Ihmettelyketju

  • 6 351 804
  • 38 754

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Ihmettelen, miten aina sateella tahi matalapaineella Telian yhteydet käyvät paljon hitaammalla, kuin normaalisti. Olenko ainoa? Ovatko laitteeni liian perseestä? Enkö vain osaa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mä en näe tuota vertailua aiheelliseksi, sillä kyseessä on kaksi eri asiaa. Vähän sama kuin vertailisi mustikkaa ja mansikkaa.

Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Minun mielestäni tämä vertaus ontui. Vai selvennätkö miksei mansikkaa ja mustikkaa voi verrata keskenään? Tämä asia alkoi minua ketjun nimen mukaisesti hieman ihmetyttämään.

Minulla on välillä ollut näitä erikoisia pohdintoja, kuten uuden tuotannon tontut mutta mietin ja ihmettelen vieläkin sitä mitä olen vuosien varrella välillä ihmetellyt.

Miksi joku täysin samaa asiaa tarkoittava sana on synonyymiaan siistimpi sana? Ja hyväksyttävämpi kuulla lastenkin suusta sanottuna?

Vertaa kakka-paska tai pissa-kusi. Ensimmäistä sanaa voi lapsikin käyttää ilman kauhisteluja mutta toista ei. Mikäköhän tähän on syynä? Tiedän nykyisen syyn kyllä että toinen sanoista kuullostaa vain pahemmalta mutta miksi?

No joo, tämä ihmettelyni tulee päähäni aina välillä. ja joku varmaan osaa taas tietää tähänkin hyvin perustellun vastauksen. Viestini aihe varmaan tuntuu huvittavalta mutta toivottavasti tätä nyt ei kuitenkaan lekkeriksi vedetä.

Siis, toistan ihmettelyni aiheen. Miksi joku toinen samaa tarkoittava sana on toista synonyymisanaansa siistimpi versio?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun mielestäni tämä vertaus ontui. Vai selvennätkö miksei mansikkaa ja mustikkaa voi verrata keskenään? Tämä asia alkoi minua ketjun nimen mukaisesti hieman ihmetyttämään.
Erittäin hyvä ja asiallinen kysymys. Asiaa tarkemmin mietittyäni ja tutustuttuani kirjallisuuteen sekä tutkimuksiin terveysvaikutuksista olen tullut siihen tulokseen, että tottakai niitä voi verrata. Molemmat ovat marjoja ja molempia voi pakastaa.

Aina ei näe metsää puilta.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Erittäin hyvä ja asiallinen kysymys. Asiaa tarkemmin mietittyäni ja tutustuttuani kirjallisuuteen sekä tutkimuksiin terveysvaikutuksista olen tullut siihen tulokseen, että tottakai niitä voi verrata. Molemmat ovat marjoja ja molempia voi pakastaa.

Aina ei näe metsää puilta.

Vertailtavuuteen en ota kantaa, mutta asiavirheet pitää korjata. Emmehän kirjoita epäfaktoja täällä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vertailtavuuteen en ota kantaa, mutta asiavirheet pitää korjata. Emmehän kirjoita epäfaktoja täällä.
Se on juuri näin. Ja tapa millä @vilperi minua korjasi oli tyylikäs. Ei aggressiivista hyökkäystä vaan tyylikäs toteamus "selvennätkö".

Jokainen ihminen on erehtyväinen, mutta vain tyhmä pitää kiinni erehdyksestään.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Se on juuri näin. Ja tapa millä @vilperi minua korjasi oli tyylikäs. Ei aggressiivista hyökkäystä vaan tyylikäs toteamus "selvennätkö".

Jokainen ihminen on erehtyväinen, mutta vain tyhmä pitää kiinni erehdyksestään.
Näin juuri, lehmä on märehtiväinen ja ihminen erehtyväinen.
 
K

Kiekkokatsoja

Onko Ruotsin poliisit maailman tyhmimpiä?
Näin kauan piti käyttää aikaa ja rahaa, jotta tajusivat. Ensimmäisenä murhapaikalla ollut, ja henkilö jossa kaikki merkit viittasivat murhaan, oli syyllinen.
Toki syyllinen valehteli poliisille, ja nämä uskoivat sadut.
Liitteenä murhaajan tietoja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onko Ruotsin poliisit maailman tyhmimpiä?
Näin kauan piti käyttää aikaa ja rahaa, jotta tajusivat. Ensimmäisenä murhapaikalla ollut, ja henkilö jossa kaikki merkit viittasivat murhaan, oli syyllinen.
Toki syyllinen valehteli poliisille, ja nämä uskoivat sadut.
Liitteenä murhaajan tietoja.
Tuohan on täyttä huumoria koko tutkinta kun eivät edes uskoneet tyypin sepitteitä vaan ajattelivat että on joku kahjo joka vaan huomionkipeyttään sepittää valheellisia tuntomerkkejä ja itselleen alibeja. Tuskin olisi montaa hetkeä mennyt syyllisyyden todistamisessa aikoinaan mutta ilmeisesti PKK ja etelä-afrikkalaiset oli raflaavampi tutkimussuunta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mikäköhän siinä on että koko ajan tää duuninteko näin etänä pätkittyy koko ajan?
Siis saatan aloitta seiskalta, tehdä pari-kolme tuntia, sitten oon esim täällä pari ja taas duunia. Iltapäivästä sama ja illat venyy sitten duunin takia.

Pitää ottaa itseään niskasta kiinni. Ehtis tehdä muutakin kun roikkua koneella ja syödä. No, kyllä mä käyn joka päivä jonkunmoisen kävelyn/lenkin tekemässä. Mut frendejäkin ois kiva ihan nähdä eikä vaan soitella/whatsupilla olla yhteydessä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ootteks te lukeneet lehtiä? Koronasta vieläkin vaan. Eiks ennemmin kuitenkin korona kuin viikko jossain karanteenissa, missä elämänlaatu kärsii.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihminenhän kuitenkin on laumaeläin, olit sitten introvertti tai extrovertti. Silloin sä oot vaan vähemmän äänessä. Funtsit asioita tai oot miettimättä mitään, mut kyllä posse pitää olla tai ainakin hälinää. No okei joskus yksin himassa tuijotat seinää ja nautit. Kun et kehtaa nähdä niitä tyttöjä siinä kunnossa. Huomaatteks te hei Petri välittää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös