Huuhaa ja humpuuki yhteiskunnassamme

  • 550 552
  • 2 946

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen vierastanut termin koronapsykoosi käyttöä, mutta alkaahan varsinkin tuo rokoitteisiin suhtautuminen aiheuttaa jo sairaalloista käytöstä.


Mutta hei Jarkko ei alistu. Jarkko on kova jätkä.

On kyllä todella todella sakeaa settiä...
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen vierastanut termin koronapsykoosi käyttöä, mutta alkaahan varsinkin tuo rokoitteisiin suhtautuminen aiheuttaa jo sairaalloista käytöstä.



Taitaa olla kokonaisvaltaisesti mutteri löysällä, sen verran sakeaa ja harhaista settiä näyttää twitteriin työntävän.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Taitaa olla kokonaisvaltaisesti mutteri löysällä, sen verran sakeaa ja harhaista settiä näyttää twitteriin työntävän.
Jarkon twiitit ovat paikoitellen sen verran matalaoktaanista tavaraa, etten ihmettele jos syytekynnyskin jossakin vaiheessa ylittyisi. No, en tiedä edes tähänastisista, kun en viitsi lukea Jarkon suolloksia kovin pitkästi. Syytteeseenhän noista ei hevillä joudu, kun resurssit eivät riitä millään jokaisen kyläkahelin mölinöiden tutkimiseen. Enkä tiedä tulisiko rapsujakaan, jutut vaikuttavat hivenen syyntakeettoman porinoilta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sakeaa on..

Sen verran sekopäistä tuo porukka, että jos joku masinoisi nyt mielenosoituksen, joka vastustaa koronapassien vastustamista, saattaisin vaikka jo harkita osallistumista. Tämä siitä huolimatta, että minulla on ollut periaate, etten osallistu mielenosoituksiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sinänsä olisi kyllä ihan päheä siirto, jos ison kauppakeskuksen ovista pääsisi sisälle vain koronapassia vilauttamalla. Tuo voisi olla mielestäni aivan perusteltua väliaikaisesti. Kauppakeskuksen on tietysti hankala toteuttaa vuokralaistensa kanssa/puolesta tuollaista vetoa, ja yrittäjille kelpaa toki myös huuhaa-porukoiden raha yhtä lailla.

Nykyhallitus ja virkamiehet ovat haaskanneet aivan liikaa aikaa kaiken maailman yksilönvapaushömppään ja muuhun toissijaiseen potaskaan, jos ajatellaan esimerkiksi koronapassin valmistumista. Tässä olisi ollut selkeä paikka näyttää johtajuutta ja mennä selkeästi sellainen suunnitelma edellä, jossa ihmiset motivoidaan ottamaan koronarokotukset asioinnin mahdollistavan työkalun avulla. Lisäksi olisi voinut selkeästi edellyttää jengiltä koronarokottautumista, eli kieltäytyminen rokotuksista ilman hyväksyttävää syytä johtaisi vaikka 30 päiväsakkoon. Natsimeininkiä, sanoisi Kallaksen Jarkko, mutta joissakin tilanteissa yhteiskunnalla pitää olla mahdollisuus esittää kansalaisille ihan vaatimuksiakin, eikä lässyttää loputtomiin yksilönvapauksista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jarkon twiitit ovat paikoitellen sen verran matalaoktaanista tavaraa, etten ihmettele jos syytekynnyskin jossakin vaiheessa ylittyisi. No, en tiedä edes tähänastisista, kun en viitsi lukea Jarkon suolloksia kovin pitkästi. Syytteeseenhän noista ei hevillä joudu, kun resurssit eivät riitä millään jokaisen kyläkahelin mölinöiden tutkimiseen. Enkä tiedä tulisiko rapsujakaan, jutut vaikuttavat hivenen syyntakeettoman porinoilta.
Jos tuolla tyypillä on kotona todistettavasti metsästysaseita (kuten tuosta tweetistä tulkitsen), niin kuvittelisi mielenkiinnon olevan jo toista luokkaa verrattuna toistaitoisiin ketkä messuavat aseettomana poliisien ampumisesta. Olen ainakin käsittänyt että pyssyluvallisten touhuja tarkkaillaan ja ne pyssyluvat pyssyineen on mahdollista menettää vaikka miten kännis ja läpäl olisi heittänyt jerryä että kohta tärähtää täyteisellä ohimoon.
 

hege

Jäsen
Tulee välillä mietittyä että, onko nämä rokotevastaiset Jarkot yms. sitten yhtälailla vaikka ambulassivastaisia ja auton alle jäätyään huutavat: "ei ambulassia, eikä ainakaan puudutusta"? Vai mikä tässä nyt on ongelmana?
Jos tämä on joku tasa-arvo juttu niin, eihän me muutenkaan olla tasa-arvoisia joka asian suhteen kun toiset on viisaampia, joillain isompi molo, yhdellä parempi palkka ja nämä itseasiassa sellaisia mihin ei kovin paljoa voi itse vaikuttaa toisin kuin tuohon rokottamattomuutten (no penis-enhancer tietenkin auttaa tuohon palkkaan eikun moloon).
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulee välillä mietittyä että, onko nämä rokotevastaiset Jarkot yms. sitten yhtälailla vaikka ambulassivastaisia ja auton alle jäätyään huutavat: "ei ambulassia, eikä ainakaan puudutusta"? Vai mikä tässä nyt on ongelmana?
Jos tämä on joku tasa-arvo juttu niin, eihän me muutenkaan olla tasa-arvoisia joka asian suhteen kun toiset on viisaampia, joillain isompi molo, yhdellä parempi palkka ja nämä itseasiassa sellaisia mihin ei kovin paljoa voi itse vaikuttaa toisin kuin tuohon rokottamattomuutten (no penis-enhancer tietenkin auttaa tuohon palkkaan eikun moloon).

Jos internettiä uskotaan (miksipä ei) niin kaikilla on jo valmiiksi iso molo mutta tuo samanpalkkaisuus voi tuottaa haasteita. Neuvostoliitossa sitä kokeiltiin, eikä se ihan toiminut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuossapa hyvä! Alan epilepsiallani huutamaan, kuinka syrjiviä yökerhot onkaan! Ja prkl kun elokuvastakaan ei tiedä, onko siinä liian vilkkuvaa valoa, kun varoittelevat. Missä tasa-arvo?!

Joo, itsehän siis en ole edes herkkä vilkkuvaloille.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos internettiä uskotaan (miksipä ei) niin kaikilla on jo valmiiksi iso molo mutta tuo samanpalkkaisuus voi tuottaa haasteita. Neuvostoliitossa sitä kokeiltiin, eikä se ihan toiminut.
Neuvostoliitossa ja Venäjällä käyneenä ja jopa itänaapurissa asuneena uskallan kuitenkin epäillä, ettei Neuvostoliitossa sentään kokeiltu isoa moloa kaikille. Tosin vanha kansa on kertonut Neuvostoliiton lipun olleen maailman seksikkäin vaate. Tämä piti johtuman siitä, että suuren ja mahtavan alkutahtien soidessa kaikki mulkut nousivat seisomaan.
 
Jos tämä on joku tasa-arvo juttu niin, eihän me muutenkaan olla tasa-arvoisia joka asian suhteen kun toiset on viisaampia, joillain isompi molo, yhdellä parempi palkka ja nämä itseasiassa sellaisia mihin ei kovin paljoa voi itse vaikuttaa toisin kuin tuohon rokottamattomuutten (no penis-enhancer tietenkin auttaa tuohon palkkaan eikun moloon).

Suurin ongelma tässä koko keississä (korona) on se, että ihmisten vastuuvapautta rikotaan ja aletaan eristämään, kun ei täytä jotain ylempää tahtoa. Annoin pikkusormen, se vei koko käden, laulettiin joskus.

Ja ainakin mulla luotto toiseen ihmiseen ja etenkin valtioon on niin tipotiessään, että lähinnä pelottaa mihin tämä homma tässä vielä eskaloituu.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suurin ongelma tässä koko keississä (korona) on se, että ihmisten vastuuvapautta rikotaan ja aletaan eristämään, kun ei täytä jotain ylempää tahtoa. Annoin pikkusormen, se vei koko käden, laulettiin joskus.

Tarkoitatko nyt valinnanvapautta vai vastuuvapautta? Niillä on iso ero.

Jos vastuuvapautta rikotaan niin silloin joudutaan vastuuseen jostain. Omasta mielestä ihmisillä pitäisi olla aika vähän vastuuvapautta ja paljon vastuuta.

On myös hyvä huomata, että valinnanvapaus tuo mukanaan myös vastuun. Tai ainakin pitäisi tuoda.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ja ainakin mulla luotto toiseen ihmiseen ja etenkin valtioon on niin tipotiessään, että lähinnä pelottaa mihin tämä homma tässä vielä eskaloituu.
Satojen, ellei kohta tuhannen viestin voimin olen minäkin antanut milloin hallitukselle, milloin terveysviranomaisille ja muille ns. paskaa niskaan, mutta se, että nyt yritetään saada koronapassin voimin koko pandemian eniten siipeensä ottanut toimiala takaisin jaloilleen, niin sitä en saa valtion syyksi. Jos sinulla valtion koronatoimet pyhittää keinot nähdynkaltaiselle häirinnälle, uhkailulle ja maalittamiselle ja sinä seisot sormi suussa sitä katsomassa muka huolestunein ilmein, niin en voi muuta tehdä kuin lainata Al Pacinoa Naisen Tuoksu-elokuvasta: "Haist kukkanen!".

Ja keitähän nyt on eristetty ja minne? Ei pääse Apolloon enää keskiyön jälkeen. Tuskin edes Rosa Parks joutui moista kokemaan. Siitä kyllä samaa mieltä, että luotto on minullakin osaan tästä kansasta kadonnut, tai ehkä oikeampi tunne on pettymys.
 
Viimeksi muokattu:

hege

Jäsen
@Lapajäähän , Mikä ihmeen "vastuuvapaus" jos ei ota rokotusta? Eikä yhtälailla voisi ajatella, että on "vastuuvapauden" rikkomista jos ei anneta ajaa autolla ilman ajokorttia tai miksi meillä pitäisi olla ikärajat viinajuonnille kun silläkin rikotaan "vastuuvapautta".
Onko ajatus se, että jos ei ota rokotusta pitäisi olla samat oikeudet ja vastuut kuin niillä jotka ottavat rokotuksen? Jotenkin mallista tulee vain mieleen se, että oikeudet pitää olla samat mutta vastuut ei.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jos sinulla valtion koronatoimet pyhittää keinot nähdynkaltaiselle häirinnälle, uhkailulle ja maalittamiselle ja sinä seisot sormi suussa sitä katsomassa muka huolestunein ilmein, niin en voi muuta tehdä kuin lainata Al Pacinoa Naisen Tuoksu-elokuvasta: "Haist kukkanen!".

En nyt tiedä mistä häirinnästä tmv. puhut, mutta tää koko keissi ei tule jäämään tähän. Oon suht’ varma, että ensi talvena influenssan tmv. takia tartunnat nousee ja sitten liikuntapaikat menee koronapassin taakse. Ja ne pakotetaan ottamaan käyttöön. Sitten jokaiselta rokottamattomalta, joka haluaa pitää kiinni omasta vapaudestaan päättää, mitä kehoon ottaa viedään baarin lisäksi vapaus käyttää julkisia sekä yksityisiä liikuntapaikkoja hyödyksi.

Vain siksi, koska sulla ei ole rokotetta.

Siitä sitten eteenpäin pienin askelin…
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suurin ongelma tässä koko keississä (korona) on se, että ihmisten vastuuvapautta rikotaan ja aletaan eristämään, kun ei täytä jotain ylempää tahtoa. Annoin pikkusormen, se vei koko käden, laulettiin joskus.

Ja ainakin mulla luotto toiseen ihmiseen ja etenkin valtioon on niin tipotiessään, että lähinnä pelottaa mihin tämä homma tässä vielä eskaloituu.
Sitä voi joskus ihan rauhassa ja harkiten miettiä, kuinka eri tahojen näkemykset kestävät lähdekritiikin, ja mille pohjalle nämä näkemykset oikein rakentuvat. Esimerkiksi virologian, rokotetutkimuksen ja yleislääketieteen alueille kuuluvissa asioissa laajasti yksimieliset tiedeyhteisön näkemykset ovat mielestäni paljon uskottavampia ja vakuuttavampia kuin muutaman anttiheikkilän ja QAnon-karvahatun esittämät mielipiteet, ottaen varsinkin esitetyt perustelut huomioon.

Joissakin suunnilleen kaikkien toimintaa vaativissa tilanteissa on mielestäni aivan selvää, että yhteiskunta voi odottaa ja jopa vaatia kansalaisiltaan määrättyä käyttäytymistä jopa sanktioihin vedoten. Näin on tai vähintään tulisi olla vakavissa kriiseissä, kuten nälänhädän, vakavan epidemian tai sodan uhatessa, ja näiden aikana. Kyllä joku varmasti huomauttelisi yksilönvapauksistaan ja sen sellaisista silloinkin, kun vieraat panssarit jyristelevät jossakin Haminan paikkeilla lännen suuntaan. Voi sitä yksilönvapausdebattia toki koettaa jatkaa niiden vieraidenkin kanssa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En nyt tiedä mistä häirinnästä tmv. puhut,
Joo, etpä tiedä et. Teidän siiveltä ei muutes vieläkään ole tullut mitään rakentavaa ehdotusta koronapassin tilalle ja baareihinhan pääsee edelleen. Niistä vain joutuu poistumaan Helsingissä ja muutamalla muulla alueella keskiyön jälkeen. Esim. täällä Kotkassa saa kaataa aamuun asti. Se on jännä, että teidän pitää saada pitää kiinni omasta "vapaudestanne", mitä vittua se pohjoismaisessa hyvinvointi-demokratiassa nimeltä Suomi ikinä tarkoittaakaan, mutta samalla esim. ravintolayrittäjien pitäisi jatkaa teidän rokottamattomuutenne takia kohta kolmatta talvea poikkeusoloissa. Ja sitten vielä kehtaatte ulista, että viedään oikeus käydä baarissa. Voi vittu, mitä sakkia.
 
Sitä voi joskus ihan rauhassa ja harkiten miettiä, kuinka eri tahojen näkemykset kestävät lähdekritiikin, ja mille pohjalle nämä näkemykset oikein rakentuvat. Esimerkiksi virologian, rokotetutkimuksen ja yleislääketieteen alueille kuuluvissa asioissa laajasti yksimieliset tiedeyhteisön näkemykset ovat mielestäni paljon uskottavampia ja vakuuttavampia kuin muutaman anttiheikkilän ja QAnon-karvahatun esittämät mielipiteet, ottaen varsinkin esitetyt perustelut huomioon.

Joo, vaikka mää olen sekaisin päästäni ja sellaista droppia ei ole vielä keksitty, jolla mut sais oiottua suoraks, niin mä olen alusta asti pitänyt tätä koko keissiä ihan ”kusetuksena”. Toiminta sen ympärillä on ollut sellaista, että logiikka uupuu ja kaikki, mitä on tapahtunut on pystytty sanomaan hyvissä ajoin etukäteen.

No, mä voin olla täällä oman pääni kanssa. Tauti ei pelota yhtään, tulis ja tappais, niin pääsis tästä tuskasta.
 
Joo, etpä tiedä et. Teidän siiveltä ei muutes vieläkään ole tullut mitään rakentavaa ehdotusta koronapassin tilalle ja baareihinhan pääsee edelleen. Niistä vain joutuu poistumaan Helsingissä ja muutamalla muulla alueella keskiyöm jälkeen. Esim. täällä Kotkassa saa kaataa aamuun asti. Se on jännä, että teidän pitää saada pitää kiinni omasta "vapaudestanne", mitä vittua se pohjoismaisessa hyvinvointi-demokratiassa nimeltä Suomi ikinä tarkoittaakaan, mutta samalla esim. ravintolayrittäjien pitäisi jatkaa teidän rokottamattomuutenne takia kohta kolmatta talvea poikkeusoloissa. Ja sitten vielä kehtaatte ulista, että viedään oikeus käydä baarissa. Voi vittu, mitä sakkia.

En todellakaan tiedä. Mulle ei käy edelleenkään järkeen se, että jos sä meet klo. 23.00 baariin, niin mikä helvetti sut siellä tekee vaaralliseksi kello 00.01? Eikä mun tarvi baareissa juosta, mutta mä en myöskään ole valmis mitään helvetin terveyspassia itselleni hommaamaan siksi, että saisin maksaa 8€ punseista klo. 0.00-05.00 kuppiloissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo, etpä tiedä et. Teidän siiveltä ei muutes vieläkään ole tullut mitään rakentavaa ehdotusta koronapassin tilalle ja baareihinhan pääsee edelleen. Niistä vain joutuu poistumaan Helsingissä ja muutamalla muulla alueella keskiyöm jälkeen. Esim. täällä Kotkassa saa kaataa aamuun asti. Se on jännä, että teidän pitää saada pitää kiinni omasta "vapaudestanne", mitä vittua se pohjoismaisessa hyvinvointi-demokratiassa nimeltä Suomi ikinä tarkoittaakaan, mutta samalla esim. ravintolayrittäjien pitäisi jatkaa teidän rokottamattomuutenne takia kohta kolmatta talvea poikkeusoloissa. Ja sitten vielä kehtaatte ulista, että viedään oikeus käydä baarissa. Voi vittu, mitä sakkia.
Näin käy, kun ei ymmärretä eikä sisäistetä, mistä koronapandemiassa on kysymys. Koronapassin tarkoituksena on nimen omaan nopeuttaa yhteiskunnan toipumista pandemiasta ja sen aiheuttamista rajoituksista turvallisella tavalla. Jonkun koronarokottamattoman vastenmielisen persereiän oikeus tartuttaa muita ihmisiä ei voi olla yhtä tärkeä arvo kuin muiden ihmisten turvallisen kokoontumisen mahdollistaminen, eikä tapahtumajärjestäjien ja yrittäjien elinkeinon mahdollistuminen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näin käy, kun ei ymmärretä eikä sisäistetä, mistä koronapandemiassa on kysymys. Koronapassin tarkoituksena on nimen omaan nopeuttaa yhteiskunnan toipumista pandemiasta ja sen aiheuttamista rajoituksista turvallisella tavalla. Jonkun koronarokottamattoman vastenmielisen persereiän oikeus tartuttaa muita ihmisiä ei voi olla yhtä tärkeä arvo kuin muiden ihmisten turvallisen kokoontumisen mahdollistaminen, eikä tapahtumajärjestäjien ja yrittäjien elinkeinon mahdollistuminen.
Jos jonkun mielestä korona ei ole vakava tauti vaan valtaapitävien keino hallita kansaa, niin ei varmaan näe mitään hyvää rokotepasseissakaan. Tai nähdä niitä ainakaan minään ratkaisuna.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En todellakaan tiedä. Mulle ei käy edelleenkään järkeen se, että jos sä meet klo. 23.00 baariin, niin mikä helvetti sut siellä tekee vaaralliseksi kello 00.01?

Tästähän on helppo olla samaa mieltä. Mutta se on asia, johon ei itse voi vaikuttaa. Moisia sääntöjä on keksitty ja niiden kanssa on elettävä. On paljon muitakin sääntöjä, jotka tuntuu typeriltä, mutta ei niitä itse oikein voi valita, mitä noudattaa ja mitä ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös