(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 986
  • 7 951

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eihän tässä kerkiä edes miettimään, kun @Kauko Viisas ja @Steril lyövät oikeat vastaukset pöytään.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Valmistautuminen, kymmenien vuosien treenaus ja saatana hyvä tuuri.

Jäin ja jään edelleen ihmettelemään tuota @Steril in Sri Lankaa - jotain tajunnan laajentavaa käytössä (?)

No kuin luin @Steril vastauksen Sri Lanka ja katsoin Sri Lankan valtion rajoja, niin näyttäähän se aikamoiselta vesitipalta.
 

redpecka

Jäsen
Sarjataulukko 84 kierroksen jälkeen:

@Kauko Viisas 19,5p (+0,8)
@Steril 18,3p + ♥ (+0,4)
heketsu88 10,1p
Unkka 9,0p
CuJo#31 7,5p
@Virveliä kainaloon 3,6p (+0,4 ennakoista)
- - - - - - - -
Via Dolorosa 3,3p
Huono pakki 2,6p
Tadu 2p
Ishmael 1,6p
- - - - - -
kyykäärme 1,5p
Wiljami 1,5p
Tshekki77 1,5
Malkkinen 1,3p
Jyväsjemmari 1p + Tonttulakki + Sädetikku

Vesuri 1p
Everton 1p
Hiltsu04 1p
Hols Nilgerssön 1p
Rekka Pinne 1p
- - - - - Karsintaraja vauvapalstalaisten kanssa - - - -
Poulu Jukki 1p
Turha Kaukalo 1p
Yuppi 0,5
Mojo 0,4p
SteelGate 0,1p
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Valmistautuminen, kymmenien vuosien treenaus ja saatana hyvä tuuri.

Jäin ja jään edelleen ihmettelemään tuota @Steril in Sri Lankaa - jotain tajunnan laajentavaa käytössä (?)
Se oli helpoin noista kaikista - ainoa jota ei tarvinnut miettiä yhtään. Sen ansiosta melkein huom. melkein ehdin vastata tuon Syyriankin.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Itse tässä viikon mittaa aikanikuluksi, hiihtolomalla kun olen, joka tosin on muuttunut halontekolomaksi, olen piirrellyt noita valtioita ja varsinkin saarivaltioita ruutupaperille. Olen saanut kommentteja, että loppukin järjenhiven on kuulemma kadonnut. Mutta ei näytä auttavan, kun nopeat ehtivät aina ensin. Nyt taidan vajota vähäksi aikaa masennukseen. Huomenna sitten motti klapeja ja 20 km hiihtoa, niin jospa se siitä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se oli helpoin noista kaikista - ainoa jota ei tarvinnut miettiä yhtään.
Tietäjä tietää. Minulle se oli aivan käsittämätön semminkin kun siinä oli nuo heijasteet oikeassa alakulmassa,
No, onneksi ensimmäinen oli mnulle se "helpoin" - en ollut lainkaan varma, mutta merkit viittasivat vahvasti kyseiseen maahan.

Tilanne on kuitenkin omissa käsissä - "tilanne" ei ole lempinimi millekään.
 

redpecka

Jäsen
  • Ennakkoontuleminen mahdollista huomiseen kl. 17:50 asti. Kirjoita "Kierros 85" ja laita spoileriin yksi valtio.

(Kanadaa ei ehkä kande veikata kun se ojennetaan visamestarille sitten lopuksi, se on niinku se sellainen Kanada-pallo johon kaiverretaan voittajan nimi.)

Niin ja onnittelut uudelle Nostrikselle @Virveliä kainaloon joka virvelöi ittensä komealla heitolla kuuden joukkoon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kierros 85
Guyana
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kuten sanoin, runkosarja on maraton. Olen tiennyt tämän Syyrian jo pari viikkoa. Diesel lämpiää hitaasti ja kevättä kohti Rauman edustus jää taa. Guyana tulee myös lähipäivinä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kuten sanoin, runkosarja on maraton. Olen tiennyt tämän Syyrian jo pari viikkoa. Diesel lämpiää hitaasti ja kevättä kohti Rauman edustus jää taa. Guyana tulee myös lähipäivinä.
@Via Dolorosa on itse asiassa yksi potentiaalinen pleijarivastustaja meikäläiselle, tajusin sen juuri. Raumalaisten playoffhistorian tuntien sarjan pitäisi olla läpihuutojuttu, mutta en tiedä mitä odottaa. Voi olla että tietää enemmän kuin antaa ymmärtää, tai sitten ei tiedä kuin Venäjän, Kanadan ja Nuubian.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Voi olla että tietää enemmän kuin antaa ymmärtää, tai sitten ei tiedä kuin Venäjän, Kanadan ja Nuubian.

Fear not the man who has practiced thousand moves once, but the man who has practiced one move thousand times.

Vaikka pahasti haiskahtaa, että siellä on opeteltu pukemaan ensin vasen luistin ja oikea luistin, jonka jälkeen on hierottu pelkkää ilmaveiviä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kiina tulee (jonain päivänä). Oletko valmis??

Tämä on varmasti täällä käsiteltykin, mutta kuinka mihinkäkin Kiinaan vastataan? Käytetäänkö mielestäni kyseenalaisia arkikielen vastauksia "Kiina" ja "Taiwan", vai käytetäänkö mielestäni osuvampia ilmauksia "Kiinan kansantasavalta" ja "Kiinan tasavalta"?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän riippuu asiayhteydestä - ei paikasta. Kiina on Kiina ja Taiwan on Taiwan. Jos haluat vastata Kiinaan niin alla muutama esimerkki:
Jos vituttaa: 我要投诉。(wǒ yào tóusù.)
Jos paikka vituttaa oikein paljon: 这个地方太垃圾了!(zhège dìfāng tài lèsèle!)
Jos vain ei ymmärrä ja haluaa apua: 您能帮助我吗?(nín néng bāngzhù wǒ ma?)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös