Ihmettelyketju

  • 6 343 736
  • 38 746

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palaan vielä aiemmin käytyyn ihmettelyyn siitä, miten Suomessa voi vaan olla ja loisia muiden rahoilla. Areenassa on sarja nimeltä logged in, johon alla oleva tekstikin viittaa. En ole vielä katsonut, enkö tiedä viitsinkö. Voi veronmaksuhalu heikentyä. Jotenkin pidän siitä ajatuksesta, että jokainen on oman onnensa seppä. Jos terve ja työkykyinen ihminen ei edes yritä elää omillaan, niin mitään kädenojennusta ei pitäisi edes tarjota. Olkoon veneen alla maha tyhjänä.

 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Palaan vielä aiemmin käytyyn ihmettelyyn siitä, miten Suomessa voi vaan olla ja loisia muiden rahoilla. Areenassa on sarja nimeltä logged in, johon alla oleva tekstikin viittaa. En ole vielä katsonut, enkö tiedä viitsinkö. Voi veronmaksuhalu heikentyä. Jotenkin pidän siitä ajatuksesta, että jokainen on oman onnensa seppä. Jos terve ja työkykyinen ihminen ei edes yritä elää omillaan, niin mitään kädenojennusta ei pitäisi edes tarjota. Olkoon veneen alla maha tyhjänä.

”England is mine, it owes me a living.”

- Morrissey
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis eikö teini-iässä useimmilla ole itsetunto just se normi täydet? Myöhemmin sitten voi laskea, riippuu mitä tekee ja miten ajattelee.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siis eikö teini-iässä useimmilla ole itsetunto just se normi täydet? Myöhemmin sitten voi laskea, riippuu mitä tekee ja miten ajattelee.
Teininähän on aina liikaa finnejä tai ruma naama tai pienet tissit tai pieni muna. Aikuisena on edelleen se pieni muna, mutta se ei enää haittaa.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
"Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta".

No ei vittu ole. Jos menisin esim. kauppatorille alasti, masturboisin ja lopuksi tunkisin rypäleitä perseeseen, saisinhan minä varmasti näkyvyyttä, mutta hyvästä en voi mennä kyllä takuuseen?
 

Glove

Jäsen
"Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta".

No ei vittu ole. Jos menisin esim. kauppatorille alasti, masturboisin ja lopuksi tunkisin rypäleitä perseeseen, saisinhan minä varmasti näkyvyyttä, mutta hyvästä en voi mennä kyllä takuuseen?
Jaakko Tepon biisissä taisi olla jenkkiori Mastur Boy
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta".

No ei vittu ole. Jos menisin esim. kauppatorille alasti, masturboisin ja lopuksi tunkisin rypäleitä perseeseen, saisinhan minä varmasti näkyvyyttä, mutta hyvästä en voi mennä kyllä takuuseen?
Olisit performanssitaiteilija, jolloin julkisuus olisi vaan hyvästä.

Itse ihmettelen taas että mikä into on oletettavasti aiemmin ulostetulla nimimerkillä x isolla vaivalla hankkia tänne tunnarit, hankkiakseen niillä mitä todennäköisimmin pikaiset de-ja-fudut kun kirjoittelu lähtee pahalle laukalle parin viestin jälkeen ja koko hommasta tulee pannukakku (sic). Olen samaa toki täällä aiemminkin kummastellut ja taisin päätyä johtopäätelmään että ihmisillä on erikoisia harrastuksia (joskin tällä nimenomaisella tapauksella voi kyseessä olla myös palkkatyö).
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmisiä jotka eivät osaa lopettaa puhelua. Jos ei oo mitään sanottavaa siinä sillä kertaa enää, niin miksi pitää hohhoh tai kyyyyllä-kyyyyllä tai juuust-just... eikä voi vaan sitten sanoa, että eipä tässä nyt muuta, palataan. Tai mitä vaan siihen suuntaan.

Useammankin tollasen "hohhailijan" tms. tiedän. Kivahan se on että soitellaan, mutta ei kai sitä puhelua nyt väkisin pitkittää tarvii? :)
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen, että oliko tuo Lukon joku Lehtilä, vai mikä tuo maalivahti olikaan, sama jonka peluuttamattomuutta haukuttiin Raumalla urakalla joskus maajoukkuekisojen aikaan. Ei pahemmin vakuuttanut kyllä illalla ainakaan.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Aina ihmetellyt tätä(kin) asiaa laivalla, että ihmiset ostaa karkkia niin innokkaasti, vaikka hinnat on kalliimpia kuin maissa. Ihmettelen.
 
K

Kiekkokatsoja

Jotenkin kuvaat minua. Olen aina mennyt vähän sen mukaan mikä on helpointa ja mitä muut odottaa. Opiskelin Lahdessa, tein pätkätöitä lähialueilla, en osannut verkostoitua kun halusin olla itsekseni (töissä). Olen ollut elämässäni enemmän koulunpenkillä kuin oikeissa töissä (siis sellaisissa joista sai palkkaa eikä ollut mitään harjoittelua tms.). En koskaan ole halunnut lähteä pois täältä (Lahti) vaikka työllistymismahdollisuudet olisivat varmaan muualla olleet paremmat. Olen ollut jonkin verran sairauslomalla mielenterveysongelmien takia kun en ole selvinnyt normaalista elämästä vaan olen ahdistunut ja masentunut (ja yhteiskunta maksaa kun luuseri ei vaan jaksa ihan tavallista elämää).

Opiskelin alan jossa olisin voinut löytää vakituisen kokopäivätyön mutta ala oli väärä minulle. Olin koko ajan stressaantunut ja osaamiseni ylärajoilla enkä tuntunut pääsevän sinuiksi työn kanssa. Joka ilta piti nollata viinan kanssa päivä. Kun projekti jossa olin ollut mukana loppui ja minut irtisanottiin niin jätin hyvästit alalle enkä aio palata. Voisin löytää siltä alalta kokopäivätyön sen sijasta että teen osa-aikaista toisella alalla (eli maksaisin enemmän veroja kun palkkakin olisi parempi).

En ole tyytyväinen miten elämäni on mennyt ja millaisena yhteiskunnan loisena (työtön, sairas, koulussa) olen osan elämästäni elänyt. Kyllä se elämä olisi mennyt paremmin jos vaan olisin ottanut itseäni niskasta kiinni ja ollut parempi ihminen... Rohkeampi, sosiaalisempi ja olisin osannut olla oman mukavuusalueen ulkopuolella tyytyväinen enkä vain stressaantunut.
Terveys on asia, joka on yksilöllistä, ja siihen on vaikeampi vaikuttaa, vaikka yrittääkin. Mun kirjoitus tässä, ja aikaisemmin, on käsitetellyt pääasiassa paria asiaa.
1. Jokaisen tulisi parhaansa mukaan yrittää saada toimeentulonsa. Terveysasioiden vaivatessa, voi hyvinkin olla tarve pitää taukoa työstä, vaihtaa työtä, tehdä kevennettyä työtä, tehdä osa-aika työtä, yms.
2.Olen kritisoinut tuota järjestelmää, miten tavallisille ihmisille annetaan liian hyvät mahdollisuudet syrjääntyä.. ja tuo ketju etenee lapsuudesta, kodista, koulusta, nuoruudesta, yhteiskunnan järjestelmistä, päihteistä, somesta, peleistä, vastuuttomuudesta yms.

Hieman yllätyin, kun "näit itsesi" kirjoituksessani. Pääasiassahan kritisoin asioita hieman eri näkökannalta. No mutta hyvä että täällä ei tarvitse harrastaa pelkästään yksinkirjoittelua.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina ihmetellyt tätä(kin) asiaa laivalla, että ihmiset ostaa karkkia niin innokkaasti, vaikka hinnat on kalliimpia kuin maissa.
Samaa ihmettelin aikoinani, mutta tulin siihen tulokseen että hinta ei taida laivalta karkkia kantavilla olla ykkösprioriteetti, se on varmaankin se valikoima joka houkuttaa. Paljon siellä tietysti on samoja mässyjä kuin jossain Prismassa tai Cittarissakin, mutta paljon on myös sellaista jota ei maista saa, tai jos saakin, niin laivalla makuvaihtoehtoja ja pakkauskokoja on enemmän. Tästä esimerkkinä juuri tällä viikolla nuuskanhakureissulta ostamani kookos-Toblerone (tai no, olivat tarjouksessa niin ostin kolme; tuon kookoksen, valkosuklaan ja sellaisen "tavallisen"). Saattaa tietysti olla että esimerkkini on huono ja kookos-Tobleronea löytyy ihan kaupastakin, mutta en ainakaan muistaakseni ole törmännyt. Joka tapauksessa pointti on, että laivalta saa makeisia joita ei maista saa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa ihmettelin aikoinani, mutta tulin siihen tulokseen että hinta ei taida laivalta karkkia kantavilla olla ykkösprioriteetti, se on varmaankin se valikoima joka houkuttaa. Paljon siellä tietysti on samoja mässyjä kuin jossain Prismassa tai Cittarissakin, mutta paljon on myös sellaista jota ei maista saa, tai jos saakin, niin laivalla makuvaihtoehtoja ja pakkauskokoja on enemmän. Tästä esimerkkinä juuri tällä viikolla nuuskanhakureissulta ostamani kookos-Toblerone (tai no, olivat tarjouksessa niin ostin kolme; tuon kookoksen, valkosuklaan ja sellaisen "tavallisen"). Saattaa tietysti olla että esimerkkini on huono ja kookos-Tobleronea löytyy ihan kaupastakin, mutta en ainakaan muistaakseni ole törmännyt. Joka tapauksessa pointti on, että laivalta saa makeisia joita ei maista saa.
Pitäähän se ostaa karkkia kun laivalta saa 500g pusseja ja maista vaan 300g. Ihan eri juttu!

Tosin ostavathan läskit citymarketeistakin kun saa 6 suklaalevyä 10 eurolla!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pitäähän se ostaa karkkia kun laivalta saa 500g pusseja ja maista vaan 300g. Ihan eri juttu!

Tosin ostavathan läskit citymarketeistakin kun saa 6 suklaalevyä 10 eurolla!
Oikeasti (no en kyllä todellakaan tiedä, vaan arvaan) karkille voi huoletta pistää ylihintaa, kun ne ostetaan oman lastin ohessa tuliaisiksi, kun ei voi vaan itelle ostaa. Kaikki on laivalla halpaa, jos casen saa alle 20 €.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itseänikin tuo sarja vähän kiinnostelee. On muuten ihan hiton vaikea kysymys tuo, että miten yhteiskunnan tarjoamat turvaverkot pitäisi virittää. Olen itse henkilökohtaisesti ehdottomasti sitä mieltä että huono-osaisista täytyy pitää huolta, vaikka se maksaakin. Ilmaista ei ole se veneen alle jättäminenkään. Silti, varsinkin kun puhutaan nuorista, pitäisi heitä pystyä motivoimaan mahdollisimman tehokkaasti ulos asunnoistaan ja opiskelujen/töiden pariin. Ehdottomat maksimituet eivät ole oikea tie tämän saavuttamiseen. Vakavat mielenterveysongelmat yms ovat sitten tietysti asia erikseen, tosin ehkä niistäkin pystyttäisiin osa ennaltaehkäisemään saamalla ihmiset osaksi yhteiskuntaa. On tuossa siis päättäjillä taas sorvaamista. Surullisinta tässä lienee se, että keskustelu asiasta menee välittömästi omista puoluepoliittisista poteroistaan huuteluksi, sen sijaan että ihan oikeasti mietittäisiin mikä näille nuorille ja koko yhteiskunnalle olisi pitkässä juoksussa parasta.
Mua ihmetyttää se, että miten parikymppiset voivat päästä työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksesta johtuen. En toki ole lääkäri enkä asiasta mitään tiedä, mutta ihmettelen silti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitäähän se ostaa karkkia kun laivalta saa 500g pusseja ja maista vaan 300g. Ihan eri juttu!
Niin, kai sitä sellaistakin porukkaa löytyy jotka menettävät itsekontrollin niiden erilaisten travel size -pakkausten edessä. En minäkään oikein ymmärrä sellaista, että ostaa laivalta samaa mässyä kuin kaupasta saisi, koska laivalla sitä myydään vaikka nyt puolen kilon tai kilon pakkauksissa.

Uskon silti monen toimivan laillani, että jos sieltä laivalta karkkia ostaa, niin ostaa sitten jotain mitä ei maissa ole kauppojen valikoimissa. Mitä tulee läskien hyödyntämiin paljousalennuksiin, niin jos sitä suklaata paukuttaa menemään levyn päivässä, niin järkeväähän sitä on ostaa halvemmalla. Kokonaan toinen asia sitten on, että kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää ettei ihan joka päivä vedä levyllistä suklaatia. Itse tosiaan viimeksi hyödynsin Tobleronen paljousalennuksen, taisi siinä kolmen pakkauksen muodossa tulla suklaata vähän päälle kilo. Vaan entiseen perustuen veikkaan, että nuo riittävät ainakin tuonne kesän korville saakka. On meinaan sen kokoinen patukka se, että meikäläisen harvakseltaan iskevä suklaanhimo taittuu jo yhdellä palalla.

Keksin muuten karkin jota pari kertaa vuodessa ostan laivalta sen puolen kilon pussin, en kyllä edes tiedä saisiko niitä ihan kaupastakin ostettua. Kyseessä siis suola-apinat, merkiltään Djungelvrål. Siinä on karamelli minun makuun, pussi voi kestää parikin kuukautta vaikka joka päivä söisi ja maku on erinomainen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse tosiaan viimeksi hyödynsin Tobleronen paljousalennuksen, taisi siinä kolmen pakkauksen muodossa tulla suklaata vähän päälle kilo. Vaan entiseen perustuen veikkaan, että nuo riittävät ainakin tuonne kesän korville saakka. On meinaan sen kokoinen patukka se, että meikäläisen harvakseltaan iskevä suklaanhimo taittuu jo yhdellä palalla.
Tämä on toki erittäin kunnioitettavaa itsehillintää. Veikkaanpa, että monella nämä eivät pitkään säilyisi. Ei ainakaan itsellä. Tämän takia täytyy ostaa kerralla vain pieniä annoksia.

Mutta Toblerone on hyvää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei alkoholiakaan viitsi usein hirveästi ostaa kun välillä simahtaa kesken kotimatkan tai muuten vaan hukkaa ne jonnekin.

Pernistyylillä on parempi. Passi ja hammasharja taskuun tai no sitä ei tarvii kun ostaa paikan päältä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai niin haukutaan kaikki menestyvät, mielenkiintoiset ja itsevarmat. Tamminen, Valavuori, Sarasvuo jne. Naisistakin vaikka mitä nimiä. Jos et ole sosiaalisesti rajoittunut, olet uhka mun miehuudelle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitähän se on, kun tekee 4-5 tuntia töitä ja lopuksi tuntuu siltä, että työtä ei kannata tallentaa ja oikeastaan sen voi heittää roskakoriin ja roskakori tyhjäksi. Että on vaan että ei haittaa. Melko varmasti kysymys on itsetunnosta. Kun sitä ei ole. Sen rippeet, todella vähäiset rippeet, vietiin jo yli kolme vuotta sitten, mistä kiitän erittäin suuresti muutamia henkilöitä. Kiitos. En silti vedä itseäni hirteen, vaikka se oli noiden mulkkujen toiminnan päämääränä. Haistakaa vittu.
 
K

Kiekkokatsoja

Mikähän siinä on, kun sähköpostien käyttöjä muuttuu maksulliseksi? Onko niilla eurot loppu, vai rahastustako?
Nyt jo 2 s postia ilmoitellut.. siis muutaman kuukauden sisään.. että maksa rahaa, tai tili kiinni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän siinä on, kun sähköpostien käyttöjä muuttuu maksulliseksi? Onko niilla eurot loppu, vai rahastustako?
Nyt jo 2 s postia ilmoitellut.. siis muutaman kuukauden sisään.. että maksa rahaa, tai tili kiinni.
Samanlaisen kirjeen sain, kuvitteleekohan ne operaattorilla tekevänsä rahaa näillä vai onko tarkoitus saada jengi poistamaan sähköpostinsa.
 
K

Kiekkokatsoja

Samanlaisen kirjeen sain, kuvitteleekohan ne operaattorilla tekevänsä rahaa näillä vai onko tarkoitus saada jengi poistamaan sähköpostinsa.
Jaa a.
Itse ainakin poistan s postini. +Olen laittanut tarjouskyselyä toisille operaattoreille, ja vaihdan samalla liittymää. (s posti on saman yrityksen, kuin nykyinen operaattorini). Vaihdan periaatteen vuoksi, ja siksi että todennäköisesti saan halvemman liittymän toisaalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös