Kiitos arvon parempi ihminen ja tämän maan kansalainen tästä huomionosoituksesta.
Minä olen jo 5-kymppinen kansalainen, enkä ole niinkään huolissani itsestäni. Sen sijaan muutamista sukulaisistani kuten syöpää sairastavasta veljestäni olen enemmänkin huolissani, samoin kuin muutamasta muusta riskiryhmiin kuuluvasta tutustani. Tosin he ovat tietääkseni kaikki saaneet kahdet koronarokotteet, mutta ei rokotteidenkaan teho sataprosenttinen ole. Hyvä puoli heidän kannaltaan on kuitenkin se, että tilastollinen todennäköisyys on vahvasti rokotettujen puolella. Tällä hetkellä terveydenhuollon sairaanhoidon ja tehohoidon resursseja kuormittavatkin pääasiassa rokottamattomat henkilöt, jotka saavat kärsiä omasta asennevammastaan. Osalta menee myös henki oman jästipäisyyden ja huuhaa-uskovaisuuden takia.
Onneksi rokottamattomat sairastuttavat tällä hetkellä pääosin muita rokottamattomia, mutta toki on niinkin, että ajan mittaan rokotesuojan heikentyessä myös jo aiemmin kahdesti rokotettujen tartuntariski kasvaa. Siksi kolmanteen rokotukseen on syytä varautua, ja esimerkiksi veljeni ottaa sellaisen itsestään selvästi.
Mielestäni yksilönvapauteen ja vastuuvapauteen vetoaminen koronarokotuksista kieltäytymisen ja koronapassia vastaan propagoimisen syynä on kestämätön ja perusteeton, ja kertoo lähinnä vetoajan välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä, samoin myös kyvyttömyydestä erottaa relevantti informaatio irrelevantista. Sama juttu tuon säälittävän sarkasmiyritelmän kanssa.
Mielestäni ilman koronapassia ei tulisi olla asiaa mihinkään juottolaan, yökerhoon, karaokeen tai sen sellaisiin rälläyspaikkoihin. Kaikenlaiset kellonaikarajat ovat täysin tarpeettomia.