Missä nyt mennään ja näillä mennään.
Siirtoraja sitten umpeutui ja Aarnio sekä Bilek olivat saldona siirtorumbasta kärppien osalta. Mitä tästä jäi meille käteen? Kun ajatellaan joukkuetta kokonaisuudessaan niin kysyn mihin me tarvitsemma Bilekin tyyppistä pelaajaa? Bilek on oletettavasti hyvä pelaaja ja uskon, että pelitaidoiltaan mahtuu kärppien kokoonpanoon, mutta oliko Bilek juuri sellainen pelaaja jota olisimme joukkueen rosteriin kaivanneet? Minun mielestäni esim. Brad Smythin tyyppinen pelaaja olisi kokonaisuudessaan täydentänyt joukkuetta paremmin. Nyt on hyvin vaikeaa tehdä ketjukoostumuksia, koska lähes kaikki pelaajat on samantyyppisiä. Tällä perustelen Bilekin olevan hankintana suhteellisen turha. Nyt en puhu siitä etteikö Bilek voisi olla hyvä pelaaja. Toki toivon, että Bilek ratkaisisi meille mestaruuden ja näin hänen hankkimiselle saataisiin joku tarkoitus.
Aarnio on hankintana hyvä. Mies tekee juuri sellaista työtä, mitä ei kärpissä liiemmin nykyisellään nähdä, mutta hienoahan se olisi ollut, jos olisimme saaneet hänelle toisen laiturikaverin, joka olisi pommittanut vastustajia ja tarvittaessa olisi tehnyt sitä likaista maalinedustatyötä ylivoimalla sekä olisi ollut vahva kulmaväännöissä. Joukkueen syvyys olisi näin ollen lisääntynyt mukavasti.
Ei siinä, olen minä rosteriin kohtuullisen tyytyväinen, mutta ainahan saa ja pitää arvioida joukkuetta myös kriittisesti. Näillä mennään varmasti pitkälle, mutta mestaruuteen tarvitaan aina ripaus myös onnea. Kausi 06-07 onkin sitten jo toinen juttu, mikä kieltämättä hieman pelottaa jo nyt.