Näitähän alkaa löytyä. Itse löysin kahdeksan...Ainakin Euran.
Näitähän alkaa löytyä. Itse löysin kahdeksan...Ainakin Euran.
Tässä ne loput on...Eura, Ilmajoki, Isokyrö, Kauhajoki, Pudasjärvi. (Katoin wikipediasta).
Haa, tuo vaakuna josta tulee lähinnä mieleen ahma paremminkin kuin karhu.Pudasjärvi.
Orivesi, Orimattila
No nyt ne Ori-alkuiset on löydetty... Vielä olisi muita.Ja Oripää... onko vielä itsenäinen kuntansa?
On taidettu käydä Wikipediassa... ja hyvä niin koska saatiin visa loppuun ja voi siirtyä taas vaikka baariin.Marttila, Raahe ja Raisio.
On taidettu käydä Wikipediassa... ja hyvä niin koska saatiin visa loppuun ja voi siirtyä taas vaikka baariin.
Ja yksi vielä, niin tulee täysi pistepotti!Tuusniemi (teeri) ja Ranua (justeeri)
Varmaan Teerijärven... ;-)Minkä kuntien vaakunassa on -teeri?
Vitsit sikseen...Varmaan Teerijärven... ;-)
No joo, puoli pistettä pyrstöstä. Vielä yksi...Vitsit sikseen...
Lestijärvi sisältää Teerenpyrstön
No joo, puoli pistettä pyrstöstä. Vielä yksi...
Näin on, eli sama saha kuin Ranualla, eli justeeri. Kalle Päätalo kaatoi tuolla vehkeellä kaikki Koillismaan puut vuosina 1933-39. Siksi se on vaakunassa.Taivalkoski taitaa olla.
Yksi pikainen vielä... jos jaksatte.
Onko minkään kunnan vaakunassa Suomen vaakunaeläintä leijonaa? Jos on niin minkä kunnan...
En ole pruukannut pisteitä jaella mutta saat... Olen hyvällä tuulella.On, vielä kun muistaisi minkä. Saako tästä puoli pistettä?
Sepä se... Iso virtuaalihali sinne...Pietarsaaren.
Nyt kun kuntavaakunat on koluttuja tutkailtu niin tämän illan viimeinen kysymykseni koskee valtioiden vaakunoita.
Minkä valtion vaakunassa on ranskankielinen teksti: "Dieu et mon droit". Suomeksi "Jumalani ja oikeuteni"
Kaino toivomus, ettei tekstiä suoraan googleteta, mutta minkäs minä mahdan.