(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 900
  • 7 951
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Voipi muuten olla. Etelästä päin tuossa tullaan Päijänteen itärantaa, muistaakseni. En jaksa tarkistaa.
Pikkuteitä Joutsan kautta, ite oon seuraavasta kylästä kotoisin. Pieni kunta jota ei vieläkään ole liitetty Jyväskylään. Vaakunassa on lakka.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitkä maat ovat täysiä sisämaavaltioita, eli niillä ja niiden naapurimailla ei ole lainkaan merenrantaviivaa?
Liechtenstein on taitaa olla. Niin muistelen jostain vanhoista visoista joihin olen osallistunut.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Välikysymys. Älkää käyttäkö tietosanakirjoja tai karttapalloja tai muitakaan apuvälineitä.
Mitkä maat ovat täysiä sisämaavaltioita, eli niillä ja niiden naapurimailla ei ole lainkaan merenrantaviivaa?

Tshekki ja Slovakia ainakin.

Edit. Käsitin kysymyksen väärin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Välikysymys. Älkää käyttäkö tietosanakirjoja tai karttapalloja tai muitakaan apuvälineitä.
Mitkä maat ovat täysiä sisämaavaltioita, eli niillä ja niiden naapurimailla ei ole lainkaan merenrantaviivaa?
Olisko Keski-Afrikan tasavalta. Chadin naapurimailla taitaa olla jo rantaviivaa.

Kirgistan, Tadzikistan, Uzbekistan??
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jokin Ahvenanmaan tai ruotsinkielisen Pohjanmaan kunta - Föglö?

Mikäli vastasit minun kysymykseeni, niin olet oikeilla jäljillä, mutta en paljasta, kumman kohdalla.
 
4

444

Liechtenstein on taitaa olla. Niin muistelen jostain vanhoista visoista joihin olen osallistunut.
Liechtenstein on oikein.
Olisko Keski-Afrikan tasavalta. Chadin naapurimailla taitaa olla jo rantaviivaa.

Kirgistan, Tadzikistan, Uzbekistan??
Sieltä tuli haulikolla ammuttuna oikea vastaus, eli Uzbekistan.

Eli Liechtenstein ja Uzbekistan ovat ainoat maat joilla itsellään sekä yhdelläkään niiden naapurimaista ei ole merenrantaa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks

Liitteet

  • asuinalueet_kartta.jpg
    asuinalueet_kartta.jpg
    370,5 KB · kertaa luettu: 98

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tossa keskellä oleva nimeämätön alue, ei ole Luhanka.
Muuramehan se. Aina välillä tulee käytyä hupiajoa teidän kylän Lidliin ja on mulla siellä yksi kuusikko mistä käy kesäisin etsimässä tatteja.

edit. Eipä ole kyllä tullut yhdistettyä Muuramea ja vaakunassa olevaa suomuurainta ts. lakkaa toisiinsa vaikka kai sen vaakunankin nähnyt siellä käydessä ainakin tienlaidassa. No aukesi nyt sitten tämäkin kun paikkakunnan nimeä välillä pohtinut.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Liechtenstein on oikein.

Sieltä tuli haulikolla ammuttuna oikea vastaus, eli Uzbekistan.

Eli Liechtenstein ja Uzbekistan ovat ainoat maat joilla itsellään sekä yhdelläkään niiden naapurimaista ei ole merenrantaa.

Mitenkäs Etelä-Sudan?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä, yritin vastata kysymykseesi, mutta en ilman apua kyllä muista mistä kunnasta kyse. Mieli tekisi mennä Ahvenanmaalle...

Valitettavasti et pääse Ahvenanmaalle, vaan joudut tyytymään Pohjanmaahan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Muuramehan se. Aina välillä tulee käytyä hupiajoa teidän kylän Lidliin ja on mulla siellä yksi kuusikko mistä käy kesäisin etsimässä tatteja.

edit. Eipä ole kyllä tullut yhdistettyä Muuramea ja vaakunassa olevaa suomuurainta ts. lakkaa toisiinsa vaikka kai sen vaakunankin nähnyt siellä käydessä ainakin tienlaidassa. No aukesi nyt sitten tämäkin kun paikkakunnan nimeä välillä pohtinut.
No Muurame se tosiaan on, Harvian kiukaitten ja saunakylä koti. Lidliä siellä ei ollut, vielä kun itse paikkakunnalla asuin.
 

redpecka

Jäsen
Pikkuteitä Joutsan kautta, ite oon seuraavasta kylästä kotoisin. Pieni kunta jota ei vieläkään ole liitetty Jyväskylään. Vaakunassa on lakka.
Vähän kattelin seuraavia kuviani, tuon kyltin jälkeen tullaan kohta Kärkiten sillalle. Ei tietääkseni mitään pikkuteitä vaan sitä pitkin mikä menee siinä PäiJänteen oikealla puolella. Väline pyörä.
 

Liitteet

  • kärkisten silta.png
    kärkisten silta.png
    416,3 KB · kertaa luettu: 58
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Vähän kattelin seuraavia kuviani, tuon kyltin jälkeen tullaan kohta Kärkiten sillalle. Ei tietääkseni mitään pikkuteitä vaan sitä pitkin mikä menee siinä PäiJänteen oikealla puolella. Väline pyörä.
Kärkisten silta on nimenomaan Korpilahdella.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös