Ihmettelyketju

  • 6 353 227
  • 38 761

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Miksi intialaiset lausuu niin omituisesti englantia? Ei siis mitään tolkkua ota niiden döödödöö puheesta. Prkle!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
-Mercury- kirjoitti:
Ei se ainakaan tämän kanssa ole.
Niin, ei varsinkaan, kun työntäjä heittää lipat ja lastenvaunut rullaa vilkasliikenteiselle tielle..

Ihmettelen, että voi näin idiootteja ihmisiä olla olemassa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Murmeli kirjoitti:
Niin, ei varsinkaan, kun työntäjä heittää lipat ja lastenvaunut rullaa vilkasliikenteiselle tielle..

Ihmettelen, että voi näin idiootteja ihmisiä olla olemassa.

Puhumattakaan niistä idiooteista, jotka kantavat lastaan sylissäään, työntävät lastenrattaita, kuljettavat lastaan polkupyörän takana lastenistuimessa tai pistävät lapsen kiinni auton lastenistuimeen, joka liikkuu parhaimmillaan Suomenkin teillä 120 km/h ja laillisesti.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Murmeli kirjoitti:
Niin, ei varsinkaan, kun työntäjä heittää lipat ja lastenvaunut rullaa vilkasliikenteiselle tielle..

Ihmettelen, että voi näin idiootteja ihmisiä olla olemassa.

Eikös osassa lastenvaunuista ole ns. turvajarrut tms. joka pitää olla pohjassa liikuttaessa, kun kahvan vapauttaa niin vaunun jarru pysäyttää vaunun joten vaunu ei lähde holtittomasti liikkeelle jos työntäjä kaatuu tms. - korjatkaa jos olen aivan väärässä. Toki olen nähnyt, että moni työntelee rulliksilla tms. aivan tavallista vaunua ja kyllähän se toisilla aika holtittoman tuntuista menoa on kun luistelija itsekään ei kovin kummoisesti hallitse sitä luistelua - mutta tokkopa tuokaan nyt kovin paljoa vaarallisempaa touhua on kuin lapsen kuljettaminen pyörällä lastenistuimessa, onnettomuuksia sitenkin voi sattua.

vlad.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Murmeli kirjoitti:
Niin, ei varsinkaan, kun työntäjä heittää lipat ja lastenvaunut rullaa vilkasliikenteiselle tielle..

Ihmettelen, että voi näin idiootteja ihmisiä olla olemassa.

Niin, no empä tuosta tiedä, mutta noita siellä ameriikoissa on ihan yleisesti myynnissä, juoksuun ja rullaluisteluun ym. Tosin eipä siellä juuri mitään pyöräteitä ole eli niitä voi sitten työnnellä jossain puistoissa joissa ei juuri autoja näy.

Jarruthan noissa yleensä on ja suuret pyörät pitävät huolta siitä että eivät tökkää joka rakoon.

Tyhmää? no mistä minä tiedän.
 

Anton

Jäsen
designer:
"Miten voi melkein unohtaa salasanansa Jatkoaikaan?"

Oikeastaan se on pikkaisen hieman ongelmallisempi operaatio kuin housuihin kuseminen! Tee vaikka testi. Kumman unohtaa ja kumman haluaa unohtaa?

Varmuden välttämiseksi pidän itse mukanani makuupussia ja rinkkaa, jossa on varustus pariksi viikoksi, sillä en koskaan kirjoita kahta peräkkäistä viestiä samasta paikasta. Kieltämättä tuo rajoittaa harrastamista hieman.
Jos tuntuu, etten aamulla herätessäni "sieltä, jonne läksimme silloin" ja ole täysin varma JA:n salasanasta, niin menen vessan peilin eteen, jolloin näen salasanan, joka on tatuoitu peilikuvana otsaani.

Kun en ole Jatkoajassa, niin jäljitän ja vainoan muita paranoideja. Antoisa harrastus muuten! Varokaa vain, sillä...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmetyttää Ylen touhu. Jonnekin väsyneisiin lätkäkisoihin raahataan henkilökuntaa lentokonelasteittain ja pidetään studiota ja laitatoimittajia, mutta todellisissa Urheilukilpailuissa, kuten futiksen MM - kisoissa, selostajia istutetaan koirankopissa Pasilassa.

Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen Jungerin masinoima säästökamppanja, kun ne Euroviisutkin pitäis järjestää..
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Reverent kirjoitti:
Ihmetyttää Ylen touhu. Jonnekin väsyneisiin lätkäkisoihin raahataan henkilökuntaa lentokonelasteittain ja pidetään studiota ja laitatoimittajia, mutta todellisissa Urheilukilpailuissa, kuten futiksen MM - kisoissa, selostajia istutetaan koirankopissa Pasilassa.
Ihmetyttää mielipide, että kaatuilun ja käsienlevittelyn mm-kisoihin pitäisi tunkea rahaa tolkuttomasti, vaikka Suomi ei ole koskaan ollut edes lähellä kisoja.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reverent kirjoitti:
Ihmetyttää Ylen touhu. Jonnekin väsyneisiin lätkäkisoihin raahataan henkilökuntaa lentokonelasteittain ja pidetään studiota ja laitatoimittajia, mutta todellisissa Urheilukilpailuissa, kuten futiksen MM - kisoissa, selostajia istutetaan koirankopissa Pasilassa.

Väsyneissä lätkäkisoissa pelaa suomalaisia. Ainut suomalaiseksi luettava pelaaja taitaa näissä kisoissa olla Ruotsin kolmosvahti Rami Shaaban - äiti Forssasta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ohmi kirjoitti:
Väsyneissä lätkäkisoissa pelaa suomalaisia. Ainut suomalaiseksi luettava pelaaja taitaa näissä kisoissa olla Ruotsin kolmosvahti Rami Shaaban - äiti Forssasta.


Jaa että se ainua autuaaksi tekevä asia on se että kisoissa on oltava suomalaisia mukana? En ymmärrä tuollaista ajattelutapaa - tässä nyt sentään on kyseessä maapallon suosituimman urheilulajin MM-kisat.

Ja ettei mene off topic, niin tuo kirjoittamani olkoon sitten se minun ihmettelyni tähän ketjuun tässä vaiheessa.

Olen muutenkin aina ihmetellyt sellaista touhua, että esmes jonkun Jari Litmasen päästyä Amsterdamin Ajaxiin, niin Suomessa ilmestyi kaduille ja kankahille hirveät määrät Ajax-paitaisia joukkueen "faneja". Vai pitääkö tuollainen fanitus ymmärtää jonkun yksilöurheilijan ihannoimisena, eikä sillä ole mitään tekemistä urheilijan edustaman seuran kanssa? En kyllä käsitä sitten tuotakaan.
Otetaanpas esimerkki. Itse olen henkeen ja vereen IFK:n kannattaja. Mutta koska kovasti tykkään esim. Teppo Nummisen pelityylistä ja miehen tavasta hoitaa hommat noin yleensäkin, niin pitäiskö minun hankkia jokin Tapparan pelipaita ihan sen takia kun se selässä lukee Numminen?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ohmi kirjoitti:
Väsyneissä lätkäkisoissa pelaa suomalaisia. Ainut suomalaiseksi luettava pelaaja taitaa näissä kisoissa olla Ruotsin kolmosvahti Rami Shaaban - äiti Forssasta.

Teddy Lucicin äiti puolestaan on Lappeenrannasta. Sekä Lucic, että Shaaban pelasivat Ruotsin avausottelussa täydet minuutit.
 

Trixie

Jäsen
Ihmetyttää suuresti asiakkaat, jotka eivät osaa viedä tarjottimia roskiksen päälle ja roskia roskikseen. Vielä enemmän ihmetyttää ihmiset, jotka kävelevät sen kyseisen roskiksen ohi, eivätkä kuitenkaan voi heittää kahvikuppiaan sinne, vaan jättävät sen kupin pöydälle.
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen, että Iltapäivälehtiä jaksaa kiinnostaa onko joku kirjoittanit jotain kirjoja tai ei. Mitä hemmetin väliä, millä nimellä joku moska myydään, jos ihminen ostaa kuitenkin sitä sisältöä eli kirjantekstiä.

Itse en tosin tuollaisesta kirjailijasta ole edes kuullut, mutta koko episodi tuntuu aivan käsittämättömän vähäpätöiseltä.
 

Tobias

Jäsen
Ihmetyttää kovasti ihmiset, joilla on aikaa seurata televisiosta kaikki roskasarjat ja muu tyhmentävä ohjelmisto. Vielä enemmän ihmettelen, kuinka näillä tyypeillä on mielenkiintoa näihin ohjelmiin.

Lukisivat idiootit jotain hyödyllistä senkin ajan.

Lisäksi kummastelen, että kuinka Suomen kaltaisessa, hienot puitteet tarjoavassa yhteiskunnassa, on niin paljon tyhmää jengiä kaikesta panostuksesta koulutukseen huolimatta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tobias kirjoitti:
Ihmetyttää kovasti ihmiset, joilla on aikaa seurata televisiosta kaikki roskasarjat ja muu tyhmentävä ohjelmisto. Vielä enemmän ihmettelen, kuinka näillä tyypeillä on mielenkiintoa näihin ohjelmiin.

Lukisivat idiootit jotain hyödyllistä senkin ajan.

Lisäksi kummastelen, että kuinka Suomen kaltaisessa, hienot puitteet tarjoavassa yhteiskunnassa, on niin paljon tyhmää jengiä kaikesta panostuksesta koulutukseen huolimatta.

Perustele näkemyksesi, kiitos. Paino sanalla PERUSTELE.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
scholl kirjoitti:
Mitä hemmetin väliä, millä nimellä joku moska myydään, jos ihminen ostaa kuitenkin sitä sisältöä eli kirjantekstiä.

Lukijan kannalta sillä ei ole väliä onko opuksen raapustanut sinä vai naapurin Tuula.

Kirjailijan kannalta sillä taas on. Ihmettelen, ettet tuota tullut ajatelleeksi. Lisäksi ihmettelen, kuka yleensä suostuu tuollaiseen haamukirjoittamiseen ja jopa kirjoittaa 16 (?) kirjaa jonkun toisen nimiin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmetyttää kovasti ihmiset, joilla on aikaa seurata televisiosta kaikki roskasarjat ja muu tyhmentävä ohjelmisto. Vielä enemmän ihmettelen, kuinka näillä tyypeillä on mielenkiintoa näihin ohjelmiin.

Lukisivat idiootit jotain hyödyllistä senkin ajan.

Eikö olisi aika kuivaa elämää, mikäli koko ajan lukisi vain tietosanakirjaa ja välillä katselisi tv:stä sotadokumentit ja luontodokumentit?

Sitä paitsi, kuka määrittelee mikä on roska-ohjelma?

Ja jos nyt sattuu tv olemaan ja siitä sattuu vielä luvankin maksamaan, niin kai sieltä jotain sentään haluaa myös katsella. Eikä tuolta näytä juuri tulevan kuin uusintoja, tosi-tv-sontaa tai saippuasarjoja. Aika vaikea katsella laadukkaita ohjelmia.


Lisäksi kummastelen, että kuinka Suomen kaltaisessa, hienot puitteet tarjoavassa yhteiskunnassa, on niin paljon tyhmää jengiä kaikesta panostuksesta koulutukseen huolimatta.

Kannattaa miettiä, onko Suomi sittenkään niiiin hyvinvointivaltio kuin annetaan luvan ymmärtää.

Onhan täällä optiomiljonäärejä, joilla pyyhkii hyvin. Mutta koko ajan irtisanomisten valtakunnassa lisääntyy myös heikosti toimeentulevien määrä.

Voishan sitä tietenkin ilmaiseksi hakea kirjoja kirjastosta, mutta varsinainen opiskelu jo lukiossa maksaa aikas paljon. Niin paljon, että kaikilla ei ole edes varaa tähän, saati amk tai yliopisto-opiskeluun.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
vilperi kirjoitti:
Eikö olisi aika kuivaa elämää, mikäli koko ajan lukisi vain tietosanakirjaa ja välillä katselisi tv:stä sotadokumentit ja luontodokumentit?

Roskaohjelmiin en ota kantaa mutta sen voinen sanoa ettei elämä todellakaan ole kuivaa kun lukee tietosanakirjoja tai klassikoita tai elämäkertoja - ne antavat todella paljon joten niihin uhrattu aika ei todellakaan ole hukkaan heitettyä aikaa ainakaan minun mielestä.

Sama pätee televisio-ohjelmiin, paljon mielummin katson televisiosta ohjelmia jotka vaativat hivenen aivotyöskentelyä tai ovat muulla tavoin laadukkaasti tuotettua ja ohjattua tuotantoa - siksipä leffatkin valitsen hyvin tarkoin mitä katson ja mitä en jotta en tuhlaisi aikaa mielestäni rostatuotantoon.

Joskus saatan silkasta mielenkiinnosta katsoa yhden jakson jotain suurelle massalle tarkoitettua sarjaa jotta näkisin, että millainen tuotanto vetoaa massoihin ja millaisen ohjelmatarjonnan parissa he elävät - tätä tosin tapahtuu hyvin harvoin koska olen huomannut ettei se anna riittävästi minulle inspiraatiota. Mielummin vaikka kuuntelen veden tippumista hanasta kuin katson jotain ylimainostettua sarjaa.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Onko heissä luonnevika ?

Minua ihmetyttää ihmiset jotka eivät pysty käsittelemään eikä myöntämään omia virheitään. Ihmisissä on tietty lajityyppi jotka lyötyään vasaralla sormeensa väittävät kivenkovaan ettei näin tapahtunut. Mielestäni on suuri rikkaus osata myöntää omat virheensä, myöskin sana anteeksi on erittäin opettelemisen arvoinen. Tyypit jotka pyörivät virheissään kuin kärpänen hämähäkin verkossa takertuen yhä enemmän ja enemmän ovat mielestäni kyllä ihmiskunnalle tarpeettomia.

Mikä heidän päässään on oikein vialla, johtuuko tälläinen luonneviasta vai mistä helvetistä, uskon että he kärsivät itse eniten tästä asiasta. He etenevät kuin junat sopimatta entisiä virheitään ja jatkavat eteenpäin ja eteenpäin aiheuttaen ympäristölleen ja kanssaihmisille pahaa enemmän kuin itse ymmärtävätkään, esimerkiksi työyhteisössä he ovat vaarallisia yritystoiminalle, sekä ennen kaikkea sen hengelle. Ja mitä ihmeellisintä he yleensä vieläpä saavat kierrettyä omat virheensä haukkumalla ja painostamalla muita ihmisiä väärillä syytöksillään ym.

En voi oikeastaan mitään muuta toivoa kuin että painuisivat vittuun tästä elämästä ja ampuisivat itsensä, kun kerran eivät opi millään.

veini

Ps. Vääristelevät virheen tekijät vain vituttavat, joissa ei ole luonnetta tunnustaa olevansa ihminen joka voi tehdä virheen itse !
 

Tobias

Jäsen
Paitselo kirjoitti:
Perustele näkemyksesi, kiitos. Paino sanalla PERUSTELE.

Sen verran palaan edelliseen viestiini, että korvaan ainakin jossain määrin sanaa "tyhmyys" sanalla "sivistymättömyys". Osittain pidän näitä yhtenevinä käsitteinä, vaikka tokihan tyhmä ihminen voi olla sivistynyt ja sivistymätön olla fiksu. Useinmiten nämä käsitteet kulkevat tiukasti käsi kädessä.

Tämä sivistymättömyys tai tyhmyys kuvastuu esimerkiksi television ohjelmatarjontana josta aiemmin mainitsinkin. Sitähän tuolta televisiosta näytetään, mille on tilausta. Harvassa on laadukkaat ajankohtaisohjelmat ja dokumentit verrattuna siihen roskaan, mitä illasta toiseen televisiosta puskee lähes tauotta. Kirsikkana kakussa on viime vuosina mukaan tulleet chatit.

Mutta televisiohan on vain rikkana rokassa kansalaisten sivistymättömyyden mittarina. Yleiset käyttäytymissäännöt ja järjestyssäännöt tuntuvat jatkuvasti tältä jengiltä unohtuvan. Tästä käytiinkin kattavaa keskustelua ketjussa, jossa käsiteltiin kaupunkien järjestyssääntöjä tai oikeastaan niiden puuttumista. Jengi elää tässä maassa kuin pellolla. Se on tyhmää käytöstä.

Olen asunut lähes kolme vuotta ulkomailla, lähinnä saksankielisessä Euroopassa ja valitettavasti on todettava, että porukalla on lähes poikkeuksetta positiivisempi yleisilme, mielekkäämpää ja sivistävämpää tekemistä ja laadukkaampaa elämää kuin meillä täällä. Ihmiset haluavat oman näkemykseni mukaan sivistää itseään enemmän kuin täällä. Tämä on oma kokemukseni näilta vuosilta. Olen puhtaasti suomalainen mutta itse samaistun paremmin siihen elämäntapaan.

Suomen periaatteessa, "paperilla" ja mielikuvissa, fiksu jengi istuu olmeina television ääressä kytäten Salattuja Elämiä, lukien Seiskaa ja odottaen kuin kuuta nousevaa että loppuisi jo tää arki, että pääsis hakemaan Citymarketista sen 8,90 eur mäyräkoiran. Sitten on taas yksi ilta mukava mölytä kaltaistensa kanssa kittaamassa halpaa kaljaa -ja viikon päästä uudelleen sama kierros. Usko pois, tätä jengiä on Suomessa helvetin paljon. Ehkä elämän oravanpyörä ei mene kaikilla ihan tähän tapaan mutta suurinpiirtein samoista elementeistä se on monilla rakennettu.

Suomalaiset ovat vähintään sivistymätöntä porukkaa, elleivät sitten jopa suorastaan tyhmää kansaa. Hyvät peruseväät elämään tarjotaan peruskoulussa ja lukiossa mutta jotenkin tuntuu että suuressa osassa suomalaisia elää jonkinlainen sivistymättömyys geeneissä ja kyllä minä olen törmännyt päivittäin suoranaiseen tyhmyyteen pelottavan usein asioidessani ihmisten kanssa. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Nähdäkseni suuri massa Suomessa on tyhmenemässä samanaikaisesti kuin kärki terävöityy ja kapenee. Saas nähdä kuinka kauan terävä ja kapea älymystökärki pysyy Suomessa.

Tällaisia mielipiteitä ja perusteluja edelliseen viestiini.
 

scholl

Jäsen
vetti kirjoitti:
Lukijan kannalta sillä ei ole väliä onko opuksen raapustanut sinä vai naapurin Tuula.

Kirjailijan kannalta sillä taas on. Ihmettelen, ettet tuota tullut ajatelleeksi. Lisäksi ihmettelen, kuka yleensä suostuu tuollaiseen haamukirjoittamiseen ja jopa kirjoittaa 16 (?) kirjaa jonkun toisen nimiin.

Elämänkerroissahan tuo on tavallista. Julkaistaan mukamas henkilön itsensä kirjoittamana, mutta tosiasiassa haamukirjoittaja saattaa olla joku nuori toimittaja, joka saa pikkaisen karkkirahaa urakastaan. Pääasia, että juuri sillä hetkellä pinnalla olevasta julkkiksesta saadaan elämänkerta ulos - sisällöstä viis.

Ajatellaanpa asiaa markkinoinnin näkökulmasta. Jos jollain on nimi, jonka voi ajatella olevan jonkinlainen brändi, joka voisi myydä paremmin niin miksei sillä nimellä myytäisi. Samalla tavalla kuin Pirkka-tuotteilla on monta eri valmistajaa niin voihan joku kirjoittaakin monelle "merkille". Henkilö voi olla itse asiassa vielä sellainen, joka tykkää kirjoittamisesta, mutta karttaa julkisuutta tai henkilö, jonka ulkonäkö tai esiintyminen on sellaista, ettei se myisi tai asema, joka ei mahdollista kirjojen julkaisemista.

En usko ollenkaan, etteikö kirjailija olisi saanut työstään korvausta. Se on varmasti ollut ihan hyvä diili molemmille ja nyt siitä vain tekopyhät tyypit mussuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tobias kirjoitti:
Suomalaiset ovat vähintään sivistymätöntä porukkaa, elleivät sitten jopa suorastaan tyhmää kansaa. Hyvät peruseväät elämään tarjotaan peruskoulussa ja lukiossa mutta jotenkin tuntuu että suuressa osassa suomalaisia elää jonkinlainen sivistymättömyys geeneissä ja kyllä minä olen törmännyt päivittäin suoranaiseen tyhmyyteen pelottavan usein asioidessani ihmisten kanssa. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Nähdäkseni suuri massa Suomessa on tyhmenemässä samanaikaisesti kuin kärki terävöityy ja kapenee. Saas nähdä kuinka kauan terävä ja kapea älymystökärki pysyy Suomessa.

Tällaisia mielipiteitä ja perusteluja edelliseen viestiini.

Olipa kattava ja hyvä kirjoitus Tobiakselta, itse luulisin että suomalaisen on hyvä olla mikäli ei ole asunut muualla, nyt en tarkoita että on käynyt lentokoneella Ahvenanmaalla. Niin kauan suomipoika ja tyttö ei näe omaa tyhmyyttään kun on elänyt ja sisäistänyt toisenlaisen maailman, ei sitä voi pakolla kenellekkän tunkea, mutta väiteet ym, maista joista heillä ole käsitystä voisivat olla kyllä hieman pienemmällä äänenpainolla, nimittäin ne jutut alkavat monesti naurattamaan.

Eikä tälläisestä voi täällä edes väitellä, se on mahdotonta koska toinen osapuoli ei tiedä mistä ensinnäkään väitellään, opppisivat nyt vaan palautumaan edes 50-luvun käytötapoihin silläkin mentäisiin jo maailmalla pitkälle, elikkä katu kuseskelu pois, ja käteensä niistäminen.

Ei pidä vaatia liikaa :)

veini
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sv veinikretski kirjoitti:
Ihmisissä on tietty lajityyppi jotka lyötyään vasaralla sormeensa väittävät kivenkovaan ettei näin tapahtunut.

Niin ja sitten on sellainenkin lajityyppi, että lyötyään vasaralla sormeensa pistävät kaiken vasaran syyksi. "Vidun vasara, miksei se väistänyt vaikka aivan hyvin näki että sormi on edessä - aikaa kyllä väistöliikkeeseen olisi ollut".

Nuo ne vasta vaikeita ihmisiä ovatkin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Eilen joku käveli vastaan sellainen Misfits-tyyppinen luurankonaamari naamallaan. Miksiköhän sellaisen oli naamalleen asentanut?

Tämä havainto tehtiin Käpylän "rautatieasemalla".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös