Äärimmäisen raskasta porukkaa kyllä nämä tiedevastaiset, yksi syy lisää toivoa pandemian päättymistä.
Itse pelkään, että tämä vain laajenee koskemaan terveysaiheita yleisemmin, koska se näkyy jo nyt monissa kommenttikentissä.
Perustelen tuota hieman kertomalla, minkälaisia huuhaa-ryhmiä stalkkaan somessa. Kyllä, olen vaan niin utelias, että kiinnostaa hihhulien näkemykset. Itsellä riittäisi rahkeet monien keskustelujen korjaamiseenkin, mutta en viitsi energiaani moiseen tuhlata.
Paranna itsesi viisaasti -ryhmä (11,7t jäsentä): ryhmän jutut ei sinänsä sakeaa, mutta monesta tilanteesta selviäisi helpommalla, kun lähtisi lääkäriltä kysymään. Joku kysymys vaikkapa ihon muutoksesta voi johtaa 20 eri diagnoosiin ja hoitovaihtoehtoon kommenteissa. Ei jatkoon. Melko naispainotteinen ryhmä, jossa kysellään "kaverin puolesta", eli esim. naiset miestensä pulmista. Tosiäijät kun ei lääkäriin tuosta vain lähde. Yrttihoidoille taitaa olla oma ryhmänsä, tässä paljon tuota aihetta, ettei vaan tarvitsisi apteekissa kuunnella farmaseutteja.
Paranna luonnollisesti (7,9t jäsentä): aika samaa sisällöltään kuin aiempi, mutta ehkä sakeammin vältellään lääkäreitä ja vaikkapa kuukautisoireisiin suositellaan heti Maria Nordinin kurssia.
Ehkä sakein on tämä:
Antti Heikkilä sosiaali- ja terveysministeriksi (linkki ryhmään, koska julkinen): Tuolla myös miesten aktiivisuutta, mikä toki oletettavaakin, koska sama porukka kuuluu Anon sun muiden seuraajiin. Tämä ryhmä on sakeaakin sakeampi, jossa ei lopulta edes Antin kannanottoja jaeta, vaan ulistaan kaikkea muuta. Antti Heikkilä itse ei taida ryhmässä edes olla.
Ja noin yleisesti lääkäreitähän moititaan ahkerammin, ehkä tämä koronakeskustelu on helpottanut tuota.
Medialla on työ koittaa saada terveysaiheista informatiivisiä kokemuksen ohella.