Huuhkajat matkalla Qatariin 2022

  • 84 641
  • 646

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
MM-karsinnat alkavat tavallaan aika yllättäen eli kun edellinen on vielä pahasti kesken, EM-kisaprojekti. MM-kisat eivät kiinnosta minua ensimmäistä kertaa elämässäni, mutta karsinnat toki kiinnostavat. Nyt pelataan siitä, kenellä on kunnia pelata kuvainnollisesti sanottuna työläisten hautojen päällä.

Karsinnat testaavat myös mielenkiintoisesti sen, millä tasolla Suomi on. Arvelen, ettei taso ole pahemmin laskenut viime vuosista. Toisaalta, tuskin noussutkaan. Voimme odottaa voittoa Bosniasta ja tappiota Ukrainalle. Ystävyysottelussa varmaan hävitään Sveitsille tai tehdään ranskat? Karsintojen todellinen anti on näin maaliskuussa valmistautuminen EM-kisoihin. Siellä Venäjä on ainoa maa, jonka Suomi voisi periaatteessa voittaa, nyt näemme haastaako Suomi todella hieman Venäjää kovempaa joukkuetta, Ukrainaa.

Pelaajavalinnat ovat toinen asia, mitkä tässä vaiheessa kiinnostavat. Pelaajista Joronen on ensimmäistä kertaa kovassa paikassa ykkösvahtina. Puolustajista Uronen puuttuu, joten Luken ohella muita avauskokoonpanon pelaajia ei puutu. Kiintoisaa on silti nähdä, miten hyvässä pelivireessä nämä kisoihin varmat pelaajat ovat. Väisästen poissaolo on harmillista, puolustukseen ei ole hirveästi tunkua ja jokaisen pelaajan pitäisi kyetä pelaamaan hyvällä tasolla myös avauksessa. Runkotopparin loukkaantuminen ei saisi johtaa katastrofiin itse kisoissa. Toisaalta, Ojala lienee syksyn perusteella kolmas topparirankissa.

Keskikentälle ja kärkeen on varaa enemmän jopa valintavirheisiinkin. Varapelaajien merkitys ei kasva kovin suureksi, olettaen että runko pysyy terveenä. Olipa kentällä muutaman minuutin sitten Tuominen, Lappalainen tai Forss, tuskin mitään kovin dramaattista kuitenkaan tapahtuu. Toisaalta, Jensenin poissaolo on harmillista, mutta kaiketi hänelle voidaan sovittaa jo supersubin roolia.

Runkopelaajista Pukin kova vire on tietysti ollut hieno asia, samoin kuin Kamarankin. Tilanne on siis ennallaan, Suomi ei edelleenkään briljeeraa nimekkäillä kovien liigojen pelaajilla, mutta menestymiseen tarvittavaa huippuosaamistakin on. Jollei Kanerva ole kadottanut valmennustaitoaan, EM-kisoihin voidaan lähteä luottavaisin mielin. MM-karsinnoissa kolmas sija olisi mitä suotavinta, silloin ei ainakaan tarvitsi katsella Palloliiton johdon kiemurtelua Lahden (2001) MM-kisojen tapaan tv-kameroiden edessä, kun esitetään tiettyjä moraaliin liittyviä kysymyksiä. Jatkokarsintakin jättäisi turhan paljon auki.
 
Viimeksi muokattu:

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Noista Qatarin kisoista vie mielenkiintoa lisäksi se, että ne pelataan marras-joulukuussa. Kyllä kesä ja jalkapallon arvokisat on sellainen pyhä yhdistelmä, jota ei pitäisi rikkoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Noista Qatarin kisoista vie mielenkiintoa lisäksi se, että ne pelataan marras-joulukuussa. Kyllä kesä ja jalkapallon arvokisat on sellainen pyhä yhdistelmä, jota ei pitäisi rikkoa.
Kyllä. Mökki, sauna, grillissä tirisevä liha, lokkien ääntely ja "äärimmäisen mielenkiintoinen G-lohkon herkkupala (Tune: Tapsa Suominen) Tunisia-Albania.

Pelaajavalinnat ovat toinen asia, mitkä tässä vaiheessa kiinnostavat. Pelaajista Joronen on ensimmäistä kertaa kovassa paikassa ykkösvahtina. Puolustajista Uronen puuttuu, joten Luken ohella muita avauskokoonpanon pelaajia ei puutu. Kiintoisaa on silti nähdä, miten hyvässä pelivireessä nämä kisoihin varmat pelaajat ovat. Väisästen poissaolo on harmillista, puolustukseen ei ole hirveästi tunkua ja jokaisen pelaajan pitäisi kyetä pelaamaan hyvällä tasolla myös avauksessa. Runkotopparin loukkaantuminen ei saisi johtaa katastrofiin itse kisoissa. Toisaalta, Ojala lienee syksyn perusteella kolmas topparirankissa.

Keskikentälle ja kärkeen on varaa enemmän jopa valintavirheisiinkin. Varapelaajien merkitys ei kasva kovin suureksi, olettaen että runko pysyy terveenä. Olipa kentällä muutaman minuutin sitten Tuominen, Lappalainen tai Forss, tuskin mitään kovin dramaattista kuitenkaan tapahtuu. Toisaalta, Jensenin poissaolo on harmillista, mutta kaiketi hänelle voidaan sovittaa jo supersubin roolia.

Lappalaista tuonne kyllä kaipaa. Vasemmalta laidalta puuttuu se laitakiituri, Lodin hallitessa oikeaa laitaa. Tosin Suomi pelannee tästä eteenpäin 5-3-2 -muodostelmalla, niin se hieman paikkaa, toisin kuin 4-4-2, jossa tuo olisi selvä puute. Lod tuossa 5-3-2 itseoikeutetusti ylempänä keskikenttänä. Hänen takanaan sitten Valakari ja Taylor. Jossain tapauksessa sitten ylin kolmikko voisi esimerkiksi mallia Pukki, Lod, Valakari/Taylor, mikäli Pohjanpalo on otettu tuosta vaihtoon.

Alakerrassa Sauli Väisäsen hyöty on vähän niin ja näin, Leo Väisänen sen sijaan olisi se ykkösstuntti Toiviolle. Ojala puolestaan on pelityyliltään se Varajuuri, mutta nyt ottanee paikkansa kolmantena topparina, jolloin seuraava vaihtoehto taitaa olla Daniel O'Shaugnessy, joka ei hirveää luottamusta tällä tasolla ole herättänyt otteillaan. Taitaa toki pelin avaamisen, mutta puolustuspäässä on helisemässä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämähän on jopa EOM, koska viimeisimmät pelit tuli ilmaiseksi vain TV5:ltä, vai oliko Neloselta, eikä suoratoistona ollenkaan. Toki saisi silti tulla telkkaristakin, on vähän vaikea taas ymmärtää tv-oikeuksien haltijan logiikkaa tältä osin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tämähän on jopa EOM, koska viimeisimmät pelit tuli ilmaiseksi vain TV5:ltä, vai oliko Neloselta, eikä suoratoistona ollenkaan. Toki saisi silti tulla telkkaristakin, on vähän vaikea taas ymmärtää tv-oikeuksien haltijan logiikkaa tältä osin.

EM-karsinnat tulivat kyllä Viafreeltä, samoin kumpainenkin Kansojen liiga.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Siis nämä eivät nyt taaskaan tule ollenkaan televisiosta vapailta kanavilta vai? Luulisi että muutama potentiaalinen ja kiinnostunut katsoja kyllä menetetään.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Toisaalta, Ojala lienee syksyn perusteella kolmas topparirankissa.
Itse uskon, että Markun papereissa edellä on O’Shaughnessy. Toisaalta muodostelmasta riippuen voi pelata myös laidalla missä on enemmän vajausta. Minä itse lähtisin, jos viiden alakerralla pelataan, kokeilemaan Ivanovia. On Puolassa ottanut avauskokoonpanon paikan ja mielenkiintoista olisi nähdä mihin miehellä riittää. Uskoisin, että viiden alakerrassa pystyisi jalalla pelaamaan paremmin kuin Ojala tai O’Shaughnessy. Tuolla viiden alakerralla, kun ongelma on ollut pelinavaaminen. Laitapakit minua kuitenkin enemmän huolettaa ja tosiaan siellä tulee taas heilumaan kaikkien rakastama Granlund. On kyllä paikka mihin pitäisi vaan olla parempia vaihtoehtoja. Nyt kun Uronen on poissa, niin nähdään kunnolla Hämäläisen taso ja se on kyllä positiivinen asia. Toisella laidalla toivon, että Alho ja Raitala pelaavat ja Albin saa istua penkillä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
EM-karsinnat tulivat kyllä Viafreeltä, samoin kumpainenkin Kansojen liiga.
Joo, taisi olla vain ne Bulgaria ja Ranska (ja Puola?) -harkkapelit jotka ei tulleet VIafreeltä, jostain tuntemattomasta syystä. Ja TV-lähetyskin oli vedetty kyllä niin alta lipan, ainakin jos sitä ajatteli mainoksena ja sisäänvetotuotteena maksulliselle urheilukanavalle.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että se viafree on vähän niinkuin viimeinen paikka, mistä ne pelit tulee näkymään ilmaiseksi, jos missään muualla ei näy. Eli jos viasat ei ole ko. peliä saanut myytyä millekään muulle kanavalla (esim. neloselle tai jimille). Jos näkyy Jimillä tai muulla kanavalla, niin silloin eivät välttämättä laita sitä rinnakkain pyörimään myös viafreellä.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Nyt peli on ilmestynyt takaisin Viafreehen, mutta antaa virheen kun koittaa laittaa streamia päälle..

EDIT: auttoi kun tyhjensi välimuistin ja päivitti.
EDIT 2: Juhlin liian aikaisin. Mainokset tuli, mutta itse streami ei lähdekään käyntiin, vaan aikakatkaisee. on tämä nyt....
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Todella puolustavalla kokoonpanolla miun näkemyksen mukaan lähdetään pelaamaan. Vastaiskuilla toivotaan näemmä saataneen paikkoja. Olisin toivonut hieman hyökkäävämpää kokoonpanoa kotiotteluun.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suostuuko muilla aukeamaan tuo lähetys mulla huutelee vaan, että jotain meni vikaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Viafreen sovelluksen kun sammutti ja käynnisti uudelleen niin päivän peli löytyi.
Onhan tämä nyt säälittävää, ettei jalkapallon MM-karsintamatsia näytetä valtakunnallisilla tv-kanavilla. Itselle sillä nyt ei ole merkitystä, kun kaikki mahdolliset urheilukanavapaketit löytyy mutta ei suuri yleisö jaksa alkaa kikkailemaan minkään viafreen kanssa. Kertoo kyllä jotain jalkapallon arvostuksesta maassamme.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä mun Samsungin töllön sovelluksella toimii ihan normaalisti.
Mulla pyörittää kaikilla sovelluksilla vaan palluraa. Ei kyllä tälläisiä ongelmia ole ollut ikinä ennen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös