Ihmettelyketju

  • 6 344 258
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Petokset njet. Murrot nada. Väkivalta zero. Seksuaalirikokset ingenting. Ihmiskauppa neverhöörd. Makasiinien poltto mulla on alibi. Mä olin yksin himas. Mut kerran Wolfensteinissä käytin huijauskoodii bad boys bad boys, whatcha gonna do.
Ihmettelyketju goes metataso.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mistä jengi oikein muistaa mitä kukakin nimimerkki on kirjoittanut? Jos ei tunne sitä, vaikka nähnyt. Aika usein täällä sanotaan että se on sellainen ja se sellainen, tai että miten sä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siis mistä jengi oikein muistaa mitä kukakin nimimerkki on kirjoittanut?
Ei sitä voi kaikkea lukemaansa tietty voi muistaa mutta kyllä monista tänne kirjoittaneista jää mieleen jotain. Toisista enemmän... joistain vähemmän. Minulla on kuitenkin melko hyvä muisti kunhan en ole alkoholin vaikutuksen alaisena. Kyllä itsekin välillä ihmettelen mitä muistan muista nimimerkeistä. Ja sitä mitä muut minun muistaa kirjoittaneen. Ja jos on edes jokin haju niin voi palstan haulla etsiä juttuja... tarkistaa asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aina kun rapakon takana on sattunut joku siinä ja siinä rajoilla oleva tai oikeasti likainen taklaus, täyttyy rottailuketju nimimerkeistä, joiden olemassaoloa palstalla en edes tiennyt. Sitten siellä vaaditaan kauden mittaista pelikieltoa kaikille. Hämmentävää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina kun rapakon takana on sattunut joku siinä ja siinä rajoilla oleva tai oikeasti likainen taklaus, täyttyy rottailuketju nimimerkeistä, joiden olemassaoloa palstalla en edes tiennyt. Sitten siellä vaaditaan kauden mittaista pelikieltoa kaikille. Hämmentävää.
Tää on sama ilmiö kun Jokereiden ja KHL:n kanssa. Aina kun jotain negatiivista tapahtuu, ryömii "ulkopuoliset" nimimerkit koloistaan naureskelemaan ja kertomaan miten asiat on, mutta muuten näitä ei näy niissä ketjuissa. Laittaa aina miettimään, että taitaa olla vähän tylsähkö elämä.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmetyttää tämä nykymeno.
Kodeissa ja kouluissa on ns vapaa kasvatus. Nuorisolla on enemmän mielenterveysongelmia, kuin ennen. Näistä pitäisi tulla tulevia veronmaksajia. Mutta heitä ei velvoiteta juuri mihinkään. On netti, some, pelit ja päihteet + ei kiinnosta muut. Samaa ongelmaa monissa aikuisikäryhmissä.. ei huvita tehdä mitään, rahaa tulee riittävästi yhteiskunnalta.
Kuntataloudet on perseellään. Hallitus ei velvoita terveitä aikuisia hankkimaan elantoaan.
Eläkeläisiä on yhä enemmän, ja määrät kasvavat. Mistä lisää veronmaksajia? Mamuista ei siihen ole, sen näyttävät tilastot faktana.

"Ratkaisuna" voi olla jokin suuri kriisi, kuten luonnonmullistus, jokin suuri terveystuho, sota ym. Silloin on ihmisten ja yhteiskunnan palattava perusasioihin Hallitus ei ainakaan kykene isoihin muutoksiin.

Eli.. jatketaan siis nykyisellään. Ihmisten välinpitämättömyys ja vastakkainasettelu lisääntyy.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@Turha Kaukalo ja @Sämppäri


Ihan hyvin menisi Kurrinkin tapaus tuonne.
 
Sitä mä vähän ihmettelen, että mitä hyötyä todella monille rikkaille miehille on mennä naimisiin jonkun onnenonkijan kanssa? Luulisi, että rahalla saisi sellaisenkin naisen, joka ei vaadi naimisiin menoa. Pitää olla aika sinisilmäinen, jos uskoo maisa torppien sun muiden rakkauden olevan aitoa. Joku amerikkalainen ohjaaja erosi vaimostaan naidakseen ties mitä sukupuolitauteja kantavan Pamela Andersonin. No ero tuli 12 päivän jälkeen. Siinä vois olla vaikka Maisalle seuraava mies sitten, kun nykyinen avioliitto jossain vaiheessa tulee päätökseensä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Sitä mä vähän ihmettelen, että mitä hyötyä todella monille rikkaille miehille on mennä naimisiin jonkun onnenonkijan kanssa? Luulisi, että rahalla saisi sellaisenkin naisen, joka ei vaadi naimisiin menoa. Pitää olla aika sinisilmäinen, jos uskoo maisa torppien sun muiden rakkauden olevan aitoa. Joku amerikkalainen ohjaaja erosi vaimostaan naidakseen ties mitä sukupuolitauteja kantavan Pamela Andersonin. No ero tuli 12 päivän jälkeen. Siinä vois olla vaikka Maisalle seuraava mies sitten, kun nykyinen avioliitto jossain vaiheessa tulee päätökseensä.

Eikö tää äijä vielä maksanut Pamelan velkoja? Siinä taisi syy olla koko liitolle. Tarvitsi jonkun maksumieheksi, kiihkeää hitusvinkulaa vastaan.

Edit. Tai siis että olisi hyötynyt pikaerosta jotenkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Prisman kasseja? Tänne asti haisee maalaisuus, henkilöauto ja bonuskortti. Tai siis ne haisee täällä jo muutenkin mutta kuitenkin.
Ikään kuin tässä taas katseltaisiin maalaisia ylhäältä ja oltaisiin niin ollakseen, kun päästään ruuhkissa hikoilemaan jossain julkisissa. Mie olen vitun ylpeä maalaisuudestani ja henkilöautosta.

Rainerit kun alkais elämään normaalia elämää ja lopettas sen Hiacen pakkaamisen kaikella paskalla, niin ehkä heitäkin alettaisiin pitää Perus-Penttinä. Mutta ei. Painellaan pitkin kyliä Hiacella pussihousuissa kokemassa rasismia samaan aikaan kun taskut pullottaa puukoista ja varastetusta tavarasta (joojooo ei kaikki varasta. 99% varastaa). Alkaisivat elämään Suomen yhteiskunnan mukaan, niinkun kaikki muutkin täällä, niin ehkä sitten ei tarvitse kokea syrjintää. Mutta tätähän he haluavat. Syrjintää. Saavat tekosyitä teoilleen.
Joskus 90-luvulla oli iltapäivälehdessä juttu kaverista, joka oli saanut tuomion petoksesta. Laittomasti hankittu noin sata tuhatta markkaa oli käytetty nahkatakkeihin, hevosurheiluun ja Mersuun...

Siis kuka osaa jotain yläasteikäistä neuvoa jossain koulutehtävissä. Ihan ufojuttuja. Kompalatiivigenesanssi impalatiivipersefetti. Ennen kait oli verbi ja joku toinen.
Tyttäreni, joka tanssi eilen vanhojen tanssit, kysyi taannoin apua lukion matikkaan. ”Siis kyllähän sie nää tiedät, oot käynyt lukion.” Joo kävin, 30 vuotta sitten, enkä silloinkaan oikein osannut trigonometriaa. Eikä sille ole ollut jokapäiväisessä elämässä käyttöä.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Vaikka ei ehkä pitäisi, niin silti ihmettelen hieman Maisa Torpan elämään liittyviä tapahtumia.

Jos hieman päässään kelailee taaksepäin, niin eikös Maisan ja Jari-Matin pitänyt avioitua vuodenvaihteessa? Vähän ennen kuitenkin tuli ero, ja Maisa kertoi ettei asiassa ole kolmansia. Tästä pieni hetki, niin kuvioihin tuli IT-Mikko, joka kertoi ettei hänen ja Maisan suhteestaan saa tekemälläkään muuta, kuin ystävyyttä. Näistä lausunnoista pari kuukautta, ja pari on naimisissa. No eipä sillä, kyllähän sitä voi ”salamarakastumisella” löytää elämänkumppaninkin.

Vähän silti nauratti, kun Maisa oli ”salahäistä” antanut kommentteja, että ”mielestäni hääbudjetin voi hääpaikastamme päätellä siten, ettemme ole ihan menneet sieltä, missä on halvinta. Ei Kämpissä alle parinkymmenen tonnin häitä järjestetä” ja lisäksi ”Mikko sanoi ihanasti, että ”sinä et ole yhtään alle kolmen karaatin arvoinen”, Maisa naurahtaa ja hymyilee.”

Jotenkin tämä rahalla pröystäily ihmetyttää, jos ja kun kyse on nyt vain siitä, että on kerrankin löydetty elämässä rakkaus eikä muulla ole väliä.

Kaiken jollakin tapaa kruunasi se, kun Maisa on kuvattu takaapäin hääpukuaan sovitellen, pelkissä stringeissä. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta jotenkin hieman ehkä mautonta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kun päästään ruuhkissa hikoilemaan jossain julkisissa
Erikoisia mielikuvia kaupungista. Oikeasti sporat ovat oikein sujuvia kulkuvälineitä, erittäin harvoin joutuvat ruuhkiin ja ilmastointikin pelittää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ikään kuin tässä taas katseltaisiin maalaisia ylhäältä ja oltaisiin niin ollakseen, kun päästään ruuhkissa hikoilemaan jossain julkisissa. Mie olen vitun ylpeä maalaisuudestani ja henkilöautosta.
En tajunnut. Olenhan minäkin ("ne haisee täällä jo muutenkin").
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Erikoisia mielikuvia kaupungista. Oikeasti sporat ovat oikein sujuvia kulkuvälineitä, erittäin harvoin joutuvat ruuhkiin ja ilmastointikin pelittää.
En ikinä vaihtaisi omaa autoa noihin. Siellähän on jotain tuntemattomiakin, vittuako se niille kuuluu minne minä menen. Ja voin oman auton pysäyttää jos tulee kusihätä tai tekee mieli polttaa sikari. Vaikka asuisin keskellä Helsinkiä, en silti astuisi jalallanikaan noihin julkisiin kulkuvälineisiin. Autolla ajan. Vien roskapussinkin autolla, onhan matkaa jopa noin 20 metriä. Ja kun dokaan, taksi vie.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellähän on jotain tuntemattomiakin, vittuako se niille kuuluu minne minä menen.
Tässäkin on jotain harhakuvitelmaa, oikeasti kaupungissa ketään ei kiinnosta sinun menemiset. Se on nimenomaan landespesifinen taipumus kytätä mitä se naapurin Simo nyt taas siellä postilaatikolla käy.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tässäkin on jotain harhakuvitelmaa, oikeasti kaupungissa ketään ei kiinnosta sinun menemiset. Se on nimenomaan landespesifinen taipumus kytätä mitä se naapurin Simo nyt taas siellä postilaatikolla käy.
Ilmaisin itseäni huonosti, anteeksi. Tarkoitus oli vain todeta, että minä en kulje raiteita pitkin. En liiku ennalta määrättyjä reittejä. Jos haluan poiketa sivupoluille, omalla autolla se on mahdollista. Ratikka on iskelmähumppaa, auto on jazzia.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää tämä nykymeno.
Kodeissa ja kouluissa on ns vapaa kasvatus. Nuorisolla on enemmän mielenterveysongelmia, kuin ennen. Näistä pitäisi tulla tulevia veronmaksajia. Mutta heitä ei velvoiteta juuri mihinkään. On netti, some, pelit ja päihteet + ei kiinnosta muut. Samaa ongelmaa monissa aikuisikäryhmissä.. ei huvita tehdä mitään, rahaa tulee riittävästi yhteiskunnalta.
Kuntataloudet on perseellään. Hallitus ei velvoita terveitä aikuisia hankkimaan elantoaan.
Eläkeläisiä on yhä enemmän, ja määrät kasvavat. Mistä lisää veronmaksajia? Mamuista ei siihen ole, sen näyttävät tilastot faktana.

"Ratkaisuna" voi olla jokin suuri kriisi, kuten luonnonmullistus, jokin suuri terveystuho, sota ym. Silloin on ihmisten ja yhteiskunnan palattava perusasioihin Hallitus ei ainakaan kykene isoihin muutoksiin.

Eli.. jatketaan siis nykyisellään. Ihmisten välinpitämättömyys ja vastakkainasettelu lisääntyy.

Et ole yksin ihmettelemässä nykymenoa.

Tosin likikään kaikki kodit ja koulut eivät noudata ns. vapaata kasvatusta, mutta huolestuttavan moni kylläkin. En laita mitään tutkimusraporttia asiasta, vaan perustan näkemykseni vajaan viidentoista vuoden kokemukseen asioista. Valitettavan monella lapsella on curling-vanhemmat, joiden tehtävänä on harjata ongelmat, ristiriidat, riitatilanteet, epämukavat asiat jne. pois lapsen elämästä. Toisin sanoin kasvatetaan maksuja pumpulissa, tilanteessa jossa kriisejä ei käytännössä ole. Muksut kasvavat harhaan, ettei ongelmia ole tai tule. Näinhän ei tietenkään ole, vaan esim. yläkouluissa kyllä tulee jonkinlainen kriisi eteen jokaiselle, josta sitten selviydytään tai ei. Nämä curlingvanhempien muksut eivät omaa taitoja selvitä epämukavasta tilanteesta, vaan pienistäkin asioista nousee helposti tajuton ongelma ja siinä menee helposti opetusaikaa kaikilta oppilailta. Osan itsetunto on niin olematon, että pelkkä oppilastoverin vilkaisu saa aikaan ahdistuksen tunteen, joka isoon ääneen tuodaan julki. Nämä alkaa olla jo päivittäisiä pienissäkin kouluissa.

Osa opettajista on sen verran kyllästyneitä herkkähipiäisiin nuoriin, että voivat tahtomattaankin pahentaa tilannetta sopimattomilla sanoilla. Kaikista oppilaista ei Erkkikään ota selvää onko taustalla oikeaa ongelmaa vai tehdäänkö ”ahdistuksesta” pelkkä ajansyöjä, jolla epämukavalta tuntuvassa oppiaineessa kulutetaan kivasti aikaa epäolennaiseen.

Mitään konkreettista ratkaisua tai viisastenkiveä mulla ei ole, mutta kysynpä vaan kuka lapsia kotona kasvattaa? Puhelin, some, pleikkari, netti? Vaiko vanhemmat? Onko rajoja millekään, vai annetaanko älylaite kouraan, jotta konfliktilta kasvatuksessa vältytään? Usein tuntuu, että koululaisen käytöksen takana on vanhempi, joka ei osaa, halua tai kykene kasvattamaan lastaan. Homma kipataan aika usein koululle, joka tekee sen mihin vähäiset resurssin riittävät.

Aikuisten osalta tuumailen, että sosiaaliturva kokonaisuutena on liian hyvä ja kattava mahdollistaen oleskelun ja laiskottelun muiden rahoilla. Itse funtsin, että ison osan tuista voisi laittaa poistoon kokonaan ja loputkin leikkuriin tai ainakin osin vastikkeelliseksi. Kokopäiväinen juopottelu vuosikausia muiden piikkiin on mahdollista, pykälät kun kieltävät kadulle heittämisen. Lopuksi totean, ettei ole yksilön vika, kun järjestelmä mahdollistaa vapaamatkustamisen. Vaikka vapaamatkustajina on vain pieni osa etuuksien saajista, tulisi siipeilijöitä patistella toimeliaisuuteen ja vastuuseen elämästään ja toimeentulostaan tavalla tai toisella. Järjestelmää ja rahanjakoa tulisi muuttaa, mutta nykyhallitukselta korjaavia toimenpiteitä lienee turha odottaa. Päinvastainen skenaario on todennäköisempi; työssäkävijää kupataan veroilla ja vastikkeettomia etuuksia korotetaan. Kyllä, välinpitämättömyys ja vastakkainasettelu lisääntyy.
 
K

Kiekkokatsoja

Et ole yksin ihmettelemässä nykymenoa.

Tosin likikään kaikki kodit ja koulut eivät noudata ns. vapaata kasvatusta, mutta huolestuttavan moni kylläkin. En laita mitään tutkimusraporttia asiasta, vaan perustan näkemykseni vajaan viidentoista vuoden kokemukseen asioista. Valitettavan monella lapsella on curling-vanhemmat, joiden tehtävänä on harjata ongelmat, ristiriidat, riitatilanteet, epämukavat asiat jne. pois lapsen elämästä. Toisin sanoin kasvatetaan maksuja pumpulissa, tilanteessa jossa kriisejä ei käytännössä ole. Muksut kasvavat harhaan, ettei ongelmia ole tai tule. Näinhän ei tietenkään ole, vaan esim. yläkouluissa kyllä tulee jonkinlainen kriisi eteen jokaiselle, josta sitten selviydytään tai ei. Nämä curlingvanhempien muksut eivät omaa taitoja selvitä epämukavasta tilanteesta, vaan pienistäkin asioista nousee helposti tajuton ongelma ja siinä menee helposti opetusaikaa kaikilta oppilailta. Osan itsetunto on niin olematon, että pelkkä oppilastoverin vilkaisu saa aikaan ahdistuksen tunteen, joka isoon ääneen tuodaan julki. Nämä alkaa olla jo päivittäisiä pienissäkin kouluissa.

Osa opettajista on sen verran kyllästyneitä herkkähipiäisiin nuoriin, että voivat tahtomattaankin pahentaa tilannetta sopimattomilla sanoilla. Kaikista oppilaista ei Erkkikään ota selvää onko taustalla oikeaa ongelmaa vai tehdäänkö ”ahdistuksesta” pelkkä ajansyöjä, jolla epämukavalta tuntuvassa oppiaineessa kulutetaan kivasti aikaa epäolennaiseen.

Mitään konkreettista ratkaisua tai viisastenkiveä mulla ei ole, mutta kysynpä vaan kuka lapsia kotona kasvattaa? Puhelin, some, pleikkari, netti? Vaiko vanhemmat? Onko rajoja millekään, vai annetaanko älylaite kouraan, jotta konfliktilta kasvatuksessa vältytään? Usein tuntuu, että koululaisen käytöksen takana on vanhempi, joka ei osaa, halua tai kykene kasvattamaan lastaan. Homma kipataan aika usein koululle, joka tekee sen mihin vähäiset resurssin riittävät.

Aikuisten osalta tuumailen, että sosiaaliturva kokonaisuutena on liian hyvä ja kattava mahdollistaen oleskelun ja laiskottelun muiden rahoilla. Itse funtsin, että ison osan tuista voisi laittaa poistoon kokonaan ja loputkin leikkuriin tai ainakin osin vastikkeelliseksi. Kokopäiväinen juopottelu vuosikausia muiden piikkiin on mahdollista, pykälät kun kieltävät kadulle heittämisen. Lopuksi totean, ettei ole yksilön vika, kun järjestelmä mahdollistaa vapaamatkustamisen. Vaikka vapaamatkustajina on vain pieni osa etuuksien saajista, tulisi siipeilijöitä patistella toimeliaisuuteen ja vastuuseen elämästään ja toimeentulostaan tavalla tai toisella. Järjestelmää ja rahanjakoa tulisi muuttaa, mutta nykyhallitukselta korjaavia toimenpiteitä lienee turha odottaa. Päinvastainen skenaario on todennäköisempi; työssäkävijää kupataan veroilla ja vastikkeettomia etuuksia korotetaan. Kyllä, välinpitämättömyys ja vastakkainasettelu lisääntyy.
Kiitoksia kommentista. Olit laajasti kuvaillut samaa asiaa, josta itse kirjoitin lyhennetysti.
Olen samaa mieltä kirjoittamastasi.
Siihen kommentoin lisää seuraavaa.
Jotenkin turhan usein, koko lapsen, nuoren, aikuisen kehityskaari liian usein sellainen, että henkilö ei joudu olemaan oman mukavuusalueen ulkopuolella, kuin varsin pienistä asioista. Sitten ei opita hoitamaan/hallitsemaan oman elämän asioita. Pitäisi toisinaan "oppia nauttimaan" siitä, että pystyy suorittamaan jotain haasteellista. Se kehittää ihmistä.

No, unohdamme ne jotka oppivat itsenäiseksi ja yhteiskuntakelpoisiksi. Ehkäpä siksi, kun näitä reppania, jotka "syrjääntyvät normi elämästä", joista pitäisi tulla Suomen tulevaisuus, on liikaa.
Myös yhteiskuntamme "rankaisee" niitä hyviä ihmisiä, jotka tekevät asioita oikein. Ottamalla heiltä lisää veroja, luomalla maahamme välinpitämätöntä kulttuuria, ja turvattomuutta rikoksilta.

No katsellaan ja "ihmetellään".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jotenkin turhan usein, on koko lapsen, nuoren, aikuisen kehityskaari on liian usein sellainen, että henkilö ei joudu olemaan oman mukavuusalueen ulkopuolella, kuin varsin pienistä asioista. Sitten ei opita hoitamaan/hallitsemaan oman elämän asioita.
Jotenkin kuvaat minua. Olen aina mennyt vähän sen mukaan mikä on helpointa ja mitä muut odottaa. Opiskelin Lahdessa, tein pätkätöitä lähialueilla, en osannut verkostoitua kun halusin olla itsekseni (töissä). Olen ollut elämässäni enemmän koulunpenkillä kuin oikeissa töissä (siis sellaisissa joista sai palkkaa eikä ollut mitään harjoittelua tms.). En koskaan ole halunnut lähteä pois täältä (Lahti) vaikka työllistymismahdollisuudet olisivat varmaan muualla olleet paremmat. Olen ollut jonkin verran sairauslomalla mielenterveysongelmien takia kun en ole selvinnyt normaalista elämästä vaan olen ahdistunut ja masentunut (ja yhteiskunta maksaa kun luuseri ei vaan jaksa ihan tavallista elämää).

Opiskelin alan jossa olisin voinut löytää vakituisen kokopäivätyön mutta ala oli väärä minulle. Olin koko ajan stressaantunut ja osaamiseni ylärajoilla enkä tuntunut pääsevän sinuiksi työn kanssa. Joka ilta piti nollata viinan kanssa päivä. Kun projekti jossa olin ollut mukana loppui ja minut irtisanottiin niin jätin hyvästit alalle enkä aio palata. Voisin löytää siltä alalta kokopäivätyön sen sijasta että teen osa-aikaista toisella alalla (eli maksaisin enemmän veroja kun palkkakin olisi parempi).

En ole tyytyväinen miten elämäni on mennyt ja millaisena yhteiskunnan loisena (työtön, sairas, koulussa) olen osan elämästäni elänyt. Kyllä se elämä olisi mennyt paremmin jos vaan olisin ottanut itseäni niskasta kiinni ja ollut parempi ihminen... Rohkeampi, sosiaalisempi ja olisin osannut olla oman mukavuusalueen ulkopuolella tyytyväinen enkä vain stressaantunut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kiitoksia kommentista. Olit laajasti kuvaillut samaa asiaa, josta itse kirjoitin lyhennetysti.
Olen samaa mieltä kirjoittamastasi.
Siihen kommentoin lisää seuraavaa.
Jotenkin turhan usein, koko lapsen, nuoren, aikuisen kehityskaari liian usein sellainen, että henkilö ei joudu olemaan oman mukavuusalueen ulkopuolella, kuin varsin pienistä asioista. Sitten ei opita hoitamaan/hallitsemaan oman elämän asioita. Pitäisi toisinaan "oppia nauttimaan" siitä, että pystyy suorittamaan jotain haasteellista. Se kehittää ihmistä.

No, unohdamme ne jotka oppivat itsenäiseksi ja yhteiskuntakelpoisiksi. Ehkäpä siksi, kun näitä reppania, jotka "syrjääntyvät normi elämästä", joista pitäisi tulla Suomen tulevaisuus, on liikaa.
Myös yhteiskuntamme "rankaisee" niitä hyviä ihmisiä, jotka tekevät asioita oikein. Ottamalla heiltä lisää veroja, luomalla maahamme välinpitämätöntä kulttuuria, ja turvattomuutta rikoksilta.

No katsellaan ja "ihmetellään".
Jotenkin kuvaat minua. Olen aina mennyt vähän sen mukaan mikä on helpointa ja mitä muut odottaa. Opiskelin Lahdessa, tein pätkätöitä lähialueilla, en osannut verkostoitua kun halusin olla itsekseni (töissä). Olen ollut elämässäni enemmän koulunpenkillä kuin oikeissa töissä (siis sellaisissa joista sai palkkaa eikä ollut mitään harjoittelua tms.). En koskaan ole halunnut lähteä pois täältä (Lahti) vaikka työllistymismahdollisuudet olisivat varmaan muualla olleet paremmat. Olen ollut jonkin verran sairauslomalla mielenterveysongelmien takia kun en ole selvinnyt normaalista elämästä vaan olen ahdistunut ja masentunut (ja yhteiskunta maksaa kun luuseri ei vaan jaksa ihan tavallista elämää).

Opiskelin alan jossa olisin voinut löytää vakituisen kokopäivätyön mutta ala oli väärä minulle. Olin koko ajan stressaantunut ja osaamiseni ylärajoilla enkä tuntunut pääsevän sinuiksi työn kanssa. Joka ilta piti nollata viinan kanssa päivä. Kun projekti jossa olin ollut mukana loppui ja minut irtisanottiin niin jätin hyvästit alalle enkä aio palata. Voisin löytää siltä alalta kokopäivätyön sen sijasta että teen osa-aikaista toisella alalla (eli maksaisin enemmän veroja kun palkkakin olisi parempi).

En ole tyytyväinen miten elämäni on mennyt ja millaisena yhteiskunnan loisena (työtön, sairas, koulussa) olen osan elämästäni elänyt. Kyllä se elämä olisi mennyt paremmin jos vaan olisin ottanut itseäni niskasta kiinni ja ollut parempi ihminen... Rohkeampi, sosiaalisempi ja olisin osannut olla oman mukavuusalueen ulkopuolella tyytyväinen enkä vain stressaantunut.
Nykyisinhän mikään ei saa olla vaikeaa. Haastavaa saa olla, kun se on muotisana nyt. Elämä tehdään ihan liian helpoksi, siloitellaan mukava alamäki että laskepas tuota nyt, siellä se nirvana on. Ei tartte nähdä vaivaa. Älä edes opettele lukemaan tai kirjoittamaan, turhia taitoja. Vie aikaa pelaavilta peukaloilta.

Minä olen täysin väärällä alalla. Opettajuuteen minut houkutteli lähinnä 10 viikon kesäloma. Mieluiten olisin kansainvälinen seikkailija, jolla on lupa tappaa. Ja muusikko. Miun keikoilla olisi aina vähintään 50000 ihmistä. Ja minä vittuilisin niille. Ne odottaisi jotain hittiä ja mie rämpyttäisin Mana Manan Totuus palaa -levyn läpi niille. Kahdesti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä olen täysin väärällä alalla. Opettajuuteen minut houkutteli lähinnä 10 viikon kesäloma. Mieluiten olisin kansainvälinen seikkailija, jolla on lupa tappaa. Ja muusikko.
Minä voisin olla kokopäiväinen käsityöläinen ja tekisin niitä juttuja joista tykkään... koruja, kynttilöitä ja muita käsitöitä. Minulla olisi ulkopuoliset myyjät koska itse inhoan myymistä enkä osaa puhua myyvästi. Tietty voisin istua taustalla jossain markkinoilla kiikkustuolissa ja kutoa vaikka sukkaa. Voisi myyjä sanoa että tekijä on tuossa ja minä voisin puhua tuotteista asiantuntevasti. Nykyään käsityöt on vaan ihan harrastus... satunnaisesti käyn jossain myymässä (käly tai äiti toimii välillä myyjinä, heiltä se käy ja tykkäävät siitä) mutta ei siitä elantoa saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös