Ihmettelyketju

  • 6 351 307
  • 38 754

sinikettu

Jäsen
Oliko ne kaikki kodittomia vai miksi eivät olleet kotona? Tuo alkaisi juurikin olla kotiintuloaika, mutta ei kai nykyvanhemmat uskalla sellaisia rajoja asettaa. Jokuhan saattaisi tehdä lastensuojeluilmoituksen.

Totta kai tämä pitää tutkia, mutta tutkimuksessa ei voi mennä kolmea vuotta, mutta nyt menee. Kuinka paljon tämä maksaa veronmaksajille? On todella surullista, että yksi teini kuoli, mutta niin niitä kuolee koko ajan mopoautoissaan.
Lainopillinen en ole, mutta vähän tuntuu, ettei tässä ole kovin vahva keissi kyseessä haastajilla. Siis jos ketju on ollut kolme vuosikymmentä siellä, poikoset tienneet ketjun olemassaolosta ja vielä melkeen puolenyön aikaan liikkeellä. Ja oliko vielä poliisi kieltänyt alueella liikkumista?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kallishan se oikeusjärjestelmä on veronmaksajille, mutta on se niin mukava olla olemassa. Se on kai luonnostaan sellainen systeemi, että "turhia" tutkintoja tulee paljon, siis kukaan ei saa tuomiota. Tästä tuleepi varmaan yksi lisä siihen joukkoon, eikä se maksa mitään ekstraa veronmaksajalle.

Ikävä tapaus, mutta oma vastuuhan se tuollaisessa paikassa omin luvin laskettelussa täytyy olla. Toki kielto- ja varoitusmerkintöjä jne. aina parannellaan tällaisten tapahtumien jälkeen, ja hyvä niin. Ei tule sitten lisää vahinkoja edes omalla vastuulla.

Suomen mäkihyppy taitaa olla kuolonspiraalissa muutenkin, ja tuskin tällä tapahtumalla siihen suurta vaikutusta on, kun ei tuolta Herttoniemestä ole maajoukkuemiehiä tainnut ponnistaa ennenkään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yle esittää televisiossa jääkiekkomaajoukkueen olympiamuisteloita samaan aikaan, kun SM-liigassa ja Mestiksessä pelataan. Luulisi tällaisille ohjelmille löytyvän jokin muu kuin sellainen esitysaika, jolloin kiekkoa seuraavien ihmisten huomio on vuosia vanhojen pelien sijaan sillä hetkellä pelatuissa peleissä.

*epäloogisuus korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Pekkis

Jäsen
Yle esittää televisiossa jääkiekkomaajoukkueen olympiamuisteloita samaan aikaan, kun...

...lähes kaikissa muissa lajeissa käydään kiivasta taistelua dopingin kitkemiseksi. Hyvä Yle!

Sitä minä ihmettelen, että ihmiset viitsivät sankoin joukoin lähettää onnitteluja Presidenttiparin vauvan johdosta. Luuleeko ne, että niitä onnitteluja joku jaksaa lukea?

Sitäkin minä ihmettelen, että onko tämä Putous todellakin jonkun mielestä hauskuutta? Vaihdan kanavaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Miksi Suomessa aina pelataan vain ensimmäinen erä juhla tai erikoispaidoilla, like Tappara tonight. Ihan tyhmää hommaa alkaa kesken pelin paitoja vaihtamaan. Kaikkein hirvein tapaus oli tämä HIFK - Kärpät ottelu, jossa paitojen vaihto oli suorastaan häpäistus hienoa gamea kohtaan.
En vain voi ymmärtää miksei koskaan voida koko ottelua käyttää niitä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Yle esittää televisiossa jääkiekkomaajoukkueen olympiamuisteloita samaan aikaan, kun SM-liigassa ja Mestiksessä pelataan. Luulisi tällaisille ohjelmille löytyvän jokin muu kuin sellainen esitysaika, jolloin kiekkoa seuraavien ihmisten huomio on vuosia vanhojen pelien sijaan sillä hetkellä pelatuissa peleissä.

*epäloogisuus korjattu
Ylellä on kyllä mainio palvelu nimeltään Areena, josta kyseisen sekä kaikki muutkin Ylen kanavilla esitetyt ohjelmat voi halutessaan katsoa myös jälkikäteen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksihän niin moni seurustelee. Eikö se kuitenkin ole jonkinlaista mielen heikkoutta. Sut voi pistää vaikka linnaan, mutta ei sielua voi kahlita. Light beer mainoksessakin kotka lenteli.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En vain voi ymmärtää miksei koskaan voida koko ottelua käyttää niitä.

Tätä olen ihmetellyt, mutta kai se liittyy johonkin nyt on juhlat juhlittu ja palataan takaisin vääntämään ammattimaisesti eikä muistella vanhoja.

Toisaalta eipä ulkoilmapeliäkään siirretä halliin ensimmäisellä erätauolla. Sitä odotellessa.

Miksihän niin moni seurustelee. Eikö se kuitenkin ole jonkinlaista mielen heikkoutta. Sut voi pistää vaikka linnaan, mutta ei sielua voi kahlita. Light beer mainoksessakin kotka lenteli.

Siksi, kun ei jaksa koko ajan ryypätä ja katsoa jalkapalloa ja jääkiekkoa ja Lauri Markkasta. Elämä on vähän erilaista, kun on muutakin tekemistä.

En ole koskaan seurustellut tytön kanssa mikä olisi yhtään kiinnostunut penkkiurheilusta. Enkä haluaisikaan, kuulostaisi aika pelottavalta seurustella ja mikään ei muuttuisi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse olen ollut siinä uskossa, että juhlapaitojen poisotto liittyy varsinaisten paitojen sponsorisopimuksiin, eli mainoksiin. Tulkaa korjaamaan, jos on väärään luuloa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse olen ollut siinä uskossa, että juhlapaitojen poisotto liittyy varsinaisten paitojen sponsorisopimuksiin, eli mainoksiin. Tulkaa korjaamaan, jos on väärään luuloa.

Ei helvetti. Raha. Niinpä tietenkin.

Eikö pukumiehelle mikään riitä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ylellä on kyllä mainio palvelu nimeltään Areena, josta kyseisen sekä kaikki muutkin Ylen kanavilla esitetyt ohjelmat voi halutessaan katsoa myös jälkikäteen.

Tällä voitaisiin perustella kaikkien ohjelmien esittämistä televisiossa keskellä yötä, joten kommenttisi ei toimi perusteluna millään tavalla. Pointtini oli se, että Ylellä on töissä ihmisiä, joiden tehtäviin kuuluu ohjelmakartan laatiminen. Ihmettelen siis sitä logiikkaa, joka saa ohjelmakartan suunnittelijan sijoittamaan jääkiekkoaiheisen ohjelman sellaiseen ajankohtaan, jolloin Ylen radiokanavalta tulee suoraa selostusta meneillään olevista jääkiekko-otteluista. Vähän sama kuin vaalien tuloslähetyksen aikaan toiselta kanavalta tulisi arkistomateriaalia aikaisemmista vaaleista.
 

Nick Neim

Jäsen
Tällä voitaisiin perustella kaikkien ohjelmien esittämistä televisiossa keskellä yötä, joten kommenttisi ei toimi perusteluna millään tavalla.
Kyllä se nyt vaan toimii. Yö on rajattu määrä tunteja, mutta niinhän Yle voisi hyvinkin tehdä. Yle ei elä katsojamääristä samalla tavalla kuin kaupalliset kilpailijansa.

Ylelle ei ole mitään väliä, tulevatko ne katsojamäärät televisiosta, televisiosta ja Areenasta, vai pelkästä Areenasta. Siksi ohjelmakarttojen laatiminen, ja esimerkiksi eilen hiihdon livelähetyksen siirtäminen, uutisten väliin jättäminen tai "omalla" paikallaan olevien ohjelmien (kuten suosittu Sohvaperunat eilen) ei tule kyseeseen, tai siis pikemminkin se ei ole riittävän tärkeää. Jos joku on kiinnostunut Leijonien olympiamatkoista, se henkilö katsoo lähetyksen joko televisiosta tai myöhemmin Areenasta. Ja se riittää Ylelle, sattuneista syistä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä se nyt vaan toimii. Yö on rajattu määrä tunteja, mutta niinhän Yle voisi hyvinkin tehdä. Yle ei elä katsojamääristä samalla tavalla kuin kaupalliset kilpailijansa.

Ei niin. Silloin korostuu se näkökulma, että ohjelmaa katsoo katsoja, eikä kuluttaja. Huono lähetysaika ei palvele tv-katsojaa, joka pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä, kun ohjelmakarttaa suunnitellaan. Siihen on syynsä, miksi lastenohjelmia esitetään tiettyyn aikaan, vaikka ne voikin katsoa Areenasta milloin tahansa.

Syy huonoon ohjelmakarttaan johtuu siitä, että kanavat tekevät ne itsenäisesti ajattelematta, mitä saman mediatalon muilta kanavilta kulloinkin tulee. Esimerkkinä tästä on Noin viikon uutiset, joka esitettiin tv2:lla samaan aikaan kuin tv1:ltä tuli ajankohtaiskeskusteluohjelma. Ohjelmakarttoja tehdessä täytyisi ottaa huomioon kaikki saman laitoksen foorumit, eikä ajatella niitä niin, että ihmiset seuraavat joko Tv1:ä, Tv2:a, Radio Suomea, Puhetta tai Areenaa, vaan kuinka he seuraavat kaikkia Ylen kanavia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ylelle ei ole mitään väliä, tulevatko ne katsojamäärät televisiosta, televisiosta ja Areenasta, vai pelkästä Areenasta.

Tämän haluaisi olla totta, mutta miksi Yle Uutiset sitten laittaa klikkiotsikoita ja omassa lähetyksessään aina puffaavat käy katsomassa loput yle.fi

Helvetti siellä on välillä joku mielenkiintoinen juttu, mutta en todellakaan rupea säätämään jotain luuria siinä kohtaa. Jos sinulla on uutislähetyksessä skuuppi, niin kerro se sitten. Mahtavaa uutisointia kertoa hähää minullapa on uutinen, mutta sormet korviin enpä kerro.
--

Samaan aikaan toisaalla eksyin kanavalle mikä näyttää Slovenia - Puola Davis Cupia. Mikä asiasta tekee merkityksellisen on se, että on tyttöselostaja. Ei ole mitään kommentaattoria kertomassa laita nyt se huivi päähän.

Ehkä raja-aidat alkaa murtua.

Ihan tyhjille katsomoille pelataan. Tämä olisi sellainen rastiruutuun kisa missä pitäisi käydä. WTA-turneessa olen ollut parikin kertaa.

Eikä pidä unohtaa, että ottelun päätuomari on myös tyttö.
 
Viimeksi muokattu:

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mun mielestä aina kun avaan satunnaisesti ylen tv kanavat, niin sieltä tulee jotain vanhoja olympialätkäturnauksia, jotka olen nähnyt jo neljä vuotta sitten. Youtubessakin mulle suositellaan kokoajan noita ohjelmia.

Ihmetyttää miten joku vetää herneet nenään, kun ei liigaottelun takia nähnyt telkkarista jotain Naganon parhaita paloja.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmetyttää miten joku vetää herneet nenään, kun ei liigaottelun takia nähnyt telkkarista jotain Naganon parhaita paloja.

Onko joku sitten vetänyt herneet nenään? Vai onkohan joku toinen ymmärtänyt lukemansa väärin?

P.S. Minua ei kyseinen, uusintana esitettävä, dokumenttisarja edes kiinnosta. Kunhan ihmettelen sen sijoittamista ohjelmakartassa kyseiseen kellonaikaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mä uskon, että nuo olympiamuistelot sijoitetaan sinne ohjelmakarttaan täyteohjelmaksi. Mikä olisi parempi paikka pistää olympiamuistelot pyörimään, kuin liigaottelukierroksen aikaan. Laitetaan sitten oikeita ohjelmia sitten kun liigayleisökin on päässyt kotisohvalle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mä uskon, että nuo olympiamuistelot sijoitetaan sinne ohjelmakarttaan täyteohjelmaksi. Mikä olisi parempi paikka pistää olympiamuistelot pyörimään, kuin liigaottelukierroksen aikaan. Laitetaan sitten oikeita ohjelmia sitten kun liigayleisökin on päässyt kotisohvalle.

Täyteohjelmia ne totisesti on etenkin tällaisena viikonloppuna, jolloin talviurheilussa ei tapahtu juuri mitään olympialaisiin siirtymisen takia. Mutta minusta tämä näyttää siltä, ettei TV2:n ohjelmakartan tekijöille tullut mieleen samaan aikaan käynnissä oleva kiekkokierros. Toisaalta Mennanderin dokumenttisarjan taso on sitä luokkaa, että ehkä sen kohdeyleisö ei ole sarjakiekkoilusta edes kiinnostunut.

Ja kas, en enää ihmettele asiaa kovin paljon. Tätä on keskustelupalsta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta minusta tämä näyttää siltä, ettei TV2:n ohjelmakartan tekijöille tullut mieleen samaan aikaan käynnissä oleva kiekkokierros.

Siinä on sellainenkin mahdollisuus, että joku on kyllä sen tajunnut, mutta ei vain saa järkevää ehdotustaan läpi. Sellaistakin tapahtuu, että oikea hyvin perusteltu asia ei vain mene koneistossa eteenpäin. Sitten sitä lakkaa yrittämästä ja keskittyy vapaa-aikaan, kun töissä oleminen on pelkkää paskaa.

Kyllä, olen ollut konsultoimassa Suomen valtiota ja onneksi ei enää koskaan. Sanottiin vain ei ole aikaa tälläiseen muutokseen. Oikeastihan se muutos olisi säästänyt todella paljon rahaa ja olisi kestänyt viisi minuuttia. Ai niin, mutta eihän mitään voi tehdä ennen kuin pukumiehet ovat äänestäneet omassa kokouksessaan.

Lähdin sieltä sitten pois, olisi mielenkiintoista tietää mitenköhän se softa sitten lopulta tehtiin. Todennäköisesti loppukäyttäjää vituttaa miksi tämä on tehty tällä tavalla ja haittaa päivittäistä työntekoa.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Seuraakohan ylläpito Mestiksen puolta ollenkaan? Vähänkin tulee jostain keskustelua niin hetken päästä tullan katkasemaan "suljettu sarja plääplääplää", siis jumalauta, eikö nyt mitään voida tehdä tälle ettei vuosia vanha kasetti laitetaan pyörimään aina ja joka ketjuun?
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taas on lähes koko Liiga-osion yleinen puoli täynnä jauhantaa Tapparan touhuista niille aivan väärässä ketjuissa. En itsekään jaksa tuota lukea, joten vaikea ymmärtää miten joku ei-tapparalainen jaksaisi. Näyttää olevan suht usei toistuva ilmiö, että Tappara-kirjoittajat täyttävät yleiset ketjut kaikenlaisilla kokoonpanospekuloinneilla ja muulla offtopicilla.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Taas on lähes koko Liiga-osion yleinen puoli täynnä jauhantaa Tapparan touhuista niille aivan väärässä ketjuissa. En itsekään jaksa tuota lukea, joten vaikea ymmärtää miten joku ei-tapparalainen jaksaisi. Näyttää olevan suht usei toistuva ilmiö, että Tappara-kirjoittajat täyttävät yleiset ketjut kaikenlaisilla kokoonpanospekuloinneilla ja muulla offtopicilla.
On kyllä vähintäänkin raskasta luettavaa ja suosiolla itse ne skippaankin. Sinulle kuitenkin ansaittu virtuaalinen yläfemma siitä, että Tapparan kannattajana ko. aiheeseen tartuit ja sen tuomitset, tänks.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miten tuo Ahosen Janne on noin vanhan näköinen? Hänhän on nuorehko vielä, mutta näyttää mua kymmenen vuotta vanhemmalta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten tuo Ahosen Janne on noin vanhan näköinen? Hänhän on nuorehko vielä, mutta näyttää mua kymmenen vuotta vanhemmalta.
Ehkä se on kova elämä, enkä tarkoita ryyppäämistä vaan jatkuvaa laihana pysyttelyä ja tiukkaa treenaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös