(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 827
  • 7 951

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Haltiat ja rokotevastaisuus sopinevat yhteen eli (googlattuani) löysin Vöyrin. Vastaus on siis Vöyri. Kunta jota itseasiassa hain oli Vårdö. Mutta Vöyri.

Oikein. Suokoot vedenhaltia sinulle kalaonnea tulevaksi kesäksi!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eei tästä tuu mitään. Johdanhan mä vielä?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun junnut selvisivät välieriin lätkässä niin yövuoron puolesta kyselen ja aamuvuoro voi sitten vastailla tai kysellä.

Lätkää ja vaakunoita (löyhästi).

Suomesta löytyy useita vaakunoita, joissa esiintyy kärppä eli portimo ( Mustela erminea) tai useampi. Montako virallista vaakunaa löydätte Suomesta missä esiintyy näätä ( Martes martes )?

Minä olen löytänyt kaksi (2), ehkä niitä on useampikin.
 
4

444

Liminka tulee mieleen. No okei, tarkistin kun en ollut varma. Monta kesälomareissua seudulle tehtiin, kun olin lapsukainen. Mitäs muita niitä on?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liminka tulee mieleen. No okei, tarkistin kun en ollut varma. Monta kesälomareissua seudulle tehtiin, kun olin lapsukainen. Mitäs muita niitä on?
Tässä oli se kysymyksen pointti. Erotatko kårpän näädästä? Ullatus, HIFKin kannattaja ei erota tai ei ymmärrä kysymystä tai molemmat.
Diktaattorin mielestä tämäkin on oikein.
 
4

444

Tajusin, että @redpecka visa on maailman paras. Paljon parempi kuin esim. @Via Dolorosa visa, jossa kysellään jotain lojoja sun muita, kun olen liian kännissä vastaamaan. Tai mikäseoli @Turha Kaukalo visa, jossa kysymys on väärä, mutta vastaus oikea. Tai sitten @Kauko Viisas visa, jossa arvuutellaan jotain oravia. Ihan paskoja visoja sellaiset, joita en voi voittaa, koska huono diktaattori.
 

redpecka

Jäsen
Sain torut risteilyemännän sihteeriltä. Menen nyt hyttiini rakentamaan huomista visaa. Jos ei kuulu minusta niin olen diskattu. En voi julkisesti kertoa miten meitä alinta henkilökuntaa kohdellaan täällä. Tai siis voin: tosi hyvin!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minkä nykyisen Suomen kunnan vaakunassa on vedenhaltia?
Maakunnan olisin tiennyt kevyesti. Päijät-Hämeen vaakunassa on Wellamo (tissit paljaana). Miksi kukaan ei vaadi Wellamolle vaatteita. Sellaista säädytöntä kuvaa ripoteltu pitkin teiden varsia... ;-)
 

Liitteet

  • Screenshot_20210103-095259~2.png
    Screenshot_20210103-095259~2.png
    208,9 KB · kertaa luettu: 55

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Maakunnan olisin tiennyt kevyesti. Päijät-Hämeen vaakunassa on Wellamo (tissit paljaana). Miksi kukaan ei vaadi Wellamolle vaatteita. Sellaista säädytöntä kuvaa ripoteltu pitkin teiden varsia... ;-)

Tasa-arvon nimissä Lappeenrannan miespuolinen metsäläinenkin on aika vähissä pukeissa. Vaimonhakkaajapaita ainakin hahmon ylle ja edes polvipituiset shortsit.

Tässä samalla muokkasin säädyllisemmän Wellamon.
 

Liitteet

  • 1200px-Lappeenranta.vaakuna.svg.png
    1200px-Lappeenranta.vaakuna.svg.png
    240,1 KB · kertaa luettu: 59
  • 20210103_100520.png
    20210103_100520.png
    229,8 KB · kertaa luettu: 64

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tajusin, että @redpecka visa on maailman paras. Paljon parempi kuin esim. @Via Dolorosa visa, jossa kysellään jotain lojoja sun muita, kun olen liian kännissä vastaamaan. Tai mikäseoli @Turha Kaukalo visa, jossa kysymys on väärä, mutta vastaus oikea. Tai sitten @Kauko Viisas visa, jossa arvuutellaan jotain oravia. Ihan paskoja visoja sellaiset, joita en voi voittaa, koska huono diktaattori.

Puhut paskaa. Minä tiedän. Ja minä tiedän.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Uleåborgirin proosallinen lippuvisa: minkä Euroopan maan lipussa lukee for gallantry? Eli urheudesta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oikein! Se on Pyhän Yrjön ristissä. Yrjö VI antoi itsensä suvaita Maltan käyttää Pyhän Yrjön ristiä vuonna 1942, kun Malta laittoi hanttiin saksalaisille II maailmansodassa etenkin ilmatorjunnassa. Se oli erittäin strateginen saari Välimerellä, kuin überjättimäinen taistelulaiva ja lentotukialus.
 

Liitteet

  • Flag-Malta.jpg
    Flag-Malta.jpg
    21,9 KB · kertaa luettu: 52

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Pistetään nyt seuraava valtiolippuarvoitus kokonaisena palana. Minkä ruhtinaskunnan lippuna kyseinen lippu on toiminut?
 

Liitteet

  • Lippuarvoitus.png
    Lippuarvoitus.png
    80,9 KB · kertaa luettu: 54

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

redpecka

Jäsen
Uutena sääntönä otetaan heti tänään käyttöön, että viimeisen palan jälkeen jo osallistuneet saavat arvata uudelleen yhden kerran. (Eiliseltä ei tullut mitään banneja kellekään eli kaikki iloisesti vain mukaan, paitsi @Hera80 joka on vielä tänään putkassa.)

Pistetilanne 23 kierroksen jälkeen:

Virveliä kainaloon 2p
Via Dolorosa 2p
Tadu 2p
Steril 2p
Jyväsjemmari 1p + Tonttulakki + Sädetikku

Vesuri 1p
Everton 1p
Hiltsu04 1p
CuJo#31 1p
Hols Nilgerssön 1p

Rekka Pinne 1p
Tshekki77 1p
Poulu Jukki 1p
kyykäärme1p
Turha Kaukalo 1p

Kauko Viisas 1p
Ishmael 1p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös