Kauko Viisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Voipi jättää tuon kysymysmerkin pois, koska vastaus on aivan oikein.Iso-Britannia?
Voipi jättää tuon kysymysmerkin pois, koska vastaus on aivan oikein.Iso-Britannia?
Olen jonkinasteinen monarkiaharrastaja ja tämä on jäänyt mieleeni. Se on yhdistyneen kuningaskunnan monarkian jonkinmoinen tunnuslause jota vissiin joku Henrik (niitä kyllä riitti) otti käyttöön. Eli onko se sitten Iso-Britanian vaakunassa. Voi se olla joku muukin maa.Minkä valtion vaakunassa on ranskankielinen teksti: "Dieu et mon droit". Suomeksi "Jumalani ja oikeuteni"
Tässä lyhyesti:Olen jonkinasteinen monarkiaharrastaja ja tämä on jäänyt mieleeni. Se on yhdistyneen kuningaskunnan monarkian jonkinmoinen tunnuslause jota vissiin joku Henrik (niitä kyllä riitti) otti käyttöön. Eli onko se sitten Iso-Britanian vaakunassa. Voi se olla joku muukin maa.
Richard I eli Richard the Lionheart oli tuo kuningasOlen jonkinasteinen monarkiaharrastaja ja tämä on jäänyt mieleeni. Se on yhdistyneen kuningaskunnan monarkian jonkinmoinen tunnuslause jota vissiin joku Henrik (niitä kyllä riitti) otti käyttöön. Eli onko se sitten Iso-Britanian vaakunassa. Voi se olla joku muukin maa.
Edit. Perkules myöhästyin kun jäin satuilemaan... mutta enpä googlannut.
No joo, kaikkea ei voi muistaa.Richard I eli Richard the Lionheart oli tuo kuningas
Kotimaan matkailusta tienvarsikyltti. Mihin tässä tullaan? Kotialbumistani.
Jyväskylään... Sen verran on tullut tuolla liikuttua että muistaa.Mihin tässä tullaan?
Pikkuteitä Joutsan kautta, ite oon seuraavasta kylästä kotoisin. Pieni kunta jota ei vieläkään ole liitetty Jyväskylään. Vaakunassa on lakka.Voipi muuten olla. Etelästä päin tuossa tullaan Päijänteen itärantaa, muistaakseni. En jaksa tarkistaa.
Liechtenstein on taitaa olla. Niin muistelen jostain vanhoista visoista joihin olen osallistunut.Mitkä maat ovat täysiä sisämaavaltioita, eli niillä ja niiden naapurimailla ei ole lainkaan merenrantaviivaa?
Välikysymys. Älkää käyttäkö tietosanakirjoja tai karttapalloja tai muitakaan apuvälineitä.
Mitkä maat ovat täysiä sisämaavaltioita, eli niillä ja niiden naapurimailla ei ole lainkaan merenrantaviivaa?
Olisko Keski-Afrikan tasavalta. Chadin naapurimailla taitaa olla jo rantaviivaa.Välikysymys. Älkää käyttäkö tietosanakirjoja tai karttapalloja tai muitakaan apuvälineitä.
Mitkä maat ovat täysiä sisämaavaltioita, eli niillä ja niiden naapurimailla ei ole lainkaan merenrantaviivaa?
Molempien naapurimailla on runsaasti merenrantaviivaa.Ainakin Mongolia ja Paraguay.
Jokin Ahvenanmaan tai ruotsinkielisen Pohjanmaan kunta - Föglö?
Liechtenstein on oikein.Liechtenstein on taitaa olla. Niin muistelen jostain vanhoista visoista joihin olen osallistunut.
Sieltä tuli haulikolla ammuttuna oikea vastaus, eli Uzbekistan.Olisko Keski-Afrikan tasavalta. Chadin naapurimailla taitaa olla jo rantaviivaa.
Kirgistan, Tadzikistan, Uzbekistan??
Tossa keskellä oleva nimeämätön alue, ei ole Luhanka.Luhanka?
Uzbekistan sillä ehdolla että Kaspian merta ei lasketa mereksi. Tiedän,että tästä on ristiriitaisia käsityksiä.Eli Liechtenstein ja Uzbekistan ovat ainoat maat joilla itsellään sekä yhdelläkään niiden naapurimaista ei ole merenrantaa.
Muuramehan se. Aina välillä tulee käytyä hupiajoa teidän kylän Lidliin ja on mulla siellä yksi kuusikko mistä käy kesäisin etsimässä tatteja.Tossa keskellä oleva nimeämätön alue, ei ole Luhanka.
Liechtenstein on oikein.
Sieltä tuli haulikolla ammuttuna oikea vastaus, eli Uzbekistan.
Eli Liechtenstein ja Uzbekistan ovat ainoat maat joilla itsellään sekä yhdelläkään niiden naapurimaista ei ole merenrantaa.
Kyllä, yritin vastata kysymykseesi, mutta en ilman apua kyllä muista mistä kunnasta kyse. Mieli tekisi mennä Ahvenanmaalle...Mikäli vastasit minun kysymykseeni, niin olet oikeilla jäljillä, mutta en paljasta, kumman kohdalla.
Kyllä, yritin vastata kysymykseesi, mutta en ilman apua kyllä muista mistä kunnasta kyse. Mieli tekisi mennä Ahvenanmaalle...