Huuhaa ja humpuuki yhteiskunnassamme

  • 553 532
  • 2 954

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Paljonkos @Avuton tunari koronaan on sitten kuollut? Itse uskon puolestaan, että enemmän kuin viralliset ilmoitukset ovat tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kulkutautimyönteinen runous tuppaa olemaan minulle liian korkealentoista, tykkään enemmän aforismeista.
Aforismitaide on riemukasta, kannatan.

Jos Joukoa on uskominen, niin olen matkalla Pelsebuubin tiluksille, koska olen täysin koronarokotettu ja koronapassikin on völjyssä. Toisaalta, eipä sinne taivasten valtakuntaan tee mielikään, kun on tiedossa, keitä kaikkia sinne on tulossa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ei riipu. Ei koronavirus muutu influenssavirukseksi, vaikka joku niin väittäisi, aivan kuten kissa ei muutu koiraksi, vaikka jollakulla moinen mielipide olisikin.

Tai maapallo kiertäisi aurinkoa tai olisi litteä, kun joku väittäisi niin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ajattelin hetken liittyä Turtiaiseen puolueeseen, mutta en sitten liittynytkään.
Toinen puolue oli lähenpänä sydäntäni.

Hyvä kannaltasi, että toinen puolue on lähempänä sydäntäsi. Vaikka Anon puolueen nimi antaisikin ymmärtää, että siihen voi suurin piirtein kuka tahansa liittyä, niin ko. puoluehan ei ota jäsenekseen tavallisia kansalaisia. Eli luultavasti et olisi voinut liittyä, vaikka sydämesi olisi tuohon suuntaan sykkinytkin.

Eräs palstajäsen oli kysynyt asiasta puolueen säännöt luettuaan. Puoluesihteerin lähettämästä vastauksesta oleellinen osa: Voi liittyä vain tukijäseneksi, jona voi olla mukana paikallistoiminnassa ja asettua ehdokkaaksi, mutta ei pääsee vaikuttamaan puolueen linjaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei kannata Turtiaisen puolueeseen liittyä, kannattaa mieluummin muuttaa Juvalle suoraan. Nordinkin on kohta siellä, kuulemma Juvalla kova buumi menossa.
Silläkö saadaan Etelä-Savosta muuttovoittomaakunta että sinne tunkee kaikenmaailman latvakakkosto kommunoimaan? En ole välttämättä varauksettoman onnellinen tästä käänteestä. Toisaalta jos nämä uuvatit elävät saarnaustensa mukaan niin oletettavasti eivät olisi ainakaan terveydenhoitokustannuksia aiheuttamassa ja varmaan noilta joku veroeurokin siunaantuu.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Silläkö saadaan Etelä-Savosta muuttovoittomaakunta että sinne tunkee kaikenmaailman latvakakkosto kommunoimaan? En ole välttämättä varauksettoman onnellinen tästä käänteestä. Toisaalta jos nämä uuvatit elävät saarnaustensa mukaan niin oletettavasti eivät olisi ainakaan terveydenhoitokustannuksia aiheuttamassa ja varmaan noilta joku veroeurokin siunaantuu.

No saadaan ainakin Juvan terveydenhoito ja koulutusmenot laskettua nollaan. Veroeurot tulee vahvimmista Juvan vientituotteista Cin Cinin aidoista ranskalaisista laatukahveista sekä homeopaattisista lääkkeistä aina tietenkään etäenkeliparannuksia unohtamatta. Olisin toki toivonut, että keskittymä oltaisiin saatu vaikka Ahvenanmaalle jolloin Facebookista löytyvät Geologian intendentit olisivat voineet määritellä litteän maailman rajautuvan mereen, mutta kaitpa se maailman reuna voi Juvan rajallakin sijaita.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Totuus on harhaa, vain harha on totta. Meillä on Suomessa peruspalveluidensa osalta käyttäjämaksuton kirjastolaitos, mutta kirjastoissa ei varsinaisesti ole ruuhkaa, aina saa hyllyjen välissä liikkua melko lailla rauhassa. Ruuhkan voi kohdata todennäköisemmin Keskisellä, kun porstuassa jaetaan ilmaisia ämpäreitä.
Maria Nordinin kirjahan oli kirjastojen lainatuin "tietokirja" viime vuonna... Käy se noinkin.

Lisätäänpä "k-vastaisten julkkisten" listaan Sampo Kaulanen. Koronatuet kyllä kelpasivat, mutta rokotteista Sampo puhuu "pohdiskellen". Eli sitä peruspyörittelyä, kuinka ei tiedetä, en vastusta rokotuksia yms., mutta viesti on selvä. Ex-toimittaja Kirsi Salo näyttää kompanneen Sampoa tämän viimeisen päivityksen kommenttikentässä.

Kirsi Salokin muuten muuttaa Juvalle perustaakseen Onnellisten kylä -nimisen kommuunin. Arvelen että tällaista huomiota Juvalla ei olisi kaivattu. (toim. huom. Juva on kiva paikka, saatan käydä tänäänkin siellä)

Sampo Kaulanen Instagramissa
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juvalla parasta on Pub Ajolähtö. En ole koskaan käynyt, mutta Suomen Kuvalehden numerossa 47/2003 oli juttua juvalaisesta metsurista, joka vieraili Pub Ajolähdössä eräänä perjantaina.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Riippuu keneltä kysyy, eli palaame lähtötilanteeseen: Mielipidekysymys.

Huikeaa. Eli on mielipidekysymys, että kuuluuko virus influenssaviruksiin vai koronaviruksiin. Tiedeyhteisö on tästä tiedosta todennäköisesti mielissään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Juvalla parasta on Pub Ajolähtö. En ole koskaan käynyt, mutta Suomen Kuvalehden numerossa 47/2003 oli juttua juvalaisesta metsurista, joka vieraili Pub Ajolähdössä eräänä perjantaina.
Etkä tule koskaan käymäänkään. Ajolähtö on nimittäin lopettanut toimintansa pari vuotta sitten.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juvalla parasta on Pub Ajolähtö. En ole koskaan käynyt, mutta Suomen Kuvalehden numerossa 47/2003 oli juttua juvalaisesta metsurista, joka vieraili Pub Ajolähdössä eräänä perjantaina.

Itse olen käynyt Juvalla kerran. Silloin pysähdyin huoltoasemalla. Siellä WC:ssä käsiä pestessäni minulle tuntematon mieshenkilö alkoi kertoa tarinaa, kuinka oli reväyttänyt pihatöitä tehdessään pakaransa niin, että rutina kävi. Sen jälkeen hän kehui partaani ja poistui. Olin hämmentynyt.

Tuo on kai sitä maaseudun alkuvoimaa, mistä paljon puhutaan...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä omassa kuplassani olen koronadenialisteihin ja rokotevastaisiin törmännyt, niin hyvin paljon tiettyjä yhtäläisyyksiä heissä toki on. Alla olevasta listauksesta keskimäärin ainakin kolme osuu jokaiseen:

Elämänhallinnan ongelmat (työttömyys, päihdetausta, selviäminen yhteiskunnan vaatimuksista jne.jne.)
Voimakas uskonnollisuus
Yhteiskunnan syyttäminen omista ongelmista
Mielenterveysongelmat
Päihdeongelmat
EU-vastaisuus/rasismi/Ulkomaalaisten pelko jne.
Medialukutaidon puuttuminen
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä omassa kuplassani olen koronadenialisteihin ja rokotevastaisiin törmännyt, niin hyvin paljon tiettyjä yhtäläisyyksiä heissä toki on. Alla olevasta listauksesta keskimäärin ainakin kolme osuu jokaiseen:

Elämänhallinnan ongelmat (työttömyys, päihdetausta, selviäminen yhteiskunnan vaatimuksista jne.jne.)
Voimakas uskonnollisuus
Yhteiskunnan syyttäminen omista ongelmista
Mielenterveysongelmat
Päihdeongelmat
EU-vastaisuus/rasismi/Ulkomaalaisten pelko jne.
Medialukutaidon puuttuminen

Nuo ovat todennäköisesti aika yleisiä tekijöitä. Aloin pohtia tuota listausta, ja onkin itse asiassa aika erikoista, että tunnen tasan kaksi henkeä, jotka eivät tietääkseni ole rokotetta ottaneet. Ja heistä kummatkin ovat oikeastaan jokaisen noiden listaamiesi tekijöiden täysiä vastakohtia.

Nämä tuntemani henkilöt eivät tunne toisiaan, ja he asuvat eri puolilla Suomea. Ja ovat ihan eri alojen ihmisiä. Ehkä jotain samanlaista heidän persoonissaan kuitenkin on, mutten osaa kyllä pukea tätä sanoiksi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nuo ovat todennäköisesti aika yleisiä tekijöitä. Aloin pohtia tuota listausta, ja onkin itse asiassa aika erikoista, että tunnen tasan kaksi henkeä, jotka eivät tietääkseni ole rokotetta ottaneet. Ja heistä kummatkin ovat oikeastaan jokaisen noiden listaamiesi tekijöiden täysiä vastakohtia.

Nämä tuntemani henkilöt eivät tunne toisiaan, ja he asuvat eri puolilla Suomea. Ja ovat ihan eri alojen ihmisiä. Ehkä jotain samanlaista heidän persoonissaan kuitenkin on, mutten osaa kyllä pukea tätä sanoiksi.

Lisään sen verran, että toki tunnen ja tiedän myös ihmisiä, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, mutta en laske heitä kumpaankaan aiemmin mainitsemaani kategoriaan. Näissä syinä ovat yleensä, että eivät ole viitsineet/saaneet aikaiseksi tai sitten ovat niin mukavuudenhaluisia, että joku käden mahdollinen kipeytyminen päiväksi tekee sen, että rokotetta ei oteta. Toisin sanoen välinpitämättömyys.

Justiinsa näin @markusst.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä esimerkki taas, kuinka menestyminen bisneksissä ei takaa minkäänlaisia älynlahjoja.

Liskoihminen Sale jäi vaan kiinni Juhalle. Kyllä Juha nää asiat tietää paremmin, onhan sillä tavarataloketju ja ilmeisesti luppoaikaa näitä tutkia. Mukavaa että valtakunnan lehdistö nämä myös noteeraa. Ei ollu ennen Facebookkeja tai Twittereitä näitäkään totuuksia mahdollisuuksia kuulla, joutu kylähullut ihan yksinään näitä puistopenkeillä saarnaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös