovatkin ehkä hieman erilaiset.Eikä ollut tarkoitus olla piikikäs. Sori jos vaikutti siltä.
Mikä mussa on kun mä en millään jaksa kuunnella ton Metallican uuden sinfonialevyn kaikkia kappaleita? Liekö kuumetta.
Kommentoin keittiötä, koska sä otit keittiön puheeksi ensin. :) En olisi sitä muuten alleviivannut. Ei se todellakaan kämpän huonoin osa ole. Ei ehkä kuitenkaan sellainen mikä visuaalisesti sopii tälle vuosituhannelle. Tämä tosin vain oma subjektiivinen mielipiteeni. Ei toki tuohon asuntoon mikään korkeakiiltoinen valkoinenkaan sopisi, mutta keittiö, kuten muukin sisustus, voi olla samaan aikaan modernia ja kunnioittaa talon ikää.Voi olla näin, mutta ainakaan minun silmääni siellä ei mikään tökkää pahasti. Tämä on arvostuskysymys. Minulle kelpaavat toimivat ja suht uudenaikaiset laitteet, vaikkeivat ne tyylillisesti niin moderneja olisikaan. Sinä ilmeisesti osaat katsoa asiaa tarkemmin. Jännää ettet tarttunut kylppäreihin, vaikka ne olivat mielestäni jostain kasarilta tai ysäriltä. Ne olisin ennemmin vetänyt uusiksi.
Hintaa laskettiin sen 200 000 euroa, koska Iisalmi. Sinänsä arvokas talo on räikeästi alihintainen nimenomaan sijainnin takia. Sijainti ja tontti ovat nykyään todella tärkeitä hintaa määrittäviä tekijöitä, toisin kuin ennen. Nykyinen hinnoittelupolitiikka on vahvasti sidoksissa siihen, mitkä ovat kasvukeskuksia. Itse en tätä ole toivonut, mutta näin se vain on. Toisaalta ei tässä kaikki ole pahaa: Kymenlaaksossa hinnat ovat aika maltillisia, joten ehkä voin jonain päivänä asua siellä päin juuri niin kuin haluan.
Kyllä, Helsingissä tai Espoossa tontti olisi arvokas. Mutta täällä sillä talollakin olisi arvoa. Kyllä täällä on myynnissä aina silloin tällöin vastaavan ikäisiä ja kuntoisia taloja, joiden hintapyyntö on kymmenkertainen Iisalmeen verrattuna. Ei se kaikki arvonlisäys tontista tule. Ehkä täällä ovat ne ihmiset, jotka arvostavat tuon ajan arkkitehtuuria.
Itse sain ex-avovaimoni kanssa Lahdesta läheltä keskustaa ison (120 neliötä) vuosimallin 1971 rivarin 120 000 eurolla. Minusta tuo hinta oli ihan huumoria, koska vedin ekan tarjouksen ihan läpällä - ja se meni läpi. Oli 20k pienempi kuin pyynti. Ex-emäntä sanoi, että tarjotaan mitä pyytävät, itse sanoin että ekana vedetään rankasti ali. Remonttiin meni yhteensä 30 tonnia, mutta kyllähän se halpa oli silti. Jos asunto olisi ollut yhtään tärkeämpi kriteeri kokonaisuudessa, niin en varmaan nyt asuisi ahtaasti Stadissa. Vieläkin joskus kaipaan sitä asuntoa, oli se hieno.
Kyllä. Mutta keskittyminen korostuu maalaiskaupungeissakin samalla tavalla. Joku tontti maalaiskaupungin keskustassa voi olla hyvinkin arvokas. Siitä voi vaikka joku S-ryhmä maksaa ihan kivat rahat, jos pääsee rakentamaan siihen uutta liiketoimintaa.
Ei mittää, kiva että täällä on muitakin asuntomarkkinoita seuraavia ihmisiä, vaikka arvostuksemme ovatkin ehkä hieman eroavat.
Katsoin ilmoituksen (myös oikotieltä), niin epäilen hinnassa otettavan nämä seikat huomioon:Eikö kukaan nyt osta tuota pois kuljeksimasta?
Keke Rosbergin nuoruusvuosien kodin hinta romahti 200 000 euroa - Formula 1 - Ilta-Sanomat (is.fi)
Myydään Omakotitalo, 4 huonetta - Iisalmi, Keskusta, Kuutolankatu 1 - Etuovi.com 7963606
Nykyinen hinta 159 000 euroa on naurettavan halpa. Neliöhinta jotain 828 euroa. Itse maksoin länsihelsinkiläisestä yksiöstä enemmän, ja neliöhinta jäi hieman alle viiden tonnin.
Lisäksi rakennus on törkeän hieno ja myös hienolla paikalla. Tosin vesikiertoisessa lattialämmityksessä on oma jännänsä. Putket on kuitenkin tehty, liekö sitten nuokin.
Jonain päivänä vielä karistan kaupungin pölyt jaloistani ja ostan jonkun tuollaisen hienon vanhan talon böndeltä. Hintaerot tuskin ovat ainakaan pienenemään päin.
Kerran muuten katsoin jakson South Parkkia. No tästä on yli kymmenen vuotta aikaa. Kaverit huijas että se olis hyvä. Joku kakkajakso. Ihan skeidaa. Tai no puolet ohjelmasta tuijotin niitä kavereita ja ihmettelin miks ne nauraa. Ex-kaverit.Siis mitä niistä Simpsonien katsojista tuli? Ainakin mulle jäi epäselväksi, mitä tarkoitat.
Itsehän käyn säännöllisesti lukemassa uudet sisällöt ketjuista "Maistuisiko persimon?" sekä "Heterovartio 2020."Joillakin on tapana käydä testialueella välillä palauttamassa mieleen, miten spoilereita tehdään. Liekö jonkin sortin Kaatopaikka-perinnettä.
Kun menin pari vuotta sitten naimisiin, kävin kampaajalla laitattamassa hiukset minttiin kuntoon, eli siis pelkästään stailaus ilman leikkausta. Vaikka ulkona oltiin paljon ja oli kesän kuumimpia päiviä (+30), niin tosiaan ei koko päivän aikana yksikään hius liikahtanut. Ihan pätevää työtä ammattilainen teki, mutta itselläni ei riittäisi aamulla kärsivällisyys viettää kymmeniä minuutteja peilin edessä. Eikä kyllä riittäisi taidotkaan tuohon.Ihmettelen, että kuinka iso bisnes hiuslakat ja muotovaahdot nykyään ovat, etenkin USA:ssa.
Lähes kaikilla tv-toimittajilla, varsinkin naisilla mutta myös miehillä, on näennäisen huoleton kampaus, mutta tuulessa ei liikahda hiussuortuvakaan. Tai pään heilahtaessa. Tukka on kuin kypärä.
Trump on tietysti ollut hyvä mainosnukke.