Vitsit sikseen...Varmaan Teerijärven... ;-)
Lestijärvi sisältää Teerenpyrstön
Taivalkoski sahan
Vitsit sikseen...Varmaan Teerijärven... ;-)
Tästä vielä yleisesti, että olen valinnut ekaksi kuvapalaseksi aina sellaisen missä ei tule epäselvyyttä mitä (kumpaa) maata haetaan. Tässä arvoituksessa esimerkiksi kuvat f ja g olivat sellaisia mitä en viskaa aloituskuvaksi. (Aakkosilla ei ole mitään merkitystä näissä mihinkään.)Kiitos! Kieltämättä ohuella munkilla vedettiin maaliin, koska alkuperäinen veikkaukseni oli Unkari, mutta koska tuo pohjoisraja ei osunutkaan, niin onneksi naapurista löytyi oikea.
No joo, puoli pistettä pyrstöstä. Vielä yksi...Vitsit sikseen...
Lestijärvi sisältää Teerenpyrstön
No joo, puoli pistettä pyrstöstä. Vielä yksi...
Näin on, eli sama saha kuin Ranualla, eli justeeri. Kalle Päätalo kaatoi tuolla vehkeellä kaikki Koillismaan puut vuosina 1933-39. Siksi se on vaakunassa.Taivalkoski taitaa olla.
Yksi pikainen vielä... jos jaksatte.
Onko minkään kunnan vaakunassa Suomen vaakunaeläintä leijonaa? Jos on niin minkä kunnan...
En ole pruukannut pisteitä jaella mutta saat... Olen hyvällä tuulella.On, vielä kun muistaisi minkä. Saako tästä puoli pistettä?
Sepä se... Iso virtuaalihali sinne...Pietarsaaren.
Nyt kun kuntavaakunat on koluttuja tutkailtu niin tämän illan viimeinen kysymykseni koskee valtioiden vaakunoita.
Minkä valtion vaakunassa on ranskankielinen teksti: "Dieu et mon droit". Suomeksi "Jumalani ja oikeuteni"
Kaino toivomus, ettei tekstiä suoraan googleteta, mutta minkäs minä mahdan.
Voipi jättää tuon kysymysmerkin pois, koska vastaus on aivan oikein.Iso-Britannia?
Olen jonkinasteinen monarkiaharrastaja ja tämä on jäänyt mieleeni. Se on yhdistyneen kuningaskunnan monarkian jonkinmoinen tunnuslause jota vissiin joku Henrik (niitä kyllä riitti) otti käyttöön. Eli onko se sitten Iso-Britanian vaakunassa. Voi se olla joku muukin maa.Minkä valtion vaakunassa on ranskankielinen teksti: "Dieu et mon droit". Suomeksi "Jumalani ja oikeuteni"
Tässä lyhyesti:Olen jonkinasteinen monarkiaharrastaja ja tämä on jäänyt mieleeni. Se on yhdistyneen kuningaskunnan monarkian jonkinmoinen tunnuslause jota vissiin joku Henrik (niitä kyllä riitti) otti käyttöön. Eli onko se sitten Iso-Britanian vaakunassa. Voi se olla joku muukin maa.
Richard I eli Richard the Lionheart oli tuo kuningasOlen jonkinasteinen monarkiaharrastaja ja tämä on jäänyt mieleeni. Se on yhdistyneen kuningaskunnan monarkian jonkinmoinen tunnuslause jota vissiin joku Henrik (niitä kyllä riitti) otti käyttöön. Eli onko se sitten Iso-Britanian vaakunassa. Voi se olla joku muukin maa.
Edit. Perkules myöhästyin kun jäin satuilemaan... mutta enpä googlannut.
No joo, kaikkea ei voi muistaa.Richard I eli Richard the Lionheart oli tuo kuningas
Kotimaan matkailusta tienvarsikyltti. Mihin tässä tullaan? Kotialbumistani.
Jyväskylään... Sen verran on tullut tuolla liikuttua että muistaa.Mihin tässä tullaan?
Voipi muuten olla. Etelästä päin tuossa tullaan Päijänteen itärantaa, muistaakseni. En jaksa tarkistaa.Olisin tienny vaikka kännissä olenkin.
Tää on muuten salettiin Korpilahti.