Ihmettelyketju

  • 6 327 601
  • 38 716
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jännä muuten että koko sen pari vuotta mitä Nacci oli pakosalla, niin viranomaiset vissiin tiesi koko ajan ja kokolailla tarkkaan missä se viilettää. Oli vissiin muita kiireitä.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Jännä muuten että koko sen pari vuotta mitä Nacci oli pakosalla, niin viranomaiset vissiin tiesi koko ajan ja kokolailla tarkkaan missä se viilettää --

No se voi olla, että poliisikin osaa lueskella Instagramissa Nacci-julkaisuja.

Ovat vain niin ovelia kettuja, etteivät paina tykkää-nappulaa, jolloin Nacille ei tule ilmoitusta: "Suomen poliisi tykkää julkaisustasi".

- - -

Vaan enää ei vapaana viillota Nacci. Ei vapaa Nacci tuulessa viuhuvi, ehei. "Kaukana auvoisat ajat ja poutapilvipäivien katveessa elämäänsä eteenpäin luikerrellut Nacci", miettiipi tiilenpäitä lueskeleva Nacci haikoisana. "I rest my Nacci, Nacci", sanoo poliisi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nakista (vai lausutaanko se italiaisittain "Nazzi") ja naamatatuoinneista tuli mieleen, että joskus olen ajatellut perustaa ei-niin-vakavan Ennakkoluuloketjun.

Naamatatuoinnit -> ei kun häkkiin. Jos ei ole vielä tehnyt rikosta, varmasti vähintään suunnittelee.

E: Idean saa vapaasti varastaa. Minulle riittää yksi ketjunavaus vuosikymmenessä.
 
Viimeksi muokattu:

A Siente

Jäsen
Nakista (vai lausutaanko se italiaisittain "Nazzi") ja naamatatuoinneista tuli mieleen, että joskus olen ajatellut perustaa ei-niin-vakavan Ennakkoluuloketjun.

Naamatatuoinnit -> ei kun häkkiin. Jos ei ole vielä tehnyt rikosta, varmasti vähintään suunnittelee.

E: Idean saa vapaasti varastaa. Minulle riittää yksi ketjunavaus vuosikymmenessä.

Tummempi ihminen --> terroristi. Tuohon se ketju menisi viimeistään kolmannessa viestissä. Muuten ihan hyvä idea, mutta ei tule toimimaan käytännössä.
 

A Siente

Jäsen
Ihmettelen, missä kummassa mustat kuulokkeet ovat. Jäivätkö ne farkkujen taskuun? Mikseivät ne ole pöydällä? Pelastus! Muistinkin juuri nyt, että minähän asetin ne tuohon vieressä olevaan ylimpään laatikkoon. Luojan kiitos muistin tuon, muuten olisi ollut kinkkinen mieli aamulla etsintöjen ja mietiskelyn merkeissä.

Miksi ihmettelet, jos tiedät missä ne on. Ymmärrän jos ihmettelit, mutta eihän tässä ole nyt mitään järkeä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Anna Puu. Sillä täytyy olla Suomen paras manageri. Avaa töllön tai lehden, niin sieltä hän kurkistaa. Tietäisi vaan miksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Anna Puu. Sillä täytyy olla Suomen paras manageri. Avaa töllön tai lehden, niin sieltä hän kurkistaa. Tietäisi vaan miksi.
Kyllähän tota ihan mielellään kattelee. Kuunnellut en ole ainakaan tietoisesti koskaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mankeloiko joku muukin lakanoita ja pussilakanoita? Tänään minä mankeloin meidän liinavaatteita... Sitten on kiva pujahtaa puhtaiden mankeloitujen lakanoiden väliin kun vaihtaa puhtaat. Mankelointi tuo mielestäni kivan tunnun lakanoihin ja ihmettelen ettei kukaan muu tuntemani mankeloi lakanoita. No ehkä se johtuu siitä ettei heillä ole mankelia käytössä...
 
K

Kiekkokatsoja

Mankeloiko joku muukin lakanoita ja pussilakanoita? Tänään minä mankeloin meidän liinavaatteita... Sitten on kiva pujahtaa puhtaiden mankeloitujen lakanoiden väliin kun vaihtaa puhtaat. Mankelointi tuo mielestäni kivan tunnun lakanoihin ja ihmettelen ettei kukaan muu tuntemani mankeloi lakanoita. No ehkä se johtuu siitä ettei heillä ole mankelia käytössä...
90 luvun alkupuolella nukuin viimeksi mankeloiduissa lakanoissa. Sitä ennen näin paljonkin mankelointia, vaikken itse siihen osallistunut. Oikeassa olet, on mankeloiduissa lakanoissa pieni ero, verrattuna ilman sitä oleviin. Tosin lakanoiden laadut on muuttuneet tuon ajan jälkeen aikalailla, joten kertomani ei välttämättä ole enää tätäpäivää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mankeloiko joku muukin lakanoita ja pussilakanoita? Tänään minä mankeloin meidän liinavaatteita... Sitten on kiva pujahtaa puhtaiden mankeloitujen lakanoiden väliin kun vaihtaa puhtaat. Mankelointi tuo mielestäni kivan tunnun lakanoihin ja ihmettelen ettei kukaan muu tuntemani mankeloi lakanoita. No ehkä se johtuu siitä ettei heillä ole mankelia käytössä...
Meillä on taloyhtiön pesutuvassa mankeli. Sen harvat käyttäjät näyttävät olevat vanhoja naisia. Eli ei taida olla nuorten/miesten juttu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anna Puu. Sillä täytyy olla Suomen paras manageri. Avaa töllön tai lehden, niin sieltä hän kurkistaa. Tietäisi vaan miksi.

Anna Puussa mielenkiintoisinta ovat suhteet muihin ihmisiin: iski Jenni Vartiaisen exän. Nyt kirjassa ilmeisesti kerrotaan, miten ja missä aikataulussa homma tapahtui, menivätkö suhteet vähän päällekkäin, ja mitkä ovat välit Jenniin.

Minäkin ihmettelen, miten jotkut jaksavat olla kiinnostuneita Annasta. Pohjoiskarjalainen maatiaiseukko, jonka suurin meriitti ovat Idolsin kakkostila ja monimutkaiset ihmissuhdekuviot. Niin ja se jännitteinen suhde Jenni Vartiaiseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
No onhan Anna Puu perkeleen kova pop-muusikko. Tekee biisejä itse, ja genressään oikeinkin hyvä laulaja. En ymmärrä disausta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tekee biisejä itse

Mikäs meriitti tämä on sellaisessa popmusiikissa, jota Anna Puu edustaa? Poppareiden kohdalla on ihan sama, kuka ne biisit tekee. Tärkeintä on se, miten ne esitetään. Ihan kiva, jos Anna tekee biisejä itse, mutta jotkut Jenni Vartiainen ja Antti Tuisku ovat silti helvetin paljon kovempia poppareita, koska kokonaisuus.

Tuo oman biisituotannon tärkeys kuuluu lähinnä rockmusiikkiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Mikäs meriitti tämä on sellaisessa popmusiikissa, jota Anna Puu edustaa?
En ymmärrä miksei se olisi meriitti. Esim saman genren Vesalan arvostuksesta tämä osuus muodostaa nähdäkseni merkittävän osan. Tuisku ja Vartiainen ovat varmaankin ne kaksi isointa nimeä, mutta eihän se tarkoita että biisinteko ei olisi meriitti popissakin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ymmärrä miksei se olisi meriitti. Esim saman genren Vesalan arvostuksesta tämä osuus muodostaa nähdäkseni merkittävän osan. Tuisku ja Vartiainen ovat varmaankin ne kaksi isointa nimeä, mutta eihän se tarkoita että biisinteko ei olisi meriitti popissakin.

Minusta se on asia, jolla ei ole mitään väliä. Pintapopissa sillä ei ole koskaan ollut väliä. Joku 60-luvun Motown on loistavaa musiikkia, vaikka sitä tehtiin ihan liukuhihnalta, eivätkä artistit kovinkaan usein tehneet itse biisejään. Aika harva taisi huudella perään, että tehkää itse biisinne. Ja toisaalta joku Saara Aalto tekee itse biisejä, mutta sitä ei arvosta juuri kukaan muu kuin Saara itse, koska biisit ovat paskaa.

Paula Vesala on vähän poikkeus, kai hänetkin voi poppariksi laskea, mutta hän tekee muutakin ja on ehkä jo hieman vakavammin otettava taiteilija kuitenkin. Näkisin, että Vesalan arvostus tulee ihan yhtä paljon monipuolisuudesta.

Tätä biisit pitää tehdä itse -asennetta vaalivat nimenomaan rokkarit. Rockissa on jokseenkin epäuskottavaa vetää koko ajan muiden biisejä, vaikka covereita voi joskus tehdäkin. Ja sielläkään se ei ole erityinen meriitti, se on itsestään selvä asia ja oikeastaan vaatimus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Tätä biisit pitää tehdä itse -asennetta vaalivat nimenomaan rokkarit. Rockissa on jokseenkin epäuskottavaa vetää koko ajan muiden biisejä, vaikka covereita voi joskus tehdäkin. Ja sielläkään se ei ole erityinen meriitti, se on itsestään selvä asia ja oikeastaan vaatimus.
Tässähän ei ollut mitään biisit pitää tehdä itse -asennetta, kunhan mainitsin että Anna Puu on mukana biisiensä teossa, ja että se hänelle eduksi luettakoon. Ja kuten todettua, pidän Anna Puun musiikkia erinomaisen laadukkaana suomalaisena pop-musiikkina, pitäisin vaikka hän ei olisi biisejään ollut tekemässäkään.
 

Glove

Jäsen
Mankeloiko joku muukin lakanoita ja pussilakanoita? Tänään minä mankeloin meidän liinavaatteita... Sitten on kiva pujahtaa puhtaiden mankeloitujen lakanoiden väliin kun vaihtaa puhtaat. Mankelointi tuo mielestäni kivan tunnun lakanoihin ja ihmettelen ettei kukaan muu tuntemani mankeloi lakanoita. No ehkä se johtuu siitä ettei heillä ole mankelia käytössä...
Eipä ole mankelia, enkä ole tutustunut taloyhtiön pesutupaan olisiko sielläkään sellaista. Hyvinnon mennyt ilmankin pyykkikone-kuivausrumpuyhdistelmällä. Osaan minä kyllä mankelia käyttää, ettei se siitä ole kiinni. Silloin kun vielä äidin luona asuin noin 30 vuotta sitten, petivaatteet kyllä mankeloitiin. En kyllä enää muista oliko niillä eroa mankeloimattomiin.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle tulee mankelista mieleen ainoastaan tämä Kummelin natsi joka soitti Oberstdorfiin ja sitten mankeloi kravattinsa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Rupesi oikein ihmetyttämään, kun se herätti naurua, että pidän kahdella kaudella SHLssä 0,5PPG tehoillutta pelaajaa isona kalana...mitä siis tulee Liigaan tehtäviin hankintoihin. Omien hatarien muistikuvien mukaan tehtävien havaintojen perusteella, olen käsityksessä, että tuollaisen CVn n. 30 vuotiaita ukkoja ei Liigaan juurikaan siirry. Lukon kaksoset tuli nyt suunnilleen tuollaisilla tilastoilla ja näyttävät tosi koville vahvistuksille Liigaan.

Tuus nyt @Baloun selvittämään, että kuinka kova sen ukon täytyy oikeen olla, että nuot ison kalan määreet sinun mielestäsi täyttyisi.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tuus nyt @Baloun selvittämään, että kuinka kova sen ukon täytyy oikeen olla, että nuot ison kalan määreet sinun mielestäsi täyttyisi.
Jos nyt lähdetään tilastojen perusteella niin Bertrand ja Zaborsky sekä Eero Elo nyt äkkiseltään niitä ketkä ovat isoja kaloja.

Pidät Squiresia isona kalana, mutta samalla saman tason jannu isommilla peli ja pistemäärillä KHL:ssä ei täytä ison kalan saappaita, joka teille tuli?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos nyt lähdetään tilastojen perusteella niin Bertrand ja Zaborsky sekä Eero Elo nyt äkkiseltään niitä ketkä ovat isoja kaloja.

Pidät Squiresia isona kalana, mutta samalla saman tason jannu isommilla peli ja pistemäärillä KHL:ssä ei täytä ison kalan saappaita, joka teille tuli?
Missä sanoin, että puolet Squiresia vähemmän SHLssä pisteitä tehnyt Hedberg ei täytä ison kalan saappaita?

Niin onhan nuotkin isoja kaloja. Varsinkin kaki ensimmäistä... Mutta nuot kaikki ovat Liigaan kasvaneita kavereita, joilla on valmiiki siteitä tänne. Mielestäni on vähän vaikeampi naarata valmis iso kala Liigaan ja lokeroisin ne eri kastiin. Sanopa jotain esimerkkejä tälläisistä ulkopuolisista kaloista.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Missä sanoin, että puolet Squiresia vähemmän SHLssä pisteitä tehnyt Hedberg ei täytä ison kalan saappaita?

Niin onhan nuotkin isoja kaloja. Varsinkin kaki ensimmäistä... Mutta nuot kaikki ovat Liigaan kasvaneita kavereita, joilla on valmiiki siteitä tänne. Mielestäni on vähän vaikeampi naarata valmis iso kala Liigaan ja lokeroisin ne eri kastiin. Sanopa jotain esimerkkejä tälläisistä ulkopuolisista kaloista.
Huhuketjussa "
Ihan niin kuin arvata saattoikin. Squires oli Ässille, varsinkin tähän paikkaan ihan liian iso kala.

Ehkä joskus 3kk päästä Ässillä voisi olla saumaa noin isoihin vonkaleisiin. "

Rivien välistä luettuna et pidä Hedbergiä isona kalana.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhuketjussa "
Ihan niin kuin arvata saattoikin. Squires oli Ässille, varsinkin tähän paikkaan ihan liian iso kala.

Ehkä joskus 3kk päästä Ässillä voisi olla saumaa noin isoihin vonkaleisiin. "

Rivien välistä luettuna et pidä Hedbergiä isona kalana.
No aika hemmetin milkas mielikuvitus saa olla, että tuollaista rivien välistä saa luettua...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös