Herättyäni vihasin matkustajia – siihen on syy, jos linja-autonkuljettaja ei aina jaksa tervehtiä - Mielipide - Helsingin Sanomat
Ketä kiinnostaa, tervehtiikö bussikuski vai ei? Ainakin jutun toista kommentoijaa:
"Käytän päivittäin ja monta kulkuneuvoa, parilla kolmella linjalla, joten kokemuksen pohjalta voin kirjoittaa. Olen pannut merkille, että aina samat kuljettajat tuijottavat joko suoraan eteenstä, mutta eivät reakoi lainkaan matkustajan bussiin tuloa. Melkein vihamielinen olemus vain näkyy.
Eikö se ole väärin meitä matkustajia kohtaan, emmehän läheskään kaikki hauku tai sylje teitä kohden. Se on oma porukkansa ja kyllä työssään pitää osata katsoa näiden käytösten yli. Esim. Lauttasaaren linjalla eräs kuljettaja kiroili minulle, kun esitin toivomustani. Toinen matkustaja sanoi, että tämä sama kuljelltaja on useamman kerran jo kirjoillut hänellekin. Kysymyksessä on iäkkäät matkustajat, jotka yleensä eivät kovin huonosti käyttäydyd.
Itse annan palautetta HSL:lle huonosta käytöksestä, mutta olen joka kerta myös antanut palautetta, kun kuljettaja on toiminut esimerkillisesti.
K I I T O S, MEILLÄ ON MYÖS MONIA ERITTÄIN HYVÄKÄYTÖKSISIÄ KULJETTAJIA!"
Vituttaa kuskien puolesta, että ajamisen lomassa pitäisi pokkuroida puolen minuutin välein kyytiin nouseville.