Idiootteja?

  • 23 396
  • 255

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti dana77
Yritysjohtaminen ei onnistu ilman pippeliä, tai ainakin sellaiset naiset jotka siihen pystyvät ovat sitten vittumaisia ämmiä tai kauheita lehmiä.

Mun toisen yhteistyökumppanini johdossa on nainen (saman ikäinen kuin minä) ja homma luistaa sata varmasti. Ei taatusti ole kauhea lehmä eikä vittumainen ämmä.

Minua taas vituttaa kaikenlaiset hyväksikäyttäjät kuten esim. pienkuppiloiden pitäjät, jotka pitävät räkälänsä auki vain saadakseen "sosiaalipumien" fyrkat. Tietävät, että nämä ovat kaljan ja muun viinan altistuvia (suurimmalta osalta) ja häikeäilevästi tarjoavat ns. happy-huoreita jo kello kymmeneltä aamulla.


Edit: Pidän näitä kuppilanpitäjiä moraalittomina idiootteina.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Ai idioootteja?

Joka ikinen varattu, kihlattu tai naimisissa oleva selkärangaton vesipää, joka kapakkaan päästyään juoksee suoraan vieraisiin.

Omat kaverini tekevät sitä jatkuvasti. Kapakasta ei muita pokausyrityksiä tulekaan, kuin perheellisten naisten epätoivoisiä yrityksiä tuntea olevansa haluttu.

"Ei kiitos, olet naimissa."
"No mitä sitten. Mitä jos en olisi?"

"Sorry, mun täytyy tunnustaa. Mä olen naimissa..."

Kiva sinkun katsella vierestä, kun naimissa tai liitossa olevat tuhoavat idioottimaisuudellan sen, mistä itse haaveilen.


K
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Minuakin ärsyttävät "rusinat pullasta"-feministit, jotka vaativat naisille kohtuuttomia etuuksia ja etuoikeuksia miehiin verrattuna.

"Rusinat pullasta"-feminismi on uusi, 1990-luvulla syntynyt feminismin laji, jonka tavoite ei enää olekaan sukupuolten tasa-arvo, vaan naisen etuoikeutettu asema. Samaa feminismin lajia voidaan kutsua vaikkapa radikaalifeminismiksi. Yllättävää ja myös pelottavaa on, että hyvin moni politiikassa ja valtion virassa toimiva nainen on tämän lajin feministi.

Radikaalifeminismin vaikutuksesta miehen asema yhteiskunnassa on heikentynyt varsinkin sosiaalisektorilla, jonka parissa useat feministit työskentelevät.

Euroopan Neuvoston ihmisoikeustuomioistuin joutui jopa huomauttamaan Suomen sosiaalitoimea miehiin kohdistuvasta syrjinnästä, mutta en ole havainnut huomautuksella olleen mitään vaikutusta.

Yksi räikeimmistä sosiaalisektorin miehiin kohdistuvasta syrjinnästä koskee asunnottomia miehiä, sillä asuntonsa menettänyt nainen laitetaan asuntojonossa automaattisesti asunnottoman miehen edelle, vaikka mies olisi ollut asunnoton 5 vuoden ajan. Tämä on yleinen käytäntö Suomessa, eikä kukaan "tasa-arvoviranomainen" ole mitenkään puuttunut asiaan. Kuvitelkaapa tilanne toisinpäin!

Miehenä olemisella on Suomessa kohtuuttomia riskejä. Esimerkiksi avioliitto on nyky-Suomessa miehen kannalta melkoista riskipeliä, varsinkin jos sattuu olemaan lapsirakas ihminen. Nainen voi viranomaisten avustamana käytännössä riistää sinulta oman lapsesi ja tehdä hänen näkemisensä sinulle melkein mahdottomaksi, jos vaan haluaa. Päälle vielä insestisyytös, niin siinäpä olet liemessä.

Kaikesta sosiaalisesta tulonsiirrosta naiset saavat 70-80% ja miehet puolestaan maksavat saman verran, mikä tuntuu aika käsittämättömältä.

Pelkästään naisille tarkoitettuun terveydenhuoltoon ohjataan moninkertainen määrä verorahoja pelkästään miehille tarkoitettuun terveydenhuoltoon verrattuna. Tässä on yksi syy sille, miksi miesten elinikä on Suomessa 7 vuotta naista alhaisempi.

Vain miehiä koskeva asevelvollisuus on tietenkin jo itsessään miehiä syrjivä, mutta käsittääkseni suurin osa miehistä hyväksyy tämän velvollisuuden omalle kohdalleen. Tietenkin mieleen tulee, että hyväksyisivätkö naiset vastaavan velvollisuuden itselleen, jos miehillä ei tällaista velvollisuutta olisi?

Feminismille kuvaavaa on halu ohjata tiedonvälitystä ja kontrolloida mediaa. Kuvaava esimerkki tästä on se, että ainakin viisi eri feministijärjestöä vastusti julkisesti RAY:n tutkimusta, joka käsitteli naisten harjoittamaa väkivaltaa. Tutkimusta torpedoitiin todella rajusti, ja se yritettiin jopa kokonaan estää. Tutkimuksessa kävi ilmi, että ainakin kolmasosa perheväkivallasta (fyysisestä sellaisesta) on naisen harjoittamaa. Tämähän ei sopinut feministeille, jotka ovat julistaneet aina yksipuolisesti naisen asemaa uhrina perheväkivaltatilanteissa.

Feminismille tarvitaan yhteiskunnassa vastavoima, sillä ilman sellaista on vaara, että miehen asema heikkenee entisestään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Gellner
Ja mitäs väärää tuossa on? Aina ja ikuisesti miehet ovat päässeet pienemmillä meriiteillä eteenpäin, vain sen takia että ovat miehiä. Joten miksikäs sitten ei toisinkin päin? Ja ei, minä en kannata tasa-arvoa. Olen epätasa-arvon vankkumaton kannattaja.

Olet väärässä.

Naiseudesta on nyky-yhteiskunnassa huomattavasti määrin enemmän etua kuin mieheydestä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minun mielipiteeni on ainoa oikea. Olen ehkä sen muodostanut asiaa sen enempää miettimättä ensimmäisen selkäydinrefleksini mukaan, mutta koska olen sitä mieltä, niin asian on oltava niin. Nojoo, tosiasiathan puhuvat mielipidettäni vastaan, mutta ei niitä tarvitse ottaa huomioon, ja sitäpaitsi te tulkitsette niitä väärin eikä niillä juuri ole merkitystäkään. Koska minä olen tätä mieltä ja olen oikeassa, niin eri mieltä kanssani olevat ovat väärässä ja näinollen idiootteja. Ja koska he ovat idiootteja, ovat he väärässä aivan kaikessa muussakin, joten käytän paljon aikaa kertoakseni sen heille. En ujostele tämän mielipiteeni esiintuomista edes asioissa, jotka eivät minulle kuulu ja joista en ole kiinnostunut. Hehän ovat idiootteja, ja minä olen oikea henkilö kertomaan sen heille, koska olen oikeassa.

Tuollainen asenne ja siitä syntyvä käytös ärsyttää ja tekee ihmisestä idiootin. Jos nyt tuon sanan käyttö tässä yhteydessä sallitaan, ja ilmeisesti niin tehdään, koska sitä ei ainakaan vielä ole kritisoitu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti The Original Jags
Olet väärässä.

Naiseudesta on nyky-yhteiskunnassa huomattavasti määrin enemmän etua kuin mieheydestä.

Olet väärässä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti The Original Jags
Olet väärässä.

Naiseudesta on nyky-yhteiskunnassa huomattavasti määrin enemmän etua kuin mieheydestä.

Kaikkihan me väärässä olemme, mutta perustatko mielipiteesi omaan mielipiteeseesi :)

Olet toivottavasti tietoinen siitä, että sanomalla noin kaikenlainen keskustelu kuolee alkuunsa. Mitä varmemmin ihminen yrittää vakuuttaa olevansa oikeassa, sitä varmemmin minun silmissäni hän ei itsekään usko asiaansa. Mielipiteensä betoniin valaminen on minulle merkki epävarmuudesta.

Edit: vihr
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yhdyn täysin Kaiser Sozen kommenttiin.

Meikäläistäkään ei vituta mikään enempää, kuin nähdä joidenkin varattujen ihmisten vokottelevan milloin ketäkin baarissa, kun ovat viettämässä mukamas 'rauhallista poikien tai tyttöjen iltaa'. Kaiketi tässä toiminnassa on kyse pohjimmiltaan siitä, että kokeillaan, miten oma viehätysvoima puree vielä, vaikka ollaankin jo mukamas löydetty 'se oikea'. Samaten todistellaan itselle, että 'ollaan vieläkin kaikkien haluama tyyppi, joten nykyisestä hoidosta ei tarvitse niin suurta huolta kantaa'... Pitäähän sitä aina olla 'back-up' -suunnitelma, jos (ja kun) se nykyinen juttu kariutuu...

Tuollaisia idiootteja riittää. Tiedän jopa muutaman vastaavalla tavalla ajattelevan ihmisen, sekä miehissä että naisissa. Pettää saa, jos ei jää kiinni. Ja kiinni saa jäädä, jos todistaa itselleen, että parempiakin kumppaneita olisi saatavilla.

Meikäläinen ei juuri tuollaisten idioottien takia edes hirveämmin yritä iskeä ketään baareista. Suurin osa sieltä tulevista jutuista on vaan yhdenillan juttuja, jotka eivät oikein heilauta meikäläistä. Näistäkin suurin osa saattaisi päättyä sanoihin: "Olet kiva tyyppi, mutta ei me oikein voida nähdä enää... katsos, mulla on jo mies". Jos jotain syvempää tahtoo, niin tutustuminen pitää tapahtua ihan jossain muualla, kuin yökerhoissa. Toki poikkeuksiakin löytyy, vaikka kuinka paljon.

Onneksi suurin osa parisuhteessa elävistä tutuistani on rehellisiä kumppaneilleen. Arvostan sellaista todella paljon.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myymälävahtimestarit eivät kyllä älynlahjoiltaan ole mitään jättiläisiä. Muistaakseni kaupan tappiot myymälävarkausista on kymmeniä miljoonia euroja. Ketä sitten lähdetään seuraamaan myymälässä? Minua tietenkin. Ainoa rikokseni on pitemmät hiukset kuin normi on ja on mahaa jonkin verran. Pukeudun aina siististi. Olen aina maksanut ostokseni. Heti kun astuu kauppaan sisään lähtee nämä suuret sheriffit perääni. Mukava käydä ostoksilla kun joku juuri intistä päässyt räkänokka seuraa sinua kahden askeleen päässä. Joskus olen pitänyt hauskaa näitten Sherlock Holmssien kanssa. Lähden kiertelemään hyllyjä tehden kaseja hyllyjen välitse. Välillä pysähdyn ja katson taakseni. Siinä se urpo sitten yrittää olla tekevinään jotain muuta kuin seurata minua. Jeps. Kukaan ei huomaa sinua myymälävahtimestaria univormussa joka seuraa minua muutaman askeleen päässä. Sitten taas liikkeelle. Välillä kiihdytän vauhtia. Tämä aiheuttaa pientä paniikkia tässä Columbossa, kun katoan liian nopeasti hyllyn taakse. Surkuhupaista tässä on se, että nämä wannabe poliisit luulevat estävänsä myymälävarkauden. Samaan aikaan vittumarkot ja pissiliisat täyttävät hiphoptakkinsa tai reppunsa täyteen kaljaa ja kävelevät tyynesti ulosliikkeestä.

Toisinaan ei huvita pelleillä myymälävahtimestarien kanssa. Kun joku heistä lähtee seuraamaan minua, niin käännyn ja totean että kaikkien pitkätukkien pitää olla myymälävarkaita. Tämä tuo aina punan myymäläetsivän kasvoille. Sitten kuulee pateettisen selityksen, että en minä sinua seurannut. Tosi uskottava selitys. Hetki sitten lorvailit ja löpertelit kassaneidin kanssa. Seuraavaksi lähdit juoksuaskelin minun perääni. Ymmärtäisin tämän jos käyttäytyisin epäilyttävästi. Haluaisin tietää millä perusteella minä olen epäilyttävä tyyppi. Ulkonäkö on mielestäni ainut syy tälle. Myymälävahtimestarien mielestä pitemmät hiukset ja ylipaino tekevät jostakin myymälävarkaan. Ymmärtäisin seuraamiseni jos olisin epäsiistin rentun näköinen, mutta kun pukeudun suoriin housuihin, kauluspaitaan ja takkiin. Joskus käytän puvutakkia. Ei voi sanoa että olisin haisevan alkoholistimyymälävarkaan näköinen.

Olen (ja näki moni muu)nähnyt kuinka joku mummo tunkee monta kahvipakettia laukkuunsa ja kun ihmiset huomauttavat siitä kassalla, niin etsivä vaan naureskelee ja ei tee elettäkään kassin tutkimiseksi. Samanlainen tapaus oli kun pukuun pukeutunut renttu avasi salkkunsa ja lateli sen täyteen puolen litran olut pulloja. Myymäläetsivä ei reagoinut siihenkään mitenkään. Monta muutakin tapausta olen nähnyt ja kuullut. Olipa tuossa vuosi sitten hesarissa juttua kuinka siististi pukeutunut myymälävaras varasti miljoonien arvosta tavaraa eikä häntä ollut koskaan edes tutkittu. Kaiken huipuksi hän vaihtoi varastamiaan vaatteita hänelle sopivaan kokoon samassa liikkeessä.

Täytyy ihmetellä kuinka kaupat viitsivät maksaa näistä klopeista, joilla ei ole mitään käsitystä myymälävarkauksista. Olen nähnyt useammin myymälän työntekijän estävän myymälävarkauden kuin myymäläetsivät. Me kaikki maksamme myymälävarkausista aiheutuvat kulut tuotteen hinnassa. Eikö tässä tapauksessa myös kohtuullista saada päteviä keinoja varkauksien estämiseksi?
Kameravalvonta olisi helpoin keino. Yksi mies valvomossa ja toinen kassoilla ottamassa kiinni niitä oikeita varkaita. Ei olisi räkänokat seuraamassa rehellisiä työssäkäyviä ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Gellner
Olet väärässä.

Olen oikeassa. Perustelut voit lukea viestistäni, joka käsitteli aihetta "rusinat pullasta"-feminismi.
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Tännekö saa avautua?

Aika samoilla linjoilla aikaisempien kirjoitusten kanssa.

Ainakin Kaiser Sozelle mainittava, ettet voisi enempää olla oikeassa. Meikäinen on nimittäin päässyt todistamaan mainitsemaasi maneeria useampaankin otteeseen. Monta kertaa mennyt oma ilta mennyt siinä, kun on yrittänyt puhua kamulle järkeä, että "älä nyt helvetissä, sä oot toista vuotta kihloissa...". Harvoin tuosta vaan mitään apua on. Erityisen mukavaa tästä tekee se, että useimmissa tapauksissa tunnen kaikki triangeliromanssin osapuolet. Sitten seuraavana päivänä soikin jo puhelin: "tuu Tapsa selvittään, meillä on hirvee riita käynnissä sen eilisen takia". No kumma.

Tästä päästäänkin seuraavaan. Pidän myös suunnattomina idiootteina ihmisiä, jotka eivät osaa sanoa mihinkään ei. Tästä on vankkaa kokemusta, sillä lukeudun itse juuri tuohon kategoriaan. Tästä johtuen harvemmin tulee sanottua ei, jos kaveri pyytää minua paikkailemaan parisuhdettaan. Sinne meikäläinen raahautuu, kerta toisensa jälkeen, hirveässä krapulassa neuvottelemaan uutta Versaillesin rauhansopimusta. Vain sen takia, että toistaa saman seuraavana sunnuntaina. Ei vittu, eikö minulta tai kaltaisiltani ihmisiltä löydy yhtään itsekunnioitusta?

Sitten Mikko Puumalainen ja hänen lajitoverinsa. Mitä helvetin tasa-arvoa se muka on, että 99% kansasta painaa duunia sen vuoksi, että ainakin suomalaiseen nyky-yhteiskuntaa elintapojensa tai asenteensa puolesta täysin soveltumattomat vähemmistöryhmät saavat toteuttaa itseään ja "vaalia ainutlaatuista kulttuuriaan"?. Fiksummat varmasti arvasivatkin, että viittaan tässä ps. romaneihin. Toki heidänkin joukostaan löytyy henkilöitä, joilla on halua ja näin ollen kykyä ansiotyöhön ja siitä heille propsit. Ihan vaan sen takia, että em. asenteen lietsominen johtaa usein omasta yhteisöstä pois sulkemiseen.

Aivan erityisellä lämmöllä tässä yhteydessä on mainittava se ihmisryhmä, joka ei baarissa yksinkertaisesti malta pysyä omassa seurueessa. En nyt sano, etteikö tuntemattomiakin saisi pubissa tiettyjen sosiaalisten normien puitteissa jututtaa, mutta kun ainakin näissä ns. kansan baareissa homma lipsuu herkästi siihen, ettei näistä "uusista ystävistä" pääse eroo vitullakaan. Ei ole enää yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun joku elämän yliopistossa tohtoriksi väitellyt, yleensä keski-ikäinen mieshenkilö, haluaa jakaa kanssani näkemyksiään maailmasta ja kertoa niitä mielestään vitun hauskoja sattumuksia 70-luvun tanssilavoilta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisätään myös minun idiootti-listaani tämä nickien Kaiser Soze, Sistis ja Tapio Rautalapio mainitsema aviossa/kihloissa olevien ihmisten sekoilu kolmansien kanssa. Tästä tosiaan on omassa kaveripiirissänikin kokemuksia ja ainakin minut moinen käytös saa vaivautuneeksi ja fiilis on muutoinkin epämiellyttävä. Tilannetta ei todellakaan paranna se, että yleensä kaikki osapuolet ovat entuudestaan tuttuja. Idiootteja siis.

Ketju tuntui välillä pahasti eksyneen tasa-arvokeskustelun puolelle. Oma korteni tähän kekoon toteamalla, että tasa-arvokeskustelu on idioottimaista. Ja tämä on ainoa oikea mielipide. Kiveen hakattu, perskules.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Idiootit

Edellä on mainittu hyviä esimerkkejä idiooteista. Pari vuotta sitten paras ystäväni oli lopulta myös tällainen idiootti, joka touhusi puolisonsa selän takana ties mitä. Useammin kuin kerran olin todistamassa, kun hän baarikeikan tms. aikana vikitteli muita ja aivan häpeilemättä. Jotenkin en silloin osannut suhtautua asiaan sen vaatimalla vakavuudella...

...kunnes kaverini silloinen puoliso sai vihdoin vihiä asiasta. Useasti tämä nainen oli kertonut minulle, miten joskus oli epäillyt kaverini pettäneen häntä. Merkit olivat olemassa, mutta hän ei ollut uskonut asiaa ja haudannut sokeasti epäilyt.

Nykyään tämä hurmaava, kaunis, fiksu ja mukava nainen on allekirjoittaneen kihlattu. Kolmiodraaman aikana kukin meistä teki typerästi eikä kukaan ole täysin syytön kaikkeen paskaan, mitä tapahtui. Se, mikä mielestäni tekee tästä parhaasta kaveristani vähintään typerän ja tyhmän on se, että hän ei ottanut opikseen eikä myöntänyt omia mokiaan. Jälkeenpäin hän sanoa minulle, että "ei oikeastaan pettänyt, kännissä sitä tulee puhuttua kaikenlaista".
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti The Original Jags
Minuakin ärsyttävät "rusinat pullasta"-feministit, jotka vaativat naisille kohtuuttomia etuuksia ja etuoikeuksia miehiin verrattuna.
Niin minuakin. Tosin en tälläisiä ihmisiä henkilökohtaisesti yhtään tunne.
Viestin lähetti The Original Jags
Yllättävää ja myös pelottavaa on, että hyvin moni politiikassa ja valtion virassa toimiva nainen on tämän lajin feministi.
En ole ikinä kuullut että kukaan olisi sanonut että "on pelottavaa, että hyvin moni politiikassa ja valtion virassa toimiva mies on sovinisti" vaikka julkisuudessa on useita tunnettuja tapauksia. Näköjään miehet vain ovat herkempiä omien asemansa puolustajina.

Sosiaaliturvassa ja toimessa on miesten kannalta kiistattomia ongelmia ja on oikien ja hyvä että niihin puututaan ja että niistä puhutaan, mutta parikymmentä prosenttia matalampi palkka, median luoma naiskäsitys ja naisiin kohdistunut väkivalta mukaanlukien raiskaukset ovat ihan hieman eri kokoluokan ja vakavuuden asioita, kuin jotkut suurennuslaseilla kaivetut yksittäistapaukset päinvastaisista esimerkeistä.

Eipä silti, kyllä joskus joku tyyppi selitti tv:ssä, että tummaihoiset ovat huomattavasti valkoihoisia etuoikeutetumassa asemassa, kun heille on kiintiöitä ja valkoisille ei vastaavia kiintiöitä ole.
Viestin lähetti The Original Jags
Pelkästään naisille tarkoitettuun terveydenhuoltoon ohjataan moninkertainen määrä verorahoja pelkästään miehille tarkoitettuun terveydenhuoltoon verrattuna. Tässä on yksi syy sille, miksi miesten elinikä on Suomessa 7 vuotta naista alhaisempi.
On totta, että naisten terveydenhuoltoon ohjataan enemmän rahaa kuin miesten. Se ei kuitenkaan ole mikään syy eliniän eroihin.

Syyt miesten matalampaan keskimääräiseen elinikään ovat järjestyksessä:
1) keuhkosyöpä ja muut selvästi tupakointiin liittyvät kuolemansyyt
2) alkoholin aiheuttamat kuolemat
3) sepelvaltimotauti ja muut verenkiertoelinten taudit
4) tapaturmat ja väkivalta.

http://www.valt.helsinki.fi/sosio/vaesto/luku06.html#epatasaarvo
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Sistis
rehellisiä kumppaneilleen. Arvostan sellaista todella paljon.

Jep. tämä se onkin se vittumaisuus sinkun kannalta.
Minusta täydellinen luottamus, uskollisuus ja rehellisyys on suhteen suurin perusta. Kaiken lisäksi se on omalla tavallaan erittäin seksikästä.

Koeta tässä nyt sitten ajatella perheenperustamisia, kun ympärillä suurin osa porukasta juoksee vieraissa ja eivät edes tunne koko käsitettä uskollisuus.

Saatanan fatipäät.

K
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
Sivistysanojen harkitsematon käyttö on idioottimaista. Puheen ja kirjoitetun tekstin pitäisi olla aina oletetun kuulija-/lukijakunnan tasoista. Idioottikin tietää, että Jatkoaikaa lukee huomattava määrä nuoria, teinejä ja jopa lapsia, joilla ei voi olla lukio-/yliopistotason koulutusta. Eikä lapsilta voi vaatia sivistysanakirjan ulkoa opettelua vapaa aikanaan - eihän?
OK, misantropia - ihmisviha. Kuitenkin sanan 'misantropia' käyttö oli harkittu teko, koska se kuvaa tuota jokapäiväistä tunnetta, ajatusta ja elämäntapaa paljon kattavammin, kuin suomenkielinen yksiselitteinen vastine siitä. Lisäksi koska kyseessä on poikkeuksellisen radikaali suuntaus, ajattelin tekstissä heidän ymmärtävän sen, joiden se kuuluikin ymmärtää. Mutta oikeassa toki olet, tässä olisi voinut pyrkiä suorempaan ilmaisuun.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka tämä ketju onkin jo kaapattu, kun avasin pandoran lippaan tasa-arvosta avausviestissä, tuli tässä yksi juttu mieleen.

Innostuvat lupailijat:

Näitä löytyy lähes jokaisen kaveripiiristä, ainakin nimimerkki Sistis on vitutusketjussa kunnostautunut näiden kuvailussa. Ihmisiä, jotka innostuvat suunnattomasti kun jotain yhteistä kivaa sovitaan/kehitetään, mutta kehittävät aina ylitsepääsemättömiä esteitä osallistumiselleen, varsinkin jos heitä ei haeta vähintään kopterilla kotoa ja palauteta limusiinilla.

Hyviä esimerkkejä löytyy myös jokaisesta jatkoajan ketjusta jossa suunnitellaan yhteistä reissua/tapaamista/saunailtaa. Ko. ketjut floodataan ensin täyteen "mukana!"-viestejä, ja päivämäärän ollessa lähestymässä alkaa uusi tulva "en-mä-pääsekään-kun-koira-pitää-ulkoiluttaa-ja-äiti-ei-heitä-enää-yhdeksältä"-viestejä.

Pahimmassa tapauksessa näiden sankareiden takia koko homma peruuntuu tai kutistuu parin kantahemmon makkaranpaistoksi, tai aiheuttaa osallistujille yhteisten kustannusten järjettömän nousun.

Ihmetyttää välillä, että onko se niin pirun vaikeaa tietää etukäteen onko mahdollista/mielekästä osallistua, ja ottaa asiaan kantaa vasta sitten? Uskonpa, että tulevana juhannuksenakin on Suomi pullollaan kaveripiirin järjestäjä-jessejä, joilla on tatti otsassa kasvanut taas muutaman sentin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Viestin lähetti OneBigRed
Ihmetyttää välillä, että onko se niin pirun vaikeaa tietää etukäteen onko mahdollista/mielekästä osallistua, ja ottaa asiaan kantaa vasta sitten? Uskonpa, että tulevana juhannuksenakin on Suomi pullollaan kaveripiirin järjestäjä-jessejä, joilla on tatti otsassa kasvanut taas muutaman sentin.

Allekirjoitan. Juuri tämän takia olen jo pari vuotta jättänyt juhannus- ym. suunnitelmat muiden hoidettaviksi. Vitutti kun vuosi toisen perään kaikki on innolla mukana ja sitten viikkoa ennen juhannusta perutaan. Välillä olen kyllä joutunut mukaan järjestelyihin koska nämä perkeleen kusipäät eivät millään meinaa saada mitään aikaiseksi. Neuvoksi annan sen, että jos rahaa liikkuu esim. mökin vuokrauksessa, niin se raha kannattaa ottaa heti, olkoon vaikka kuinka helmikuu. Näin ei ainakaan tule muille takkiin jos osa paskiaisista peruu. Itse tein näin viimeisenä "järkkäri"vuotenani. Rahat sain, vaikka noin puolet porukasta jäikin pois.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jagsille - Suomessa on vastasyntyneen elinmahdollisuudet aivan huippuluokkaa, ja terveyden seuranta raskausaikana on tiivistä ja säännöllistä. Se ehkä osaltaan vaikuttaa myös naisten terveydenhuollon kulurakenteeseen.

Lisään listaa jälleen (hyvänen aika, en ole tiennytkään olevani näin suvaitsematon): Asioit vaikkapa vaatekaupassa, tiskillä, ja sinulla on maksutapahtuma kesken. Puhelin soi, ja automaattisesti kassatäti päättää, että siellä langan toisessa päässä on joku tärkeämpi henkilö kuin sinä. Grrr.
 
Viimeksi muokattu:

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tjaa, aika idioottimaista on hankkia televisio, haukkua sen ohjelmat paskaks, olla siksi maksamatta lupamaksuja - ja silti katsoa toosan antia! Kummallinen yhtälö...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kun menee ostoksille farkut jalassa, ei kukaan usko sinun tekevän kalliita ostoksia. Toisaalta jos laittaa puvun päälle ja hirttonuoran kaulaan, on sitä niin herra johtajaa myyjien silmissä. Kokemusta on.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kävipäs somasti! Itse meinasin pari päivää sitten avata tismalleen samaa aihetta käsittelevän ketjun, mutta en vain heti keksinyt ketjulle nasevaa otsikkoa, joten avaamatta jäi.

Mutta asiaan... Itseäni ärsyttää suunnattomasti sellaiset ihmiset, jotka eivät millään malta katsoa elokuvaa olematta hiljaa tai käymättä vähän väliä jääkaapilla tms. Hyvin usein on pinna palanut, kun on porukalla alettu katsoa jonkun luona leffaa. Ei elokuvan tarvitse kulua kuin muutama minuutti, kun jo on joku pyytämässä pausea, että voi käydä hakemassa syömistä tai käydä vessassa/tupakalla. Ja yleensähän nämä kyseiset tauot eivät jää vain siihen yhteen. Yritä siinä sitten nauttia elokuvasta, kun koko ajan tulee keskeytyksiä.
Ja jos taas käy niin, ettei leffaa laiteta pauselle niin silloin tämä ramppaava sankari palatessaan alkaa pommittaa muita kysymyksillä, mitä elokuvassa hänen poissa ollessaan on tapahtunut.
Onko se tosiaan niin pirun vaikea olla pari tuntia paikallaan höpisemättä turhia kaiken aikaa? Ja jos on, niin ei ainakaan pitäisi sitten alkaa liikaa arvostelemaan elokuvaa, jota ei ole kokonaan nähnyt.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti OneBigRed
Pahimmassa tapauksessa näiden sankareiden takia koko homma peruuntuu tai kutistuu parin kantahemmon makkaranpaistoksi, tai aiheuttaa osallistujille yhteisten kustannusten järjettömän nousun.

Helvetin mukavaa muuten metsästellä niitä rahoja kissojen ja koirien kanssa. Vaikka kuinka kirjoitat, että ilmoittautuminen on sitova ja rahat menevät joka tapauksessa, niin aina joku saatanan urpo peruu ja kieltäytyy maksamasta. Mukavaa sitten kerätä lisää rahaa kaikilta ja ottaa vittuilut vastaan. Isompien juttujen tullessa kysymykseen oman rahan sitominen tuollaiseen hommaan ihmisten vitkastellessa maksujen kanssa on myöskin varsin hohdokasta hommaa.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Idiootteja ovat liikenteessä matelijat: voisivat edes ystävällisesti päästää takana tulevat ohitse. Sumuvalokuskit.

Kaikki, joiden mielestä 30km/h on sopiva nopeusrajoitus autoille Helsingissä.

Ne tuomioistuinten henkilöt, joiden mielestä raiskaus/murha/pedofilia ei ole kovin paha rikos.

Pikku kaupunkien (ja miksei isompienkin) "kuninkaat", jotka lyövät jokaista toispaikkakuntalaista vain sen takia, että nämä ovat toiselta paikkakunnalta.

Väkisin julkisuuteen haluajat.

Kaikki Seiskan tilaajat :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tukkijat!

V*tuttaa suunnattomasti idiootit, jotka eivät ota muita ihmisiä huomioon liikkuessaan jalan. Täynnä olevassa pienessä kaupassa aina joku jää jauhamaan kuulumisia keskellä kulkuväylää. "Mites teidän Ville?", "Peräpukamia, joo...". Painukaa syrjemmälle jauhamaan, että ihmiset saa tehdä ostoksensa!

Juuri tänään jäin "loukkuun", kun muutamat eläkeläiset jäivät Vaasan keskustassa jauhamaan "bingosta". Vaasan keskusta on pahasti vasaran alla ja normaalisti kymmeniä metrejä leveä kulkuväylä voi nyt olla ajoittain 1.5 metriä leveä. Siinä kun rullaattori tai kaksi niin ei siitä ihminen pääse kulkemaan. Eläkeläisillä on varmasti aikaa, mutta minulle, kun olen ruokatunnilla hakemassa sapuskaa, etten kuole nälkään, ei ole.

Move!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös