Tää on tätä nykynuorisoa. Jotkut kasvattaa lapsensa alusta lähtiin liian pumpulissa niin tässä yleensä lopputulos. Jos pelkää kastuvansa nii miten ois vaihtovaatteet reppuun?Tytär heräs aamulla jotta voi heittää kaverinsa töihin, koska kaveri asuu vähän syrjässä ja hänen vanhempansa ovat jo lähteneet omiinsa.
Kaveri ilmoitti jottei mene tänään koska ei halua kastua ja olla märkä koko päivää!!!
Ei saatana
Suomessa ei puolestaan ole 13. kuukauden palkkaa kuten joissain maissa.
Saakohan valmentaja kenkää jos ja kun pääsevät joskus pinnalle?
Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.Oikeastaan koko lomarahatouhu ihmetyttää. Miksi siitä kuukaudesta, jonka voi viettää vaikka kattoon syleksimällä, saa vuoden parhaan korvauksen? Ei sen puoleen - kyllä raha aina kelpaa. Jos meillä olisi mahdollisuus valita, leikkaisin mieluummin nuo kinky-tunnit suoraan lomarahoista, sen sijaan että tekee vuorokautta orjatyötä.
Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.
Mulla lukee intrassa omien tietojen kohdalla "Holiday bonus". Siinä on kerrottu, miten monelta lomapäivältä minulle maksetaan rahaa. Jos siis en vaihda holiday bonusta lomarahavapaaksi. Mistään kohtaa en löydä tuolta tekstiä "Returning from holiday bonus", eikä intrassa koskaan kerrota, milloin voi alkaa vaihtaa lomaltapaluurahaa vapaapäiviksi.Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.
Myönnän osittain syyllisyyteni. Mutta itseasiassa noi aikanaan maksettiin juurikin loman lopussa. Sitten niitä alkoi jotkut firmat maksamaan aina tiettynä päivämääränä kaikille, muistaakseni Posti maksoi aina 1.6 vai 1.5, kun lomakausi alkoi. Vaikka lomalla olisit ollut elokuussa. Sitä en tosin tiennyt että nykyään on ihan tesseissä erikseen lomaraha ja lomaltapaluuraha, vaikka samasta asiasta lienee kyse. Jossain vaiheessa vuosien varrella tuo nimitys lienee muuttuneen kun onhan tuo lomaltapaluuraha hankala termi. Sitä muuten ei sillon maksettu jos vaikka määräaikainen loppui kesään, vaikka lomat maksettiinkin.Nyt on taas jotain hassuttelua tarkoilla termeillä, vaikka aivan hyvin tiedät kuukauden kesälomaa edeltävän palkan olleen puolitoistakertainen.
Lomaltapaluuraha on vanha termi ja liittyy juuri tuohon loman jälkeen töihintuloon, jottei Volvon tehtaat vienyt mennessään.Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.
Huonon sarkasmin ja trollauksen raja on mahdoton vetää.Onko ihmisiltä kadonnut sarkasmin ymmärryksen taito kun kuvitellaan että kaikki on heti interneetissä trollaamista?
Helppoahan se on, jos ymmärtää mitä ne termit tarkoittaa. Se toki on nykyaikana hirveän vaikeaa että ymmärrettäisiin edes alustavasti moisten termien merkitystä.Huonon sarkasmin ja trollauksen raja on mahdoton vetää.
Oliko tämä nyt sarkasmia? Ei tutka hälytä. Musta tuntuu joka kerta, että kyse on hätäisestä pelastusyrityksestä, kun vedotaan sarkasmiin.Helppoahan se on, jos ymmärtää mitä ne termit tarkoittaa. Se toki on nykyaikana hirveän vaikeaa että ymmärrettäisiin edes alustavasti moisten termien merkitystä.
Ei, tällä kertaa se ei ollut. Me voidaan kyllä sopia että se on aina hätäinen pelastusyritys. Varsinkin kun nauraa itselleen, niin siinä kai sitten yrittää itse pelastaa itsensä.Oliko tämä nyt sarkasmia? Ei tutka hälytä. Musta tuntuu joka kerta, että kyse on hätäisestä pelastusyrityksestä, kun vedotaan sarkasmiin.
Njoo. Jotkut kirjoittelijat puuttuvat kirjoitusvirheisiin, kun ovat saamassa pippelinvenytyskilpailuissa nekkuunsa. En tarkoita sinua. Sä olet muuten vain jäärä. Niin olen kyllä minäkin. :tuoppi:Ei, tällä kertaa se ei ollut. Me voidaan kyllä sopia että se on aina hätäinen pelastusyritys. Varsinkin kun nauraa itselleen, niin siinä kai sitten yrittää itse pelastaa itsensä.
No tämän kyllä myönnän.Njoo. Jotkut kirjoittelijat puuttuvat kirjoitusvirheisiin, kun ovat saamassa pippelinvenytyskilpailuissa nekkuunsa. En tarkoita sinua. Sä olet muuten vain jäärä. Niin olen kyllä minäkin. :tuoppi:
Onko ihmisiltä kadonnut sarkasmin ymmärryksen taito kun kuvitellaan että kaikki on heti interneetissä trollaamista?
Tuota jonotusta minäkin ihmettelen monessa paikassa. Tulin eilen bussilla Helsingistä Lahteen. Tulin Kampin terminaaliin noin vartin ennen bussin lähtöä ja kyllä siellä portilla oli jo jonottajia. Itse otin tuolin läheltä ja luin kirjaa ja söin pähkinöitä rauhassa kunnes bussi tuli. Koska kaikille oli paikka varattuna (oli siis Onnibus) niin en ymmärtänyt mitä hyötyä sai se lauma joka puolikaaressa odotti bussia vartin oven edessä. No on paljon asioita joita en ymmärrä.Ihmetyttää aina tasaisin väliajoin, miksi lentokenttien lähtöporteilla ihmiset alkavat jonottaa koneeseen pääsyä varttia aiemmin kuin portti edes avataan.
Ihmetyttää aina tasaisin väliajoin, miksi lentokenttien lähtöporteilla ihmiset alkavat jonottaa koneeseen pääsyä varttia aiemmin kuin portti edes avataan. Jokaisellahan on siinä vaiheessa jo hanskassa oman jakkaran numero, joten miksi sinne lentokoneeseen pitää päästä rynnimään ensimmäisenä?