En ymmärrä miksei se olisi meriitti. Esim saman genren Vesalan arvostuksesta tämä osuus muodostaa nähdäkseni merkittävän osan. Tuisku ja Vartiainen ovat varmaankin ne kaksi isointa nimeä, mutta eihän se tarkoita että biisinteko ei olisi meriitti popissakin.
Minusta se on asia, jolla ei ole mitään väliä. Pintapopissa sillä ei ole koskaan ollut väliä. Joku 60-luvun Motown on loistavaa musiikkia, vaikka sitä tehtiin ihan liukuhihnalta, eivätkä artistit kovinkaan usein tehneet itse biisejään. Aika harva taisi huudella perään, että tehkää itse biisinne. Ja toisaalta joku Saara Aalto tekee itse biisejä, mutta sitä ei arvosta juuri kukaan muu kuin Saara itse, koska biisit ovat paskaa.
Paula Vesala on vähän poikkeus, kai hänetkin voi poppariksi laskea, mutta hän tekee muutakin ja on ehkä jo hieman vakavammin otettava taiteilija kuitenkin. Näkisin, että Vesalan arvostus tulee ihan yhtä paljon monipuolisuudesta.
Tätä
biisit pitää tehdä itse -asennetta vaalivat nimenomaan rokkarit. Rockissa on jokseenkin epäuskottavaa vetää koko ajan muiden biisejä, vaikka covereita voi joskus tehdäkin. Ja sielläkään se ei ole erityinen meriitti, se on itsestään selvä asia ja oikeastaan vaatimus.