Espanjan verbit ovat suomen verbejä vaikeampia. Samoin kirjoittaessa pitää opetella mm. aksentin käyttö.
Ok. En lähde tästä väittelemään. Niin paljon en tiedä ja olen itse varsin lahjaton kielellisesti. Englantia puhun korkeintaan välttävästi.
Olen vaan aina saanut käsityksen, että suomi, johtuen siitä, että kuuluu ihan kieliperheeseen on monelle indoeurooppalaisia kieliä puhuvalle todella hankala oppia. Toisinpäin ei ehkä ole niin suurta hankaluutta, koska ollaan täällä Suomessa totuttu englantiin ja ruotsiin vahvasti. Kyseiset kielet ovat esillä mediassakin voimakkaasti, joten olemme tottuneet niihin pienestä pitäen. Se on tämä kun on pieni kansa ja marginaalinen kieli, niin joutuu perehtymään enemmän muihin kieliin.
Lahjakkuuksissa on toki eroja, mutta jos minä sekä puhuin että kirjoitin vuoden jälkeen paremmin vierasta kieltä (joka muuten oli espanja) kuin Nexar nyt 15 vuoden jälkeen puhuu suomea, ei kyse voi olla lahjakkuudesta, vaan viitseliäisyydestä.
Niin, no tuossa on varmasti monen asian summa. Viitseliäisyydellä on totta kai merkitystä, mutta osa on vaan enemmän tai vähemmän tomppeleita ja kielellisesti vajaavaisia. En tosiaan pääse itsekään kehuskelemaan taidoillani, kun edelleenkin ulkomaisista kielistä taidan ainoastaan englantia, enkä sitäkään erityisen hyvin.
Ymmärrän toki jos persoona ei miellytä. Presidenttiys on edustusvirka ja puolisoonkin kohdistuu huomiota, koska pitkälti pinnallisessa maailmassa elämme. Nämä on niitä makuasioita. Minulla ei siis ole homoseksuaalia presidenttiä vastaan mitään, mutta totean kuitenkin, että tuo Antonio ei mielestäni ole erityisen edustava persoona. Hoono soomi takuulla vaikuttaa siihen, miten häneen suhtaudutaan ja se on varsin valitettavaa hänen kannaltaan, etenkin jos Haavisto valitaan presidentiksi. Hieman liikaa tulee sellainen BB-henkinen vaikutelma koko miekkosesta, eli ei mitään järisyttävää sanottavaa. Toisaalta en tiedä onko ollut monella muullakaan presidentin puolisolla. Nohh, kuitenkin, ei ole vakuuttava yksinkertaisesti.
Vaan minkäs sille mahtaa kun rakkaudesta puhutaan, ei näitä voida vaihtaakaan siksi, että osa kansasta ei tykkää.