Ihmettelyketju

  • 6 362 052
  • 38 772

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Miksihän kaupungeissakin kämpissä on keittiö. Ravintoa saa joka puolelta ja pitäis elää jotain perunakellarielämää.
Kalja on useimpien mielestä parempaa jääkaappikylmänä ja onhan flindasäkeille myös hyvä olla joku tila jos ei päivittäin jaksa roudata kauppaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalja on useimpien mielestä parempaa jääkaappikylmänä ja onhan flindasäkeille myös hyvä olla joku tila jos ei päivittäin jaksa roudata kauppaan.
Harvemmin kait enää aikuisena juodaan kaljaa jääkaappikylmänä. Sängyn alta otan. Ja mulla on tyhjät tölkit siistissä nipussa eteisessä. No nyt on pari kassillista pitkin lattioita. Ei ole mielikuvitustyttöystävä siivonnut.
 

Liitteet

  • IMG_20200209_181158.jpg
    IMG_20200209_181158.jpg
    451,6 KB · kertaa luettu: 366

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Prisman kasseja? Tänne asti haisee maalaisuus, henkilöauto ja bonuskortti. Tai siis ne haisee täällä jo muutenkin mutta kuitenkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On muuten erittäin nätisti kasattu tölkit. Itsellä ei riitä tohon hommaan kärsivällisyys.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Jalkakäytävän tai pyörätien ylittävän ajoneuvon olisi väistettävä jalankulkijaa, pyöräilijää sekä jalkakäytävän tai pyörätien takana olevan ajoradan liikennettä. Tällä hetkellä väistämisvelvollisuus on vain jalankulkijaa kohtaan, ellei liikennemerkillä muuta osoiteta. Tiemerkintä pyörätien jatke merkittäisiin vain, kun autoilija olisi väistämisvelvollinen liikennemerkin perusteella tai liikennevalo-ohjatussa ylityksessä. Muutos olisi ministeriön mukaan tärkeä väistämissäännön ymmärrettävyyden kannalta liikenneturvallisuuden kannalta. "

En mä kyllä täysin tätä ymmärrä edelleenkään, mutta ehkäpä jossain vaiheessa tätä selvennetään. Tai sitten ei.

Mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että nyt autoilijan pitää aina väistää pyöräilijää.

Jos pyöräilijä jatkaa suojatien (pyörätien jatkeen) yli suoraan, mutta autoilija kääntyy suojatien yli, olisi autoilijan väistettävä myös pyöräilijää. Näitä paikkoja on paljon.

Jos taas molemmat menee suoraan, olisi pyöräilijän väistettävä autoa, riippumatta siitä kummasta suunnasta auto tulee. Paitsi jos on kolmiolla osoitettu autolle väistämisvelvollisuus.

Tämä kai se nykyinen tilanne on. Virheitä näkee molemmilta, pyöräilijät suhahtaa auton edestä väistämisvelvollisina ja autoilijatkin toisinaan kääntyy pyöräilijän eteen vaikka kuuluisi väistää.

En minäkään oikein hahmottanut, että minkä olisi tarkoitus muuttua nyt sitten.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
K

Kiekkokatsoja

Faija jo opetti. Kaksi asiaa, mitä ei ikinä pidä tehdä elämässä: panna sukulaista ja jättää mustalainen vartioimatta
Rasismikortin kun nostaa esiin, niin se tarkoittaa paria asia. Vastuusta vapautumista, ja muut olkaa hiljaa.
Vähemmistöt toisinaan ylimittaavat "vähemmistöetuuksiaan", ja se on lisääntynyt viime vuosina.
Tätä mm. Hallitus edistää edelleen.
No politiikkaa, yäk unohdetaan koko juttu.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rasismikortin kun nostaa esiin, niin se tarkoittaa paria asia. Vastuusta vapautumista, ja muut olkaa hiljaa.
Rainerit kun alkais elämään normaalia elämää ja lopettas sen Hiacen pakkaamisen kaikella paskalla, niin ehkä heitäkin alettaisiin pitää Perus-Penttinä. Mutta ei. Painellaan pitkin kyliä Hiacella pussihousuissa kokemassa rasismia samaan aikaan kun taskut pullottaa puukoista ja varastetusta tavarasta (joojooo ei kaikki varasta. 99% varastaa). Alkaisivat elämään Suomen yhteiskunnan mukaan, niinkun kaikki muutkin täällä, niin ehkä sitten ei tarvitse kokea syrjintää. Mutta tätähän he haluavat. Syrjintää. Saavat tekosyitä teoilleen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No ajattelepa itte olisiko mukavaa jos Ruotsissa laittaisivat vartijan perään kun yrittäisit paitaa sovittaa kaupassa. Vaikka olet itse kunnollinen suomalainen niin heidän kokemuksensa olisi että roistoja tai vähintään juoppoja niistä 99 % on.
 
K

Kiekkokatsoja

No ajattelepa itte olisiko mukavaa jos Ruotsissa laittaisivat vartijan perään kun yrittäisit paitaa sovittaa kaupassa. Vaikka olet itse kunnollinen suomalainen niin heidän kokemuksensa olisi että roistoja tai vähintään juoppoja niistä 99 % on.
No mulle tämä kävisi, sillä en varasta. Tosin en mene ruotsiin.
Ja myös 1500e kelpaa korvaukseksi siitä, että vartija seuraa.
No tää on tätä. Nykyaikaa. Luulen että nämä asiat monimutkistuvat lisää lähivuosina. Myös vastakkainasettelu kasvaa. Huono juttu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen, kenen tähän HSK:n menoon pitäisi puuttua. Onko sitten olympiakomitea taitoluisteluliiton välityksellä, joka jyrähtää ja pistää homman jiiriin. Ja eikö tuo jengi ihan oikeasti tajua että kun he ovat tämän kiusaaja-Mirjamin puolella ovat he kiusaajia itsekin. Lasten kiusaajia, aikuiset ihmiset. On varmasti todella raskas meininki tuolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
K

Kiekkokatsoja

Katselen Jörn Donnerin elokuvaa mustaa valkoisella, vuodelta 1968. Aika monta tuttua tv kasvoa näkyy. Jo kuoleita heistä on suurin osa. Ellei jo kaikki. No mutta siitä onkin jo reilut 50v. Kun elokuva on tehty.
Tämä on sattumalta jo toinen Donnerin elokuva, jota katson viikon sisällä.
Viimeksi katsoin perkele 2, kuvia Suomesta. Siinä haastateltiin tavallisia suomalaisia ihmisiä.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Löysin auton repsikan jalkatilasta kolme täyttä Koffia. En ymmärrä miten ovat sinne päätyneet, saati miten sinne täysinä jääneet.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Löysin auton repsikan jalkatilasta kolme täyttä Koffia.
Löysin kerran repsikan paikalta vihreitä lasin siruja. Tiesin mistä ne oli tulleet. Sprite pullosta. Minun nuoruudessa limupullot oli lasia. Olin ostanut puolen litran sprite-pullon mutta unohdin sen autoon yhden huikan jälkeen. Siellä se räjähti kun sisällä ollut neste jäätyi. Kyllä siinä voimaa oli kun katsoi miten laajalle sirpaleet olivat lentäneet. Kyllä sitä sai hetken ihmetellä kun tajusi mitä autossa oli tapahtunut. Ja siivoamiseen sai kyllä käyttää aikaa ja tarkkuutta että sai kaiken pois.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kuka osaa jotain yläasteikäistä neuvoa jossain koulutehtävissä. Ihan ufojuttuja. Kompalatiivigenesanssi impalatiivipersefetti. Ennen kait oli verbi ja joku toinen.
 

Glove

Jäsen
Siis kuka osaa jotain yläasteikäistä neuvoa jossain koulutehtävissä. Ihan ufojuttuja. Kompalatiivigenesanssi impalatiivipersefetti. Ennen kait oli verbi ja joku toinen.
Jos se on siellä niin se on sisäolento eli sisäinen olosija on sijamuoto, joka perusmerkityksessään ilmaisee sijaintia jossakin paikassa tai jonkin sisällä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No ajattelepa itte olisiko mukavaa jos Ruotsissa laittaisivat vartijan perään kun yrittäisit paitaa sovittaa kaupassa. Vaikka olet itse kunnollinen suomalainen niin heidän kokemuksensa olisi että roistoja tai vähintään juoppoja niistä 99 % on.

No tämähän se just on. En mä tajua, miksi siitä pitää tehdä niin saatanan suuri haloo, jos vartija seuraa. Jos se seuraa, niin antaa sen seurata. Jos aiot jotain pölliä, niin oikeinhan se vartija sitten on sinut profiloinut. Jos et ole pöllimässä, niin mitä sitten, jos se mandariinikainalo kävelee sun jalanjäljissä?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No tämähän se just on. En mä tajua, miksi siitä pitää tehdä niin saatanan suuri haloo, jos vartija seuraa. Jos se seuraa, niin antaa sen seurata. Jos aiot jotain pölliä, niin oikeinhan se vartija sitten on sinut profiloinut. Jos et ole pöllimässä, niin mitä sitten, jos se mandariinikainalo kävelee sun jalanjäljissä?

Yleensä noissa paikoissa missä profilointia ja seurailua tapahtuu, voi sitten muutakin ikävää tapahtua. Haukku ei tietysti sananlaskun mukaan haavaa tee, mutta häpeää voi aiheuttaa herkemmille. Ja jos poliisit soitetaan perään aina kun lähtee kaupasta mitään ostamatta, niin siinähän ainakin aikaa kuluu hukkaan turhiin selvittelyihin ja tarkastuksiin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yleensä noissa paikoissa missä profilointia ja seurailua tapahtuu, voi sitten muutakin ikävää tapahtua. Haukku ei tietysti sananlaskun mukaan haavaa tee, mutta häpeää voi aiheuttaa herkemmille. Ja jos poliisit soitetaan perään aina kun lähtee kaupasta mitään ostamatta, niin siinähän ainakin aikaa kuluu hukkaan turhiin selvittelyihin ja tarkastuksiin.

Niin no, itse parikymmentä vuotta turvapuolella olleena voin sanoa, että hyvinpä harvoin ne vartijat ja/tai järjestyksenvalvojat huvikseen lähtevät kuumottamaan ketään. Toki valveutuneen kameravalvojan onkin hyvä tsiigailla vähän mitä tapahtuu, mutta fyysisesti ne vartijat eivät kyllä ihan ilman syytä ketään seuraa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lentoasemalle jos menee duuniin niin pitää olla nuhteeton tausta. Siis varmaan jossain insinöörikoulussa on joku linja, mistä valmistuu nuhteettomaksi taustalaiseksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petokset njet. Murrot nada. Väkivalta zero. Seksuaalirikokset ingenting. Ihmiskauppa neverhöörd. Makasiinien poltto mulla on alibi. Mä olin yksin himas. Mut kerran Wolfensteinissä käytin huijauskoodii bad boys bad boys, whatcha gonna do.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös